Yunusluk Hayalim :)

Katılım
3 Nis 2012
Mesajlar
323
6. sınıftan beri en büyük hayalim.
Hatta liseye başladığımda hayatımda uzun vadede 3 hedefim vardı ;

1_)Yunus olmak
2_)Boy gelişimim tamamlandığında Fitness'a başlayıp iyi bi vücut yapmak
3_)Gt 250 r almak (bu ne öyle ya demeyin, 8-10 kere rüyamda kendimi sürerken gördüm, o zamanlar bu işe babam katiyyen karşıydı ve 1 kuruş para yardımıda yapmıyodu)

Son ikisi tamam ama ilkine hala kasıyorum.Gecen sene 280 puan ygs barajı koymuşlardı.Bende ygs sınavına ilk girişimdi(liseyi daha yeni bitirdiğimden), 269,5 puan almıştım, bütün hayallerimi herşeyimi o iş üstüne kurduğumdan başka alternatiflere bakmadım bile, babam falan spor akademilerinin parkurlarına hazırlanmamı istemişti, hiç uğraşmadım bile.
Bu sene Allah izin verdide 301,8 puan aldım hemde bu sene baraj 270 . Ay başında mülakat var, 1 temmuzdada yazılı sınav, evet daha hiç birşey belli değil, 3 büyük aşamanın sadece 1 ini tamamladım ama genede cok sevinçliyim, ve sevinçimi sizinle paylaşmak istedim. :rendeer:
 
Katılım
28 Ara 2008
Mesajlar
1,283
Bende yunus olmak isterdim aslında , motorla geziyorsun (BMW genelde) , benzin devletten ne güzel , birde gezdiğin için para alıyorsun:cherry: İnş. bu hayalin gerçekleşir:rendeer:
 
Katılım
31 May 2007
Mesajlar
3,081
Basarılar umarım istedigin olur guzel meslek hersey istedigin gibi olur dışardan göründüğü kadar kolay bir iş olmadığını bişliyorum.
 
Katılım
5 Eyl 2009
Mesajlar
75
İnşallah hayırlısı olur.
Kardeşim yunus zevkli ama çok yorucu olduğunu söylüyor.
Başarılar dilerim...
 
Katılım
3 Ağu 2009
Mesajlar
1,554
İnsanın hayatta tek bir hedefi olmamalı; bütün yumurtaları tek sepete koyunca insanın elinde avucunda birşey kalmıyor o sepeti taşıyamazsa. Yunusluk hayalinse birinci öncelik olarak kovalaman çok doğal; ama baba sözü dinle alternatifleri de değerlendir.
 
Katılım
11 Nis 2011
Mesajlar
129
Hakkında hayırlısı olsun.Emniyet teşkilatı her gün daha da iyiye giden, çalışma şartları düzelen, teknolojik her türlü imkandan sonuna kadar yararlanmaya çalışan ve bünyesinde ciddi sayıda "akil personel" çalıştıran güzide güvenlik kurumumumuz.
Personeli olmak hiç kolay değil.Çalışma şartlarının zorluğu ve sürekli ölüm tehlikesiyle yaşamak kolay kaldırılabilecek bir olgu değil.En azından 90'lı yıllardaki kadar yıpratıcı değil ama birçok ilde çalışma şartları hala çok ağır.
Yunusların karizması vardır, eğlencelidir ama birçok birimden de daha zor şartlarda çalışırlar.Öyle göründüğü gibi devletin parası ile lüks motorlarla gezmek söz konusu değildir. Hızlı oldukları için olaylara ilk müdahale eden asayiş ekipleridirler.Bu durumda ister istemez olaya müdahil oldukları için saldırıya uğrama olasılığını arttırır.Geçen aylarda İstanbul/maltepede yaşanan olaylar gibi.Asayişte en fazla yaralanan/şehit düşen yunuslardır.Doğu ve güneydoğuda bu tehlikeye terör faktörü de eklenir.
Yaz-kış motor kullanmanın ne tür rahatsızlıklara yol açacağından bahsetmiyorum bile.
Kısacası yunuslarda çalışmak zordur ama güzeldir.Kısa süreli çalışmak en iyisidir.Nitekim teşkilata girdiğinde evlenip barklandığında düşüncelerin değişir daha rahat bir birimde çalışmak istersin. Yunuslarda çalışmanın en kolay yolu İstanbul'da görev almaktır.Ekip sayısı oldukça fazla.Seçilme ihtimalin artar.Genelde okuldan yeni çıkan 1-2 yıllık polislerden seçilirler.
 
Katılım
26 Eyl 2007
Mesajlar
701
Hayırlısı ise olsun kardeşim

Hırtapoz tiplerden olmakta hayallerinin arasındaysa gel vazgeç bu sevdadan.
 
Katılım
3 Nis 2012
Mesajlar
323
Arkadaşlar tek tek alıntı yapmadım, destekleriniz için hepinize cok teşekkür ederim.Olumlu düşünmek bile moral veriyo insana inanın.:rendeer:

Hakkında hayırlısı olsun.Emniyet teşkilatı her gün daha da iyiye giden, çalışma şartları düzelen, teknolojik her türlü imkandan sonuna kadar yararlanmaya çalışan ve bünyesinde ciddi sayıda "akil personel" çalıştıran güzide güvenlik kurumumumuz.
Personeli olmak hiç kolay değil.Çalışma şartlarının zorluğu ve sürekli ölüm tehlikesiyle yaşamak kolay kaldırılabilecek bir olgu değil.En azından 90'lı yıllardaki kadar yıpratıcı değil ama birçok ilde çalışma şartları hala çok ağır.
Yunusların karizması vardır, eğlencelidir ama birçok birimden de daha zor şartlarda çalışırlar.Öyle göründüğü gibi devletin parası ile lüks motorlarla gezmek söz konusu değildir. Hızlı oldukları için olaylara ilk müdahale eden asayiş ekipleridirler.Bu durumda ister istemez olaya müdahil oldukları için saldırıya uğrama olasılığını arttırır.Geçen aylarda İstanbul/maltepede yaşanan olaylar gibi.Asayişte en fazla yaralanan/şehit düşen yunuslardır.Doğu ve güneydoğuda bu tehlikeye terör faktörü de eklenir.
Yaz-kış motor kullanmanın ne tür rahatsızlıklara yol açacağından bahsetmiyorum bile.
Kısacası yunuslarda çalışmak zordur ama güzeldir.Kısa süreli çalışmak en iyisidir.Nitekim teşkilata girdiğinde evlenip barklandığında düşüncelerin değişir daha rahat bir birimde çalışmak istersin. Yunuslarda çalışmanın en kolay yolu İstanbul'da görev almaktır.Ekip sayısı oldukça fazla.Seçilme ihtimalin artar.Genelde okuldan yeni çıkan 1-2 yıllık polislerden seçilirler.

Basarılar umarım istedigin olur guzel meslek hersey istedigin gibi olur dışardan göründüğü kadar kolay bir iş olmadığını bişliyorum.

Arkadaşlar inanın bu konuda kimse benim kadar araştırma yapmamıştır.Yani burnum havada "verin bana motoru gezicem ben" diyen birisi değilim.İnanın 100 kadar motorsikletli polisle muhabbetim oldu, aralarında cok icten samimi davranan, yanında yarım saat 1 saat takılmama izin veren bile oldu.Hatta bi tanesiyle önce benim gt R la tur attık o artçı ben sürücü, sonra gs 1200 r la tur attık o sürücü ben artçı.
Benim tek korkum yaz kış motor sürme ve rüzgara mağruz kalmaktan doğacak sağlık sorunları idi.Yanlız araştırmalarımdan biride şuki, o üniformayı sağlam bi ic giyimle desteklersek 2-3 yıl bu birimde calışcağımızdan sorun olmaz, en fazla 3-5 yıl calışacağız.50 yaşında kuryede gördüm ben nokta sağlık sorunu yok, adam giyinmeyi biliyo ama.Örnek termal'ı giyceksin üstüne de termal ince bez dizlik, dizi cok iyi korucaksın... vs. vs.

Olaylara müdahil olmak saldırıya uğramak ise benim icin işin zevkli kısmı, karşıma Türkiye'de sayılı bi kaç derece yapmış sporculardan biri cıkmadığı sürece sorun yok.Hayatımı spora adamış biriyim ben, kolları ortalama bi kızın kolundan daha ince birisi elinde bıcakla bile üstüme gelse sorun olmaz.
 
Katılım
3 Nis 2012
Mesajlar
323
Hayırlı olsun,Tebrikler.

Teşşekkür ederim, sağolun. :)

Hayırlısı ise olsun kardeşim

Hırtapoz tiplerden olmakta hayallerinin arasındaysa gel vazgeç bu sevdadan.

Yok hocam o dediğin tipleri biliyosun, normal vatandaşa suclu muhamelesi yapan, insanlarla iletişim kurmayı bilmeyen, konuşmayı bilmeyen tipler... Alcak dağları kendi yaratmış gibi triplere girerler.Benimde elbette bu mesleğe duyduğum saygı sonsuz, egom belki tavan yapıcak ama herzaman karşımdaki kişiye göre bi tutum sergilerim, kolay kolay kimseyide ezmem.Zaten aslında suçluyu bile ezmeye, hakaret etmeye bile hakkı olmamalı polislerin, cünkü polislerin işi suçluyu yargılamak/cezalandırmak değil, alıp karakola savcıya sevkedip yargılanmasında aracı olmak.
 
Katılım
19 Kas 2007
Mesajlar
403
İnş istediğin gibi olur ama zor biraz kardeşim. Çünkü daha önceden a2 ehliyetlileri zor yunus yapıyorlar. Polis okulu sana a2 ehliyetini veriyor ve onlar sana motosiklet kullanmayı öğretiyor. O yüzden biraz zor. bende araştırmıştm bu konuyu.
 
Katılım
3 Nis 2012
Mesajlar
323
İnş istediğin gibi olur ama zor biraz kardeşim. Çünkü daha önceden a2 ehliyetlileri zor yunus yapıyorlar. Polis okulu sana a2 ehliyetini veriyor ve onlar sana motosiklet kullanmayı öğretiyor. O yüzden biraz zor. bende araştırmıştm bu konuyu.

Hocam bu yüzden ehliyet almadım zaten. :) Şimdi ehliyetsiz motorla nası geziyosun falan demeyin, bu işi riske atamam...
Gerçi şöylede bi durum var, istersen a2 ehliyetin olsun, istersen 10 tane motoru kazada pert et, 35 yaşında ol, bi yerden bağlantıyı torpili buldunmu tamamdır...
Bu arada daha önceleri ehliyet sahibi olanları yunus yapmama konusunda cok katılarmış, son 2 yıldır (torpili falan olmayanları) alım yapıyolarmış diye duydum, ama genede riske atmak istemiyorum.
 
Katılım
12 Haz 2008
Mesajlar
5,549
insan ın istediği bir şeyi yapmasından daha mutluluk verecek bişey yok...istersen dünya nın en ünlü cerrahı ol istemedikten, sevmedikten sonra bi anlamı yok...umarım hayalin gerçekleşir ama yunusluk nedir arkadaşım...:) yunus olmak falan de ama yunusluk falan garip bi ifade:)
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Dün sahilde R1200GS'li bi Şahin'in lastiği patlamıştı, durdum lastiğini onardım sonra birazda muhabbet ettik. Hoşuma gitti valla. :)
 
Katılım
23 May 2009
Mesajlar
1,082
İnşallah istediğin herşeyi başarabilirsin ama illa olucak diyede kendini şartlama.

Hayat bu belli olmaz A planın varsa B C D de olmalı.

Küçükken sorarlar hani ne olucan büyüdüğünde diye. eminim herkez doktor polis asker pilot vs vs ya şimdi ?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst