Yunuslar Motorlari Yeniledi

Katılım
17 Kas 2005
Mesajlar
441
İstanbul emniyetinin motorlu polisleri olan yunusların motorları yenilenmeye başladı.

Biliyorsunuz daha önce eski bmw leri R 1200 Gs ler ile değiştirmişlerdi. Ancak istanbul emniyetindeki yunusların oluşumunda bazı farklılıklar var.

İStanbul emniyetinde R 1200 GS lerin alındığı birim Asayiş şubesine bağlı yunus timleri. Ayrıca bazı ilçelerin kendi yunus birimleri var. O birimlerin motorları , kıyafetleri ve bilimum harcamaları o ilçe emniyete ait. İstanbul emniyeti o ilçelerdeki timlere sadece personel yetiştirmekle mesul.

Bu durumda istanbulda bazı ilçelerde kurulan yunus ekip amirliklerinini motorsiklet modelleride farklılıklar gösteriyor.

Beşiktaş grubu F 650 GS ler ile donatıldı.

Kadıköy grubunda R 1150 ler olmasına rağmen birkaç tane hurda TA ve Fzr ler çalışmaya devam ediyor.

Beyoğlu grubu , istiklal caddesinin kalabalığını göz önüne alarak Beverly 200 scooter almış durumda.

Şişli grubunda ise Yamaha XT serisi motorlar vardı. Yanılmıyorsam 400 cc lik felandı. Bu motorlar epey bi eskimişti. Her görüşümde ne zaman değiştirecekler
bu aletleri , R 1200 e paraları yetmez de beşiktaş gibi F 650 GS
alabilirler diyordum ki , bu sabah gördüğüm manzara süperdi...... :cherry:


Cirlop gibi VARADEO lar karşımda duruyordu.

Gerçekten görünce çok şaşırdım. 400 cc den ,1000 cc lik bir motor a sıçrama yapacaklarını hiç bekmemiyordum. Motorların görüntüsü çok güzel. sabah sabah yanıma telefonumu almadığım için görüntülerini çekemedim. En yakın zamanda fotoğraflar bölümündeki polis motorları konusuna eklemeler yaparım.

Ancak eskiden kaskları Nolan olan yunuslara , yeni motorların yanında Caberg marka güneş vizörlü kasklardan da vermişler.

Motorlarda kalite iyileşmiş ancak kasklar da kalite düşmşş.. :silent: :silent:
 

007

Katılım
24 Mar 2006
Mesajlar
1,000
Bildiğim kadarı ile İstanbul Emniyetine 300 adet Honda Transalp alınmış. Bundan sonra Honda verilecekmiş...

Konuyu Maltepe Emniyetinde Ruhsat süremi uzatmak için gittiğimde bir yunus ile sohbetimde öğrendim...
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
İstanbul emniyetinin motorlu polisleri olan yunusların motorları yenilenmeye başladı.

Biliyorsunuz daha önce eski bmw leri R 1200 Gs ler ile değiştirmişlerdi. Ancak istanbul emniyetindeki yunusların oluşumunda bazı farklılıklar var.

İStanbul emniyetinde R 1200 GS lerin alındığı birim Asayiş şubesine bağlı yunus timleri. Ayrıca bazı ilçelerin kendi yunus birimleri var. O birimlerin motorları , kıyafetleri ve bilimum harcamaları o ilçe emniyete ait. İstanbul emniyeti o ilçelerdeki timlere sadece personel yetiştirmekle mesul.

Bu durumda istanbulda bazı ilçelerde kurulan yunus ekip amirliklerinini motorsiklet modelleride farklılıklar gösteriyor.

Beşiktaş grubu F 650 GS ler ile donatıldı.

Kadıköy grubunda R 1150 ler olmasına rağmen birkaç tane hurda TA ve Fzr ler çalışmaya devam ediyor.

Beyoğlu grubu , istiklal caddesinin kalabalığını göz önüne alarak Beverly 200 scooter almış durumda.

Şişli grubunda ise Yamaha XT serisi motorlar vardı. Yanılmıyorsam 400 cc lik felandı. Bu motorlar epey bi eskimişti. Her görüşümde ne zaman değiştirecekler
bu aletleri , R 1200 e paraları yetmez de beşiktaş gibi F 650 GS
alabilirler diyordum ki , bu sabah gördüğüm manzara süperdi...... :cherry:


Cirlop gibi VARADEO lar karşımda duruyordu.

Gerçekten görünce çok şaşırdım. 400 cc den ,1000 cc lik bir motor a sıçrama yapacaklarını hiç bekmemiyordum. Motorların görüntüsü çok güzel. sabah sabah yanıma telefonumu almadığım için görüntülerini çekemedim. En yakın zamanda fotoğraflar bölümündeki polis motorları konusuna eklemeler yaparım.

Ancak eskiden kaskları Nolan olan yunuslara , yeni motorların yanında Caberg marka güneş vizörlü kasklardan da vermişler.

Motorlarda kalite iyileşmiş ancak kasklar da kalite düşmşş.. :silent: :silent:



Peki sana bir soru...Türkiyedeki ilk motorize polis ekibini kuran polis memuru kimdir...
 
Katılım
18 Mar 2007
Mesajlar
11
Abicim motorlu polise valla helal olsun iyi bir kovalamaca yaptı ama sonunu beğenmedim :)
 
Katılım
17 Kas 2005
Mesajlar
441
Bildiğim kadarı ile İstanbul Emniyetine 300 adet Honda Transalp alınmış. Bundan sonra Honda verilecekmiş... Konuyu Maltepe Emniyetinde Ruhsat süremi uzatmak için gittiğimde bir yunus ile sohbetimde öğrendim...

Dediğim gibi yunus timleri ilçe bazında kurulmakta. İstanbul emniyeti kendi asayiş şubesine bağlı olanlara verebilir hondaları , ancak ilçelerde kurulu olan amirliklere günahını vermez.Ayrıca Aşayiş şubedede bulunan bmw egemenliğinin sona ereceğini düşünmüyorum. Çünkü yunus timlerine R 1200 veriliyor. Trafik ekiplerine R1200 ve F650 GS ler paylaştırılıyor. 1200 lük motoru bırakıp 600 lük motor vermezler. Hemde TA neredeyse R 1200 kadar benzin yakarken...:farao: Belki varadeo verebilirler.

Transalp alınmışsa büyük bir yanlış yapılmıştır. Onun yerine Bmw alınmayacaksa V-storm alınabilir. TA dan daha yeni bir teknoloji ve tüketimi yarı yarıya....Bu arada asayiş timlerinde 10 adet gibi yeni jawalardan var. Naked tarzı garip bi görüntüsü var. Geçen gün istinye moral eğitim merkezinin önünde duruyordu bi tanesi biraz konuştuk üvey evlat gibi verdiler bize jawa yı millet R1200 e biniyor diye dert yanıyodu. Bende dua et beyoğluna tayin olup Beverly 200 e binmiyorsun dedim epey bi gülüştük.

Yunuslara da SS lazım .. Bazen güçlü arabaları da kovalamak gerekebiliyor :queen:[/QUOTE' Alıntı:
Bence hiç gerek yok. Çünkü bizim motorlu polis teşkilatının kuruluş yapısı ile dünyadakiler arasındaki en büyük fark,bizim motorlarda iki görevli olması. Dünyada bir motorda iki kişi ile görev yapan emniyet birimi çok azdır.

Onun için SS bizim motorlu polis konseptine ters. Düşünsene ZX-10 Ninja ile araç kovalayan bir ekip. Arkada oturan polis uzanmış öndekinin üzerine Çanak karpuz gibi ortaya çıkmış....:p :p

Pek hoş bi görüntü olmaz. :queen: :queen: :bounce:

Zaten bizim şehrimizde uzun kovalamacalara veya amerikadaki gibi araçların önüne mahmuz takıp suçlu aracını yakalamak gibi bir aktivite yok. Eninde sonunda yol kesilir bi yerlerde sıkıştırılır zanlının aracı.....

Bence en büyük eksiklik yolu kesmek için araçlarda olması gereken çivili barikat setleri. Ben askerdeyden bizim jandarma trafik araçlarının bagajında vardı. Yola şerit gibi çekerdin , geçen arabanın tekerlekleri tarumar olurdu.:)

Metehan abi ;

Hatırlıyorum bi yerde sen yazmıştın , senin akrabamıydı öyle bi şeydi. Kusura bakma tam hatırlayamadım... :pale:
 
Katılım
28 Ağu 2006
Mesajlar
94
selamlar polis amca dicez napalım adamlar bizden havalı :cherry: (havanız batsın!! diyede içimizden.. tabii :mrgreen: )
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Peki sana bir soru...Türkiyedeki ilk motorize polis ekibini kuran polis memuru kimdir...

Ankaradakini biliyorum...Taner....Kral taner diye tanınır....

Dur dur...Namık Ekin di sanırım......

Bu arada yurtdışında bir kovalamaca seyrettim.. Motorlu bir polis ve BMW Z3 M Coupe arasında.. Motorlu poliste GSX-R 750 vardı ..

http://www.dailymotion.com/video/xi0l_moto-poursuite

Yunuslara da SS lazım .. Bazen güçlü arabaları da kovalamak gerekebiliyor :queen:


Bu video da polis istese şakadanak yakalardı..Çoğu yerde gaza bile basmıyor....
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
bizim Polis lojmanlarından komşu Salih Başkomiser...oğlununda adı Mete Han...:) ben tanıyommm...yaaaa...elinde büyüdüm...:mrgreen:
 
Katılım
24 May 2006
Mesajlar
767
Ankaradakini biliyorum...Taner....Kral taner diye tanınır....

Dur dur...Namık Ekin di sanırım......




Bu video da polis istese şakadanak yakalardı..Çoğu yerde gaza bile basmıyor....


Burda önemli olan arabanın durmasını sağlamak bana kalırsa.. Tabi ki motor bmw'den daha hızlı istese geçer fakat önemli olan arabayı durdurarak sürücüyü dışarı çıkarmak :wiinkk:

O kovalayan polis değil bizim ghost rider yaw.Defalarca izledik bu videoyu.

Ghostrider olduğuna emin misin.. Ghostrider'ı zaten polis kovalıyor.. Şimdi ghostrider polis mi oldu yani :mrgreen:

Videoda ghostrider diye bir anons geçiyor ama artık kovalayan ghostrider mıdır bilemem
 
Son düzenleme:
Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
Ohooo siz bomba haberi kacirmi$siniz.. Ghost Rider musluman oldu adini Yunus olarak dei$tirdi, ulkemize yerle$ti die ultra salak bi espri yapcaktim ama vazgectim sanirim yapmicam..
Severim ben Yunuslari.. Burada yok Yunus munus ama motorize ekiplerimiz var, hepside saglam abilerimizdir, motorcuyu severler kollarlar, Yalova'da yaptigimiz herturlu organizasyona seve seve katilirlar en on saflarda.. saoLsunlar..
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Ohooo siz bomba haberi kacirmi$siniz.. Ghost Rider musluman oldu adini Yunus olarak dei$tirdi, ulkemize yerle$ti die ultra salak bi espri yapcaktim ama vazgectim sanirim yapmicam.. .



haci sendede sağlam geyik potansiyeli var ha...belli yani...:cherry:
 
Katılım
31 Eki 2006
Mesajlar
602
İyi oldu aslında bu çoğu 10 yıllık motorlarla yol yapmak eziyetti.
 
Katılım
8 May 2006
Mesajlar
586
ya bmw yi varadero yu boşverin gebze de geçen polis abilerin altında kanuni tiger gördüm bi de öyle bi kasılma ki memur abilerde o biçim. enteresandı.
 
Katılım
25 Nis 2008
Mesajlar
318
polis yunus motorları

arkadaşlar bu polislerde ne gibi motorlar var bilgilendirirmisiniz
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst