Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

motosiklet cc yükseltme

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    20 Eylül 2009
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Skygo SG 125-30
    Merhabalar arkadaşlar. Az çok forumdan bilen arkadaşlar vardır. 1 sene önce ilk motoruma sahip oldum çok şükür. Tabi çok incelemeden almıştım ama pişman olmadım. Tek pişman olduğum nokta motorun torkunun düşük olması. Denizli Mt den arkadaşlarla 1 senedir konuştuk benim motorumun durumunu. Tekerlerin kalın olması, karburatör buji ayarları gibi bir sürü şeylerden bahsettik. Karbüratör ayarı, buji vesaire bu bakımları tamdır motorumun. En sonunda tork düşüklüğüyle ilgili vardığım sonuç motorumun ağır olması sebebiyle cc sinin yetmemesi. Bu nedenle motorumun cc sini yükseltmek istiyorum yada satıcam. Önceliğim kendi motoru üzerinde oynama yaparak cc yükseltmek. Yani başka bir motor alıp şaseye oturtmak istemiyorum. Şimdi gelgelim benim motorda işler karışık malumunuz su soğutmalı bir motor. Mutlaka cc yükseltirken sorun yaratacaktır. Ne bilim pistonun uyumu, soğutma kanalları var vesaire bir sürü detay var. Bu işin nasıl olacağı konusunda sizlerden detaylı bilgi almak istiyorum. Ayrıca Denizliye yakın yerlerde ''bu usta var tanıdığım bu işi yapar'' diyebileceğiniz ustalar varsa motoru götürmeye razıyım.

    Lütfen sat yeni motor al gibi net öneriler varsa yorum yapmayalım. Olabilirliği varsa yaptırmayı düşünüyorum. Motorum çinli de olsa sağlamlığına güveniyorum sevmediğim bi tarafı yoktur. Sadece tork konusunda sıkıntı yaşıyorum. İlk önceliğim motoru 200-300 TL civarında para harcayarak daha torklu hale getirmek. Tabi motor sisteminden dolayı bu işin zor alacağını düşünüyorum ama hayırlısı. Bu konuda bilgisi olan arkadaşlardan bilgilerini paylaşmalarını rica ediyorum. Şasenin 200-250 cc yi kaldırabileceğini düşünüyorum. Çünkü götürdüğüm usta racing 200 le aynı olduğunu söylüyor şasenin. Denizlide de araştırıyorum bu arada başka ustalarada sorucam.

    Herkese teşekkür ederim.

    Motor budur arkadaşlar. Skygo Sg125
    [COLOR="#FF0000"]"Beni görmek demek mutlaka yüzümü görmek demek değildir. Benim fikirlerimi, benim duygularımı anlıyorsanız ve hissediyorsanız bu yeterlidir."[/COLOR] MUSTAFA KEMAL ATATÜRK


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    uğraşma bence. Elinde patlar. Demedi deme.

  3. #3
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    paşa gerek yok hiç uğraşma gerek yok sana motor alırız...
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  4. #4
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Bence blok cg'ye benziyosa su sogutmayi bosver hava sogutmali 200'luk motora cevir.

  5. #5

    Üyelik
    20 Eylül 2009
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Skygo SG 125-30
    Alıntı adem80 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    uğraşma bence. Elinde patlar. Demedi deme.
    Vallahi bende ondan korkuyorum ama yokuşlarda beni patlatcak ya yokuş gördümü motor acayip yığılıyor

    ---------- Post added at 23:42 ---------- Previous post was at 23:40 ----------

    Alıntı TEKTEKER_RAMÇO adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    paşa gerek yok hiç uğraşma gerek yok sana motor alırız...
    Ya Ramazan abi yeni motor alıcam alıcamda para denkleşmiyor sıkıntı orda

    ---------- Post added at 23:44 ---------- Previous post was at 23:42 ----------

    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence blok cg'ye benziyosa su sogutmayi bosver hava sogutmali 200'luk motora cevir.
    Ya o işin kolay kısmı birde söylediğin yöntem daha pahalıya gelcek diye düşünüyorum ne kadardır ki 200 cc bir motor komple?
    [COLOR="#FF0000"]"Beni görmek demek mutlaka yüzümü görmek demek değildir. Benim fikirlerimi, benim duygularımı anlıyorsanız ve hissediyorsanız bu yeterlidir."[/COLOR] MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

  6. #6
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    komle 200 cc motor takınca vizeden geçecekmi? Motor no ne olacak?

  7. #7

    Üyelik
    20 Eylül 2009
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Skygo SG 125-30
    Alıntı adem80 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    komle 200 cc motor takınca vizeden geçecekmi? Motor no ne olacak?
    Aynen bide öyle durumlar var ortalık daha da karışıcak kendi motoru üzerinde oynama yapılmaz mı?
    [COLOR="#FF0000"]"Beni görmek demek mutlaka yüzümü görmek demek değildir. Benim fikirlerimi, benim duygularımı anlıyorsanız ve hissediyorsanız bu yeterlidir."[/COLOR] MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

  8. #8
    sadeceo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2008
    Şehir
    Motorumun selesi
    Motosikleti
    200 cc abooovv ...
    İçerisindeki pistonları değiştirince kimse anlamaz zaten o yüzden vizede sorun olmaz demişti sorduğum motosikletçi.

  9. #9
    search16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Aralık 2009
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    GTS Evo 250 - Hero Hunk 150
    Benim aklıma gelen ve en pratik+ekonomik yolu, silindir üst kapağını belirli bir oranda taşlatıp, yanma odasının daralmasıyla bir nebze tork değerini yükseltmen olacak. Başkada yapılabilecek pek bişey yok gibi. Yani varda senin elinde ayırdığın rakamlara olmaz.
    Önemli olan beygir değil, beygirin nekar yediği.

  10. #10
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    rektefe ile 10-15 cc daha yükseltebilirsin. Başka yapabileceğin bişey yok.

  11. #11
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı zongoku adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ya o işin kolay kısmı birde söylediğin yöntem daha pahalıya gelcek diye düşünüyorum ne kadardır ki 200 cc bir motor komple?
    Komple motor almayıcan, silindiri ve silindir kapağını atıp hava soğutmalı takıcan. Motorun cg uyumluysa 200'lük yapmak için gerekli parçalar 400 lira falan tutar.

  12. #12
    rs_guven - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ocak 2011
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2011 Salcano Wolf
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Komple motor almayıcan, silindiri ve silindir kapağını atıp hava soğutmalı takıcan. Motorun cg uyumluysa 200'lük yapmak için gerekli parçalar 400 lira falan tutar.
    Bende benim cup için cc yükseltmeyi düşünüyordum ama... (110 veya 125 cc) O kadar tuttugunu bilmiyordum.
    Bizim burdaki gençler nerden buluyor bu parayı yaw

  13. #13

    Üyelik
    20 Eylül 2009
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Skygo SG 125-30
    [QUOTE=adem80;2849222]rektefe ile 10-15 cc daha yükseltebilirsin. Başka yapabileceğin bişey yok.[/QUOTE

    Rektefede motorun cc si aynı olmıcak mı yani torkta nasıl artış olcak tam anlayamadım?

    ---------- Post added at 18:07 ---------- Previous post was at 18:05 ----------

    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Komple motor almayıcan, silindiri ve silindir kapağını atıp hava soğutmalı takıcan. Motorun cg uyumluysa 200'lük yapmak için gerekli parçalar 400 lira falan tutar.
    Su soğutmalı olsun diye özel bi çabam yok ama motor bölümünü değiştirmeyi en son çare olarak düşündüm. Asıl amacım yapıyolar ya krank değişiyo piston değişiyo o şekilde cc yükseltmek

    ---------- Post added at 18:09 ---------- Previous post was at 18:07 ----------

    Alıntı search16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim aklıma gelen ve en pratik+ekonomik yolu, silindir üst kapağını belirli bir oranda taşlatıp, yanma odasının daralmasıyla bir nebze tork değerini yükseltmen olacak. Başkada yapılabilecek pek bişey yok gibi. Yani varda senin elinde ayırdığın rakamlara olmaz.
    Dediğiniz yöntemle bariz fark oluşacakmıdır? Yani ben bunu sürüşte net olarak hissetmek istiyorum. Dediğiniz gibi belki 500-600 lirayı gözden çıkarsam olur ama o kadar parayı gözden çıkardıktan sonra satıp mondial drift alırım üzerine koyarak böylece torklu bir motorum olur diye düşünüyorum ondan fazla masraf yapmak istemiyorum

    ---------- Post added at 18:22 ---------- Previous post was at 18:09 ----------

    Alıntı sadeceo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İçerisindeki pistonları değiştirince kimse anlamaz zaten o yüzden vizede sorun olmaz demişti sorduğum motosikletçi.
    Aynen bencede kimse anlamaz da işte benim motorda olmıcak heralde bu iş aga ya
    [COLOR="#FF0000"]"Beni görmek demek mutlaka yüzümü görmek demek değildir. Benim fikirlerimi, benim duygularımı anlıyorsanız ve hissediyorsanız bu yeterlidir."[/COLOR] MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

  14. #14
    aranel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Eylül 2009
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    MT-07 ABS - Burgman UH 200
    Abi ömürlük kullanmazsın heralde motoru. Bütün olumsuzlukları aştın diyelim satarken yine sorun olur diye düşünüyorum

  15. #15

    Üyelik
    20 Eylül 2009
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Skygo SG 125-30
    Alıntı aranel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi ömürlük kullanmazsın heralde motoru. Bütün olumsuzlukları aştın diyelim satarken yine sorun olur diye düşünüyorum
    Ya zaten bugünde araştırdım biraz sıkıntılı bir durum olmıcanı biliyodum ama yinede belki yaptıran bilen arkadaş vardır diye sorayım dedim. Heralde Gaziantepteki ustalar yapabilir ama benimde oralara gitcek zamanım ve maddi durumum da yok en iyisi böyle devam etmek olucak yokuşları yavaş çıkarız artık ne yapalım
    [COLOR="#FF0000"]"Beni görmek demek mutlaka yüzümü görmek demek değildir. Benim fikirlerimi, benim duygularımı anlıyorsanız ve hissediyorsanız bu yeterlidir."[/COLOR] MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

  16. #16
    eko29 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    99' Hornet 600 04' KLE 500
    Dişli değiştirmeyi deneyin bence en ucuz çözüm bu gibi

  17. #17

    Üyelik
    20 Eylül 2009
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Skygo SG 125-30
    Alıntı eko29 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dişli değiştirmeyi deneyin bence en ucuz çözüm bu gibi
    Dediğiniz yöntemi denedim şöyleki motor bana geldiğinde 15 dişli vardı üzerinde ve yokuşlarda yığılıyodu birde çabuk devirleniyodu o yüzden çabuk devirlenmesin diye ön dişiliyi büyülttüm şu anda bile çabuk devirleniyor hatta 17 dişli bile denedim. En son 16 da karar kıldım motoruda çok yormamak için bi ara 15 dişli takıp yokuşlarda denedim biraz randıman almıştım ama 16 dişli ile 10 Tl de 75 km yol giderken 15 dişli ile 60 km de benzin bitti o nedenle 16 dişliye geri döndüm. 17 dişlide daha iyi gidiyodu 10 Tl lik benzin aldığımda ama motoru çok zorluyordu. Yani 14 dişli yapsam sanırım güzel olur ama bu seferde yakıt çok artıcak aslında 14 dişliyi 1 hafta denesem güzel olucak ama sizin düşünceniz nedir? Hatta bu konuda forumda konu bile açmıştım. Şu anda biraz dik rampalarda 2 ye kadar düşüyorum 3 e atınca çekmiyor motor. Bende dişli küçülterek rapmaları 3. viteste çıkabileceğimi düşünüyorum ama nasıl olur bilmiyorum amacım sadece biraz daha seri yokuş çıkmak aslında düzde ve inişlerde zaten sorun yok çok şükür 80-90 sabit gidebiliyorum
    [COLOR="#FF0000"]"Beni görmek demek mutlaka yüzümü görmek demek değildir. Benim fikirlerimi, benim duygularımı anlıyorsanız ve hissediyorsanız bu yeterlidir."[/COLOR] MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

  18. #18
    search16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Aralık 2009
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    GTS Evo 250 - Hero Hunk 150
    [QUOTE=zongoku;2849817]
    Alıntı adem80 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    rektefe ile 10-15 cc daha yükseltebilirsin. Başka yapabileceğin bişey yok.[/QUOTE

    Rektefede motorun cc si aynı olmıcak mı yani torkta nasıl artış olcak tam anlayamadım?

    ---------- Post added at 18:07 ---------- Previous post was at 18:05 ----------



    Su soğutmalı olsun diye özel bi çabam yok ama motor bölümünü değiştirmeyi en son çare olarak düşündüm. Asıl amacım yapıyolar ya krank değişiyo piston değişiyo o şekilde cc yükseltmek

    ---------- Post added at 18:09 ---------- Previous post was at 18:07 ----------



    Dediğiniz yöntemle bariz fark oluşacakmıdır? Yani ben bunu sürüşte net olarak hissetmek istiyorum. Dediğiniz gibi belki 500-600 lirayı gözden çıkarsam olur ama o kadar parayı gözden çıkardıktan sonra satıp mondial drift alırım üzerine koyarak böylece torklu bir motorum olur diye düşünüyorum ondan fazla masraf yapmak istemiyorum

    ---------- Post added at 18:22 ---------- Previous post was at 18:09 ----------



    Aynen bencede kimse anlamaz da işte benim motorda olmıcak heralde bu iş aga ya
    Dediğim yöntemi denedikten sonra hissedersin torkunu ama çokta değil. Yani en fazla son hızını 5-7 km arttırır.
    Önemli olan beygir değil, beygirin nekar yediği.

  19. #19
    eko29 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    99' Hornet 600 04' KLE 500
    Dişli değişiminin esası deneme yanılmadır büyük dişli tork arttırır prensipte, sadece ön değil arkayıda değiştirmek gerekebilir.Motosiklet motorlarının yapı itibariyle küçük olduklarından hacmine oranla gerekli tork u sağlayamaz burda senin yapman gereken durumu kabullenmek paran olunca cc yükseltmek senin motorun su soğutmalı olduğundan en ideal gücündedir

  20. #20

    Üyelik
    20 Eylül 2009
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Skygo SG 125-30
    Alıntı eko29 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dişli değişiminin esası deneme yanılmadır büyük dişli tork arttırır prensipte, sadece ön değil arkayıda değiştirmek gerekebilir.Motosiklet motorlarının yapı itibariyle küçük olduklarından hacmine oranla gerekli tork u sağlayamaz burda senin yapman gereken durumu kabullenmek paran olunca cc yükseltmek senin motorun su soğutmalı olduğundan en ideal gücündedir
    Arka dişliyi değiştirmek uğraştırır ön dişliyi küçültmek son hızı düşürür ama tork arttırır diye biliyorum. Yani ön dişliyi küçültürsem biraz elde ederim tork. 15 dişli taktığımda biraz rahatlamıştı motor ama çabuk devirleniyor diye 16 taktım. Sanırım 14 e düşürürsem ön dişliyi bu sefer motor çok aşırı devirlencek ama sadece denemek ve görmek için ön dişliyle oynıcam. Teşekkürler...

    ---------- Post added at 13:11 ---------- Previous post was at 13:09 ----------

    [QUOTE=search16;2850281]
    Alıntı zongoku adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dediğim yöntemi denedikten sonra hissedersin torkunu ama çokta değil. Yani en fazla son hızını 5-7 km arttırır.
    Anladım Teşekkür ederim şu anda önceliğim dişliyle oynamak olucak aslında bu sefer ön ve arka sistemli bir şekilde dişli değiştirmek istiyorum bakalım nasıl olcak. Teşekkür ederim ilginiz için
    [COLOR="#FF0000"]"Beni görmek demek mutlaka yüzümü görmek demek değildir. Benim fikirlerimi, benim duygularımı anlıyorsanız ve hissediyorsanız bu yeterlidir."[/COLOR] MUSTAFA KEMAL ATATÜRK


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)