Yüksek cc'li 2.el motor alımında riski en aza indirme.

Katılım
3 Nis 2012
Mesajlar
323
Evet arkadaşlar bildiğiniz üzere, motorların fiyat aralığı artcıkca, parca fiyatlarıda artar, tamir masraflarıda.
Şöyle söyliyim 125-150 cc 2-2,5 bin tl aralığında motor aldık, en kötü motor kitledi elimizde kaldı, işcilikti parcasıydı toplam 500-1000 tl arası bi masrafla kurtulur yola devam ederiz.Lakin bu durum büyük makinelerde başımıza gelirse, masrafı düşünmek bile istemiyorum...

İşte bu yüzden büyük makina alırken icimizin rahat etmesi icin naapalım ? Bu soruyu önce ben bildiğim kadarıyla cevaplıcam, yanlız benim cevabım eksik bi cevap olucak, ben asıl siz tecrübeli abilerim kardeşimlerimden cevap bekliyorum.Hem benim kendi cevabımın icindede sorularım olucak.

1_) Ustaya göstermek. Kesinlikle tırt bi secenek, en son gt 250 r ımı satarken alıcı arkadaş bi ustaya getirdi motoru, adam koskaca 6,5 bin tl ye anlaştığımız aletin sadece sesini dinlemekle yetindi.Ya bu aletin ön takımı kazalıysa, ya frenleri elektroniği komple cöpse.. Yada ne biliyim belki boş viteste rolantide vede gaz verince bi sorun yok ama vites gecişleri, debriyaj balatası vs pertse... (bu usta konusunda başka tecrübelerimde var en belirginini yazdım sadece)

2_) Servise göstermek ? Bu seceneği bilmiyorum, sizlere soruyorum; tam olarak motoru nasıl inceliyolar ? Eksik-gedik herşeyin listesini cıkartıp veriyolarmı ? Honda haricinde diğer japon markaların İstanbul da servisi varmı, her servis bu işe bakarmı ? gidipte geri cevrilmeyelim yani..

3_) Kendi kendimize forumdan ve hayattan edindiğimiz bilgilerle hareket etmek.Aslında forumumuzda bu konu hakkında gercekten yararlı cok bilgi var.Fakat bence riske atmaya değmicek meblada para vereceksek eğer,(ki verecez yüksek ccli ucuz motormu olur) bütün ihtimalleri göz önünde bulundurmalıyız.Ne kazalı pert motorları, galeriler vs. boyayıp allayıp pullayıp 0 gibi gıcır gıcır yapıyo...
Bu yüzden ben derimki önce kendi süzgecimizden gecirip, sonra işi işin ehline bırakmalıyız.
 
Katılım
30 Nis 2012
Mesajlar
62
Silindir kompresyon testi, basınç ölçücü 40-50 lira gibi bir şey.Ben yapamam diyorsanız bir ustaya göstermek lazım. Kompresyon düşük veya silindirler arası çok farklıysa alet çöptür. Nispeten diğer arızalar daha düzeltilebilir. ama silidir basıncı düşükse motor ekmeğini yemiş motordur.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst