- Katılım
- 27 Ocak 2025
- Mesajlar
- 152
Dürüst olarak hak veriyorum zaten dediğim gibi sadece tutkulu olduğum bir konuŞaftlı motor al abi?
Ben zincirli motorumdan son derece memnunum ve şimdiye kadar hiç zincir yağlamak işinden hayıflandığımı üşendiğimi hatırlamıyorum. Elbette bu benim tercihim, üşenen adama ne üşeniyorsun diyemem, ama ona da şaftlı al, kayışlı al vs derim.
Konu sadece güç kaybı da değil, benim için önem arz eden maddelerden biri olmakla birlikte.
Gereksiz gördüğüm bir karmaşıklıktan uzak duruyorum. Şaft olunca motosikletin hem kendi ağırlığı, hem de "unsprung weight" i artıyor - ne o yaylanmamış ağırlık mı Türkçesi bilemedim, zincirde vites geçişleri daha pürüzsüz olabiliyor genelde, maliyet azalıyor, yüksek gaz açıldığında motor ip gibi durmaya devam ediyor - şaftın en babası bile hissettiriyor bir şey olduğunu, aklıma gelmeyen de vardır, bir çok avantajı var - tamamı kişisel keyfi şeyler olmakla birlikte.
Yani arkaik olmasına bir şey diyemem, motosikletin kendisi de öyle bir çok açıdan bakınca.
Hele hala bu taşıtları bir yerden bir yere götürmek için dinazor fosili tüketiyor olmamız?![]()
Fosil yakıtlar dinozorların ölümüne şan veriyor