Yokuşlarda Viraj Alma Tekniği

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Anlaşılan özel bir teknik yok :)

Hocam vardı da,
biraz önce bir arkadaş geldi,tekniklerin hepsini ona verdim.
Elimde sadece, yüksek devir düşük vites diye bir teknik kalmış.
İstersen vereyim bir dene.:p
1 ay içinde geri getirirsen tekniği geri alıp yenisini veriyoruz.
Yani 1 ay garantilidir tekniğimiz.
:):wiinkk:
 
Katılım
14 Haz 2008
Mesajlar
625
her zaman durma payı bırakın yolda araclar durmus olabılır kor noktalardır goremessınız yag olabılır kum olabılır ıslanmıs olabılır vırajlarda fren mesafesı bırakın ve lastıgın yan kenarı 1.2 cm daha kalsın o kısım kaymada toprlamak ıcın kullanılır lastıgı tamda kullanırsında kaydıgı zaman kurtaramassın cunku payı kalmamıstır denemek ıcın motorunun sınırlarını lastıgını temızle yola basan kısmını sonra hafıf vıraj al duz yerde yada kafana gore acılarını yatısını olcmeye calıs sonra ın motordan bak lastıgın kenarlarını ne kadar kullanmıssın :)
 
Katılım
9 May 2006
Mesajlar
1,087
abi bahsettiğin viraj katil bir viraj. çizdiğin 2 numaralı halkanın aşağısında, resmin altında köşesi görünen evde oturuyorum ben. camdan bakınca 2. virajı görüyorum. özellikle akmerkez tarafından gelenler hep uçuyor orda.. ben de hem arabayla hem motorla sıkıntı yaşıyorum orda.. arabayla 70le bile girsem savruluyor. "bitti" diyorsun bitmiyor, uzun bir viraj.. ayrıca o virajın eğimi yanlış! hatalı mühendislik var o virajda.. haftada en az dört kaza görüyorum orada..
 
Katılım
10 Şub 2006
Mesajlar
6,827
Motosikleti
MV Agusta Brutale 800, Ducati 797
Hocam vardı da,
biraz önce bir arkadaş geldi,tekniklerin hepsini ona verdim.
Elimde sadece, yüksek devir düşük vites diye bir teknik kalmış.
İstersen vereyim bir dene.:p
1 ay içinde geri getirirsen tekniği geri alıp yenisini veriyoruz.
Yani 1 ay garantilidir tekniğimiz.
:):wiinkk:

ta kendisi hocam, gasteye sar bayatlamasın. yalnız bi numara büyüğünü de ver ki seneye de kullansın bizim kütükcan :queen:

iniyor veyahut çıkıyorken motorun gazını açınca çabuk hızlanabilecek veya gazı birden kısınca motor freni yapabilecek değerlerde seyretmeli. tabi bunun ayarı motora ve yokuşa göre değişir.
 
Katılım
11 May 2006
Mesajlar
679
Viraj içinde vites değiştirmek olmaz, ayıptır. Bir başka konuda viraj içinde tekerlekleri kilitlemeyecek hafif frenaj, amortisörün dolu olduğu ön tekerleğe bilhassa, çok mecbursanız caizdir. Mekruh olan, arka tekeri kilitleyecek her tür harekettir. Aslında en doğru şey kontra basmaya devam etmek, motoru daha da yatırmaktır. Panik anında yol kenarına baktığınızda ise oyun sona erer. Viraj çıkışına doğru bakmalı ve panik durumunu kafadan silip sırıtmaya başlamalısınız. Aslında virajlarda maksimumdayım zannettiğimizde bile yatacak daha çoook açımız var, bunu bilesiniz...

arkadasın dedigi dogru son ana kadar donemezsen soguk kanlı daha fazla yat ama arkanda kendini kasıpdengede tutmaya calısan bi sıgır olmamasına dikkat et yatarken moturunun kapasitesi ve lastiklerinin yol tutusuda aklında olsun tabi:cat:
 
Katılım
2 Eyl 2007
Mesajlar
1,637
en uygun viraji alma senin yuk durumuna ve lastiklerinin durumuna gore degisir bende 2 defa uzun yol olarak eskisehir yaptim ilk gidisimde virajlara 80 ile girdim ama donusde ayni viraji 120 ile girdigim yerler oldu ancak bu bi olcu degil arkadas sen motorun ustunde olda kacla girersen gir bu arada kopmreesyona bindirirken arkada kayma egilimi hissettigin anda debriyaja bas ve eger yokus asagi isen arka frenle dengele arka kendini toparlayacaktir arka frene basarken cok azda on frene baski uygun hiza daha cabuk dusebilesin :)
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
5,149
en uygun viraji alma senin yuk durumuna ve lastiklerinin durumuna gore degisir bende 2 defa uzun yol olarak eskisehir yaptim ilk gidisimde virajlara 80 ile girdim ama donusde ayni viraji 120 ile girdigim yerler oldu ancak bu bi olcu degil arkadas sen motorun ustunde olda kacla girersen gir bu arada kopmreesyona bindirirken arkada kayma egilimi hissettigin anda debriyaja bas ve eger yokus asagi isen arka frenle dengele arka kendini toparlayacaktir arka frene basarken cok azda on frene baski uygun hiza daha cabuk dusebilesin :)

Arkada kayma hissettiğimde debriyaja basarsam arka teker birden tutunma kazanır, motor beni üzerinden mancınık gibi viraj dışına fırlatır, highside düşerim :)
 
Katılım
2 Eyl 2007
Mesajlar
1,637
valla ben hep oyle yapiyom be yaw hic atmadi?hem gazi kestinmi bakem sen o anda :p
 
Katılım
3 Haz 2008
Mesajlar
13
virajlarda ön fren fafiften kullanılır.arka fren ve kompresör tamamen en tehlikelisidir.şöyle düşünelim;merkez kaç tekniği.bunu bana söyleyen ve uyulatan deneyimli bir raceing "ci bir abimiz.izmir 1.san.sit.metin iş.motorsiklet atelyesinin sahibi eski yarışçılardan.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst