vay ayıoğluayınınoğlu vay
ya çıldırıyorum ben bunları görünce,
birde ticari araç sonuçta kamyonet
ekmeğini mal taşımaktan kazanıyor, insan gibi yapsana işini, o meslekten sana para kazandıran sana işe alıpta insanlığını dikkate almayan patronuna ne demeli,
arkadaşlar bu arada aklınızda bulunsun bir firma çalışanı, firma ile ilgili işinin icrası esnasında size bir zarar verdiğinde (burada mal taşıyan mal kamyonet sürücüsü) Borçlar Kanununa göre işverenin sorumluluğu nedeniyle patronuna da başvuru hakkınız var. Trafik raporunu alıp patronu dava edebilirsiniz. Bunun yasal dayanağı Borçlar Kanunu'nun 55. maddesidir.
"Başkalarını istihdam eden kimse, maiyetinde istihdam ettiği kimselerin ve amelesinin hizmetlerini ifa ettikleri esnada yaptıkları zarardan mesuldür. Şu kadar ki böyle bir zararın vukubulmaması için hal ve maslahatın icabettiği bütün dikkat ve itinada bulunduğunu yahut dikkat ve itinada bulunmuş olsa bile zararın vukuuna mani olamayacağını ispat ederse mesul olmaz."
Buradaki örnekte aslında işverenin sorumluluğu olmayabilir çünkü, şöför ehliyetsiz olmadıkça bir kusuru yok, yine de aklınızda bulunsun paranız kimsede kalmasın...