Yollarda ki Çukurları Boyuyorlar

Katılım
25 Ağu 2009
Mesajlar
1,277
Çözüm basit ama uygulamaya koymak zor. Beton asfalt olarak yollar yenilense hem yerli üretim olacak, hemde çökme olmayacak. Yollar bozulmayınca aynı işten defalarca para kazanma şansı sona ereceği için bu sistem Türkiye'de zor işliyor. Ayrıca beton asfalt, durma mesafesinide kısaltıyor.

Netteki araştırmama göre: Beton Yolların Üstünlükleri

1-Beton kaplamanın sınanmış en önemli üstünlüğü uzun hizmet ömrü ve üstün dayanıklılığıdır.
2-% 100 Yerli Malzeme ile Yapılır
3-İlk yapım maliyetleri karşılaştırmasına göre, asfalt yolun kilometre maliyeti 2004 yılı verilerine göre 436 - 622 milyar lira arasında değişmektedir. Yolun beton yol olarak inşa edilmesi halinde ise kilometre maliyetleri 369 - 570 milyar lira arasında değişmektedir. Bayındırlık ve İskan Bakanlığı’nın kriterlerine göre yapılan bu maliyet hesapları beton yolun asfalt yola göre yüzde 20 - 30 arasında daha ucuz olacağını göstermektedir.
4-Amerikan Devlet Karayolu ve Taşımacılık İdareleri Birliği tarafından Kanada’da yapılan bir araştırmaya göre, asfalt yolların yüzde 61’i bahar koşullarında bozulmaktadır. Oysa aynı koşullarda beton bozulma oranı sadece yüzde 5.5’tir
5-Beton Yolların Taşıma Gücü Yüksektir
6-Beton Yollar Her Mevsimde ve Her Koşulda Yapılabilir
7-Beton Yol Doğal ve Kentsel Çevreye Zarar Vermez
8-Ağır araçlar, asfalt yollarda beton yollara göre daha fazla deformasyona neden olurlar.
9-Beton Yollar Gece Görüşünü Kolaylaştırır
10-Beton Yolun Sürüş Konforu Yüksektir

hak veriyorum türkiye'nin en uzun ve ilk beton yolu ayondadır ve hala süperdir
 
Katılım
23 Eyl 2009
Mesajlar
1,292
Çok güzel bir düşünce. Türkiyedeki çukurları boyamaya kalksak boya sanayi yetmez :p
 
Katılım
16 Nis 2003
Mesajlar
1,149
Yol kalitesi ile ilgili olarak almanya'yı örnek almamak lazım.Çünkü bu adamların otobanlara akıttıkları para inanılmaz boyutlarda.Sırf otobanların bakımı için tasarladıkları özel araç gereçleri bile var.Halen avrupanın birinci, dünyanın üçüncü uzun otoyolları almanya'da.En uzun otoyol amerika, 2. çin, ülke coğrafyasından dolayı.

Biraz da tarihi nedenlerden dolayı durum böyle. İkinci dünya savaşından önce almanyadaki işsizlere iş olsun ve çevre ülkeleri işgal planlarından dolayı hitler'in emriyle otoban inşaatı başlıyor.Asıl amaç tankları ve askeri araçları çok hızlı bir şekilde çamura batıp çıkmadan nakledebilmek.Bu yüzden, yani yoldan tank geçecek diye 85 cm kalınlığında beton döküyorlar. Sonuç ortada. Bugün halen almanyada kullanılan otobanların bir kısmı 2. dünya savaşından kalmadır.

Ülkemizdeki yolların kalitesini ve dayanıklılığını düşününce şaka gibi geliyor.

Asfaltın ham maddesinde petrol var aslında, zift petrol esaslı bir madde.Ve hepimizin bildiği gibi petrol bir ithal malı.

Beton %100 yerli üretiliyor.Üstelik Türkiye bu konuda oldukça gelişmiş bir ülke.Çimento ihracatımız oldukça yüksektir.

Tali yollardaki mıcırlı uygulama tamamen maliyetle ilgili, en ucuz yöntem bu.Toprağın üzerine zift döküp mıcırı boşaltıp yayıyorsun.Ondan sonra yallah.Gelen geçen araçlar geri kalan işi tamamlıyor!

Fakat ana yollarda ve otoyollarda beton niye kullanılmaz bende anlamıyorum.Betonun yüzeyini istediğin gibi ayarlayabilirsin.Kaymaması için dümdüz kaymak gibi beton atmak yerine biraz daha pütürlü bir yüzey yapılabilir.Dünyada bir sürü örneği var.Kışın kar küreme araçları betonu kıramaz.Tuz döksen bozulmaz.Bir sürü avantajı var.
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
Beton yolda motosikletle sürüş yaptınız mı hiç?

İstanbul'da Hasdal-Kemerburgaz arasında yaklaşık 5 km uzunluğunda bir kısım beton yol..
Kesinlikle sürüşü riske atan bir yüzey..Sürekli hoplayarak gidiliyor, beton plakaların arasından minik minik ufalanan beton parçacıkları yolu kaygan hale getiriyor..

Arabalar için belki OK ama motosikletler için benim gördüğüm beton yol uygun değil arkadaşlar..
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
5,610
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Çözüm basit ama uygulamaya koymak zor. Beton asfalt olarak yollar yenilense hem yerli üretim olacak, hemde çökme olmayacak. Yollar bozulmayınca aynı işten defalarca para kazanma şansı sona ereceği için bu sistem Türkiye'de zor işliyor. Ayrıca beton asfalt, durma mesafesinide kısaltıyor.

Netteki araştırmama göre: Beton Yolların Üstünlükleri

1-Beton kaplamanın sınanmış en önemli üstünlüğü uzun hizmet ömrü ve üstün dayanıklılığıdır.
2-% 100 Yerli Malzeme ile Yapılır
3-İlk yapım maliyetleri karşılaştırmasına göre, asfalt yolun kilometre maliyeti 2004 yılı verilerine göre 436 - 622 milyar lira arasında değişmektedir. Yolun beton yol olarak inşa edilmesi halinde ise kilometre maliyetleri 369 - 570 milyar lira arasında değişmektedir. Bayındırlık ve İskan Bakanlığı’nın kriterlerine göre yapılan bu maliyet hesapları beton yolun asfalt yola göre yüzde 20 - 30 arasında daha ucuz olacağını göstermektedir.
4-Amerikan Devlet Karayolu ve Taşımacılık İdareleri Birliği tarafından Kanada’da yapılan bir araştırmaya göre, asfalt yolların yüzde 61’i bahar koşullarında bozulmaktadır. Oysa aynı koşullarda beton bozulma oranı sadece yüzde 5.5’tir
5-Beton Yolların Taşıma Gücü Yüksektir
6-Beton Yollar Her Mevsimde ve Her Koşulda Yapılabilir
7-Beton Yol Doğal ve Kentsel Çevreye Zarar Vermez
8-Ağır araçlar, asfalt yollarda beton yollara göre daha fazla deformasyona neden olurlar.
9-Beton Yollar Gece Görüşünü Kolaylaştırır
10-Beton Yolun Sürüş Konforu Yüksektir

Çok doğru bir tesbit,
Üstelik beton yollar ekonomide çok ciddi canlanma fırsatıdır.
 
Katılım
1 Ara 2008
Mesajlar
5
Utopya

Daha yollarda serit cizgilerimiz yok. Yollardaki en temel birinci bilesen olan serit cizgileri olmayan bir ulkede, cukur boyama fikri utopik oluyor. Yillik tasit vergilerinden, alim satim vergilerinden, akaryakit vergilerinden alinan astronomik vergilerle yollarimizi yapip, cukurlari doldurup, seritleri cekseler ya.
 
Katılım
19 Mar 2010
Mesajlar
22
Türkiye Asfaltı Gavurlardan öğrendi, Gavurlarda Yamayı Türkiyeden Öğrendi.
Heralde Bizim Türkiyenin Asfaltlarını Bu Şekil Yapsalar Her Taraf Boyadan Şaheser Olur. Burda Bi Yağmur Yağıyo Bakıyosun ki Çukurlar Hep Delik Deşik olmuş Tekrar Yama Yapıyolar.Dış ülkelerin normal yolu bizim otobanimizin 10 kati güzel ve güvenilir
 
Son düzenleme:
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
Çukurları boyayanlar bir grup öğrenci, farkındaysanız..Yani devletin uygulaması değil elbette :)
 
Katılım
20 Kas 2008
Mesajlar
481
Bugun yoldaki çukur yüzünden arka amortisörün milini kırdım yaptıkları yolundan verdikleri hizmetede lanet olsun daha ne diyimki yolda giderken hangi çukurdan kaçıcam diye yolda resmen dansöz gibi bir sağa bir sola gidiyorum en sonunda bir tanesinde patladık...
 
Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
745
Çözüm basit ama uygulamaya koymak zor. Beton asfalt olarak yollar yenilense hem yerli üretim olacak, hemde çökme olmayacak. Yollar bozulmayınca aynı işten defalarca para kazanma şansı sona ereceği için bu sistem Türkiye'de zor işliyor. Ayrıca beton asfalt, durma mesafesinide kısaltıyor.

Netteki araştırmama göre: Beton Yolların Üstünlükleri

1-Beton kaplamanın sınanmış en önemli üstünlüğü uzun hizmet ömrü ve üstün dayanıklılığıdır.
2-% 100 Yerli Malzeme ile Yapılır
3-İlk yapım maliyetleri karşılaştırmasına göre, asfalt yolun kilometre maliyeti 2004 yılı verilerine göre 436 - 622 milyar lira arasında değişmektedir. Yolun beton yol olarak inşa edilmesi halinde ise kilometre maliyetleri 369 - 570 milyar lira arasında değişmektedir. Bayındırlık ve İskan Bakanlığı’nın kriterlerine göre yapılan bu maliyet hesapları beton yolun asfalt yola göre yüzde 20 - 30 arasında daha ucuz olacağını göstermektedir.
4-Amerikan Devlet Karayolu ve Taşımacılık İdareleri Birliği tarafından Kanada’da yapılan bir araştırmaya göre, asfalt yolların yüzde 61’i bahar koşullarında bozulmaktadır. Oysa aynı koşullarda beton bozulma oranı sadece yüzde 5.5’tir
5-Beton Yolların Taşıma Gücü Yüksektir
6-Beton Yollar Her Mevsimde ve Her Koşulda Yapılabilir
7-Beton Yol Doğal ve Kentsel Çevreye Zarar Vermez
8-Ağır araçlar, asfalt yollarda beton yollara göre daha fazla deformasyona neden olurlar.
9-Beton Yollar Gece Görüşünü Kolaylaştırır
10-Beton Yolun Sürüş Konforu Yüksektir

Bende beton taraftarıyım ama aklıma şu geldi. Devlet dedi, adamlar haklı yolları beton yapacağız. Sonra bi bakmışız, beton fiyatları uçmuş:queen:
Olur mu olur yani. Ayrıca betonun kuruması uzun ve ara ara sulanması lazım yoksa çatlar diye biliyorum.
 
Katılım
8 Ağu 2008
Mesajlar
1,890
Emin olun bizde böyle çukurları boyamaya başlasak,şerefsiz olimkii yollar paskalya yumurtası gibi rengarenk olur kanımca.
 
Katılım
3 Eki 2005
Mesajlar
838
Çukurları boyamak işe yarar, geçen öyle bir çukura girdim ki jantım eğildi, lastik de indi, Allahtan eve yakındım. Çukurlar motosikletler için büyük risk...
Ama betonda motosiklet yol tutmaz, bence iyi bir fikir değil, en azından motosiklet kullanıcıları için...
 
Katılım
11 Şub 2010
Mesajlar
323
bi yerde okumuştum. avrupalılar türklere şöyle demiş; biz size asfalt yapmayı öğretelim,sizde bize yama yapmayı :cherry:
 
Katılım
2 Haz 2007
Mesajlar
5,075
Beton yollar vatandaş için iyi olur, ama o yolları yapacak olanlar için uzun dönem dayanacağı için tekrar kazanç sağlanamayacağı için olmaz. Aslında onlar buna da çare bulabilir. Kumundan çimentosun vara demirinden çalıp yine bir şeyler yaparlar.
"eski oturduğum sokakta yerlere parke taşı döşediler, amaç yağmur ve kar suyunu yer altına daha çabuk çekmek ve hem yolun stabilizasyonunu sağlamak hemde yağmur suyunu daha hızlı yer altına çekerek ondan faydalanmakmış..... (bunu nasıl yapacaklarını merak ediyorum %100 doluluk oranına sahip barajları kurutuyorlar) yol tamamen bittikten sonra çok güzel bir görüntüye sahip olarak, mahalle halkına teslim edildi.
Sonra ne oldu sizce???????????
Sürpriiizzz, hay ALLAH biz bu suyu aşağı akıtıcaz ama aşağıya bu suları taşıyacak boruları döşemeyi unutmuşuz::unsure::
Aynı yolu ortasından söktüler, boruları döşeyip geri kapattılar, ve malumunuz o zımbırtılar hiç bir söküldüğünde eskisi gibi olmuyor. Şimdi eski sokağımızın ortasından bir balık sırtı var hemde boylamasına :)"

Bu yol meselesi ile ilgili hatıram çok basmayın yarama :)

Maslak levent arasındaki yol için karayollarına dilekçe yazdım 5 hafta sonra cevap geldi "Oraya biz bakmıyoruz" :)

Daha neler nelerrrrrrrrrr.................


Oraya biz bakmıyoruz lafı yüzünden geçen hafta zabıta ile kavga ettim .

sebep , yağmur yağıyor sel alıyor . Kanalizasyon tıkanıyor . dükkanı su basıyor zabıtaya diyorum ki telsizden anons geç vidanjör gelsin suyu çeksin ORAYA BİZ BAKMIYORUZ xxx belediyesinin bölgesi . . . Dükkanın önüne motosikletimi çektim oraya biz bakmıyoruz diyen çakal motorun arkasına geçmiş ceza yazıyor çarşı içine girmek yasak diye . Dedim ki sayın zaaaabıta geçen hafta yağmurda dükkanı su bastı kaldırımın diğer tarafına biz bakmıyoruz demiştin şimdi senin görev bölgen olmayan yerde ki motosiklete sen nasıl ceza yazarsın . . . elimde ceza makbuzu var yazarım dedi bende yazdırtmam dedim sen bnm dükkanımı su basacak ilgilenmeyeceksın . bnm motoruma ceza yazacaksın . . . biraz tartışma itekleme yaşadık polis çağırdı . Polis gelene kadar arkadaşa anahtarı verdim motoru aldı goturdu . Ne oldu zabıta kuyrugunu kıstırıp gitti .
 
Katılım
10 Eki 2007
Mesajlar
1,592
Çözüm basit ama uygulamaya koymak zor. Beton asfalt olarak yollar yenilense hem yerli üretim olacak, hemde çökme olmayacak. Yollar bozulmayınca aynı işten defalarca para kazanma şansı sona ereceği için bu sistem Türkiye'de zor işliyor. Ayrıca beton asfalt, durma mesafesinide kısaltıyor.

Netteki araştırmama göre: Beton Yolların Üstünlükleri

1-Beton kaplamanın sınanmış en önemli üstünlüğü uzun hizmet ömrü ve üstün dayanıklılığıdır.
2-% 100 Yerli Malzeme ile Yapılır
3-İlk yapım maliyetleri karşılaştırmasına göre, asfalt yolun kilometre maliyeti 2004 yılı verilerine göre 436 - 622 milyar lira arasında değişmektedir. Yolun beton yol olarak inşa edilmesi halinde ise kilometre maliyetleri 369 - 570 milyar lira arasında değişmektedir. Bayındırlık ve İskan Bakanlığı’nın kriterlerine göre yapılan bu maliyet hesapları beton yolun asfalt yola göre yüzde 20 - 30 arasında daha ucuz olacağını göstermektedir.
4-Amerikan Devlet Karayolu ve Taşımacılık İdareleri Birliği tarafından Kanada’da yapılan bir araştırmaya göre, asfalt yolların yüzde 61’i bahar koşullarında bozulmaktadır. Oysa aynı koşullarda beton bozulma oranı sadece yüzde 5.5’tir
5-Beton Yolların Taşıma Gücü Yüksektir
6-Beton Yollar Her Mevsimde ve Her Koşulda Yapılabilir
7-Beton Yol Doğal ve Kentsel Çevreye Zarar Vermez
8-Ağır araçlar, asfalt yollarda beton yollara göre daha fazla deformasyona neden olurlar.
9-Beton Yollar Gece Görüşünü Kolaylaştırır
10-Beton Yolun Sürüş Konforu Yüksektir

Beton yol eksileri frenaj zayıf birde bizim gibi yılda 4 mevsimi bir gören ülke için beton yollar dayanmaz sıcaklık farklarından çatlarlar.Birde bizim yapan elemanlar betondanda çalar oldumu tarlabaşı:mrgreen:
 
Katılım
9 May 2007
Mesajlar
1,610
Oraya biz bakmıyoruz lafı yüzünden geçen hafta zabıta ile kavga ettim .

sebep , yağmur yağıyor sel alıyor . Kanalizasyon tıkanıyor . dükkanı su basıyor zabıtaya diyorum ki telsizden anons geç vidanjör gelsin suyu çeksin ORAYA BİZ BAKMIYORUZ xxx belediyesinin bölgesi . . . Dükkanın önüne motosikletimi çektim oraya biz bakmıyoruz diyen çakal motorun arkasına geçmiş ceza yazıyor çarşı içine girmek yasak diye . Dedim ki sayın zaaaabıta geçen hafta yağmurda dükkanı su bastı kaldırımın diğer tarafına biz bakmıyoruz demiştin şimdi senin görev bölgen olmayan yerde ki motosiklete sen nasıl ceza yazarsın . . . elimde ceza makbuzu var yazarım dedi bende yazdırtmam dedim sen bnm dükkanımı su basacak ilgilenmeyeceksın . bnm motoruma ceza yazacaksın . . . biraz tartışma itekleme yaşadık polis çağırdı . Polis gelene kadar arkadaşa anahtarı verdim motoru aldı goturdu . Ne oldu zabıta kuyrugunu kıstırıp gitti .

Süpper yapmışsın helal. ::plus1::
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst