Yamaha Yamaha XT 660 R/X Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
16 May 2014
Mesajlar
36
Aynı boydayız, biraz yuksek gelebilir ama alışırsınız heralde. Alacağınız motora binip denemenizi tavsiye ederim.

Motor istanbulda pazar otobüsle gönderilecek. bir ayagimin ucu yetiyorsa sorun yok bence. Wr den alıştım. Sizce bu moturlarin ömrü ne kadar? Mesela wr de kitapcikta 10 yil ömür verilmiş. Yaşından dolayi neler deforme olmuştur neleri yenilemem gerekir acaba Bilgin varmi hocam.
 
Katılım
10 Kas 2008
Mesajlar
128
Lastikler dişli zincir ve debriyaj balata değişeli 5bin km olmuş.
Gereken bakımları yapılmıştır, bence birşey yenilemenize gerek yok. Kitapçıktaki 10 yıl ömür bilgisi saçmaymış, hala xt600 e binenler var. Taş gibi duruyor motorlar.
Motorun sağında solunda elbet çizik ve defermasyon olabilir, normaldir 8-9 yaşında enduro sonuç olarak. Eğer selesi çok zarar görmüşse kaplatabilirsiniz, belkide sahibi değiştirmiştir.

Bu arada benim motorum da 2006 model. Bir önceki sayfada fotoğrafı var.
 
Katılım
16 May 2014
Mesajlar
36
Gereken bakımları yapılmıştır, bence birşey yenilemenize gerek yok. Kitapçıktaki 10 yıl ömür bilgisi saçmaymış, hala xt600 e binenler var. Taş gibi duruyor motorlar.
Motorun sağında solunda elbet çizik ve defermasyon olabilir, normaldir 8-9 yaşında enduro sonuç olarak. Eğer selesi çok zarar görmüşse kaplatabilirsiniz, belkide sahibi değiştirmiştir.

Bu arada benim motorum da 2006 model. Bir önceki sayfada fotoğrafı var.

Senin motur baya bakimli güzel duruyor ALLAH kaza bela vermesin. Aldığımda ustaya götürüp pistonu neym kontrol ettireyim diyorum nasil olur? Sonuçta satan adam farketmemis olabilir. Bu arada ayni yan canta demirinden var üstünde kappanin hangi çantasıni kullanıyorsun? Softmu kullansam diye düşünmuyor değilim. Diğeri sert plastikten olduğundan dayanikli olurmu acaba? Uzun yol seyahatlerine çıkmayı planlıyorum.
 
Katılım
10 Kas 2008
Mesajlar
128
Teşekkür ederim. Bir ustaya göstermende fayda var tabi.
Benim topcase kappa 48 lt. Yan çantaları soft kullanıyorum, daha doğrusu var ama kullanmıyorum.
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Çocukluğumdan beri motosikletimiz varda(ortaokulda başladım sürmeye) ciddi manada heves edip yollara düşmeye baslayali 6 ay oldu 6400 km tecrübem var. Nasipse sürüş eğitimi alacağım ama memlelet hatay olduğunda yilda 1-2 defa il dışından gelip eğitim veriyorlar. Yine de moturcu abilerimden biraz birseyler ogrenmeye başlarım. Meselenin surebilmek olmadığınin farkindayim önemli olan doğru şekilde sürüp olagan dışı şeylere müdahele edebilmek.

Yok sorma sebebim sürebiliten vs, değildi. km yükse diye bukadar endişelenme. 1.si km yüksek değil, normal. 2.si en azından senin motorunun km si orjinal.

Üzerindeki malzemelerin bi ömrü yok, o konuda da kafana takılmasın. Yani deponun bir ömrü yok. Yani var tabi ama çok uzun. Deponun içi pas yapar yapmaz o ayrı, onun da bakımı ve temizlenmesi var.

Motor üzerinde bakımı olan olan ve değişmesi gereken parçaları değiştir, bakımını yap, diğer parçaların bir ömür sorunu olmaz yani. Tutturmuşlar bir metal yorgunluğu diye.. Sanki giderken şase 2 ye ayrılacak, yada gidon elinde kalacak. Bu söylediklerim ömürden değil kullanımdan kaynaklanır.

Sen güle güle kullan, motoru sağlıklı çalışıyorsan sorun yok. Yağını sık değiştir, mümkünse kullanım kitapçığının yarısında mesela ve motoru ısıtmadan gazlama. Arada bir de subap ayarına bak, kitapçıkta yazar. Başka bir ihtiyacın olmaz :cat:
 
Katılım
16 May 2014
Mesajlar
36
Yok sorma sebebim sürebiliten vs, değildi. km yükse diye bukadar endişelenme. 1.si km yüksek değil, normal. 2.si en azından senin motorunun km si orjinal.

Üzerindeki malzemelerin bi ömrü yok, o konuda da kafana takılmasın. Yani deponun bir ömrü yok. Yani var tabi ama çok uzun. Deponun içi pas yapar yapmaz o ayrı, onun da bakımı ve temizlenmesi var.

Motor üzerinde bakımı olan olan ve değişmesi gereken parçaları değiştir, bakımını yap, diğer parçaların bir ömür sorunu olmaz yani. Tutturmuşlar bir metal yorgunluğu diye.. Sanki giderken şase 2 ye ayrılacak, yada gidon elinde kalacak. Bu söylediklerim ömürden değil kullanımdan kaynaklanır.

Sen güle güle kullan, motoru sağlıklı çalışıyorsan sorun yok. Yağını sık değiştir, mümkünse kullanım kitapçığının yarısında mesela ve motoru ısıtmadan gazlama. Arada bir de subap ayarına bak, kitapçıkta yazar. Başka bir ihtiyacın olmaz :cat:

Teşekkür ederim. Yarin yola çıkıyor. Pazartesi günü detaylı bir şekilde pistonlara kadar sanayide kontrol ettireyim diyorum.
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Var mı sanayide iyi bir ustan? Üst kapağı açtıktan sonra aynı contayı kullanıp da mı kapatacaksın ?
 
Katılım
16 May 2014
Mesajlar
36
Var mı sanayide iyi bir ustan? Üst kapağı açtıktan sonra aynı contayı kullanıp da mı kapatacaksın ?

Ne tavsiye edersin abi? Hiç actirmayim mi? Yada neler yaptirayim?

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:43 ----------

Bide sizce bu kontrol isleminin maliyeti ne olur?
 
Katılım
14 Mar 2008
Mesajlar
59
Selamlar.1995 model xtz660 tenere(eski kasa yağı üst şaseden doldurulan nodel) yağ seviyesini neresinden kontrol edebiliyoruz.desteğiniz için teşekkür ederim
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Ne tavsiye edersin abi? Hiç actirmayim mi? Yada neler yaptirayim?

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:43 ----------

Bide sizce bu kontrol isleminin maliyeti ne olur?

Hiç girme derim. Öncelikle kimse sanayide olması gerektiği gibi kontrol yapmayacak. Kimse servis kitapçığındaki silindir, pison ve sekman ve hatta subaplara ait olan 3-4 tane ölçüm değerlerini servis kitapçığında belirtilen servis limitlerinde mi değil mi diye kontol etmeyecek. Motoru açıp paranı alma niyetinde olan çok adam var. Ayrıca düzgün işçilik lazım, güzel toplanması gerek. Açması kolay. Yaptım olduya getirirler.

Yanlış anlama niyetin iyi ama senin gibiler yüzünden bazen düzgün motorlar hiç oluyor. Çünkü anlayan, anlasa da düzgün işini yapan usta neredeyse yok. Bulursan da "parasını" ödersin ve beklersin bir süre. En iyisi benim gibi bu şekilde takıntılıysan kendi ustan kendin olacaksın. Servis kitapçığı ve youtube sana gerekli olan tüm bilgisi sunuyor.

Ayrıca motor iyi çalışıyorsa, işte ne bileyim yağ yakmıyorsa, duman atmıyorsa, garip tepkiler vermiyorsa, motordan egzantrik yada krank gibi sesler gelmiyorsa motor açılıp kontrol edilmez (yani piston silindiri kastediyorum) Subap ayarını kontrol edersin arada bir o ayrı.

Bu dediğim durumların da iyi olup olmadığını ya güvenilir bir motor ustasından yada tecrübeli bir kuallanıcıdan yardım alarak ama motoru açmadan da öğrenebilirsin, tespit edebilirsin.

Maliyeti sormuşun, hiç bir fikrim yok.
 
Katılım
16 May 2014
Mesajlar
36
Hiç girme derim. Öncelikle kimse sanayide olması gerektiği gibi kontrol yapmayacak. Kimse servis kitapçığındaki silindir, pison ve sekman ve hatta subaplara ait olan 3-4 tane ölçüm değerlerini servis kitapçığında belirtilen servis limitlerinde mi değil mi diye kontol etmeyecek. Motoru açıp paranı alma niyetinde olan çok adam var. Ayrıca düzgün işçilik lazım, güzel toplanması gerek. Açması kolay. Yaptım olduya getirirler.

Yanlış anlama niyetin iyi ama senin gibiler yüzünden bazen düzgün motorlar hiç oluyor. Çünkü anlayan, anlasa da düzgün işini yapan usta neredeyse yok. Bulursan da "parasını" ödersin ve beklersin bir süre. En iyisi benim gibi bu şekilde takıntılıysan kendi ustan kendin olacaksın. Servis kitapçığı ve youtube sana gerekli olan tüm bilgisi sunuyor.

Ayrıca motor iyi çalışıyorsa, işte ne bileyim yağ yakmıyorsa, duman atmıyorsa, garip tepkiler vermiyorsa, motordan egzantrik yada krank gibi sesler gelmiyorsa motor açılıp kontrol edilmez (yani piston silindiri kastediyorum) Subap ayarını kontrol edersin arada bir o ayrı.

Bu dediğim durumların da iyi olup olmadığını ya güvenilir bir motor ustasından yada tecrübeli bir kuallanıcıdan yardım alarak ama motoru açmadan da öğrenebilirsin, tespit edebilirsin.

Maliyeti sormuşun, hiç bir fikrim yok.
Mesaj alındı. Cok tesekkur ederim Ilgilendigin için. Aktif bir facebook grubunuz vvarmı?
 
Katılım
4 Eki 2008
Mesajlar
837
arkadaşlar motorumu satınca elimde balata ve hava filtresi kaldı ambalajında
ihtiyacı olan varsa satabilirim.
 
Katılım
16 May 2014
Mesajlar
36
Dün geldi :) ustaya gosterdim temiz açılmamış dedi:) ama egzantrik dişli zamanı gelmiş sanayiye biraktim değiştirecek. Acmisken keceleride değiştirecek. Bide grenajlari söküp komple temizlik yapacak pisti biraz :)) ama ben yakıt sokundayim. full depo 240 km hatta taş catlasin 250 km gidiyor dediler nevrim döndü. Gözüm korktu nasıl tura cikacam diye dert yanıyorum. Arabadan cok yakıyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:14 ----------

Gelmedi mi motor hala?

Napcam kara kara düşünüyorum :) ama çok değişik bir duygu o ses tork neym adrenali tavan yapıyor :)
 
Katılım
10 Kas 2008
Mesajlar
128
Dün geldi :) ustaya gosterdim temiz açılmamış dedi:) ama egzantrik dişli zamanı gelmiş sanayiye biraktim değiştirecek. Acmisken keceleride değiştirecek. Bide grenajlari söküp komple temizlik yapacak pisti biraz :)) ama ben yakıt sokundayim. full depo 240 km hatta taş catlasin 250 km gidiyor dediler nevrim döndü. Gözüm korktu nasıl tura cikacam diye dert yanıyorum. Arabadan cok yakıyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:14 ----------



Napcam kara kara düşünüyorum :) ama çok değişik bir duygu o ses tork neym adrenali tavan yapıyor :)

Hayırlı olsun güle güle kullanın, Allah kaza bela vermesin.
Yakıt deposu 15 litrelik, benim tüketimim şehir içi 100 km'de 6 lt'ye yaklaşıyor. Çok sakin kullanırsam 5.5 lt civarı.
Dediğiniz gibi full depo 250-280 km arası yapıyor.
 
Katılım
16 May 2014
Mesajlar
36
Hayırlı olsun güle güle kullanın, Allah kaza bela vermesin.
Yakıt deposu 15 litrelik, benim tüketimim şehir içi 100 km'de 6 lt'ye yaklaşıyor. Çok sakin kullanırsam 5.5 lt civarı.
Dediğiniz gibi full depo 250-280 km arası yapıyor.

Teşekkür ederim. Facebooktan eklermisin kafama takılan birsey olduğunda sorarım sana. Ysn bbk diye aratirsan çıkarım.
 
Katılım
10 Kas 2008
Mesajlar
128
Facebook kullanmıyorum hocam, bana özel mesaj olarak mail adresini yollarsan jpeg formatında xt660 kullanıcı klavuzunu gönderirim, çok işine yarar.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst