%100 Türk Malı olan tek şey Kete' dir yazacaktım ama bu da mantıksız olacak

unu' da ithal etmeye başladık Lakin. Hele buğday-un üretiminde kullanılan gübreden mazota kadar herşeyin (hatta tohumların dahi) ithal olduğunu düşününce...
Şimdi bir malın yerli olmasının imkanı da önemide kalmamıştır. Türkiyede çok çok iyi motorlar, motosikletler, otomobiller vs. herşey yapılabilecek kapasite var. Önemli olan yerleşmiş markaların arasında Pazar Yaratmaktır. Bugünki tekelleşmiş dünya sermaye yapısında bunun anlamı da, sermaye merkezlerini burada yatırıma inandırabilmektir. General Motors, Amerikada yaşama şansı olmadığı için uzakdoğu markalarını yarattı, Huyndai, Toyota, Kia vs hep bunun eseridir.
Bisan' ın satacağı bu motor, olsa olsa burada toplamadır. Bu iş dünyada o kadar yaygın ki, sen oturup ar-ge yapsan, kalıp döksen deneme üretimiydi, pazar araştırması idi derken, üreteceğin motor dünya piyasasından çok çok pahalı olacaktır. Halbuki, örneğin Çin'de, bir fabrikada yüzlerce, evet yüzlerce Motor prototipi var, ucuzundan ısmarla gitsin. Bu arada Çin'in dünyada uygulanan bir çok patent anlaşmasına, telife falan hiç takmadığınıda biliyoruz. Bisan, yıllardır ikinci el İtalyan Fabrika makineleri ile, adi demirleri büküp büküp Bisiklet diye sattı bizlere. Bisikleti ortadan ikiye kırılıp yaralanan bissürü arkadaşımı biliyorum. Umarım zihniyeti değişmiştir.