Yolda kaldım yardım ve fikirlerinize ihtiyacım var

Katılım
18 Ara 2014
Mesajlar
71
S.a üstadlar bundan 1 ay önce söküp kurcaladığım için çok yaktığını düşündüğüm karbüratörümü söküp eski motosikletimden kalan daha önce hiç işlem görmemiş karbüratörümü taktım el marşı ve kickstart ile çalıştıramadığım motosikleti son çare olarak vurdurarak çalıştırmaya demedim motor çalıştı fakat gaz yemiyordu netice olarak kısa sürede stop etti bir yokuş iki yokuş üç yokuş derken evden baya bi uzaklaştım motoru hiçbiryere götüremiyorum yakınımda bir camii bahçesine sığındım karbüratörde benzin olmadığını düşünerek az benzin enjekte ettim sonuç değişmedi kurcalarken manifoldun üzerindeki küçük deliğin üzerinde hiçbirşeyin olmadığını farkettim normalde deliğin üzerinde ucu vida ile kapatılmış bir hortum olması gerekiyordu muhtemelen kırılır düşmüştür şimdi size sorum motosikletim neden gaz yemiyor olabilir o delikten olabilir mi? O deliğin üzerini vida ile kapatmam yeterli olur mu ? Vakit ayırıp Görüş fikir ve yorum yaparak abilerime kardeşlerime arkadaşlarıma şimdiden sonsuz teşekkürlerimi sunarım
 
Katılım
7 Nis 2013
Mesajlar
4,523
o deliğe giren hortum katalizörden gelmesi gerekir eğer iptal etiyseniz o deliği birşeyle tıkayın oradan motor fazla hava alıyor
 
Katılım
18 Ara 2014
Mesajlar
71
o deliğe giren hortum katalizörden gelmesi gerekir eğer iptal etiyseniz o deliği birşeyle tıkayın oradan motor fazla hava alıyor

katalizör nedir ne işe yarar bilmiyorum motorum honda cgl o hortum herzaman üstü vida ile kapatılmış şekilde bağımsızdi motosikletin gaz yememesinin tek sebebi bumudur yani
 
Katılım
8 Nis 2013
Mesajlar
166
Tam olmamakla beraber benim hondam'da da oldu bu benzin gelmesine rağmen motosiklet çalışmıyordu marşla vs. vurdurmayı denedik 1-2 pop pop ses geldi egzozdan yine çalışmadı sorun nerden mi çıktı? BUJİ lütfen ateşlemenizi kontrol edermisiniz?
 
Katılım
18 Ara 2014
Mesajlar
71
Tam olmamakla beraber benim hondam'da da oldu bu benzin gelmesine rağmen motosiklet çalışmıyordu marşla vs. vurdurmayı denedik 1-2 pop pop ses geldi egzozdan yine çalışmadı sorun nerden mi çıktı? BUJİ lütfen ateşlemenizi kontrol edermisiniz?

yarına kaldı artık fakat ateşleme problemi olduğuna ihtimal vermiyorum neden dersen vurdurrarak çalışıyor fakat gaz yemediği için kısa sürede stop ediyor kanımca ateşlemede sorun yok
 
Katılım
18 Ara 2014
Mesajlar
71
Bujı ve neden = ateşleme

el marşı ve ayak marşı ile çalışmıyor vurdurunca çalışıyor fakat gaz yemediği için kısa sürede stop ediyor karbüratörü değiştirmeden önce sıkıntı yoktu bujideki sorun neden kaynaklanmış olabilir
karbüratöre benzin dökmem mi ateşlemeye etki etti
 
Katılım
2 Haz 2007
Mesajlar
5,075
O zaman eski karbüratörü tak abicim, yakıtı da nasıl ölçüyorsun fazla yakıyor demişsin hava ayarı yapılır ve düzelir.


O delik sadece senkroniz cihazı ile karbüratör ayarını yapmak içindir bir yere bağlı degıl ve aynen dediğin gibi yoksa kırılıp düşmüştür. Varsa bir vida yoksa deliği kapat yoksa motor çalışmaz.

Kardeş 4.okumam da anladım dediğimi yap o motor çalışacak
 
Son düzenleme:
Katılım
18 Ara 2014
Mesajlar
71
O zaman eski karbüratörü tak abicim, yakıtı da nasıl ölçüyorsun fazla yakıyor demişsin hava ayarı yapılır ve düzelir.


O delik sadece senkroniz cihazı ile karbüratör ayarını yapmak içindir bir yere bağlı degıl ve aynen dediğin gibi yoksa kırılıp düşmüştür. Varsa bir vida yoksa deliği kapat yoksa motor çalışmaz.

Kardeş 4.okumam da anladım dediğimi yap o motor çalışacak

açıklayıcı olması için sıkıntıları kafamdan atıp sakinleştikten sonra yazmıştım aslında neyse :) eski karbüratörü takmak sorun değil ama neden öyle yapayım ki bu yeni taktığım karbüratörde sorun yoktu kısa süre önce faaldi ha sadece deliği kapat dersen onu dün gece sıvı conta ile kapattım motoru çalıştırmak için uğraşmadım sabah 5 dakika kadar kickstart yaptım ama nafile yine çalışmadı işe gittim haftasonuna kadar yolu var haftasonu bolca uğraşmaya vaktim olacak her yolu demeyeceğim olmazsa son çare olarak eski karbüratörü takacağim acaba çalışmamasının sebebi karbüratöre fazla benzin dökmem neden olmuş olabilir mi
 
Katılım
2 Haz 2007
Mesajlar
5,075
açıklayıcı olması için sıkıntıları kafamdan atıp sakinleştikten sonra yazmıştım aslında neyse :) eski karbüratörü takmak sorun değil ama neden öyle yapayım ki bu yeni taktığım karbüratörde sorun yoktu kısa süre önce faaldi ha sadece deliği kapat dersen onu dün gece sıvı conta ile kapattım motoru çalıştırmak için uğraşmadım sabah 5 dakika kadar kickstart yaptım ama nafile yine çalışmadı işe gittim haftasonuna kadar yolu var haftasonu bolca uğraşmaya vaktim olacak her yolu demeyeceğim olmazsa son çare olarak eski karbüratörü takacağim acaba çalışmamasının sebebi karbüratöre fazla benzin dökmem neden olmuş olabilir mi

Karbüratöre fazla benzin nasıl döktün ki, olmadı gonder motoru calıstırıp gerı göndereyim
 
Katılım
2 Haz 2007
Mesajlar
5,075
Çok mu döktün o da silindire gitti tabi. Karbüratörü sök ve marşa bas çalışırsa iyi yoksa uğraştırır
 
Katılım
18 Ara 2014
Mesajlar
71
bujıyı sök bir kac kez ayak marsıyla pompala, bujı yuvasından fazla yakıt buharı tahliye olur.

tabi ne kadar doldurdun bilemiycem

çok fazla koymadım aslında ama silindire girecek kadar koymuşumdur :) tavsiyelerin için tsk ederim dediğini yapacağım
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst