Kardeşim ben de senin gibi rodaj vs. konulara çok baktım.Rodaj kelimesinin anlamını sana güzelce anlatayım.Rodaj parçaların birbirine alışma sürecidir.Bu sadece motor aksamı değil.Diğer tüm aksam.Dişliler,lastikler,yaylar...Aklına gelebilecek her şey.Çünkü fabrikadan çıkan hiç bir malzeme tam anlamıyla mikron-mikron oturmaz.Motor aksamındaki parçalar birbirlerini aşındırarak kendilerine bir yol çizer.Motorumu aldığımda herkes çok gülüyordu.40-50 ile gidiyoruz.Sıkıştırmıyoruz vs...
Daha sonra rodaj bitti.Yokuş çıkıyoruz bir gün.Arkadaş tek kişi ben 2 kişi.Yaklaşık 40 km fark vardı aramızda.

Kısacası ne yapman gerektiğini şöyle anlatayım.
Sürekli sabit gazda kullanma...Motosikleti asla ve asla düşük devirde ve yüksek devirde kullanma.Sert kullanmaktan vazgeç.Hava filtresi sökme,1. viteste gittiği kadar basma,bağırtma,çığırtma böyle şeylerden uzak dur.Bir sürü ar-ge yapılıyor bu aletlerin üzerinde.O kadar mühendis çalışıyor.Artık kulaktan dolma bilgilerden vazgeçelim.
Yeni aldığın motosikletinin yağ değişimini kitapçıkta yazan km içinde hatta daha erken yapmaya özen göster.Motor içindeki parçalar aşındıkça yağ içinde çapaklanma oluşur.Gözle görülemeyen bu parçacıklar silindir ve pistonu çizer.Bunun için de yağ değişimi erken yapılır.Bu kadar basit...
Kazasız belasız kullan.Kör açılması diye bir durumda yok.Rodajı doğru yapılmış motosiklet gösterebileceği maksimum performansı gösterecektir.