Yamaha YZF R125 mi yoksa HONDA CBR 125 mi ?

Katılım
18 Eyl 2012
Mesajlar
791
Arkadaşlar ilk kendimi tanıtayım yeniyim aranızda. Benim adım Yunus Emre TAŞKIN , yaşım 17 , boyum 1.76 ve 20 ekimde A2 ehliyet sınavına gireceğim aslında 1 Eylülde girecektim ama kurs benim kaydı göndermeyimi ne unutmuş 20 Ekime kaldı bu yüzden :pr:::ranntign Neyse konumuza dönelim, bende motor tutkusu var ne zamandır bu zamanı bekliyordum ve geldi çattı, deneyimim var motor benim olmasa da scooter kullandım ama artık kendi motorumu alma zamanı geldi YAMAHA YZF R125 ve HONDA CBR 125 arasında kaldım, inş bu hafta sonu 0 Km alacağım ikisinden birini. İlk defa kendi motorum olucak hangisi bana önerirsiniz ama ikisinden biri olucak başka motor istemiyorum bunlar hoşuma kaçtı :) ve hangisi daha rahat ve daha kolay kullanılır ve boyum yeterlimidir ?:bestmt:::tutkuy::
 
Katılım
3 May 2009
Mesajlar
279
Aramıza hoşgeldin genç arkadaşım...

Öncelikle şunu söylemeliyim ki bütçenin tamamını motosiklet için kullanma. Uzun yıllar motosikletten keyif alabilmen için öncelikle hayatta kalman gerekiyor ve bu yüzden ilk önce mutlaka kaliteli bir kask, mont, pantolon ve diğer koruma ekipmanlarını al.

Yaşadığın yerde Honda ya da Yamaha servisleri nasıl? Mutlaka iyi bir servis olmasına çok ama çok dikkat et.

Yamaha alırken pahalı olabilir ancak uzun yıllar kullanmayı düşünüyorsan Yamaha nın parça ve servis, trafik sigortası vs gibi yan ücretleri Honda ya göre daha ucuz.

Yamaha nın motoru 15hp ve Honda ya göre biraz daha güçlü ancak arada uçurumlar yok.

Bana göre Yamaha nın görüntüsü daha güzel ve ileride Racing motosikletler ile devam edeceksen sürüş pozisyonuna alışmada zorluk çekmezsin.

Ancak şöyle de bi durum var belli bir zaman sonra 125cc olan bu iki motosikletten de sıkılacaksın ve daha güçlü motorlar kullanmak isteyeceksin. O yüzden çok fazla para bayılmaya gerek yok diyorum şahsen.

Ama ekonomik durumun iyidir, üçe beşe bakmazsındır, o zaman diyecek lafımız yok.

Sonuç olarak her iki motosiklette iyidir. Seni üzmez ancak şu aşamada senin için en önemlisi servis olmalı diye düşünüyorum.
 
Katılım
18 Eyl 2012
Mesajlar
791
Çok saol, bizim burda honda servis ve bayi yok ama yahamanın var orası hiç aklıma gelmemişti :) kaskı mont, pantolan tabikide alacağım ve Racing motorlarla devame derim tabikide, para mühim değil yalnız virajlardan dönerken motoru eğdirmen gerekir diyorlar ilk seferde düşürürüm diye korkuyorum :)
 
Katılım
27 Kas 2008
Mesajlar
1,771
cbr125 2012 beyaz bir arkadaşa aldık. bu motorlarda kronik enjeksiyon sesi bbbbbbbbiiiiiiiiiiiiiiiib diye ötmekte ve bu gerçekten can sıkan bir durum. bu ses ile baya uğraştık servis bu modellerde bu ses var diyor. kullanıcıları da bu sese artık alıştık bu ses ile kullanacağız diyorlar.
birde vibrasyon 2005 den beridir aynı motor kullanıldığından hala kesilebilmiş değil.
bunu da ybr 125 yada cbf 150 ye bindikten sonra çok bariz şekilde farkı anlamak mümkün.
ellerde baya uyuşma mevcut. zaten rahatsız bir oturuş mevcuttur.yamahaya binmek nasip olmadı bir bilgim yok
 
Katılım
3 May 2009
Mesajlar
279
Hiçbir motosiklet araba gibi direksiyonla viraj dönmez mutlaka biraz yatarak döner. Burada devreye iyi lastikler ve iyi asfalt kalitesi giriyor. Ama bizim yolların hali malum kireç taşından asfalt...


Madem ilk motorun olacak neden commuter tarzı bir motosiklet düşünmüyorsun ki 2.el temiz bir ybr125 ya da cbf150 al, düşşende düşürsende çok bi masrafın olmaz. İyice alışırsın temel motosiklet hareketlerine ve kullanımına ondan sonra alırsın ne istiyorsan.

Para benim param diye düşünmemek lazım.Bunlar milli servet sonuçta. Neden paramızı yabancılara verelim ki yok yere. Kaldı ki Racing motorların parçaları diğer motosikletlere göre daha pahalıdır. Commuter motorlarda 100 liraya giderebileceğin bir sorunu Racing de 300 400 e giderirsin.

Saygılar.
 
Katılım
18 Eyl 2012
Mesajlar
791
Bilalancer çok güzel şeyler yazıyorsun ama kafaya koydum Racing alıcam :)
 
Katılım
5 Şub 2011
Mesajlar
4,031
cbr125 2012 beyaz bir arkadaşa aldık. bu motorlarda kronik enjeksiyon sesi bbbbbbbbiiiiiiiiiiiiiiiib diye ötmekte ve bu gerçekten can sıkan bir durum. bu ses ile baya uğraştık servis bu modellerde bu ses var diyor. kullanıcıları da bu sese artık alıştık bu ses ile kullanacağız diyorlar.
birde vibrasyon 2005 den beridir aynı motor kullanıldığından hala kesilebilmiş değil.
bunu da ybr 125 yada cbf 150 ye bindikten sonra çok bariz şekilde farkı anlamak mümkün.
ellerde baya uyuşma mevcut. zaten rahatsız bir oturuş mevcuttur.yamahaya binmek nasip olmadı bir bilgim yok

Vay canına,ben farklı bi motor kullanıyomuşum demekki.Yeni kasa cbr 125 de titreşimden el uyuşması ? :) oturuş pozisyonu rahatsız :) ? Cbr ın oturuş pozisyonu rahatsızsa yzf ölüm o zaman.cbr 125 te yüksek devirde titreşim var,el uyuşacak kadar değil.o kadar da olsun tek silindir.ayrıca parça fiyatları çok ucuz.bir büyük grenajın fiyatı 62 tl.elimde faturası mevcut.cbf 150 nin serviste debriyaj maneti 120 liraydı :) cbr 125 çamurluk 40 tl alt sakal 22 kafa grenajı 40 kuyruk grenajı 40 küsür büyük grenajda 62 tl
 
Katılım
3 Tem 2012
Mesajlar
279
görüntü istiyorsan yzf al gören 1000RR sanır ama 125cc işte forumda okumuştum ömürlük gider diyorlar yzf için

cbr de iyi makine yzf ile arasında fark yok sadece görüntü farkı var
 
Katılım
18 Eyl 2012
Mesajlar
791
boyum 1.76 kilom 85 bir sorun olurmu ? Cbr125 almaya karar verdim 2. El hem deneyim olur
 
Katılım
22 Mar 2011
Mesajlar
688
boyum 1.76 kilom 85 bir sorun olurmu ? Cbr125 almaya karar verdim 2. El hem deneyim olur
aslında bu konuya cevap vermesi gerekenler hem yzf yi hemde cbr yi kullananlar olmalı. mesela ben :) söylediğim hiç bir şey başkasında duyduğum yada işkembeden attığım şeyler olmayacak
Cbr ve Yzf aşağı yukarı aynı performansdalar
Cbr ile Yzf nin oturuşposizyonu arasındaki farkı anlaman için şöyle bir örenk vereyim. okuldaki sıranı düşün tahtadaki notları yazıyorsun he işde bu Cbr... şimdi yine tahtadaki notları yazıyorsun ama bu sefer oturduğun yerden bir öndeki sıraya uzanarak notları yazıyorsun buda yzf
sürüş... yzf sürmek daha zevkli ama bunu uzutıp uzun yola gidersen öndeki sıraya uzanmaya devam edersin
artçılı.. yzf tek kişilik makina 2 kişi binicem diyosan uzak dur
yakık... mili litre hesabı fark dahi yok
gösteriş.. sizce?
kalite... bazı parçalarda yamaha önde frenler(brembo ön)enjeksiyon stop lambası led(+) ama aşağı yukaru aynı yani çok kasmaya gerek yok
servis.. ikisindede her yerde bakım yaptırabileceğin servis bulursun
yedek parça.. işde burda film kopuyor yzf nin bir yan grenajı cbr nin bütün grenajlarından daha pahalıdır:) diğer mekanik parçalar aşağı yukarı yine aynı fiyatda
motor ömrü... bu sana bağlı
seçimin şimdi ne ??
 
Katılım
7 Haz 2009
Mesajlar
2,830
bu piyasada ben yzf125 i dikkate bile almam nie derseniz yeni kasa cbr125 mis gibi fantaziye gerek yok cbr250r alabileceğim bi paraya yzf125 almak bilmiyorum zevk meseleside bu zevkide çok parası olan yapar heralde
 
Katılım
18 Eyl 2012
Mesajlar
791
aslında bu konuya cevap vermesi gerekenler hem yzf yi hemde cbr yi kullananlar olmalı. mesela ben :) söylediğim hiç bir şey başkasında duyduğum yada işkembeden attığım şeyler olmayacak
Cbr ve Yzf aşağı yukarı aynı performansdalar
Cbr ile Yzf nin oturuşposizyonu arasındaki farkı anlaman için şöyle bir örenk vereyim. okuldaki sıranı düşün tahtadaki notları yazıyorsun he işde bu Cbr... şimdi yine tahtadaki notları yazıyorsun ama bu sefer oturduğun yerden bir öndeki sıraya uzanarak notları yazıyorsun buda yzf
sürüş... yzf sürmek daha zevkli ama bunu uzutıp uzun yola gidersen öndeki sıraya uzanmaya devam edersin
artçılı.. yzf tek kişilik makina 2 kişi binicem diyosan uzak dur
yakık... mili litre hesabı fark dahi yok
gösteriş.. sizce?
kalite... bazı parçalarda yamaha önde frenler(brembo ön)enjeksiyon stop lambası led(+) ama aşağı yukaru aynı yani çok kasmaya gerek yok
servis.. ikisindede her yerde bakım yaptırabileceğin servis bulursun
yedek parça.. işde burda film kopuyor yzf nin bir yan grenajı cbr nin bütün grenajlarından daha pahalıdır:) diğer mekanik parçalar aşağı yukarı yine aynı fiyatda
motor ömrü... bu sana bağlı
seçimin şimdi ne ??

Ozaman ben cbr 125 ile başlıyayım daha hiç sürmedim racing, yzf direksiyon mesafesi uzak olmasa onu alırdım :)
 
Katılım
19 Şub 2011
Mesajlar
426
Vitesli motor kullanma deneyimin var sa 250 cc başlayabilirsin 0-100 kalkış firen hemen hemen aynı diyebiliriz.
 
Katılım
21 May 2012
Mesajlar
163
Yzf R125 segmentindeki en kaliteli motordur
japon motorun kalitesini bilmeyen arkadaşlar yzf125 i dikkate bile almam demiş..yamahada ağlıyordu sen bizim motorumuzu sev diye :))) Alet zaten kendini kanıtlamış buraya komik komik şeyler yazmayın.cbr yanında ybr 125 gibi kalır o aletin :santa:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst