Yurt Dışı Turunda Başıma Gelen Talihsiz Olay

Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,624
Motosikleti
Ns200 15"
Levent abi bu nasıl bir hikayedir :), okurken hem ruhum daraldı hem de yoruldum. Bir malzemeyi ekipmansız sökmeye çalışmakta çok ayrı bir zulüm...
 
Katılım
27 Şub 2013
Mesajlar
696
Motosikleti
Ybr, Cygnus L
Arabada ve motorda ben de eleman pompayı yerinden çıkarıncaya kadar gözlemlerim.

Sizin talihsiz olayı okuduktan sonra artık ne kadar doğru yaptığımı anladım.

Seneler önce dizel kamyonetime benzin koymuşlardı.
Allah'tan aracı calistirmadan pompacı farketmisti de motoru yemeden depo boşaltmaya falan kurtardık.
 
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,149
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
Hocam eğitmendir dedik saygı duyarız ama hiç teknikten anlamıyorsun kusura kalma , böyle boksör tipte silindirleri birbirine uzak hava soğutma motor traktörde kullanılırmı allasen , 30 km hız yapan bir taşıt icabında 45 derecenin altında tarlada güneşin altında çalışacak , ha mecazi yazdım dersen bu sınıftaki bütün motorlar lastik yapısıyla , suspansiyonuyla traktörün gittiği yollarda da sürülmek için dizayn edilmiştir , ayrıca bir GS ful çanta , çadır , kamp malzemesi koca götlü iki kişi yüklendiğinde senin Kawasaki'den çalıntı K1200 den otoyolda daha iyi yol tutar emin ol , sadece GS değil Süper Tenere , Crosstourer gibi motorların süspansiyon geometrisi böyle yükler altında daha rahat çalışır , illa 4 silindir asfalt motoru alacaksam BMW de S1000XR diye bir mühendislik harikası var tavsiye ederim bir test sürüşü yap sonra gel K serisi hakkında tekrar yaz ;)

314786140_10160362834013624_3683715922528060289_n.jpg


2 seneden daha uzun süreden beri test ediyorum o canavari ama hala tadina varamadim. Ayrica GS e ne yüklersen yükle otoyolda K1200GT nin konforu ve yol tutusuna yaklasamaz bile :bounce:

Sevgilerimle
 
Son düzenleme:
Super Moderator
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
4,360
Yanlissin güzel kardesim. Eger motor GS olsaydi yakitin mazot oldugunu bile farketmezdi yürümeye devam ederdi. Özünde traktör var o motorun :bounce:



Bu işl biraz kişisel bir konu abi.. Ben yıllarca GS Adv. kullandım, sonra XR' ve Multi de bindim, karakterler başka, Goldwing'e bindim başka bir şey, k1300 'e bindim başka bir şey.. Hepsinin kendi içinde onlarca artı ve eksisi var ama;


İçlerinde genel olarak hepsinden bir şeyler barındıran tek makina GS.. İnan bana fanı değilim, XR manyağıyım,, Racing gibi giden, duran, yüksek,nispeten konforlu vs.vs.. Kısmetse San Francisco'ya yerleşir yerleşmez alıcam, şimdiden araştırıyorum 12-16k arası 2022-2023 makinalar.

Ama şimdi GS'i de boklamayalım, o kadar da traktör değil, bi dört silindir gibi ötmese de, traktör de değil yani :) Bu kadar insan da boşa övmüyor bence.
.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:55 ----------



Levent abi bu nasıl bir hikayedir :), okurken hem ruhum daraldı hem de yoruldum. Bir malzemeyi ekipmansız sökmeye çalışmakta çok ayrı bir zulüm...

:)

Ben de daha ne hikayeler var da, oturup yazma kafasına gelmek lazım. Ayrıca lanet olsun ekipmansız iş yapmaya, ve hatta yapmak zorunda kalmaya.
 
Son düzenleme:

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,949
https://scontent-ham3-1.xx.fbcdn.ne...pPmdkx0e54D3QlQaL8xF7ZLNRFKH_kZsw&oe=65E833B8

2 seneden daha uzun süreden beri test ediyorum o canavari ama hala tadina varamadim. Ayrica GS e ne yüklersen yükle otoyolda K1200GT nin konforu ve yol tutusuna yaklasamaz bile :bounce:

Sevgilerimle

yeni versiyon M paketi efsane yapmışlar her daim seyrediyorum ama almak nasip olur mu bilemiyorum belki enduroyu bırakıyorum dediğim gün belki alrım XR ı
 
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,149
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
Bu işl biraz kişisel bir konu abi.. Ben yıllarca GS Adv. kullandım, sonra XR' ve Multi de bindim, karakterler başka, Goldwing'e bindim başka bir şey, k1300 'e bindim başka bir şey.. Hepsinin kendi içinde onlarca artı ve eksisi var ama;


İçlerinde genel olarak hepsinden bir şeyler barındıran tek makina GS.. İnan bana fanı değilim, XR manyağıyım,, Racing gibi giden, duran, yüksek,nispeten konforlu vs.vs.. Kısmetse San Francisco'ya yerleşir yerleşmez alıcam, şimdiden araştırıyorum 12-16k arası 2022-2023 makinalar.

Ama şimdi GS'i de boklamayalım, o kadar da traktör değil, bi dört silindir gibi ötmese de, traktör de değil yani :) Bu kadar insan da boşa övmüyor bence..

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:55 ----------



:)

Ben de daha ne hikayeler var da, oturup yazma kafasına gelmek lazım. Ayrıca lanet olsun ekipmansız iş yapmaya, ve hatta yapmak zorunda kalmaya.


Bak sen de yazmışsın GS yani açılımı GelandeStrasse (Heryol) olan bir motorun herhangi bir konuda mükemmel olması beklenemez. Ancak ülkemizdeki GS fanatikleri bu motoru olmadığı bir yere çıkartmaktalar. Nickfurie kardeşim az yukarıda GS in otoyolda hem de yüklüyken yol tutuşunun K1200 GT den daha iyi olduğunu iddia edecek kadar ileri gidebildi. K1200/K1300 serisi motorlar +300 km lerde yola sağlıklı şekilde tutunabilen , gerektiğinde çok konforlu olabilen ve GS ile ayni ESA sistemine sahip motorlardır . Arti olarak GS in kullandığı paralever/telelever sisteminin bir üst versiyonu olan duolever sistemi ile donatılmışlardır. GS sadece ortalama bir motordur , her koşulda ortalama performans gösterir ama hiçbir konuda mükemmel değildir. BMW nin bile böyle bir iddiası yokken bizdeki müritlerin şeyhlerini uçurması misali GS fanatiklerinin motorlarını olmadığı bir yere uçurmaları biz bu işten az buçuk anlayan insanlar için gayet eğlenceli bir durumdur. Aslolan motor değil üzerindeki binici yani insandır. Motoru o biniciyi ne yüceltir ne de gömer.

Sevgilerimle

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:00 ----------

365394990_10160962193058624_5928915404762162454_n.jpg


Hoca GS e böyle biner :bounce:
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,624
Motosikleti
Ns200 15"
https://scontent-ham3-1.xx.fbcdn.ne...pPmdkx0e54D3QlQaL8xF7ZLNRFKH_kZsw&oe=65E833B8

2 seneden daha uzun süreden beri test ediyorum o canavari ama hala tadina varamadim. Ayrica GS e ne yüklersen yükle otoyolda K1200GT nin konforu ve yol tutusuna yaklasamaz bile :bounce:

Sevgilerimle

Okan hocam sürüş tekniklerinde ileri olduğunuz gibi motosiklet temizliğindede ilerisiniz sanırsam :), maşallah bu kadar temizlemek yorucu olmuyor mu?
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Üstad bana bir tane +300 giden K1200 videosu atarmısın :D yok yok öyle iki kişi 4 çanta çadır , kamp sandalyesi yüklü olmasada olur , bana GS pohpohcusu deme ben birtek Suzuki yi överim zira 10 senelik 200.000 km tecrübem var bu marka ile , ama yiğidi öldür hakkını yeme , K1200 ü de bu kadar abartma , hiç değinmemişsin K1200 ve K1300 Kawasaki deki muadili motorun berbat bir kopyasıdır..
 
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,149
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
Okan hocam sürüş tekniklerinde ileri olduğunuz gibi motosiklet temizliğindede ilerisiniz sanırsam :), maşallah bu kadar temizlemek yorucu olmuyor mu?

Konunun benim titizligim ile alakasi yok . Bulundugum ülkede (Almanya) toz ve camur pek yok buranin topragi bir tuhaf islansa bile camur olup bulasmiyor daha cok kuma benziyor. Bu nedenle asfaltlar cok temiz ve araclar cok uzun sürelerde kirleniyorlar . Günlük kullandigim arabami neredeyse 3 ayda bir yikiyorum desem yalan olmaz.

Sevgilerimle
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,624
Motosikleti
Ns200 15"
Konunun benim titizligim ile alakasi yok . Bulundugum ülkede (Almanya) toz ve camur pek yok buranin topragi bir tuhaf islansa bile camur olup bulasmiyor daha cok kuma benziyor. Bu nedenle asfaltlar cok temiz ve araclar cok uzun sürelerde kirleniyorlar . Günlük kullandigim arabami neredeyse 3 ayda bir yikiyorum desem yalan olmaz.

Sevgilerimle

Hocam bizim buralarda bu titizliğe ulaşmak için 3 günde 1 kullandığımız araçları yıkamamız gerekmektedir aksi halde sittin sene bu temizlik yakalanamaz. Kültürel farkı bir kez daha anladım...
 
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,149
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
Üstad bana bir tane +300 giden K1200 videosu atarmısın :D yok yok öyle iki kişi 4 çanta çadır , kamp sandalyesi yüklü olmasada olur , bana GS pohpohcusu deme ben birtek Suzuki yi överim zira 10 senelik 200.000 km tecrübem var bu marka ile , ama yiğidi öldür hakkını yeme , K1200 ü de bu kadar abartma , hiç değinmemişsin K1200 ve K1300 Kawasaki deki muadili motorun berbat bir kopyasıdır..

Sevgili kardesim , kawasakiden alinan kisim sadece motorudur. Süspansiyon ve sase tamamen kendisine özgüdür. GT Touring, R Naked ve S Sport olmak üzere üc degisik K1200/1300 gövde tipi ve 154hp den 175 hp ye kadar farkli güc secenekleri vardir. Hadi senin güzel hatrin icin 300 demeyelim de 280 diyelim ne degisir ? GS in süspansiyonu hem de yüklüyken +200 km otoyol süratlerinde firtinaya yakalnmis kayik gibi yalpalarken nasil olurda K serisinden daha iyi olabilir bunu bana aciklayabilirmisin. Neredeyse bütün ömrünü motosiklet hem de agirlikli olarak BMW markasi üzerinde gecirmis bana bunu kabul ettirebilme sansin olamaz. Hic binmedigim ve bilmedigim motorlar olsa (ki neredeyse yok) neyse de . Yapma bence böyle sana yakismiyor.

Sevgilerimle
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Hocam senin kullandığın GS lerde kesinlikle bir sorun var , bendeki 2012 model Allah seni inandırsın (bunu yazmak zorunda bıraktın ya beni) uzun tur camı , 4 adet çanta ful dolu , arka 3 çanta üstünde iki tane kamp sandalyesi , masası , çadır , mat , ocak , tabak , çanak falan iki kişi 220 ile yağ gibi akıyorum , ne sallantı var nede 160 civarına kadar dirhem rüzgar .. Bende silindir , piston , bloktan bahsediyorum zaten ayrıca Bmw Kawasaki den motoru almamış bildiğin tersine mühendislikle kopyalamış , son olarak +300 dedin 280 yaptın :) hocam az daha düş bence bizde kullandık o motoru :D
 
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,149
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
Hocam senin kullandığın GS lerde kesinlikle bir sorun var , bendeki 2012 model Allah seni inandırsın (bunu yazmak zorunda bıraktın ya beni) uzun tur camı , 4 adet çanta ful dolu , arka 3 çanta üstünde iki tane kamp sandalyesi , masası , çadır , mat , ocak , tabak , çanak falan iki kişi 220 ile yağ gibi akıyorum , ne sallantı var nede 160 civarına kadar dirhem rüzgar .. Bende silindir , piston , bloktan bahsediyorum zaten ayrıca Bmw Kawasaki den motoru almamış bildiğin tersine mühendislikle kopyalamış , son olarak +300 dedin 280 yaptın :) hocam az daha düş bence bizde kullandık o motoru :D

Sevgili Kardesim ,

Yol tutusundan bahsederken konuyu son hiza getirip dayama gayretin konudan kacmaya calistiginin acik göstergesi. K1200/1300 serisi ile GS in hem de otoyolda yol tutuslarini karsilastirmak abesle istigalden baska birsey degil.

Sevgilerimle
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Sevgili Kardesim ,

Yol tutusundan bahsederken konuyu son hiza getirip dayama gayretin konudan kacmaya calistiginin acik göstergesi. K1200/1300 serisi ile GS in hem de otoyolda yol tutuslarini karsilastirmak abesle istigalden baska birsey degil.

Sevgilerimle

Günaydın hocam tam uyanamamışsın galiba tekrar oku bak hangi şartlardan bahsediyorum , konuyu son hıza ben değil sen bağladın K1200 gibi bir motor nasıl 320 yapabiliyor yahu sen bir kere bile bu hızı gördün mü ? görmediğin için 280 dedin :) ama o motor 280 de görmüyor , son olarak sen Bmw kullandığına emin misin şüphe duymaya başladım ;)
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,949
Okan hocam sürüş tekniklerinde ileri olduğunuz gibi motosiklet temizliğindede ilerisiniz sanırsam :), maşallah bu kadar temizlemek yorucu olmuyor mu?

tam ben diyecektim ki hoca demiş AB nin yolları mükemmel şehir içi otoyol u dağ yolu fark etmiyor GERÇEKTEN TEMİZ BİR KERE yola çöp atan izmarit atan yok
 
Katılım
15 Tem 2007
Mesajlar
2,646
Valla ben gülerek okudum. Bence gayet eğlenceli bir anı olmuş sizin için. Sizin arkadaşların araç kullanıp mazot mu benzin mi farkını bilmemeleri işin garibi :)

Yalnız benim anlamadığım size selektör çeken arkadaş neden bir fayda sağlamadı. Onda bir araç olmalı
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,624
Motosikleti
Ns200 15"
tam ben diyecektim ki hoca demiş AB nin yolları mükemmel şehir içi otoyol u dağ yolu fark etmiyor GERÇEKTEN TEMİZ BİR KERE yola çöp atan izmarit atan yok

Bizde ne ararsak var, İstanbul'da denize kullanılmış prezervatif atıldığını bile gördüm. Cidden çok pislik bir milletiz.
 
Super Moderator
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
4,360
Valla ben gülerek okudum. Bence gayet eğlenceli bir anı olmuş sizin için. Sizin arkadaşların araç kullanıp mazot mu benzin mi farkını bilmemeleri işin garibi :)

Yalnız benim anlamadığım size selektör çeken arkadaş neden bir fayda sağlamadı. Onda bir araç olmalı

İş tatlı sona ulaşınca eğlenceli gibi gözüküyor, çektiğim çileyi ve stresi bi ben bilirim. Diğer arkadaş mutfak konusunda maharetliydi, bir kadından oturup motorun bujilerini sökmesini bekleyemezsin :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:57 ----------

Hocam senin kullandığın GS lerde kesinlikle bir sorun var , bendeki 2012 model Allah seni inandırsın (bunu yazmak zorunda bıraktın ya beni) uzun tur camı , 4 adet çanta ful dolu , arka 3 çanta üstünde iki tane kamp sandalyesi , masası , çadır , mat , ocak , tabak , çanak falan iki kişi 220 ile yağ gibi akıyorum , ne sallantı var nede 160 civarına kadar dirhem rüzgar .. Bende silindir , piston , bloktan bahsediyorum zaten ayrıca Bmw Kawasaki den motoru almamış bildiğin tersine mühendislikle kopyalamış , son olarak +300 dedin 280 yaptın :) hocam az daha düş bence bizde kullandık o motoru :D

Vallahi ben de çok seviyorum GS'i ama, işin içine bahsettiğin yükler girdiği zaman aletin kıçı başı ayrı oynuyor. (Yüksek hızlarda) Belki konu açmışımdır, belki açmamışımdır hatırlamıyorum ama, 2-3 sene önce GS Adv ile İsviçre alperine gittim, tur boyunca ortalama 7-8 bin km yapmıştım. aynı senin anlattığın gibi yüklü bir motor ile. Aşağıya bulursam bi tane de foto ekliycem.

Motorda, ön koruma demirlerdinde 2 küçük çanta, Depo üzerinde Givinin çantası , arkada 3'lü aliminyum çanta, topcase üzerinde extra soft case çanta ve 2 yolcu şeklinde.. Aynı mevzu Kawasaki Versys 1000'de de başıma gelmişti, Orta sehpaya aldığımda, ön teker havada duruyordu, motorun ön takımı leylek gibi olmuştu, biraz sert gaz açtığında teker havaya geliyor, yüksek hizlarda da gidon amortisörüne rağmen ön taraf leyla modunda geliyordu, hiç öyle 160 fln giderken güven vermiyordu.. 120-130 stabil hissediyordum. 200'e gelmek biraz toto istiyordu, ön tekerin yere basıp basmadığından hiç emin olamiyordum.

Ama ben çok ağır yüklemiştim motosikleti, ne mühendislik kalmıştı ne bişi.. Dediğim gibi bu konu sadece GS'e özel bir konu değil, genel olarak 10 motordan 8'inde yaşanan konu..


teajnd2.jpeg
 
Son düzenleme:
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Ben daha önce kullandığım motorlarla mukayese edince gayet stabil bir sürüş hissediyordum Levent , bir keresinde arkadaşın CBF 1000 i aynı şekil çantalar ful iki kişi kullandım 140-150 nin üzerine çıkamadım aynı senin yazdığın gibi kafası ayrı arkası ayrı oynadı , GS de böyle birşeyi ben hiç yaşamadım..
 
Super Moderator
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
4,360
Ben daha önce kullandığım motorlarla mukayese edince gayet stabil bir sürüş hissediyordum Levent , bir keresinde arkadaşın CBF 1000 i aynı şekil çantalar ful iki kişi kullandım 140-150 nin üzerine çıkamadım aynı senin yazdığın gibi kafası ayrı arkası ayrı oynadı , GS de böyle birşeyi ben hiç yaşamadım..


Sidecase'ler nispeten daha iyi, ama Topcase işi bozuyor, ayrıca bir de ben üzerine kule gibi bi çanta daha koydum, sanırıyorum ki oradan saçmaladı.


2019 'da sanırım ya da 2018 hatırlamıyorum tam ama, bir de Kawasaki Z1000SX ile Transfagaraşan rotası yapmıştık Doğukan diye bi arkadaşla, Motorda tek başımaydım, 2 tane side softcase takmıştım motora, işte üstlerine kullanmasakta yanimizda taşıdığımız cadir, uyku tulumu fln.

Motosiklette normal karakteristiğinden farklı hiç bir şey hissetmemiştim, öyle ki, 2-3 bin km'lik turda lastikleri yemiştim. 240-250 km süratlere cikipta en ufak bir rahatsızlık hissetmemiştim. Lastikler pistte dönmüşüm gibi soyulmaya başlamıştı, o kadar güven veriyordu ki, pegler yere sürtüyordu.

Şimdi buradaki farklılıklara göz attığım zaman;

1- Motorda Topcase yoktu.
2- Motorda artçı yoktu. (Özellikle kadın artçı olduğu zaman ağırlık x2 artıyor - eşyalardan ötürü)
3- Daha alçak ve Aerodinamik yapı farklı olan bir motor.


Ben bu turda aldığım keyifi hiç bir motorla almamıştım. Evet GS veya Versys gibi konforlu değildi, ama caddede motor sürer gibi tur yapmıştık.
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst