Zincir yağı ve temizleme spreyi tavsiyesi ?

Katılım
14 Tem 2014
Mesajlar
130
Daha önceki motorlarımda hep motulün set halinde gelen c1 yağ ile adını hatırlayamadığım zincir temizleme spreyini kullandım, bugün yeni motorumu teslim aldım servisteki usta motul kullanma, würth ve bir iki adı tanıdık gelmeyen markalar söyledi, 300-500 km de bir temizleyip yağlamak lazım var mı tavsiyeniz ? Motor Aprillia RS660 Extrema.
 
Katılım
28 Mar 2024
Mesajlar
1,774
Daha önceki motorlarımda hep motulün set halinde gelen c1 yağ ile adını hatırlayamadığım zincir temizleme spreyini kullandım, bugün yeni motorumu teslim aldım servisteki usta motul kullanma, würth ve bir iki adı tanıdık gelmeyen markalar söyledi, 300-500 km de bir temizleyip yağlamak lazım var mı tavsiyeniz ? Motor Aprillia RS660 Extrema.
Putoline kullanıyordum güzeldi ama ekonomik şartlardan dolayı çıkma veya dişli yağı kullanıyorum yağlamak için . Temizlemek için de gaz yağı ve fırça
 
Katılım
23 Kas 2024
Mesajlar
3,888
Motosikleti
Aprilia Tuareg 660
c1 kullanıyorum yine kullandım işini yapıyor yağ olarak c2 kullanıyordum ama istediğim kadar iyi değildi c4 aldım bir de onu deneyecem yarın
 
Katılım
22 May 2021
Mesajlar
1,014
Motosikleti
Forza 250
Motul un özellikle mumlu olan o beyaz yağı bütün tozu pisliği ne varsa yolda toplayıp ön dişliye paket servis yapıyor,bence en optimum olanı c2 road olan versiyondu sanırsam o
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

hele bide jant koyu renkse buyrun cenaze namazına
 
Katılım
28 Mar 2024
Mesajlar
1,774
Motul un özellikle mumlu olan o beyaz yağı bütün tozu pisliği ne varsa yolda toplayıp ön dişliye paket servis yapıyor,bence en optimum olanı c2 road olan versiyondu sanırsam o
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

hele bide jant koyu renkse buyrun cenaze namazına
Cidden jantın içinden geçiyor her zincir yağladığım da ayriyetten jant temizleyici de kullanmam gerekiyor bu da hem ayrı uğraş hem ayrı maliyet.
 
Katılım
22 May 2021
Mesajlar
1,014
Motosikleti
Forza 250
Zamanında silinmezse de zamanla iyice yapışıp çıkmıyor,ondan dolayı bence mumsuz kullanmak daha iyi
 
Katılım
25 Eki 2022
Mesajlar
2,085
Motosikleti
Yamaha XSR700
c1 kullanıyorum yine kullandım işini yapıyor yağ olarak c2 kullanıyordum ama istediğim kadar iyi değildi c4 aldım bir de onu deneyecem yarın
C4 tavsiye etmem. Ben motoru aldığımdan beri c4 kullanıyordum. Geçen gün ön dişlinin kapağını sökmemle içinden lap diye katranlaşmış yağ öbeği düşmesi bir oldu. Temizlemek için 2 saat ve 1 buçuk litreye yakın gaz yağı harcadım. Çok zor temizlendi. Ben c2 kullanıyorum. 500kmde değil 250-300kmde bir yağlamaya razıyım. Ayrıca bunun yanında c4 sıktıktan sonra janta, seleye, montuma beyaz beyaz yağ sıçraması durumu da söz konusu. Geçmiyor da hergele.
 
Katılım
23 Eyl 2024
Mesajlar
84
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Gazyağı yerine katkısız mazot kullanmanızı tavsiye ederim. MotopixelTV youtube kanalında yağ temizleyiciler ile ilgili test videosu vardı. Videoda balon patlatma testlerinde Gazyağı (kerosen) mazottan daha hızlı balonları patlatıyordu. Bir inceleyin derim.
Zincir yağı temizleyicileri hakkında test videosuZincir yağları ile ilgili test
ben hep motulun temizleme spreyini kullanırdım. Gayet de beğeniyorum.
En son yaptığım temizliği Mazotla yaptım. Mazot son ve tek seçeneğim artık. Çok beğendim.
 
Katılım
18 Eki 2013
Mesajlar
504
Gazyagi,gazyagi,gazyagi nokta. Yaglamak icin motoryagi, ya altarafi zincir yani metal yani demir, mühüm olan paslanmayi önleyip kaydiricilik saglamak yok efendim su yag yok efendim bu yag ,hem öyle 500 km de birzincir yaglanmaz 1000-1500 de bir kontrol et,kuru ise yagla eline bulasiyorsa nemli demektir, 2000 km ye yolu var.
 
Katılım
22 May 2021
Mesajlar
1,014
Motosikleti
Forza 250
C4 tavsiye etmem. Ben motoru aldığımdan beri c4 kullanıyordum. Geçen gün ön dişlinin kapağını sökmemle içinden lap diye katranlaşmış yağ öbeği düşmesi bir oldu. Temizlemek için 2 saat ve 1 buçuk litreye yakın gaz yağı harcadım. Çok zor temizlendi. Ben c2 kullanıyorum. 500kmde değil 250-300kmde bir yağlamaya razıyım. Ayrıca bunun yanında c4 sıktıktan sonra janta, seleye, montuma beyaz beyaz yağ sıçraması durumu da söz konusu. Geçmiyor da hergele.
1e1 bir aynı şeyi yaşadım,neredeyse tam 1 litre mazot harcadım temizlemek için bende yazacaktım ama millet abartma sallama der diye yazmadım açıkcası aahahah benim yerime yazmanız iyi olmuş.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,844
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Ben tenizlemek içim Motul C1 almıştım, geçen yaz yaklaşık 4bin km yol yaptım toplamda 2 kez kullanmışımdır.
ipone extreme chain road diye bir sprey almıştım yağlamak için de onu kullandım ama öyle çok özenmedim, her 500 ya da 700km'de bir motoru orta sephaya alıp vitesi boşa alıp arka tekeri elle çevirip zinciri bir tur döndürüp sıktım o kadar.
Motoru çıkarınca ilk işim bakıma götürmek olacak, motor bütün kış 5 aydır yatıyor, zincirin-dişlinin durumunu servis söyler artık, motoru 31500km'de almıştım, daha önce ne zaman zincir/dişli set değişmiş bilgim yok, belki servis kayıtlarında vardır sorarım.
 
Katılım
2 Eki 2023
Mesajlar
2,220
Motosikleti
Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
Bu işin zirvesi diyorsan;

Temizleme

Yağlama

Not: Linkler örnek olarak verilmiştir. Daha uygun fiyatlı bulunabilir.
 
Katılım
28 Mar 2024
Mesajlar
1,774
Gazyagi,gazyagi,gazyagi nokta. Yaglamak icin motoryagi, ya altarafi zincir yani metal yani demir, mühüm olan paslanmayi önleyip kaydiricilik saglamak yok efendim su yag yok efendim bu yag ,hem öyle 500 km de birzincir yaglanmaz 1000-1500 de bir kontrol et,kuru ise yagla eline bulasiyorsa nemli demektir, 2000 km ye yolu var.
Kesinlikle katılıyorum normal asfaltta sürülen motosikletlerin kullanıma ve yol koşullarına bağlı 2bin KMye kadar yolu var. Kendi ustama bu konuda güvendiğimden ne derse direkt zamanında götürüyorum 300-400KMde getir bakalım dedi götürdüm baktı etti , zincir yağının durumu gayet iyi dedi sonrasında 1bin kilometre oldu götürdüm hala iyi dedi en son 1,5bin KMde götürdüğüm de yağlayıp temizleyelim şuan tam yenilenmeye yakın olmuş dedi. Kendisi bile Motul'la anlaşması olmasına rağmen sevdiği müşterilerine motul yerine çıkma motor yağı/dişli yağı ve gaz yağı kullanıyor.
 
Katılım
18 Eki 2013
Mesajlar
504
Eveeeet bu zincir yaglama konusu karara baglanmistir, öyle ikide birde zirt pirt zincir yaglanmaz, bilgisi kisitli olan motorrcu kardeslerimizin de kulaginda bulunsun, herkese hayirli kazasiz belasiz sürüsler diler, lütfen ama lütfen TRAFIK KURALLARINA uyarak evlerinize sag salim varmanizi niyaz ederim.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst