- Katılım
- 12 Nis 2003
- Mesajlar
- 2,986
- Konu Yazar
- #1
Selçuk Üniversitesi (SÜ) Kazaları Araştırma, Önleme ve Uygulama Merkezi Müdürü Prof. Dr. Osman Nuri Çelik, havaların ısınmasıyla ulaşımda yoğun olarak görülmeye başlayan bisiklet ve motosikletlerde kask kullanımının ölüm ve sakat kalma riskini en aza indirdiğini söyledi.
AA muhabirine açıklama yapan Çelik, yaz aylarının gelmesiyle iki tekerlekli araçların da trafikte görülmeye başladığını belirtti.
Bisiklet ve motosiklet kullanan kişilerin en basit kazalarda bile ölme ve sakat kalma riskinin bulunduğunu vurgulayan Çelik, kask kullanımı konusunda insanların bilinçlendirilmesi gerektiğini dile getirdi.
Bilinç düzeyi artarsa acı olayların da önüne geçilebileceğini anlatan Çelik, şöyle devam etti: "Havaların ısınmasıyla ulaşımda yoğun olarak görülmeye başlayan bisiklet ve motosikletlerde kask kullanımı, ölüm ve sakat kalma riskini en aza indiriyor. İki tekerlekli araçlarla yapılan kazalarda kaskı bulunmayan sürücülerin kafa bölgesine almış oldukları darbeler, ciddi sonuçlar doğurabiliyor. Kas, bir şekilde cankurtaran görevi yapıyor. Motosikletler kısa sürede hemen hızlanıyor. Kasksız sürücü dengesini bile kaybedip düşse yaralanabilir."
Çelik, sürücülerin, yol yapım çalışmalarının arttığı yaz günlerinde özellikle eriyen asfaltın da etkisiyle daha dikkatli olmaları gerektiği uyarısında bulundu.
Kaynak: AA - Beyazgazete.com
Eriyen asfalta kum dökülüyor
Karayolunda eriyen asfaltı, tozlama çalışmasıyla güvenli hale getirmeye çalışıyor bu işlem yolu motorcular için daha tehlikeli hale getirmekte.
Facebook üzerinde Oğuz Çilingir'in konu ile ilgili paylaştığı bir yazıyı da aşağıya ekliyoruz. Duyarlı arkadaşlar bu gibi tehlikeli durumları aşağıda verilen adresden şikayet edebilirler.
ŞİKAYETCİYİM...
LÜTFEN HERKES ELİNDEN GELDİĞİ KADAR DUYURSUN:
Antalya sahil yoluna motorla gelip oradan Kemer ve Kaş'a kadar giderseniz (Belki de Türkiye'nin motorla gidilecek en güzel yoludur) bir anda dehşet içinde kalıyorsunuz! neden mi? Çünkü yaz aylarında 50 C lere kadar sıcaklığı olabilen bu coğrafyada yolların soğuk asfaltla yapıldığını görüyorsunuz. Kısacası ZİFT kullanılıyor! peki sonra ne oluyor? sıcağı gören ZİFT kaçınılmaz bir şekilde eriyor. Zemin buz pisti gibi kayganlaşıyor. Ne yapmalı? ziftin üzerine hangi "kıt zekalı" akıl ettiyse kum dökmeli!!!! Evet yanlış duymadınız. Kaygan zemine virajın tam apeksine yani motorların yattığı noktaya kum dökülüyor!!! Bunun adı suikast değil ise resmen bilerek ve isteyerek adam öldürmeye teşebbüstür kardeşim!!!
Nasıl mühendislersiniz siz? Nereden öğrendiniz bu yol yapımını? Benim vergimle beni öldürme özgürlüğünü size kim verdi? Yetkililer derhal gerekeni yapmalı. Bu yolu yapan ve sorumlu olan kim ise derhal dava açılmalı. Bu yollar yüzünden insanımız hayatını kaybedebilir ve devletin malı zarar görebilir... Herkes bu konuyu takip etsin.
ARTIK İNSANLAR YAPTIKLARININ BEDELİNİ ÖDESİN? HESAP SORULSUN.
VATANDAŞ OLARAK HAKKIMIZI SONUNA KADAR SAVUNALIM.
O. Çilingir
NOT: Bu konu ile ilgili şikayetlerinizi https://bimer.basbakanlik.gov.tr/Forms/pgLogin.aspx adresine lütfen yapınız. Ulaşabileceğiniz yazılı ve görsel medya organlarını uyarınız. Bir kamuoyu yaratalım. Onlarca yıldır bilinçsizce yapılan bu yollarda yüzbinlerce can verdik.
ARTIK YETER DİYELİM...
AA muhabirine açıklama yapan Çelik, yaz aylarının gelmesiyle iki tekerlekli araçların da trafikte görülmeye başladığını belirtti.
Bisiklet ve motosiklet kullanan kişilerin en basit kazalarda bile ölme ve sakat kalma riskinin bulunduğunu vurgulayan Çelik, kask kullanımı konusunda insanların bilinçlendirilmesi gerektiğini dile getirdi.
Bilinç düzeyi artarsa acı olayların da önüne geçilebileceğini anlatan Çelik, şöyle devam etti: "Havaların ısınmasıyla ulaşımda yoğun olarak görülmeye başlayan bisiklet ve motosikletlerde kask kullanımı, ölüm ve sakat kalma riskini en aza indiriyor. İki tekerlekli araçlarla yapılan kazalarda kaskı bulunmayan sürücülerin kafa bölgesine almış oldukları darbeler, ciddi sonuçlar doğurabiliyor. Kas, bir şekilde cankurtaran görevi yapıyor. Motosikletler kısa sürede hemen hızlanıyor. Kasksız sürücü dengesini bile kaybedip düşse yaralanabilir."
Çelik, sürücülerin, yol yapım çalışmalarının arttığı yaz günlerinde özellikle eriyen asfaltın da etkisiyle daha dikkatli olmaları gerektiği uyarısında bulundu.
Kaynak: AA - Beyazgazete.com
Eriyen asfalta kum dökülüyor
Karayolunda eriyen asfaltı, tozlama çalışmasıyla güvenli hale getirmeye çalışıyor bu işlem yolu motorcular için daha tehlikeli hale getirmekte.
Facebook üzerinde Oğuz Çilingir'in konu ile ilgili paylaştığı bir yazıyı da aşağıya ekliyoruz. Duyarlı arkadaşlar bu gibi tehlikeli durumları aşağıda verilen adresden şikayet edebilirler.
ŞİKAYETCİYİM...
LÜTFEN HERKES ELİNDEN GELDİĞİ KADAR DUYURSUN:
Antalya sahil yoluna motorla gelip oradan Kemer ve Kaş'a kadar giderseniz (Belki de Türkiye'nin motorla gidilecek en güzel yoludur) bir anda dehşet içinde kalıyorsunuz! neden mi? Çünkü yaz aylarında 50 C lere kadar sıcaklığı olabilen bu coğrafyada yolların soğuk asfaltla yapıldığını görüyorsunuz. Kısacası ZİFT kullanılıyor! peki sonra ne oluyor? sıcağı gören ZİFT kaçınılmaz bir şekilde eriyor. Zemin buz pisti gibi kayganlaşıyor. Ne yapmalı? ziftin üzerine hangi "kıt zekalı" akıl ettiyse kum dökmeli!!!! Evet yanlış duymadınız. Kaygan zemine virajın tam apeksine yani motorların yattığı noktaya kum dökülüyor!!! Bunun adı suikast değil ise resmen bilerek ve isteyerek adam öldürmeye teşebbüstür kardeşim!!!
Nasıl mühendislersiniz siz? Nereden öğrendiniz bu yol yapımını? Benim vergimle beni öldürme özgürlüğünü size kim verdi? Yetkililer derhal gerekeni yapmalı. Bu yolu yapan ve sorumlu olan kim ise derhal dava açılmalı. Bu yollar yüzünden insanımız hayatını kaybedebilir ve devletin malı zarar görebilir... Herkes bu konuyu takip etsin.
ARTIK İNSANLAR YAPTIKLARININ BEDELİNİ ÖDESİN? HESAP SORULSUN.
VATANDAŞ OLARAK HAKKIMIZI SONUNA KADAR SAVUNALIM.
O. Çilingir
NOT: Bu konu ile ilgili şikayetlerinizi https://bimer.basbakanlik.gov.tr/Forms/pgLogin.aspx adresine lütfen yapınız. Ulaşabileceğiniz yazılı ve görsel medya organlarını uyarınız. Bir kamuoyu yaratalım. Onlarca yıldır bilinçsizce yapılan bu yollarda yüzbinlerce can verdik.
ARTIK YETER DİYELİM...
Ekli dosyalar
Moderatör tarafında düzenlendi: