yüz de yüz türk malı bisan lifan 250 cc

Katılım
16 Tem 2007
Mesajlar
1,027
Motosikleti
Dl650vstorm
düzcede açılıcak olan türk çin işbirliğiyle üretilicek bisan lifan 250 roodstar sizce şimdiki fiyatından ucuz mu olur pahallımı?
 
Katılım
7 Nis 2006
Mesajlar
576
Mantık, dışarıdan ithal edilmesi fiyata binen fonların ve buna bağlı vergilendirmenin yansıtılması demek
ki yinede burada üretilme sanırım birçok aksamın Çin'den getirilmesiyle olur

Ne olursa olsun ucuz olması gerekliğine inanıyorum
 
Katılım
11 Ara 2005
Mesajlar
1,104
sİZ MALZEMNE ÜRETİMİNİ BURDA MI OLACAĞINI SANIYORSUNUZ.Amaç sadece montajı burda bitirmek.Lifan hiç burda mal üretir mi ya.Motor aksamı komple çinden gelecek arkadaşlar.Sadece türk işçileri para kazanacak.İşçiğin daha iyi olacağı aşikar.
 
Katılım
18 Ocak 2007
Mesajlar
2,413
Belki Türk mühendisler ve işçiler toplayacagı ıcın montaj bı nebze daha ıyı ve ozenlı olma ıhtımalı var ama dedıklerı gıbı parcalar gene Cınden gelır.Bu arada Düzce de acılacagını duymustum ama bunun Bısan - Lıfan ortak gırısımı olacagını bılmıyodum hayırlı olsun.
 
Katılım
24 Ocak 2006
Mesajlar
4,007
%100 çok iyimser bi oran olmuş.Çoğunluk gibi bende sadece montaj bandı açılacağına eminim.Kanuni gibi bazı yan sanayileri (plastik aksam gibi) burada üretirler.Motor,şanzıman,vs. gibi uzmanlık ve arge gerektiren şeyleri yine Çinlilerden alırlar.İyi tarafı istihdam yaratacak olmaları.Bence daha ucuz olmayacak hatta daha pahalı olacak(yerli diye:mrgreen:).Yinede memlekete hayırlı olsun.Çoğu işadamı bunu bile yapmıyo.
 
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,105
kesinlikle yerli olmadığıkesin şu çok meşhur vergi varya yerli malı motor ureticileri için getirilen vergi onu delmek için oyundan başka bir şey değil butun parçalar çinden gelecek ve hatta şase falan toplu gelecek sadece tekerleklerini takarlar artık ve hooop paralar cebe fiyatı kesinlikle ucuzda olmaz bu boyle biline zaten bence bu vergi sadece ve sadece kanuni ile bisanı dahada zengin etmek ve kendilerini korumak için alınmış bir karardır her zamanda soylerim kanuni en adi en kazık çin malı motordur
 
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
53
sİZ MALZEMNE ÜRETİMİNİ BURDA MI OLACAĞINI SANIYORSUNUZ.Amaç sadece montajı burda bitirmek.Lifan hiç burda mal üretir mi ya.Motor aksamı komple çinden gelecek arkadaşlar.Sadece türk işçileri para kazanacak.İşçiğin daha iyi olacağı aşikar.

criminal çok dogru söylüyor bende düşüncelerine aynen katılıyorum sadece montaj ve paketleme fabrikada yapılacak yine mal çin malı...
 
Katılım
16 Tem 2007
Mesajlar
1,027
Motosikleti
Dl650vstorm
sİZ MALZEMNE ÜRETİMİNİ BURDA MI OLACAĞINI SANIYORSUNUZ.Amaç sadece montajı burda bitirmek.Lifan hiç burda mal üretir mi ya.Motor aksamı komple çinden gelecek arkadaşlar.Sadece türk işçileri para kazanacak.İşçiğin daha iyi olacağı aşikar.

ilk etapta yani ilk yılda sadece montajı burda olucak haklısınız ancak sonraki yıllarda amaç yüzde yüz yerli ....motorda dahil.
 
Katılım
3 Kas 2006
Mesajlar
2,854
%100 Türk Malı olan tek şey Kete' dir yazacaktım ama bu da mantıksız olacak:) unu' da ithal etmeye başladık Lakin. Hele buğday-un üretiminde kullanılan gübreden mazota kadar herşeyin (hatta tohumların dahi) ithal olduğunu düşününce...:)

Şimdi bir malın yerli olmasının imkanı da önemide kalmamıştır. Türkiyede çok çok iyi motorlar, motosikletler, otomobiller vs. herşey yapılabilecek kapasite var. Önemli olan yerleşmiş markaların arasında Pazar Yaratmaktır. Bugünki tekelleşmiş dünya sermaye yapısında bunun anlamı da, sermaye merkezlerini burada yatırıma inandırabilmektir. General Motors, Amerikada yaşama şansı olmadığı için uzakdoğu markalarını yarattı, Huyndai, Toyota, Kia vs hep bunun eseridir.

Bisan' ın satacağı bu motor, olsa olsa burada toplamadır. Bu iş dünyada o kadar yaygın ki, sen oturup ar-ge yapsan, kalıp döksen deneme üretimiydi, pazar araştırması idi derken, üreteceğin motor dünya piyasasından çok çok pahalı olacaktır. Halbuki, örneğin Çin'de, bir fabrikada yüzlerce, evet yüzlerce Motor prototipi var, ucuzundan ısmarla gitsin. Bu arada Çin'in dünyada uygulanan bir çok patent anlaşmasına, telife falan hiç takmadığınıda biliyoruz. Bisan, yıllardır ikinci el İtalyan Fabrika makineleri ile, adi demirleri büküp büküp Bisiklet diye sattı bizlere. Bisikleti ortadan ikiye kırılıp yaralanan bissürü arkadaşımı biliyorum. Umarım zihniyeti değişmiştir.
 
Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
800
çok yazık çok çinlilerin ve dünyanın artık dalga geçtiği teknolejileri biz hala ithal edip sonra yerli merli diyip kendimizi kandırıyoruz motosikletin motor ve yürür aksamının dışındadaki parçaları zaten yapıyoruz ama kıytırık bir motor yok yazık valla yazık eyyy bu ülkenin mühendisleri nerdesiniz yahu
 
Katılım
9 Şub 2006
Mesajlar
225
şu turk malı aldatmacasını bir tarafa bırakalım ben kanuni sahibiyim bu benin 17. motorum turk malı diye aldandım motoru gözümde kap kara etti onun için 50 cc olsun japon yada avrupa olsun.
 
Katılım
30 Ara 2005
Mesajlar
4,358
Projesi, tasarımı, parçaların üretimi, montajı vs... Herşeyi Türkiye'de olmadıktan sonra bu şekliyle anca %20 Türk malı olur:cyclopsan
 
Katılım
11 Tem 2007
Mesajlar
563
bi 50 tane paralı mühendis çıksa memleketimden , türk motosiklet üssü açsa şöyle kanuni gibi %100 TM olarak üretseler fenamı olurdu yaa aaah ah:silent:
 
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,105
bi 50 tane paralı mühendis çıksa memleketimden , türk motosiklet üssü açsa şöyle kanuni gibi %100 TM olarak üretseler fenamı olurdu yaa aaah ah:silent:
ah kardeşim senelerce bizi doğana şahine reno 12 ye bindiren zihniyet hala silinmedi adam yabancı ortaka sırtını dayamış gelsin paralar adamlarda milli duygu nerede dinleri imanları para yerli malı motorsikletmiş utanmadan birde yuzumuze baka baka yalan soyluyorlar biraz utanma olsa bunu demeye dilleri varmaz sinirlendim yine
 
Katılım
4 Eyl 2007
Mesajlar
4
Bisan roadstar sahibiyim motorum daha bir haftalık şu an test aşamasındayım motor çinde lifan fabrikasıında üretiliyor bu model yamaha virigo modelinin bire bir kopyası bana göre sınıfının en güzel modeli bu kesin ama yamaha değil yamaha aynı modeli 12000 ytl satıyor bisan ise kendi sitesinde motoruna 5150 ytl fiyat yazmış bu yaz izmir de almaya niyet etmiştim almadım ama bisan kampanya ya sokmuş bisanın roadstar 250 cc modelini plaka dahil 3080 ytl ye aldım motor bilmeyenler için korkutucu olabilir ama bana göre iyi bir motor ha eksikleri yok mu tabi var ama bence fiyatla doğru olarak isabetli bir şeçim oldu kanısındayım. şu an bir sorun gözük müyor. motoru kurdurduğum servis modial . ramzey ve uğur motorun yetkili servisi motor kurulur ken milletin baya ilgisini çekti ustanın dediğine göre diğerlerinden çok çok iyi olduğuydu. dediğim gibi şu an test aşamasındayım ara ara bu konuda tercübelerimi yazacağım motorun resmini koymak istiyorum ama nasıl resim konduğunu bilmiyorum öğrenince motorun resmini koyacağım . bBenim tavsiyem motoru yerinde görmek.. saygılarımla
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
İsmi bile türk değil...Ne 100 de 100 Türk ü.....:queen:
 
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,105
Bisan roadstar sahibiyim motorum daha bir haftalık şu an test aşamasındayım motor çinde lifan fabrikasıında üretiliyor bu model yamaha virigo modelinin bire bir kopyası bana göre sınıfının en güzel modeli bu kesin ama yamaha değil yamaha aynı modeli 12000 ytl satıyor bisan ise kendi sitesinde motoruna 5150 ytl fiyat yazmış bu yaz izmir de almaya niyet etmiştim almadım ama bisan kampanya ya sokmuş bisanın roadstar 250 cc modelini plaka dahil 3080 ytl ye aldım motor bilmeyenler için korkutucu olabilir ama bana göre iyi bir motor ha eksikleri yok mu tabi var ama bence fiyatla doğru olarak isabetli bir şeçim oldu kanısındayım. şu an bir sorun gözük müyor. motoru kurdurduğum servis modial . ramzey ve uğur motorun yetkili servisi motor kurulur ken milletin baya ilgisini çekti ustanın dediğine göre diğerlerinden çok çok iyi olduğuydu. dediğim gibi şu an test aşamasındayım ara ara bu konuda tercübelerimi yazacağım motorun resmini koymak istiyorum ama nasıl resim konduğunu bilmiyorum öğrenince motorun resmini koyacağım . bBenim tavsiyem motoru yerinde görmek.. saygılarımla
5000 km ve 10000 km izlenimlerini bekliyorum ama benden sana şimdiden tavsiye kromaj olan yerlere su değdirme paslanıyorlar iyi gunlerde kullan
 
Katılım
22 Tem 2007
Mesajlar
979
arkadaşlar bizim köyde atv rent wardı adalmlarla tanıştık filan adam kanuni atv leri wardı işte adam diodu benzini zor çıkartıom arkadaşlar çok kısa bi alnda 5 dk dolandırıo hesaplasan 50 ykr yakmas ama adam motorlara yaptığı masrafla zarar edşodu ama başka bi yerde adam kıymış paraya almış kavasaki atv sorunsuz gidio ve diğerlerini 2-3 katı para kaldırıodu yerli ayaklarıyla sadece çin ama adı türk malları alıoruz
 
Katılım
8 May 2006
Mesajlar
586
%100
General Motors, Amerikada yaşama şansı olmadığı için uzakdoğu markalarını yarattı, Huyndai, Toyota, Kia vs hep bunun eseridir.

Hepsi Tamam da bu olmadi. Toyota dunyanin en buyuk otomobil ureticisi olmak uzere ayrica hyundai nin kurulus hikayesini cok inceledim gm den bir donem motor ithal etmekten baska hicbir iliskileri yok.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst