Yurdum insanındaki eksoz merakı

Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,669
Henüz "intake" sesine tercih edebileceğimbir eksoz sesine denk gelemedim. Flatplane V8 veya V12'lerin eksoz sesi olabilir ama onlar da zaten başka bir Dünya ve o sesler dahi uzaktan hoş geliyor anca, kendi aracımda istemezdim onu. Bir de V10 var tabi gönlümün sultanı. Ama yine de güzel bir intake sesini de V10 sesine tercih ederim.

1. Intake sesi.
2. V10 sesi.

Tövbeler olsun. Bu ikisine bitiyorum.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,028
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Ustam sigortadan 2011 model bir 1000 rr düşürmüş, toparlayıp kek kardeşlerimize satacak. Dün dükkana geldiğimde bir inceledim de hakikaten çok kalın motor. Benim motor 100 cc gibi ince kaldı 1000 rr yanında. Neyse, orijinal egzoz takılıyken motoru bir çalıştırdık, uwwwww kapalı mekanda kıyamet gibi ses koptu. Deneme amaçlı egzozu söktük, motoru yine çalıştırdık, sağır olacaktım gürültüden. 4 silindirin sesi farklı, yani öyle egzoz kaynaklı değil de bloktan yüksek bir ses geliyor gibi.

Ferik'te bir 1000rr vardı egzoz yapılan. O neydi öyle!? Çılgın...

Ama yani o motor o egzozla motor kullanılmaz; hem dünyanın küfrünü yersin hem de sağır olursun. Motor gerçekten bir canavar.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,528
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Ferik'te bir 1000rr vardı egzoz yapılan. O neydi öyle!? Çılgın...

Ama yani o motor o egzozla motor kullanılmaz; hem dünyanın küfrünü yersin hem de sağır olursun. Motor gerçekten bir canavar.

Ben arkadaşların hoşgörüsüne sığınıp küçük pipi diye espri yapıyorum ama Ferik, iyi firma ve güzel iş çıkarıyor egzoz konusunda.
 
Katılım
3 Eki 2020
Mesajlar
514

ben hala imza atabilirim yani beni töt etmek için 1700 cc lik makineyi göstermeniz ne bileyim bu motordan kaç tane var şahsen ben daha 1 tane gördüm bizim bi abide oda fazla dışarı çıkarmıyo aleti

2 silindirden güzel bi sese benzer ses çıkması için 1700cc oda güzelliği tartışılır 4 silindirin o senfonik güzelim sesiyle bu yarışamaz yarışması teklif dahi edilemez
şu 250 sisicikten dahi daha güzel ses çıkıyor


---------- Mesajlar birleştirildi - 17:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:19 ----------

kısmen katılmakla birlikte, aramızda bu ses için kestirebilesi olan arkadaşlar olabilir https://www.youtube.com/watch?v=lal5UgVyiiU&t=230s

reis ama bu abart egzoz değilki bu hasmı has motorun verdiği orjinal ses pardon senfoni :queen:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Hiç mi cruiser duymadınız yahu?
4 silindir = dikiş makinası. Bağırttırmadığın müddetçe güzel ses hayal.
Dar açılı V2 = :) rölantisi bile güzel. Kalkışı ayrı, gaz kapaması ayrı güzel.
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,633
Motosikleti
Ns200 15"
Hiç mi cruiser duymadınız yahu?
4 silindir = dikiş makinası. Bağırttırmadığın müddetçe güzel ses hayal.
Dar açılı V2 = :) rölantisi bile güzel. Kalkışı ayrı, gaz kapaması ayrı güzel.

Ses konusunda motosikletlerde HD leri tek geçerim, Scream Eagle ve stage 4 131 cubic yükseltme oldumu daha ötesi yok, rölentisi ayrı güzel, gaz açısı ayrı güzel ve kapamasıda bir başka güzel bu sesi hiç bir İndian V twinleri ve Japon cruiserleri bu sesi veremiyor. HD motosikletler yapı kalitesi olarakta bana en üst markalardan biri olarak geliyor.
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Eki 2004
Mesajlar
6,182
Egzos sesi silindir ve manifolta endeksli bir şey işin içinde mühendislik var teknik var bilim var matematik var ..
Bunu çokta tartışmanın bence manası yok tabii tartışın sorun değil ama bin yıllık mühendisliği yıkamasısınız .. silindir sayısı arttıkça ve manifolt yolu kısaysa ses o kadar dolu ve güzel çıkar ..
Eskiden V8 aracım vardı egsoza gerek yok rölantide bile boğa gibi homurdardı biraz gazı veriyim ara sokakta bütün araçların alarmları öterdi ve kendi op orjinal fabrikasyon egzosu idi ..
isteyen Google lasın egzos sesi dediğimiz şeyin nasıl oluştuğunu silindir piston manifolt nedir bu ses nasıl çıkar araştırsın.
Amerika’yı yeniden keşfetmeye gerek yok şahsi fikrim …
 
Katılım
13 Kas 2020
Mesajlar
56
2 silindirde çöp altına imza atarım

Çöp mü? 2017 CBR500R motoruma egzoz yaptırdım gayette tok ve tatmin edici bir sesi var.

JUbmOU.jpeg
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
@logaritma, bin yıllık mühendislik demişken, kullandığın V8 motorlu araç Hititler dönemine ait olmasın? Malum Hammurabi'nin motorlu araçların emisyon ve gürültü kurallarını düzenleyen yasaları günümüzden çok farklıymış. :queen:
 
Katılım
2 Haz 2018
Mesajlar
1,729
Düşük cc motorda tek, çift silindir fark etmez hepsinin sesi çöp egsoz takınca. Yüksek cc her motora egzoz yakışır susturuculu olduğu sürece. Ayrıca ülkemize has bir şey değil egzoz, aksine cezalardan dolayı bizde az egzoz kullanımı (en azından yüksek cc de).

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:38 ----------

Pipi küçükse aradaki ayıbı gürültüyle kapatıyor halkımız.

"Ben trafikte fark edilmek istiyorum" diyene bakma, hepsi küçük pipi.

Yapma yanarız.
 
Katılım
4 Tem 2019
Mesajlar
847
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bugün de kücük pipili olduk, çok şükür ..
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,528
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Latife yaptık arkadaşlar, kimse üzerine alınmasın.

Hepimiz maşallah kürek sapı gibiyiz.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Latife yaptık arkadaşlar, kimse üzerine alınmasın.

Hepimiz maşallah kürek sapı gibiyiz.

Abi tr'de bu konu gurur meselesi yapılır çünkü herkesin makinası 30 cm üstüdür, balta sapı gibidir, dikiş makinası gibi saniyede 100 darbe atarak çalışır. İstisnası yoktur.
 
Son düzenleme:
Katılım
3 Eki 2020
Mesajlar
514
Aa lütfen TNT 250'mi dinlemenizi öneririm .

reis iyi hoşta onuda sakaryadan zonguldağa gidip geldim o motorla ses güzelde baş ağrıtıyo 140 larda gidemiyosun vır vır vır başını ağrıtıyo

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:49 ----------

Çöp mü? 2017 CBR500R motoruma egzoz yaptırdım gayette tok ve tatmin edici bir sesi var.

https://imgyukle.com/f/2023/01/04/JUbmOU.jpeg

reis aynı motor bende var bende egzozla az oynıyarak normal sesinden biraz daha güzel ses elde etsemde bizim burda bahsettiğimiz ses biraz o değil güzel olan ses egzozdan değil motordan çıkan sestir yoksa direk son susturucuyu çıkar nasıl bi kükrüyo daha katalizör varken bile ama boş ses yani sadece baş ağrıtır arkanda söverler skdsjdjsd
 
Katılım
25 Eki 2004
Mesajlar
6,182
@logaritma, bin yıllık mühendislik demişken, kullandığın V8 motorlu araç Hititler dönemine ait olmasın? Malum Hammurabi'nin motorlu araçların emisyon ve gürültü kurallarını düzenleyen yasaları günümüzden çok farklıymış. :queen:

Bin yıllık olmasada eskiydi 1994 camaro z28 idi 5.7 V8 motor vardı ,..
 
Katılım
4 Tem 2008
Mesajlar
57
Motosikleti
BMW F800 GS(2025)&Harley Davidson Sportster XL883(2008)
Dünyanın parasını verip Vance and Hines egzoz aldım, sesi ve duruşu bana mükemmel geliyor sanıyordum, meğersem küçük pipiliymişim.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bin yıllık olmasada eskiydi 1994 camaro z28 idi 5.7 V8 motor vardı ,..
Chevy small block. Eğer dediğin kadar gürültülüyse tahminim egzos borusunun stratejik yerlerine ufak delikler açmışlardır.
 
Katılım
10 Eki 2014
Mesajlar
1,521
Birkaç elektrikli motosiklet prototipi inceledim ve egzoz sesi ile alakalı "istediğin sesi seçebileceğin" gerçekçi bir ses verebildiklerini gördüm.

Hatta kulaklık takıp egzoz sesini direkt müzik dinler gibi kulaklıktan da alabiliyorsun. Tabii şu an "gerçeği gibi olmaz" diye düşünenler olabilir. Tabii muhtemelen bu düşünceler de "otomatik vites araba zevksiz/kullanılmaz" diyenler gibi tarihe karışacaktır. Yani gelecekte muhtemelen istediğiniz sesi duyacaksınız öyle ya da böyle. Gerçi bu durum egzoz üreticileri açısından da risk olabilir ::bira01::

İşte o zaman ortaya çıkacak "egzozu çevreye hava atmak için mi takıyormuşsun yoksa sesini sevdiğin için mi?".
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst