Zamcıktan sonra motorunu satmaya çalışan "fırsatçı" kitle

Katılım
26 Mar 2023
Mesajlar
662
Motosikleti
Kymco Skytown 125, Multistrada V2S
Motoru 200'e aldın. 1 sene sonra enflasyon vb. nedenlerle sıfırı 250 oldu. Mevcut piyasada ikinci el değeri de 220-230 bandına yükseldi diyelim.
Nakite ihtiyaç, model yükseltme vb. nedenlerle 200-210'a kadar düşürebilir insanlar.
Herkes istediği fiyata malını ilana koymaya ve istediği malı istediği fiyattan almakta özgürdür.
Fakat şunu anlamıyorum, ederi 230 olan bir şeyi 260-280 yapınca cidden alan oluyor mu?
Yani ben MediaMarkt'a gidip "Fiyatı ne?" "100TL efendim" diye cevap alınca "Olmaz ben size 150 vereceğim" demiyorum.
Piyasa fiyatının üstüne alan varsa buyursun alsın. Bana tuhaf geliyor. Bir ara stokçuluk vardı binmek isteyenler yarından ucuz dünden pahalı diye alıyorlardı. Şu an o devir de bitti. Hâla ederinin üstüne alan varsa buyursun alsın para batıyor demek ki.
 
Katılım
24 Ara 2019
Mesajlar
2,051
200den satamayan 320 denmi satıcak 🤣 🤣 🤣 🤣 valla bende şu an motorumu satıyorum ama öyle allahsız değilim.satılıcakmı hayır alan olmaz bence ama deniyoruz kısmet olursa değiştiricez yoksa devamke.çeşit çeşit motorlar ekledim bende çoğuna zam geldi 0 km bayi fiyatlarına.tabiki 2.eldede yansıcak ama o aradaki uçurum açılarak yansıcak.ben zam yapmadım alacağım zamlanırsa o oranda yapmayı düşünürüm ama boş iş.bu fiyattan alan yoksa zam yapsam ne olur yapmasam ne olur
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,549
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
En tırt geleneklerimizden biri de "pazarlık sünnettir" anlayışıdır. Siz dip fiyat da verseniz birileri gelip pazarlık edip fiyatı daha aşağı çekmeye çalışacak. O nedenle çoğu ilanda pazarlık payı oluyor. Pazarlık kadar nefret ettiğim bir şey yok.
 
Katılım
10 May 2008
Mesajlar
2,130
En tırt geleneklerimizden biri de "pazarlık sünnettir" anlayışıdır. Siz dip fiyat da verseniz birileri gelip pazarlık edip fiyatı daha aşağı çekmeye çalışacak. O nedenle çoğu ilanda pazarlık payı oluyor. Pazarlık kadar nefret ettiğim bir şey yok.
Algıdan başka bir şey değil.
Zaten yüksek yazıyor aklınca kurnazlık yapıp dini duyguyu kullanmak bu .
Pazarlık sünnettir..
Ulan zaten fazla yazmışsın gelirsen ufak bir şey indiririm diyorsun.
Üç kağıtçı çok.
 
Katılım
17 Mar 2014
Mesajlar
1,291
Motosikleti
1190 ADV
En tırt geleneklerimizden biri de "pazarlık sünnettir" anlayışıdır. Siz dip fiyat da verseniz birileri gelip pazarlık edip fiyatı daha aşağı çekmeye çalışacak. O nedenle çoğu ilanda pazarlık payı oluyor. Pazarlık kadar nefret ettiğim bir şey yok.

Satıcı olunca pazarlıkla fiyatı ilan fiyatının üstüne çıkarmaya çalışsak ne olur acaba :) Hep alıcıya mı sünnet, birazda satıcıya sünnet olsun...
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
Peki şu anda halen avantajlı fiyatta satılan hangi marka modeller mevcut üstadlar.

CF Moto da Clx - 250nk vs. cogu modelinde nakite özel indirim var şu an.

Royal enfield gecen aya göre 50 bin zamlı ama kk'na 6 ay vade farksız taksit yapılıyordu gecen gün görmüştüm.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,850
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Mal sahibine değerlidir. Sahibinin şu fiyata satarım demesinin çok anlamı yok, yüksek fiyat veriyorsa satılmaz, durur.
Örnek olarak benim xmax, sahibindende ilan açtım, bana göre daha ucuza gitmesi beni üzerdi, yalnızca ölücüler aradı, kusura bakmasınlar özenle bakımları yapılmış hiç sorunu olmayan cıncık gibi xmax'ı da pcx fiyatına vermezdim, en sonunda ilanı kaldırdım duruyor öyle, hatta bu ay mtv'sini ödedim. Satılırsa satılır, satılmazsa da bahar gelince şehir içi çarşı pazara gitme motoru yaparım onu.
 
Katılım
17 Mar 2014
Mesajlar
1,291
Motosikleti
1190 ADV
Evet iyi fikirmiş.
Sahibindenden "en son kaça olur" diye mesaj atanlara orada yazan fiyattan 500lira daha yükseğiyle yanıt vericem bundan sonra.
İlan fiyatı 200.000 diyelim,

"Araç başında pazarlık yaparız 220.000 olur"
"Uzaktan geliyorsan 210.000 olur"
"Değerinde uzay mekiği ile takas olur"
"Noter satışına açıktır, dilediğiniz notere götürebilirsiniz"
"Boya takıntısı olanlara boya sökücü hediye edilir"
"200.000 kapora göndererek dilediğiniz süre bekletebilirsiniz"

Şeklinde cümleler kullanılabilir :)
 
Katılım
7 May 2024
Mesajlar
1,861
Motosikleti
cbf 150
Benim yaptımı yapın, kafanızdski makul fiyatı söyleyin kabuk edilmezse adios amigos diyin gidin. 30 yıllık heryeri çürümüş böw ga satmaya çalışan tipler var adam bird rkmyi düşürmüş sıfır diyor geçin bu işleri
 
Katılım
28 Mar 2024
Mesajlar
1,774
En tırt geleneklerimizden biri de "pazarlık sünnettir" anlayışıdır. Siz dip fiyat da verseniz birileri gelip pazarlık edip fiyatı daha aşağı çekmeye çalışacak. O nedenle çoğu ilanda pazarlık payı oluyor. Pazarlık kadar nefret ettiğim bir şey yok.
Katılıyorum piyasasından verilen motosikletlerde satıcı arkadaş ister yemek ısmarlar ister deposunu fulleyip verir veya 2-3 yol geldiyse onu düşer bunlar da sünnet :D . Piyasasının altına verilen motosikletlerde örn 95 yazan birisine 85 olur mu diyip 90da orta yolu bulmaya çalışıyorlar zaten , satıcı da 90 yazıp pazarlıksız yazabilir ama milletin 95 sünnettendir dediğin de düşmek için o 5 ekleniyor.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,042
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
satamicakları için geri düşerler yakında :D
İlanların %95'i boş beleş ilanlar zaten, mal satma niyeti olan az; bir salak düşerse veya sırf motosikletin piyasası yüksek görünsün, satmak gerektiği zaman iyi fiyattan satılsın köy kurnazı mantığıyla girilmiş fiyatlar onlar.
 
Katılım
17 Ocak 2017
Mesajlar
168
Devletin ilan konusuna el atması gerekiyor.
Örneğin; İlan süresinin 2 3 gün ile kısıtlı kalması, üstüne vermek isteyenlerden gün başına para alınması, 2. ya da 3. sefere ilan verenlerin sattıklarından yüzde pay alınması gerekiyor. Uzak Doğu'da benzer bir sistem var. Böylelikle piyasayı manüpile edecek ilanların önüne geçilir ve herkes satmak için uğraştığı için fiyatlar aşağı yönlü olur. Ama vizyon müteahhit veya galerici vizyonu olduğu için, herkes serbest piyasa diye sömürü yapar. Serbest piyasa bu kadar denetimsiz olamaz.
Hatta belki de tarım kredi marketleri gibi alternatif bir site bile açabilir belki?
 
Katılım
24 Şub 2015
Mesajlar
1,526
Motosikleti
K 1600 GTL
Üç gün içinde satılmayan ilanlar için ilan sahibi falakaya yatırılabilir... piyasa çiçek gibi olur.😀
 
Katılım
9 Eyl 2024
Mesajlar
2,113
Devletin ilan konusuna el atması gerekiyor.
Örneğin; İlan süresinin 2 3 gün ile kısıtlı kalması, üstüne vermek isteyenlerden gün başına para alınması, 2. ya da 3. sefere ilan verenlerin sattıklarından yüzde pay alınması gerekiyor. Uzak Doğu'da benzer bir sistem var. Böylelikle piyasayı manüpile edecek ilanların önüne geçilir ve herkes satmak için uğraştığı için fiyatlar aşağı yönlü olur. Ama vizyon müteahhit veya galerici vizyonu olduğu için, herkes serbest piyasa diye sömürü yapar. Serbest piyasa bu kadar denetimsiz olamaz.
Hatta belki de tarım kredi marketleri gibi alternatif bir site bile açabilir belki?
Devletin müdahale ettiği hangi sektör yada hangi konu başarıya ulaştı?
Stokçulara ceza dediler, şu an soğanı kaç paradan alıyoruz? Domates dediler, şu an 60 tl ye domates alıyoruz. Motosiklete müdahale ederlerse eğer inanın bana bu fiyatları mumla ararız. Sizin arz talep dengesini bozduğunuz her noktada fiyatlar istenmeyen yerlere gider. Ama aşağı yönde ama yukarı yönde. Herkes burada alıcıyı düşünüyor. Ya sayıcı posizyonuna düşerseniz de malınızı ucuz fiyattan satmak zorunda kalırsanız? Devlet fiyatlara müdahale etmemelidir. Devlet sadexe alım satım için uygun zemini hazırlar. Fiyatları piyasa belirler. Bütün dünyada böyle. Siz eşşek kadar vergiyi bindirirseniz insanlarda pahalı satar. Üretim artmadıkça da bu ucuzlamaz…
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,549
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Devletin bazı uygulamaları maalesef anlık ve göstermelik oluyor, sürekli olmuyor. Söz gelimi bizim emlak sektöründe de ilan fiyatlarında manipülasyon olmasın diye bir denetim yaptılar. Piyasayı şişirdiğini düşündükleri bazı emlak ofislerine ilan başına 300.000 TL ceza gönderdiler ama sonra kesildi bu iş.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst