ybr 125 öne amortisör ACİL yardım...

Katılım
9 Nis 2011
Mesajlar
150
arkadaslar ön amörtisör kecesini degiştirmem lazım ama bir türlü cıkaramadım üst kapagı 14 alyanlla actım alt taraftaki inbus civatayı 8 alyanla sökmeye calısıyorum bosa dönüyor yardımlarınız bekliyorum
 
Katılım
26 Nis 2008
Mesajlar
5,397
onu o şekilde sökmen çok zor olur..
havalı tabanca bularak ucuna 8 allen anahtarı takmalı (bu normal L şeklinde olan değil tabiki) ve darbe ile söküp darbe ile sıkmalısın...çünkü karşılığında sabir duran bir somunu yok..,çerdeki yayın dibindeki aparatla beraber dönen bir civata ile karşı karşıyasın...
 
Katılım
26 Nis 2008
Mesajlar
5,397
başkatürlü sökersin ama iç boruya ve keçenin oturduğu yüzeylere zarar verme çizme ,ezme riskin %99 dur..buda daha beter yağ kaçağı anlamına gelir...

en güzeli tertemiz bir şekilde söküp takmaktır...
 
Katılım
9 Nis 2011
Mesajlar
150
tesekkürler

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:36 ----------

sökmek için herhangi bi aparat felan varmı yada yapabilirmiyiz bilgisi olan arkadaslar yardım bekliyorum..
 
Katılım
27 Tem 2006
Mesajlar
6,290
Sana pratik çözüm,
o kapağı iptal et kullanma,
o kapağın yerine yeni keçeyi tak ve kapağın yuvasına oturttur,
buda işini görecektir...
 
Katılım
9 Nis 2011
Mesajlar
150
aslında onu düsündum cift kece olur :) ama biraz pipirikli biriyim galiba içim rahat etmez:)

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:33 ----------

Guncel....
 
Katılım
2 Ara 2012
Mesajlar
538
Yine burdan öğrendiğim bir bilgiyi paylaşayım..

Yaklaşık 50 cm'lik bir inşaat demirinin ucuna kaynatacağın 14mm bir somunla amortisörün içinde en altta bulunan somunu tutarsın, diğer yandan amortisör dış borusunun altındaki 8 alyanla tutulan somunu çevirdiğinde dış boru ile iç boruyu ayırmış olursun, ondan sonrasını halledersin zaten...
 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,037
http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/103711-ybr-125-on-amortisor-kecesi-ve-ana-borusu.html
 
Katılım
9 Nis 2011
Mesajlar
150
Yine burdan öğrendiğim bir bilgiyi paylaşayım..

Yaklaşık 50 cm'lik bir inşaat demirinin ucuna kaynatacağın 14mm bir somunla amortisörün içinde en altta bulunan somunu tutarsın, diğer yandan amortisör dış borusunun altındaki 8 alyanla tutulan somunu çevirdiğinde dış boru ile iç boruyu ayırmış olursun, ondan sonrasını halledersin zaten...

verdiniz bilgiye göre 14 alyanla acılan inbus civata tarzı bir parca içinde yanlıs anlamadım degilmi? benimde ögrenmek istedgim icindeki parcayı tutmak için kaclık bir anahtara ihtiyac olguydu. bir kac konu buldum ama kesin bir fikir vermemişlerdi siz 14 diyorsanız 14 dur tesekkürler..
 
Katılım
24 Nis 2007
Mesajlar
4,756
Önce alttaki civatayı açmalıydın. Üstten kapağı açınca sıkıştırma ortadan kalktığı için şansın iyice azalmış.

Daha önce aynı durumda alyenin uzun kısmını kesip matkaba takmış ve darbeli modda söküp takmıştım.
Genelde ilk defa amortisör sökenlerin yana döne kıvrandığı durumdur. :)
 
Katılım
9 Nis 2011
Mesajlar
150
üst cıvata sıkılı oldugu haldede denedim pek bir sey fark etmedi. matkabın gücü yetermi yetse bile darbe kısmı ne işe yaracak anlamadım havalı tabanca görevi mü görüyor.
 
Katılım
9 Nis 2011
Mesajlar
150
amortisör borusunun içinde civata 14 alyan mı? aparat yapacagım
 
Katılım
9 Nis 2011
Mesajlar
150
14 alyanla acılıyor bu gun acıp degiştirdim yardımcı olan arkadaslara tesekkürler.
 
Katılım
2 Ara 2012
Mesajlar
538
14 alyanla acılıyor bu gun acıp degiştirdim yardımcı olan arkadaslara tesekkürler.

Evet tebrik ediyorum, motorunuzu biraz daha tanımaya başladınız :)
Bu arada her bir amortisöre 155-160 ml yağ koy, özel satılan Fork oil diye geçen yağlar var, ya onlardan kullan ya da açık da satılan 10 numara yağ ;)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst