Yeni ybr125 veya cbf150?

Katılım
1 May 2010
Mesajlar
22
Merhaba arkadaşlar aslında uzun zamandır sizinleyim fakat yeni üye oldum. oldukça fazla bilgi sahibi oldum bu forumdan ama üye olmakta geç kaldım:(

İlk motorumu yakın zamanda ( en geç temmuzda ) alıcağım. Ehliyete yazıldım temmuzda inşallah alıcağım:D
Bir süredir motor araştırması içerisindeyim daha önce motor üstünde tek deneyimim 1hafta boyunca kullandığım yarı otomatik bir cuptı. Zaten motor aşkımı o ortaya çıkarttı:) Yeni anlıyacağınız bu dünyaya girmek isteyen fakat oldukça tecrübesiz bir elemanım. Vitesli bir motordan başlamak istiyorum . Bu nedenle commuter tiplerine bakıyorum. Aslında Honda CBF 150 i baya bi kafama koymuştum. Artık onu alıcağım kesindi. Fakat Yeni Ybr 125 i gördükten sonra . Bugün izmir Akdemirler Plaza da ybr ile tanışmış oldum:) Motorun yeni bir karbüratör sistemi var . Buna TPS donanımlı Karbüratör diyorlar. Bu karbüratörün Yakıt tüketimini oldukça aza indirdiğini söylediler. Hatta 1.9lt/100km gibi uçuk bir rakam söyledi . eğer bu motor gerçekten böyle bir yakıt tüketimine sahipse kaçmaz derim. Hondaya göre baya iyi kalıyor yakıtta.

Honda CBF den bahsetmedim ama hakkı yenmesin kesinlikle kendini kanıtlamış bir motor fazla söze gerek yok bence.(daha demin cadde de yürürken yanımdan geçti inanılmaz sessiz makine sadece zincir sesini duydum:D)

Acaba Yeni Ybr 125 sahibi arkadaş var mıdır bu forumda? varsa görüşlerini çok merak ediyorum.Ayrıca CBFcilerin de yakıt konusundaki görüşlerini de merak ediyorum.

Lütfen yardım ediniz gerçekten iki biribirinden güzel motor arasında kaldım. Görüşlerinizi dört gözle bekliyorum.. Teşekkürler..
 
Katılım
25 Nis 2010
Mesajlar
506
Suvari bende temmuzda ehliyet almak için bu ay içinde kursa yazılacağım. Ne kadara yazıldın kursa?
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Merhaba arkadaşlar aslında uzun zamandır sizinleyim fakat yeni üye oldum. oldukça fazla bilgi sahibi oldum bu forumdan ama üye olmakta geç kaldım:(

İlk motorumu yakın zamanda ( en geç temmuzda ) alıcağım. Ehliyete yazıldım temmuzda inşallah alıcağım:D
Bir süredir motor araştırması içerisindeyim daha önce motor üstünde tek deneyimim 1hafta boyunca kullandığım yarı otomatik bir cuptı. Zaten motor aşkımı o ortaya çıkarttı:) Yeni anlıyacağınız bu dünyaya girmek isteyen fakat oldukça tecrübesiz bir elemanım. Vitesli bir motordan başlamak istiyorum . Bu nedenle commuter tiplerine bakıyorum. Aslında Honda CBF 150 i baya bi kafama koymuştum. Artık onu alıcağım kesindi. Fakat Yeni Ybr 125 i gördükten sonra . Bugün izmir Akdemirler Plaza da ybr ile tanışmış oldum:) Motorun yeni bir karbüratör sistemi var . Buna TPS donanımlı Karbüratör diyorlar. Bu karbüratörün Yakıt tüketimini oldukça aza indirdiğini söylediler. Hatta 1.9lt/100km gibi uçuk bir rakam söyledi . eğer bu motor gerçekten böyle bir yakıt tüketimine sahipse kaçmaz derim. Hondaya göre baya iyi kalıyor yakıtta.

Honda CBF den bahsetmedim ama hakkı yenmesin kesinlikle kendini kanıtlamış bir motor fazla söze gerek yok bence.(daha demin cadde de yürürken yanımdan geçti inanılmaz sessiz makine sadece zincir sesini duydum:D)

Acaba Yeni Ybr 125 sahibi arkadaş var mıdır bu forumda? varsa görüşlerini çok merak ediyorum.Ayrıca CBFcilerin de yakıt konusundaki görüşlerini de merak ediyorum.

Lütfen yardım ediniz gerçekten iki biribirinden güzel motor arasında kaldım. Görüşlerinizi dört gözle bekliyorum.. Teşekkürler..

Hoşgeldin suvari25;
Ehliyetinde şimdiden hayırlı olsun :rendeer:

Oldukça fazla bilgi sahibi oldum demişsin ama sanırım eski ybr-cbf karşılaştırma topiclerine veya bu konuda açılmış onlarca konudan herhangi birine rastlamamışsın.

Senin sorduğun soru bu forumda en sık sorulan ve cevaplanan sorulardan biridir. Artık insanlar bıktı aynı şeyleri yazmaktan.

Tavsiyem forumu biraz araştır ve oku.

Yeni Ybr125'in yakıtının 1,9/100 km. olabileceğine ihtimal vermiyorum.
YBR ile bu forumda bildiğim kadarıyla en az yakan 2,4lt/100km. olan bi kaç arkadaş var.

CBF150'de yakıt olarak farklı değil yine sakin kullanımda 2,5lt/100km. değerleri elde edenler var.

Artıları eksileri nelerdir dersen forumu birazcık kurcala derim :):)
 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,037
cbf i kötülemek istemiyorum bilen biliyor ama tüm kurye arkadaşlarım yağ yakmasından şikayetçi....
 
Katılım
1 May 2010
Mesajlar
22
Hoşbulduk ilginize teşekkürler

Oldukça bilgi sahibi oldum desem de sizlerin bilgilerine hala ihtiyacım var tecrübesizim bu işe sıfırdan atıldım.

Ybr125 ve cbf150 biliyorum oldukça kıyaslanan motorlar fakat yeni ybr hakkında hiç bir şey bulamadım aslında yazıyı yazdıktan sonra aklıma geldi eğer forumda yeni ybr hakkında bir bilgi varsa link istiycektim. yeni ybr diyorum ama şimdi acaba ben mi yeni gördüm diye kuşkulanmaya başladım. umarım bahsettiğiniz ybrler bunlardır . Benim bahsettiklerim bunlar :
http://www.sahibinden.com/2010_model_0_km_de_yamaha_ybr-125-30WQQaXQQ24645360WQQpXQQdisplayitem
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
Hoşbulduk ilginize teşekkürler

Oldukça bilgi sahibi oldum desem de sizlerin bilgilerine hala ihtiyacım var tecrübesizim bu işe sıfırdan atıldım.

Ybr125 ve cbf150 biliyorum oldukça kıyaslanan motorlar fakat yeni ybr hakkında hiç bir şey bulamadım aslında yazıyı yazdıktan sonra aklıma geldi eğer forumda yeni ybr hakkında bir bilgi varsa link istiycektim. yeni ybr diyorum ama şimdi acaba ben mi yeni gördüm diye kuşkulanmaya başladım. umarım bahsettiğiniz ybrler bunlardır . Benim bahsettiklerim bunlar :
http://www.sahibinden.com/2010_model_0_km_de_yamaha_ybr-125-30WQQaXQQ24645360WQQpXQQdisplayitem

çoooook uzun bi yazı yazıcaktım ama bu soruya cevap vermekten sıkılsım:mrgreen:

ama senin durum daha kolay sen zaten normal ybr istemiyosun yeni kasasına tav olmuşsun...ama şöyle bişey solıyım 4700 hersey dahıl fıyatı var deger mı deymezmı dusun...

kuryeler yag yaktıgından sıkayetcı olsa e5 de yolda her gordugum motorların 5 taneden 3 u cbf olmazdı:)ışıklarda bir duruyorum onum arkam sagım solum cbf:mrgreen:

ben kendi adıma kesinlikle cbf al derim uzun yol sehır ıcı ne ıstersen en mukemmelı...ben ybryde seviyorum hemde yıllarca onun hayalıyle buyudum ama buyuyunce yetmedı:)cbf tavsiyem...
 
Katılım
1 May 2010
Mesajlar
22
Ya aslında ben hata ettim sizleri de uğraştırıyorum galiba ben zaten cbf yi biliyorum ve ona karar kılmıştım lakin şu yeni ybr beni etkiledi. fakat nette aradım forumda aradım istediğim bilgileri bi türlü bulamadım bu motor hakkında. dedim en son yamaha ya gidiyim öğreniyim şu motoru . benim bildiğim yer kapanmış yeni yamaha açılmış oraya gittim ben de artık .Onlarında açılış günüymüş. ama motor hakkında onlar da daha tam sağlıklı bilgi veremiyorlar. yakıtına 1.9 dediler karbüratörünü anlattılar ama 1.9 rakamına inanmakta akıl karı değil.

Konu başlığını hatalı açtığımı fark ediyorum acemiliğime verin artık. keşke yeni ybr hakkında bir başlık açsaydım:((
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Ya aslında ben hata ettim sizleri de uğraştırıyorum galiba ben zaten cbf yi biliyorum ve ona karar kılmıştım lakin şu yeni ybr beni etkiledi. fakat nette aradım forumda aradım istediğim bilgileri bi türlü bulamadım bu motor hakkında. dedim en son yamaha ya gidiyim öğreniyim şu motoru . benim bildiğim yer kapanmış yeni yamaha açılmış oraya gittim ben de artık .Onlarında açılış günüymüş. ama motor hakkında onlar da daha tam sağlıklı bilgi veremiyorlar. yakıtına 1.9 dediler karbüratörünü anlattılar ama 1.9 rakamına inanmakta akıl karı değil.

Konu başlığını hatalı açtığımı fark ediyorum acemiliğime verin artık. keşke yeni ybr hakkında bir başlık açsaydım:((

Süvari kardeşim, yeni ybr125'i detaylıca test eden bir kullanıcı ne yazıkki yok forumda. Ya da varsa bile yazmıyor :)
 
Katılım
1 May 2010
Mesajlar
22
Süvari kardeşim, yeni ybr125'i detaylıca test eden bir kullanıcı ne yazıkki yok forumda. Ya da varsa bile yazmıyor :)

Saklamasın kendini yemeyiz ya motorunu:D neyse onunda hakkını yemeyelim belki motorun keyfini çıkarmaya dalmıştır:D

Bir de rekabet ortamı doğsa da şu uçuk fiyatlar gerilemeye başlasa:( ama öyle birşey olcağını zannetmiyorum bugün bile yamahadaki satış elemanı 4.350den bi kuruş aşağa inmedi:(
 
Katılım
7 Nis 2009
Mesajlar
434
cbf i kötülemek istemiyorum bilen biliyor ama tüm kurye arkadaşlarım yağ yakmasından şikayetçi....

kendin söylüyorsun kuryeler diye, bir motor o kadar zorlanırsa yağ yakması normaldir, cbf haricindekilerin kuryelere dayanamayacağını düşünüyorum ben :D

25bine yaklaştım en son yağ değişimimde ölçtüm 1 ml dahi yağ eksiltmem yoktu agresif ve dipgaz kullanmama rağmen.

yakıt göreceli, cbf150de 2,5 litre yakanda var 4e yaklaşanda :D bu tamamen senin boyutların sürme alışkınğın motora nasıl yüklediğin vs gibi sebeğlere bağlı.

aydoğanx'in dediği gibi 1,9 gibi bir rakamı tahmin etmiyorum.

titreşim yönünden cbf'e yaklaşabilen bir motor görmedim henüz, geçengün bir arkadaşımın bws ye bindim bu nasıl bir titreşim dedim, titreşimsiz dedi verdim cbfin anahtarını bir gitti geldi, resmen motor akıyor dedi.

görüntüsü tipi hangisi hoşuna gidiyorsa onu al derim ben, ki bu sorunun cevabı da cbf oluyor :D ama birçok başlık var sayfalarca yazılmış biraz araştırırsan baya bilgi sahibi olursun. motorumu 2008 ekiminde aldım almadan 1 ay boyunca araştırdım ve cbf'i seçtim doğru bir karar vermişim kendi adıma. 1,5 sene 25bin km, çok büyük kısmı uzun yol.
 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,037
kendin söylüyorsun kuryeler diye, bir motor o kadar zorlanırsa yağ yakması normaldir, cbf haricindekilerin kuryelere dayanamayacağını düşünüyorum ben :D

25bine yaklaştım en son yağ değişimimde ölçtüm 1 ml dahi yağ eksiltmem yoktu agresif ve dipgaz kullanmama rağmen.

yakıt göreceli, cbf150de 2,5 litre yakanda var 4e yaklaşanda :D bu tamamen senin boyutların sürme alışkınğın motora nasıl yüklediğin vs gibi sebeğlere bağlı.

aydoğanx'in dediği gibi 1,9 gibi bir rakamı tahmin etmiyorum.

titreşim yönünden cbf'e yaklaşabilen bir motor görmedim henüz, geçengün bir arkadaşımın bws ye bindim bu nasıl bir titreşim dedim, titreşimsiz dedi verdim cbfin anahtarını bir gitti geldi, resmen motor akıyor dedi.

görüntüsü tipi hangisi hoşuna gidiyorsa onu al derim ben, ki bu sorunun cevabı da cbf oluyor :D ama birçok başlık var sayfalarca yazılmış biraz araştırırsan baya bilgi sahibi olursun. motorumu 2008 ekiminde aldım almadan 1 ay boyunca araştırdım ve cbf'i seçtim doğru bir karar vermişim kendi adıma. 1,5 sene 25bin km, çok büyük kısmı uzun yol.

cbf ciler yüklenmeyin bana:queen::queen::queen:

mete han dostum cbf ciler kardeşiimdir... arkadaşlar ben eski kurye yim.. 6 senem bir fill motor üzerinde geçti.... titan, ybr, cg, vb. beni üzmedi... bunların ciğerini biler her şeyi hakkında konuşurum... ama cbf 150 hakkında bir kaç km lik kullanış dışında konuşmam doğru olmaz.. ama tüm krye arkadaşlarım aynı dertten yakınıyor... aslında artı ve eskisini en iyi siz biliyorsunuz çünkü siz kulşlanıyorsunuz... ben yine yineliyorum kurye arkadaşlarımın dediği sorundur bu...... ben sadece koltuğunun ybr den bin katlı rahat oılduğu dur....
 
Katılım
10 Kas 2008
Mesajlar
458
Kuryelik yapmayacaksan yeni ybr ye bak görünüş olarak zaten mekemmel sanırım kronik sorun olan stop konusuda giderilmiş galiba
 
Katılım
8 Ara 2005
Mesajlar
409
ben de gecen sene ybr yi satmıstım,
kusadasina giderken benim ybr ile arkadasımın cbf i ni degismistik
cbf e binince rahatlıgına inanamadım ayrıca cok cabuk 110 -115 i gordu
inanamamıstım, sanki 600 lük makine kullanıyordum :payrıca uzun yoldayken arayi cok rahataciyordu
bende gittim 2. el temiz bir cbf aldım, yag yakıyormus yatmıyormus hiç dinemedim

gezi fotograflarımda hala var

http://www.motosiklet.net/forum/etk...vutlar-cbf-150-ybr-125-kardesligi-gezisi.html
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Nis 2010
Mesajlar
62
Kardeşim bende seninle aynı durumdayım. Çok aradım çok araştırdım, Cbf in yağ yakması su götürmez bir gerçek. Benimki yağ yakmıyor diyen yalan söyler. 100 ml 125 ml eksiltiyo bu da önemli bir miktar değilmiş olurmuş diyenler var. Eğer yağ yakma işi arabadaki ile aynı ise gerçekten sıkıntılı bir durum. (Araba yağ yakıyorsa sıkıntı vardır. Ara ki bulasın niye yakıyor diye. Huzursuzluğu yeter.) Bugün bir kurye arkadaşla konuştum. Yemek şirketinde dağıtım yapıyor. Aynı sıkıntıları ilettim, hondanın yağ yaktığını, ybr de beldeyamanın el değiştirdiğini. İlk önce Honda Cbf 150 aldığını 2000 km bir yağ değiştirmek ilave etmek zorunda kaldığını, elektriğinin ara sıra kesildiğini, gece gaz kesilince farların kapandığını, bu yüzden satıp geçte olsa Ybr aldığını söyledi. Cbf in bana göre tek artısı şekli. Onun dışında şu özelliği daha iyi diyebileceğim bir şeyini daha duymadım. 25 cc farkında o kadar önemli olduğunu düşünmüyorum açıkçası. Yakıtları arasındaki fark zaten tartışılmaz. Ben kararımı verdim inşallah Ybr alacağım.
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Elimizde bir tane 13 bin km de, birde 25 binde 2 tane cbf var ikiside yağ eksiltmiyor. Her yağ değişiminde yağını ölçüyoruz. 1 gram bile eksik yağ çıkmıyor ikisinden de. Üstelik motorlar yeri geldiğinde uzun yolda dip gaz da kullanıldığı oluyor. Bu söylentilere aldanıp hedefinizi saptırmayın derim.
 
Katılım
20 Mar 2010
Mesajlar
29
süvari hoşgeldin öncelikle, ben de forumun yeni üyelerindenim, yaptığın araştırmayı aynen ben de yaptım ve gittim ikinci el cbf aldım:), ybr hiç kullanmadım karşılaştıramam ama cbf görünüş olarak daha hacimli ve daha büyük bir motor, ben çok memnunum, diğer arkadaşlar ne der bilemiyorum ama
vitesli deneyimin yoksa neden sıfır alıyorsun hem çok para hem de illaki düşüp kalkacaksın sıfır motor yazık olur gibime geliyor. önce bi acemiliği atıp sonra sıfır düşünmek bana daha mantıklı geliyor ben öyle yapıyorum:mrgreen:
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Kardeşim bende seninle aynı durumdayım. Çok aradım çok araştırdım, Cbf in yağ yakması su götürmez bir gerçek. Benimki yağ yakmıyor diyen yalan söyler. 100 ml 125 ml eksiltiyo bu da önemli bir miktar değilmiş olurmuş diyenler var. Eğer yağ yakma işi arabadaki ile aynı ise gerçekten sıkıntılı bir durum. (Araba yağ yakıyorsa sıkıntı vardır. Ara ki bulasın niye yakıyor diye. Huzursuzluğu yeter.) Bugün bir kurye arkadaşla konuştum. Yemek şirketinde dağıtım yapıyor. Aynı sıkıntıları ilettim, hondanın yağ yaktığını, ybr de beldeyamanın el değiştirdiğini. İlk önce Honda Cbf 150 aldığını 2000 km bir yağ değiştirmek ilave etmek zorunda kaldığını, elektriğinin ara sıra kesildiğini, gece gaz kesilince farların kapandığını, bu yüzden satıp geçte olsa Ybr aldığını söyledi. Cbf in bana göre tek artısı şekli. Onun dışında şu özelliği daha iyi diyebileceğim bir şeyini daha duymadım. 25 cc farkında o kadar önemli olduğunu düşünmüyorum açıkçası. Yakıtları arasındaki fark zaten tartışılmaz. Ben kararımı verdim inşallah Ybr alacağım.

Bahsettiğim gibi elimizdeki 2 motorda yağ yakmıyor.

Ybr cbf arasında sadece 25 cm küp cc hacmi olsa dahi, henüz hiç bir ybr beni sollayamadı ve ybr de tork yok, cbf ler çok daha düşük hızlarda vites değiştirerek istikrarlı bi ivmelenme ile yol kat edebilirken, ybr devrini genelde yüksek tutmak durumunda kalıyor. Hele ybr ye arkanıza yolcu aldınızmı cbf in aynı koşullarda 2. viteste çıktığı bayırlarda 1. vitese kadar düşüyor. Grubumuzdaki Ybr li arkadaşlarla yaptığımız gezilerden biliyoruz. Kendilerini beklememiz gereken veya hızımızı düşürdüğümüz çok an hatırlıyorum. Ybr bayırda bayılıyor, hele hele yolculu ise eyvah eyvah. Cbf uzun yola daha yatkındır. Ybr gibi yormaz. Ybr cbf e göre daha iyi bir şehir içi ve yolcusuz kullanım motoru olarak düşünülebilir.

Her ybr kullanıcısı cbf denediği zaman etkilenmiş, her cbf sürücüsü ybr denediğinde (motorum motorum canım motorum) demiştir. 25 bin km cbf kullandım. 2010 model ybr yi 3 bin liraya verseler almam.

Ayrıca hadi diyelim ki sizin aldığınız cbf yağ yakıyor. Sadece misal 2000 km de 100 gram yağ yakıyor diye mi ybr mi alacaksınız ?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst