Zor bi soru ( bilene

Katılım
1 May 2007
Mesajlar
4,036
3 arkadaş ( x,y,z ) bir cafe'ye eğlenmeye gittiniz,eğlendiniz çıkışta hesap alman usülü ödenecek,x kişi hesaptan kendine düşeni ödemek için kasaya gitti,kasadaki kişi,kasayı aç içinde ne kadar para varsa o kadar daha koy sonra 1 ytl al git dedi,sonra y kişi hesap ödemeye geldi kasadaki kişi onada aynısını dedi,oda ne kadar para varsa bi o kadar daha koydu 1 ytl aldı gitti,sonra z kişi hesaba geldi oda aynı işlemi yaptı ve gitti,kasa sorumlusu kasayı açtığında kasada hiç para yoktu,buna göre x kişi kasayı açtığında kasada ne kadar para vardı:cherry::cherry:

hadi hayırlı işler :queen::queen:
 
Katılım
16 Tem 2007
Mesajlar
1,027
Motosikleti
Dl650vstorm
x kasaya baktığında 75 kuruş görüyo..75 kuruş koyuyo, oluyo 1,5 lira
1 lirayı alıp gidiyo . kasada 50 kuruş kalıyo..
y geliyo bakıyo kasada 50 kuruş var .50 kuruş da o koyuyo .oluyo 1 lira
1 lirayı alıp gidince kasa tamtakır kuru bakır...
z boş kasaya bön bön bakıyo..
oldumu ? doğrumu??:)

x geliyo kasada 87,5 kuruş var 87,5 da o koyuyo oluyo 1,75... 1 lira alıyo kalıyo 75 kuruş.
y geliyo 75 kuruş var oda 75 kuruş koyuyo oluyo 1,50 .1 lira alıp gidiyo kalıyo 50 kuruş.
z geliyo 50 kuruş görüyo oda 50 kuruş koyuyo oldu sana 1 lira ..alıp gidince 1 lirayı ..mekan sahibi bön bön bakıyo..
hah şimdi oldu sanırım..:mrgreen:
 
Son düzenleme:
Katılım
1 May 2007
Mesajlar
4,036
x kasaya baktığında 75 kuruş görüyo..75 kuruş koyuyo, oluyo 1,5 lira
1 lirayı alıp gidiyo . kasada 50 kuruş kalıyo..
y geliyo bakıyo kasada 50 kuruş var .50 kuruş da o koyuyo .oluyo 1 lira
1 lirayı alıp gidince kasa tamtakır kuru bakır...
z boş kasaya bön bön bakıyo..
oldumu ? doğrumu??:)

kasada 0,75 ykr olursa 2 kişide kasa sıfır olmuş olur üçüncü kişiye para kalmazz,yalnış cvp:cherry:

87,50 olsaydı ,herkes ödedikten sonra kasada 693 ytl para olurdu,yanlış cvp:cherry:
 
Son düzenleme:
Katılım
16 Tem 2007
Mesajlar
1,027
Motosikleti
Dl650vstorm
düzelttim şimdi mesajıma tekrar bak olmuşmu?

87,5 kuruş ....lira deyil KURUŞ. bence oldu .:)
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Eyl 2007
Mesajlar
50
87.5 kurus olması gerekiyor(875 bin eski parayla)
x kasadaki
2x-1 ilk durum sonrası
4x-3 2.durum sonrası
8x-7 son durum bunu da 8x-7=0 dersen cıkar.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
29 Ara 2007
Mesajlar
2,819
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
peki 5 ytl ile 1 ay idare edebilirmisiniz..
 
Katılım
30 Haz 2008
Mesajlar
49
0+1/2 = 0.5
3. kişi kasadan ayrılırken 0 liraolması için; geldiğinde 0.5 lira var,
0.5+1/2 = 0.75
2. kişi kasadan ayrılırken 0.5 lira olması için; geldiğinde 0.75 lira var
0.75+1/2 = 0.875
1. kişi kasadan ayrılırken 0.75 lira olması için; geldiğinde 0.875 lira olması gerekir.
+1 / 2 ile sondan başlanarak bulunur..
 
Son düzenleme:
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
29 Ara 2007
Mesajlar
2,819
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
iso marketin borcunu böyle kapatıyor heral bi buluşmada biz düzenleyelim isoyu batıralım..
 
Katılım
17 Ağu 2007
Mesajlar
1,470
isonun işimi var başka tükanda oturuyor gelene geçene bu soruyu veriyor sonra milletin aklı karışıyor borcu olmayan birisi bile nekadar borcum var diyomuş aldığım duyumlara göre :p
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst