Zincirin iç kısmı leş gibi olmuş!

Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Bugün canım sıkıldı, motorun zincirini bir temizleyeyim dedim. Daha önce zincirini ön kısmını hiç açmamıştım. Bi açtım leş gibi olmuş.





Epey bir uğraştım. Çok büyük miktarda yağ kalıntısı çıktı. Her yerini gaz yağı ile temizledim. Terapi gibi geldi. Temizledim pakladım geri taktım. Daha önce hiç yapmamıştım bunu.


 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,028
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Ön dişli bitmiş...
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,634
Motosikleti
Ns200 15"
Ben yıkarken o bölgeye köpük ve su tutmaya özen gösteriyorum ama ne kadar işe yarıyor bilemiyorum. Bana kalırsa ön zincir muhafaza kapağınıda açıp düzenli periyodlarla temizlemek gerek, keşke temizledikden sonra fotoğrafları atsaydınız o parlaklığı görseydim :D.
 
Katılım
24 Haz 2018
Mesajlar
2,498
Motosikleti
CBR 125 R 2014
mazot ve sıcak su ile pırıl pırıl olur

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:10 ----------

Orası mecbur o şekilde olacak
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Ben yıkarken o bölgeye köpük ve su tutmaya özen gösteriyorum ama ne kadar işe yarıyor bilemiyorum. Bana kalırsa ön zincir muhafaza kapağınıda açıp düzenli periyodlarla temizlemek gerek, keşke temizledikden sonra fotoğrafları atsaydınız o parlaklığı görseydim :D.

Çocuklar telefonu alıp kaçtı çekemedim :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:27 ----------

Ön dişli bitmiş...

Hocam ben gözle kontrol ettim bitmemiş gibiydi. Siz nasıl anladınız?
 
Katılım
15 Ocak 2018
Mesajlar
3,624
Ön dişli bitmiş...

Ön dişli henüz bitmemiş de, dişli ile zincirde belirli bir bozulma görülüyor. Sanki arka aksın orada sağ/sol gerginlik eşit değilmiş de zincir dişliye dik açıyla basamıyor, veya ön dişli kilit pulu veya şanzıman çıkış mili frezeli dişli bağlantısı aşınmış da ön dişli olması gerekenden fazla kaçıklık yapıyormuş gibi.

O kapağın altı hep öyle oluyor, kilometre ve zincir bakımı rutinleri sonrasında olağan durum. Çok da şey etmemek lazım. Ama bu güne kadar gördüğüm en temiz CBF150' lerden biri. Tebrik ediyorum, güzel bakıyorsunuz.
 
Son düzenleme:
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Ön dişli henüz bitmemiş de, dişli ile zincirde belirli bir bozulma görülüyor. Sanki arka aksın orada sağ/sol gerginlik eşit değilmiş de zincir dişliye dik açıyla basamıyormuş gibi.

O kapağın altı hep öyle oluyor, kilometre ve zincir bakımı rutinleri sonrasında olağan durum. Çok da şey etmemek lazım. Ama bu güne kadar gördüğüm en temiz CBF150' lerden biri. Tebrik ediyorum, güzel bakıyorsunuz.

Sağolun hocam, motora bakıyorum. Bakımlarını ihmal etmiyorum. Ve de en önemlisi güneşte hiç bırakmıyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:30 ----------

Bu arada az evvel banyo yapıldı. Öğlenleri gazyağı banyosundan sonra iyi geldi be.





---------- Mesajlar birleştirildi - 23:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:51 ----------

Karıma bile bu kadar vakit ayırmıyorum terbiyesiz olayım ki..
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
6 Kas 2019
Mesajlar
2,241
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Valla motorun cok guzel duruyor..honda kalitesi iste, 150 cc si bile boyle :)

Kaca satarsin bunu ?
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Valla motorun cok guzel duruyor..honda kalitesi iste, 150 cc si bile boyle :)

Kaca satarsin bunu ?

Bunu satmam kanka. Can yoldaşı gibi bir şey oldu. Çocuklara miras kalsın.

Piyasa da allak bullak zaten, her ay zam geliyor. Alınacak bir şey de yok şu ortamda.
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Benim MT-07'nin üstünde gene kedi yatıyordur muhtemelen site garajında :pr: Bu sene hiç yıkanmadı, geçen sene de yıkanmamış olabilir. Ha 2 kez tazikli su tutmuştum ama onları da yıkamaktan saymıyorum. Motowash'a götürecektim Cuma günü ama kapalıydı. Gene pis kalmaya devam edecek gibi geliyor :queen:
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Benim MT-07'nin üstünde gene kedi yatıyordur muhtemelen site garajında :pr: Bu sene hiç yıkanmadı, geçen sene de yıkanmamış olabilir. Ha 2 kez tazikli su tutmuştum ama onları da yıkamaktan saymıyorum. Motowash'a götürecektim Cuma günü ama kapalıydı. Gene pis kalmaya devam edecek gibi geliyor :queen:

Hocam bir gününü komple motoruna ayır. Başka yolu yok.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Bence o zincir hayatında hiç yağ ile tanışmadı :queen:

Gerçekten uzun zamandır hiç yağlanmamış gibi duruyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:06 ----------

Gazyağı müthiş bir şey yahu. Fisfis yapıp motoru komple sildim sonra da yıkadım. Acayip bir parlaklık verdi.
 
Katılım
28 Tem 2020
Mesajlar
135
yağlanmış bir zinciri 5 dakika sonra bu hale getirebilirim :D Motosikletiniz Enduro ise Kirlenmek güzeldir
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst