Zincir Yağlamak İçin Wurth Dry Lube Nasıl?

Katılım
27 Ocak 2025
Mesajlar
152
Şaftlı motor al abi? :D

Ben zincirli motorumdan son derece memnunum ve şimdiye kadar hiç zincir yağlamak işinden hayıflandığımı üşendiğimi hatırlamıyorum. Elbette bu benim tercihim, üşenen adama ne üşeniyorsun diyemem, ama ona da şaftlı al, kayışlı al vs derim.

Konu sadece güç kaybı da değil, benim için önem arz eden maddelerden biri olmakla birlikte.
Gereksiz gördüğüm bir karmaşıklıktan uzak duruyorum. Şaft olunca motosikletin hem kendi ağırlığı, hem de "unsprung weight" i artıyor - ne o yaylanmamış ağırlık mı Türkçesi bilemedim, zincirde vites geçişleri daha pürüzsüz olabiliyor genelde, maliyet azalıyor, yüksek gaz açıldığında motor ip gibi durmaya devam ediyor - şaftın en babası bile hissettiriyor bir şey olduğunu, aklıma gelmeyen de vardır, bir çok avantajı var - tamamı kişisel keyfi şeyler olmakla birlikte.

Yani arkaik olmasına bir şey diyemem, motosikletin kendisi de öyle bir çok açıdan bakınca.
Hele hala bu taşıtları bir yerden bir yere götürmek için dinazor fosili tüketiyor olmamız? :D
Dürüst olarak hak veriyorum zaten dediğim gibi sadece tutkulu olduğum bir konu 🤝

Fosil yakıtlar dinozorların ölümüne şan veriyor 🦖
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,037
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
...
Fosil yakıtlar dinozorların ölümüne şan veriyor 🦖
Esasen bizim petrol dinozorların bile öncesinden kalma. Siyanobakteri, plankton, diatom vb. tek hücreli deniz canlılarının kalıntıları onlar. Yani petrol sadece milyonlarca yıl önce (de) deniz olan yerlerden çıkıyor.
 
Katılım
16 Eki 2015
Mesajlar
3,260
Motosikleti
Çükü Olanın Dükü Olur.
Unsprung weight benim de çok kafama takılan bir konu :)
Aydınlatalım Uğur'cuğum: 🤗
Sprung Weight / Mass
The sprung weight is the total weight of all parts on the vehicle that is supported by the vehicle's suspension. Some examples are the engine, exhaust system, body and interior parts.

Unsprung Weight / Mass
The unsprung weight is the total weight of parts that are NOT supported by the vehicle’s suspension. We’re talking about the springs, suspension, axles, the braking system and the wheels and tires. It is the unsprung weight of the vehicle that directly affects driving feel of a vehicle. The smaller the amount of unsprung weight, the more effectively the suspension will be able to do its “stabilizing” job on uneven roads. So reducing the unsprung weight will result in an overall better handling vehicle with a better driving feel.

===================================================================

Yaylı Ağırlık / Kütle
Yay ağırlığı, aracın süspansiyonu tarafından desteklenen araç üzerindeki tüm parçaların toplam ağırlığıdır. Bazı örnekler motor, egzoz sistemi, gövde ve iç parçalardır.

Yaysız Ağırlık / Kütle
Yaysız ağırlık, aracın süspansiyonu tarafından DESTEKLENMEYEN parçaların toplam ağırlığıdır. Yaylardan, süspansiyondan, akslardan, fren sisteminden, tekerleklerden ve lastiklerden bahsediyoruz. Bir aracın sürüş hissini doğrudan etkileyen, aracın yaysız ağırlığıdır. Yaysız ağırlık miktarı ne kadar küçük olursa, süspansiyon engebeli yollarda "dengeleyici" işini o kadar etkili bir şekilde yapabilecektir. Bu nedenle, yaysız ağırlığın azaltılması, daha iyi bir sürüş hissine sahip genel olarak daha iyi yol tutuşlu bir araçla sonuçlanacaktır.
UNSPRUNG-WEIGHT-UTV.jpg
 
Katılım
27 Ocak 2025
Mesajlar
152
Esasen bizim petrol dinozorların bile öncesinden kalma. Siyanobakteri, plankton, diatom vb. tek hücreli deniz canlılarının kalıntıları onlar. Yani petrol sadece milyonlarca yıl önce (de) deniz olan yerlerden çıkıyor.
primordial soup , mercimek soup , escargo soup hep çorba yokmu kontrafile şef ?
 
Katılım
4 Tem 2024
Mesajlar
76
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ucuz ve mantıklı cevap sunayım

motordan çıkan yağları hiçbir zaman atmam biriktiririm, kauçuklu gresle onları birleştirip yoğun bi kıvam elde ederim ve senelerdir motorlarımın zincirlerini o şekilde yağlarım en ufak sıçratma yapmaz
 
Katılım
9 Eyl 2024
Mesajlar
2,113
Hafta sonu motosikletin zincirini mazot ve fırça ile temizledim. Benden önceki sahibi motul C4 kullanmış. Bende detaylı temizlik yapayım dedim. Gözlemlerimi aktarayım. Bir kere bu Motulu fırça ve mazotla bile çıkarmak zor. Bayağı uğraştırdı. Oringlerin üzeri yağ kaplanmış. Onun üzeri de pislik ve toz. Mazot zincirin metal yüzeylerini temizlese bile aralara sıkışan pislikleri temizlemek için epey uğraşmak gerekiyor. Bende öyle yaptım. Aslında bayağı zevkliydi.
Ardından hangi yağ ile yağlayacağıma karar vermek için hiç kullanılmamış 10 ar cm uzunluğunda 2 adet oringli zincir parçası buldum. Bu iki zincir parçasının el yordamı ile bükerek oring sürtünmelerini el ile tecrübe ettim. Zincir parçalarını Sae 140 vs sae 220 yağların içine daldırıp 10 saniye kadar beklettim. Sonrasında temiz bir bez ile fazlalık yağı sildim. Tekrar el ile baklaların dönmeye karşı mukavemetini ölçmeye çalıştım.
Tahmin ettiğim gibi sae 140 içinde beklettiğim zincir çok kolay hareket ediyordu. Ayrıca 220 sürdüğüm zincir üzerinde daha fazla sürtünme hissettim. Zincir üzerinde bir nevi tortu da vardı.
Sonrasında motoru sehpaya alıp yaklaşık 110 km hıza kadar zincir çevirdim. Sonuç sıçrama çok az. Bu testime dayanarak bundan sonra zincirde sae 140 dişli yağı kullanmaya karar verdim. Ancak bunu yaparken başka bir şey fark ettim. Bunu da Ayrıca videoya aldım. İlgili başlığa ekleyip yorumlarınızı isteyeceğim.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,847
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Hafta sonu motosikletin zincirini mazot ve fırça ile temizledim. Benden önceki sahibi motul C4 kullanmış. Bende detaylı temizlik yapayım dedim. Gözlemlerimi aktarayım. Bir kere bu Motulu fırça ve mazotla bile çıkarmak zor. Bayağı uğraştırdı. Oringlerin üzeri yağ kaplanmış. Onun üzeri de pislik ve toz. Mazot zincirin metal yüzeylerini temizlese bile aralara sıkışan pislikleri temizlemek için epey uğraşmak gerekiyor. Bende öyle yaptım. Aslında bayağı zevkliydi.
Ardından hangi yağ ile yağlayacağıma karar vermek için hiç kullanılmamış 10 ar cm uzunluğunda 2 adet oringli zincir parçası buldum. Bu iki zincir parçasının el yordamı ile bükerek oring sürtünmelerini el ile tecrübe ettim. Zincir parçalarını Sae 140 vs sae 220 yağların içine daldırıp 10 saniye kadar beklettim. Sonrasında temiz bir bez ile fazlalık yağı sildim. Tekrar el ile baklaların dönmeye karşı mukavemetini ölçmeye çalıştım.
Tahmin ettiğim gibi sae 140 içinde beklettiğim zincir çok kolay hareket ediyordu. Ayrıca 220 sürdüğüm zincir üzerinde daha fazla sürtünme hissettim. Zincir üzerinde bir nevi tortu da vardı.
Sonrasında motoru sehpaya alıp yaklaşık 110 km hıza kadar zincir çevirdim. Sonuç sıçrama çok az. Bu testime dayanarak bundan sonra zincirde sae 140 dişli yağı kullanmaya karar verdim. Ancak bunu yaparken başka bir şey fark ettim. Bunu da Ayrıca videoya aldım. İlgili başlığa ekleyip yorumlarınızı isteyeceğim.
Bu kadar titiz uğraşmışsınız, bravo.
Zincir temizleme/yağlama konusunda konuları okudukça scooter sürdüğüm zamanlarda kim uğraşır zincirle deyip duruyordum. Hatta bir gün zincirli motor alırsam Tomygun'ın motorundaki gibi ATP otomatik zincir yağlama taktırır geçerim diyordum.

Neyse ki konu korktuğum gibi değilmiş. Zincirin üzeri yağsız kalmasın yeter diyorum ben, motoru orta sephaya alıp vitesi boşa alıp (boş vitesi sadece zincir yağlarken kullanıyorum, normal sürüşte duraklamalarda falan vitesi boşa alma ihtiyacı duymadım şimdiye kadar, neden uğraşılır ki bu da ayrı bi konu) arka tekeri elle çevirip zincir bir tur dönene kadar sprey yağı üzerine sıkıyorum o kadar. Çok toz toprak içinde sürdükten sonra zincir çok kirlenmiştir deyip biraz da ilk defa deneme hevesi ile motul c1 zincir temizleyici almıştım ama bir ya da iki kez kullandım bütün yaz boyunca. Zincire dokununca elime yağ bulalıyorsa yağı yeterli gözüyle bakıyorum, bu kadar titizlenmiyorum. Sıçrama falan da başıma gelmedi ama zaten jantlar toz içinde belki sıçrıyordur da farkında değilim.


Bu zincir mevzusunda iki ayrı grup var. Bir grup acayip titizleniyor, diğerleri benim gibi çok da sallamıyor aslında. Eninde sonunda motoru servise bakıma götürdüğümde abi bu zincir bitik dediklerinde zincir ve dişli set olarak değiştireceğim bu da yaklaşık 20bin km falan yapıyor, olsun o kadar deyip devam.
Haa, zincir mevzusunda 3. grup da hiç uğraşmayanlar, biz en azından 500km'de bir falan spreyle yağ sıkıyoruz, bir de hiç sallamayıp 40-50bin km aynı zinciri kullananlar var.
 
Katılım
9 Eyl 2024
Mesajlar
2,113
Bu aslında biraz kişilerin yapıları ile alakalı. Ben biraz pimpirikliyim. Mesela el telsizimin sürekli şarjı full dür. Masa üstü telsizimi çalıştırabilmek işin masamın altında 200 amper dolu jel aküm var ve herhangi bir afet durumunda telsizim otomatik devreye girecek ve röle olarak çalışacak şekilde ayarlanmıştır. Ayda 1 kere kontrol için şarj ederim. Bütün şarjlı pillerim her daim doludur. Kafa lambalarımı kullansam da kullanmasam da ayda bir şarj ederim.
Tüfeklerimin 6 sı da her an ava gitmeye hazırdır. Çadırlarım , matlarım , şişme yataklarım, hapsi paketli ve kamp için hazırdır.
Evdeki ve köydeki bütün alet edevatlarım bakımlı ve problemsizdir. Evde yedek erzak konserveler vs.. hepsi hazır.
:D
Peki bunlar neden diyebilirsiniz. Ben depremzedeyim arkadaşlar. İzmir depreminde 2 daire kaybettim. Kardeşimi ayağı kırık çıkardık. O zaman anladım ki hazır olmak gerek. Her şeye. Çünkü hayat bizim düşündüğümüz kadar sevecen değil.
Zafer hazırlık ister. Zafer Hasar ister. Bedelini ödemelisiniz.TA3TST
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst