Yine bir ilk motor sorusu.... :(

Katılım
12 Ara 2012
Mesajlar
74
Arkadaşlar merhaba, daha önce tanışma bölümünde kendimi tanıtmıştım, şimdi sıra geldi ilk motorumu almaya.... Honda GS1 ve GS2 hazırlık eğitimlerini aldım... Mayıs ayında ise GS2' yi ve A2 ehliyetimi almış olacağım.
Eğitimler, ehliyet ve güvenlik ekipmanlarına ayırdığım bütçeden geriye 3000TL kalıyor. Sadece 6ay-1sene civarında kullanmayı düşündüğüm ilk motorum için 2 adayda yoğunlaşmış durumdayım...
Sınıf olarak aynı sınıfta değiller belki ama sonuçta bütçem belli ve ikisi de başlangıca uygun ve ikinci elde değerleri eşit gibi... Honda CB 125e ya da Kymco Agility City 125 düşünüyorum... Daha sonra vitesli motora devam etmek istiyorum ama şehir İstanbul olunca ilk motor olarak trafiğe alışma amaçlı 16 jantlı Agility de olabilir kanaatindeyim... 37 yaşındayım ve 20 senedir hemen hergün otomobil kullanmaktayım. Ama 2 teker ve trafik olayı siz daha iyi bilirsiniz ki biraz farklı.....

Belki bu ilk motor konusu daha önce çok tartışıldı forumda ama bu 2 motorun kıyaslamasını bulamadım doğrusu... Şimdiden teşekkürler fikirleriniz için :)
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
kaymco al arkadaşım. Cb yi alan pişman. Pişman olmayan çok az. Ybr veya cbf niye düşünmüyosunuz cb yerine? Cb tavsiye etmem kimseye.
 
Katılım
29 Eyl 2007
Mesajlar
6,279
Arkadaşlar merhaba, daha önce tanışma bölümünde kendimi tanıtmıştım, şimdi sıra geldi ilk motorumu almaya.... Honda GS1 ve GS2 hazırlık eğitimlerini aldım... Mayıs ayında ise GS2' yi ve A2 ehliyetimi almış olacağım.
Eğitimler, ehliyet ve güvenlik ekipmanlarına ayırdığım bütçeden geriye 3000TL kalıyor. Sadece 6ay-1sene civarında kullanmayı düşündüğüm ilk motorum için 2 adayda yoğunlaşmış durumdayım...
Sınıf olarak aynı sınıfta değiller belki ama sonuçta bütçem belli ve ikisi de başlangıca uygun ve ikinci elde değerleri eşit gibi... Honda CB 125e ya da Kymco Agility City 125 düşünüyorum... Daha sonra vitesli motora devam etmek istiyorum ama şehir İstanbul olunca ilk motor olarak trafiğe alışma amaçlı 16 jantlı Agility de olabilir kanaatindeyim... 37 yaşındayım ve 20 senedir hemen hergün otomobil kullanmaktayım. Ama 2 teker ve trafik olayı siz daha iyi bilirsiniz ki biraz farklı.....

Belki bu ilk motor konusu daha önce çok tartışıldı forumda ama bu 2 motorun kıyaslamasını bulamadım doğrusu... Şimdiden teşekkürler fikirleriniz için :)

Bu kadar bilgili akıldolu birisine cevap vermek herkesin yardımcı olmak için sıraya girmesi gerekirdi ama topiğiniz nedense pek ilgi görmemiş..Öncelikle bu işe bilinçli şekilde yapmaya karar verdiğinizden tebrik ederim valla bravoo..
Bende ybr 125 tavsiye edeceğim scooter ile viteslibir motorun alt yapısını oluşturamayacağınızı düşünüyorum..Zaten yıllardır trafik tecrübenizde varmış..
Bana kalırsa 2010-11 model bi ybr 125 ESD alıp 6 ay-1 yıl yepe tepe kullanın derim..3 bin ila 3500 tl piyasa değeri..

Yalnız beni esas düşündüren olay bunca yıldan sonra nereden esti bu motosiklet aşkı..yılların birikmiş bi özlemimidir bu :)
 
Katılım
18 Haz 2011
Mesajlar
292
http://www.sahibinden.com/motosiklet-salcano-wolf-s
Salcano Wolf S alın, arkanıza bakmayın. :cat:
 
Katılım
12 Ara 2012
Mesajlar
74
Beni motosiklete yönelten sebepler katlanılmaz İstanbul trafiği ve her gün daha da berbat olan park yeri sıkıntısı... Ama tabi ki yıllardır içimde birikmiş bir ilgi ve artık otomobillerin çok "sentetik" gelmesi de önemli etkenler... Motosiklet daha kişiye özel ve daha mekanik bir araç... Özellikle yeni model otomobiller çok elektronik ve çok ruhsuz.. Öyle olmayanlar da çok pahalı :(
 
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,151
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
Arkadaşlar merhaba, daha önce tanışma bölümünde kendimi tanıtmıştım, şimdi sıra geldi ilk motorumu almaya.... Honda GS1 ve GS2 hazırlık eğitimlerini aldım... Mayıs ayında ise GS2' yi ve A2 ehliyetimi almış olacağım.
Eğitimler, ehliyet ve güvenlik ekipmanlarına ayırdığım bütçeden geriye 3000TL kalıyor. Sadece 6ay-1sene civarında kullanmayı düşündüğüm ilk motorum için 2 adayda yoğunlaşmış durumdayım...
Sınıf olarak aynı sınıfta değiller belki ama sonuçta bütçem belli ve ikisi de başlangıca uygun ve ikinci elde değerleri eşit gibi... Honda CB 125e ya da Kymco Agility City 125 düşünüyorum... Daha sonra vitesli motora devam etmek istiyorum ama şehir İstanbul olunca ilk motor olarak trafiğe alışma amaçlı 16 jantlı Agility de olabilir kanaatindeyim... 37 yaşındayım ve 20 senedir hemen hergün otomobil kullanmaktayım. Ama 2 teker ve trafik olayı siz daha iyi bilirsiniz ki biraz farklı.....

Belki bu ilk motor konusu daha önce çok tartışıldı forumda ama bu 2 motorun kıyaslamasını bulamadım doğrusu... Şimdiden teşekkürler fikirleriniz için :)

sevgili kardeşim,

Hangisini alırsan al iyi bir motor binicisi olma yolunda emin adımlarla ilerlemektesin . .

Gözlerinden öpüyorum
 
Katılım
24 Ara 2003
Mesajlar
1,447
2. el temiz kuryelik bulaşmamış ybr125 veya cbs150 tafsiye ederim
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Arkadaşlar merhaba. Honda GS1 ve GS2 hazırlık eğitimlerini aldım... Mayıs ayında GS2' yi ve A2 ehliyetimi almış olacağım.
Eğitimler, ehliyet ve güvenlik ekipmanlarına ayırdığım bütçeden geriye 3000TL kalıyor. Sadece 6ay-1sene kullanmayı düşündüğüm 2 aday : Honda CB 125 / Kymco Agility 125

Aldığınız ve almayı düşündüğünüz eğitimler sonrasında vitesli bir motosiklet ile trafiği tanımak sorun olmayacaktır. Bir sonraki motosikletiniz için kullanımı en kolay 125cc commuter olan CB 125, daha doğru bir zemin hazırlayacaktır.

6ay/1yıl sonrası elden çıkartma durumunda hiçbir sıkıntı yaşayacağınızı da düşünmüyorum! Ben oyumu HONDA CB den yana kullanıyorum :)

Honda CB başlığına göz gezdirirseniz kullanıcılarının büyük çoğunluğunun çok memnun olduklarını açıkça görürsünüz, aklınızda hiçbir şüphe olmasın :cat:
 
Katılım
8 Haz 2012
Mesajlar
271
Arkadaşlar merhaba, daha önce tanışma bölümünde kendimi tanıtmıştım, şimdi sıra geldi ilk motorumu almaya.... Honda GS1 ve GS2 hazırlık eğitimlerini aldım... Mayıs ayında ise GS2' yi ve A2 ehliyetimi almış olacağım.
Eğitimler, ehliyet ve güvenlik ekipmanlarına ayırdığım bütçeden geriye 3000TL kalıyor. Sadece 6ay-1sene civarında kullanmayı düşündüğüm ilk motorum için 2 adayda yoğunlaşmış durumdayım...
Sınıf olarak aynı sınıfta değiller belki ama sonuçta bütçem belli ve ikisi de başlangıca uygun ve ikinci elde değerleri eşit gibi... Honda CB 125e ya da Kymco Agility City 125 düşünüyorum... Daha sonra vitesli motora devam etmek istiyorum ama şehir İstanbul olunca ilk motor olarak trafiğe alışma amaçlı 16 jantlı Agility de olabilir kanaatindeyim... 37 yaşındayım ve 20 senedir hemen hergün otomobil kullanmaktayım. Ama 2 teker ve trafik olayı siz daha iyi bilirsiniz ki biraz farklı.....

Belki bu ilk motor konusu daha önce çok tartışıldı forumda ama bu 2 motorun kıyaslamasını bulamadım doğrusu... Şimdiden teşekkürler fikirleriniz için :)

hocam öncelikle hoşgeldiniz, Sorunuza yanıt verip bende size soru sormak istiyorum.
bence 2.el temiz bir ybr bulabilirsiniz o fiyata. ybr'yi pas geçmeyin derim.kısa süre kullanıcaksınız, kolay ve pratik kullanımlı bir motosiklet istiyorsunuz. bence ybr tam size göre.
-Honda güvenli sürüş eğitimine ehliyetsizde katılabiliyor mu isteyen? çünkü ehliyetimi mayısta alacağım demişsiniz
 
Katılım
12 Ara 2012
Mesajlar
74
Honda eğitimlerine katılmak için ehliyet sahibi olmaya gerek yok, sadece bisiklete binmeyi bilmek gerekiyor :)
 
Katılım
13 Eyl 2012
Mesajlar
28
Bence vitesli motordan korkmamalısınız, eğitimizle zaten pekiştirmişsinizdir. ama hergün otomobil kullandığınıza göre agility daha uygun olabilir. bütçenize göre ybr, cbf gibi motorlara bakmanızı tavsiye ederim.
 
Katılım
22 Mar 2013
Mesajlar
118
komşumda agility var. gayet çatır çatır 3 yıldır kullanıyor. ama onu tatmin etmiyor. seni de etmeyecektir. cb ye gelince devir göstergesi olmayan motor almam ben keza geçen sene bende senin durumundayken cb yi elemiştim hem dandik malzemeden hemde devir göstergesi yüzünden. ben ybr almıştım 0. ve satıp yeni motor alana kadar inanılmaz memnun kaldım. motora başlamak ve öğrenmek için biçilmiş kaftan olduğuna inanıyorum.

ha yok ben bu iki motor arasında kaldım başka birşey düşünmüyorum diyorsan eğer, CB yi alman daha güzel olacaktır keza vitesli kullanmak hem haz hem zevk hem eğlence. skuter tarzı motorların ilk başta heycan verici olduğuna inanıyorum ama sonra yolda giderken insanın zamanla heyecanını kaybettiği için sıkılacağına inanıyorum, sonuçta sadece gazı çevirip gideceksin. evet bu bir rahatlık ama bir süre sonra bu rahatlık rutin bir eyleme dönecek ve kullanmak istemeyeceksin.

ve vites olayı. vitesten korkma. arabaya hakim herhangi bir insan vitesli motor çok rahat kullanabilir keza işin tüm matematiği aynı. ayak yerine debriyaja elle basıyorsun, vites değiştirip hafif gaz verirken elini debriyajdan çekiyorsun. atla deve değil . 10 dakika da elin ayağın alışır keza benim 5 dakika sürmüştü alışmam.
 
Katılım
12 Ara 2012
Mesajlar
74
Yardımlarınız ve teşvik edici yorumlarınız için teşekkürler arkadaşlar... Son 1 haftada vitesli kullanımı iyice oturttum ve bir sorun olacağını zannetmiyorum, ancak Agility City modern tasarımıyla ve nispeten kalın lastikli ve 16 jantlı olmasıyla çekici geliyor sanırım.. Sonuçta Kasım ayında vitesli 250cc bir motora geçeceğim büyük ihtimalle. Bir yandan da eğitimlere devam edeceğim için scooter vakit kaybı olmaz gibi geliyor bana. Bakalım......
 
Katılım
18 Mar 2012
Mesajlar
828
Scooterı ne olursa olsun ben de tavsiye etmem. Motora binerken ata biniyormuş hissi vardır, ama scooterlarda "eteğini örtmeye çalışan kız edası" ile gezmek... :) Cb 125 e devir saati olmadığı için ilk kullanıcılara zorluk çıkartacaktır, neticede motorsiklet arabaya göre daha devirlidir ve alışmak için zamana ihtiyaç vardır. Ybr alma imkanı varken bence diğerlerine hiç bakmayın
 
Katılım
11 Eki 2009
Mesajlar
528
2. el için bu sınıfın lideri ybr 125'tir. ölüsü bile ilk motor olur. tabi ölüsü derken yani enkaz demiyorum :)
 
Katılım
12 Ara 2012
Mesajlar
74
Herkese tekrar merhaba.. Konuyu güncellemek isterim: Honda'da eğitimlere devam edip ehliyeti de aldım.... Güvenli Sürüş 2 eğitiminde kendimi oldukça geliştirme fırsatım oldu ve eğitim sonunda CBR 250R ve CBF 1000F verdiler altımıza... CBR 250'nin kullanım olarak biraz yatık kullanımı dışında CBF 150'den daha zor ve tehlikeli olmadığı sonucuna vardım, hatta yol tutuş ve frenaj olarak çok ama çok daha fazla güven verdi ... Nihayetinde bir miktar da beklenmeyen bir birikimim oldu ve CBR 250 aldım... Asıl hedefim zaten 250cc vitesli idi, al-sat yaparak para ve zaman kaybetmek istemedim... Şimdi en az 2-3 sene kafamda değiştirme fikri olmadan bineceğim bir motorum olacak.
Suzuki Inazuma 250 ile CBR arasında son dakikaya kadar gidip geldim ama Honda markasına olan yakınlığım ve güvenim ile Suzuki'nin fiyat olarak yukarıda kalması sebebiyle CBR tercihim oldu..... Haftaya motorumu teslim alıyorum, herkese yardımlar için teşekkürler.... :)
 
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
265
ssana sıfır cb 125 4200 civarı bişeye gelecek fazla olur az olmaz.
ikinci el 2012 -11 model ybr cbf bulabilirsin bence . bu motorlar kendini kanıtlamış makinelerdir.
cb kesinlikle kötü değildir . bende alacaktım . arkadaş sık dişini şunu al diyince cbf aldım . pişman ettirmedi .
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst