Yamaha Yamaha XJ6 / XJ6 Diversion Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
14 May 2015
Mesajlar
120
Yağ, yağ filtresi, hava filtresi siparişi verdim.
Soğutma sıvısı ve fren hidroliklerini kendisi değiştiren var mı? kolay mı?
 
Katılım
1 Nis 2020
Mesajlar
595
Yağ, yağ filtresi, hava filtresi siparişi verdim.
Soğutma sıvısı ve fren hidroliklerini kendisi değiştiren var mı? kolay mı?

Evet çok kolay. Kendi motosikletinin yağını, yağ filtresini değiştirebilen ve eli anahtar tutan birisi kolaylıkla yapar. Antifriz değişimi nasıl yapılır kullanım kitapçığında yazıyor olabilir internetten PDF edinerek bakmak lazım.
 
Katılım
14 May 2015
Mesajlar
120
Yağ filtresini sökmek için ne yapıyorsunuz?
Sadece yağ filtre anahtarı ile mi sökebiliyorsunuz?
Eğer öyleyse kaç mm yağ filtre anahtarı kullanıyorsunuz?
 
Katılım
1 Nis 2020
Mesajlar
595
Yağ filtresini sökmek için ne yapıyorsunuz?
Sadece yağ filtre anahtarı ile mi sökebiliyorsunuz?
Eğer öyleyse kaç mm yağ filtre anahtarı kullanıyorsunuz?

Yağ filtre anahtarına gerek yok. Biraz uzun bir tornavidanın ucunu yağ filtresine dayayıp arkadan çekiçle tıklatıp deliyorsunuz ve çeviriyorsunuz bu kadar.:)
 
Katılım
28 Mar 2014
Mesajlar
1,533
Motosikleti
XV250 - FZ6
Evet ikisine de uygun, 63-102 mm arasi uygunmus. Yaklasik bir ayda geldi, %20 vergi ekleniyor.
 
Katılım
14 May 2015
Mesajlar
120
Arkadaşlar XJ 6 naked var.
Ön cam sipariş verdim montajını nasıl yaparım? herhangi bir videosunu bulamadım.
Ön camı olan detaylı fotoğraf atabilir mi? bağlantısı nereden nasıl yapılmış diye şimdiden teşekkür ederim.
 
Katılım
2 Haz 2018
Mesajlar
1,734
Mt-25 imi dün itibariyle satmış bulunmaktayım. Xj6 almayı düşünüyorum. Aranızda motosikletini satmak isteyen olursa bana ulaşabilir.
 
Katılım
14 May 2015
Mesajlar
120
Arkadaşlar ön cam montajını kendim yaptım ancak önden bakınca yamuk duruyor. Nerede hata yaptığımı söyleyebilir misiniz? Aynı ön cam markasından olan varsa kendi motosikletiyle kıyaslayıp hatamı söyleyebilir mi?

İkinci olarak zincirde farklı bir yapıya rastladım bunun anlamı nedir? Anormal bir durum var mı? yoksa bakla eksiltme işlemi mi yapılmış acaba?






 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,042
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Cam tutan parçalar bire bir aynı değil mi? Aynı ise monte ederken vidaları sıkıştırırken hareket etmiş herhalde, vidaları sıkıştırırken birisi size yardım edip önden tutsun, siz de sağ sol kademeli olarak (biraz ondan biraz bundan) sıkıştırın.

Zincirde bir anormallik yok gibi; o master link denen birleştirme baklası.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,549
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
GP Kompozit'i telefonla arayıp durumu anlatın , belki braketlerden birinde hata olabilir.
 
Katılım
14 May 2015
Mesajlar
120
Arkadaşlar debriyaj ayar vidasının altından geçen ve nispeten radyatör hortumuna göre daha ince olan radyatör üst hortumu, debriyaj ayar vidasının altından geçmekte ve zamanla debriyaj ayar vidası tarafından zedelenmektedir. Bu kapsamda, benim radyatör üst hortumum zedelendi ve soğutma suyu kaçırmaya başladı. Gelinen noktada hortumu, debriyaj ayar vidasının üzerine aldım ve hortuma yama yaptım ancak bu geçici bir çözüm tabi ki tekrar kaçırmaya başladı. Bu hortumdan bulamıyorum.
1) İnternetten nereden temin edebilirim?
2) Nalburdan benzer bir hortum taksam herhangi bir sorun olur mu? (soğutma suyu 100-110 derecelere çıkıyor.)
3) Hortum bulunduğu ve takıldığı taktirde sistemin ortasından bir parça sökülmesi sebebiyle sistem hava yapar mı?
4) Sistem hava yaparsa havayı nasıl tahliye edebiliriz?



 
Katılım
27 Haz 2011
Mesajlar
814
Arkadaşlar debriyaj ayar vidasının altından geçen ve nispeten radyatör hortumuna göre daha ince olan radyatör üst hortumu, debriyaj ayar vidasının altından geçmekte ve zamanla debriyaj ayar vidası tarafından zedelenmektedir. Bu kapsamda, benim radyatör üst hortumum zedelendi ve soğutma suyu kaçırmaya başladı. Gelinen noktada hortumu, debriyaj ayar vidasının üzerine aldım ve hortuma yama yaptım ancak bu geçici bir çözüm tabi ki tekrar kaçırmaya başladı. Bu hortumdan bulamıyorum.
1) İnternetten nereden temin edebilirim?
2) Nalburdan benzer bir hortum taksam herhangi bir sorun olur mu? (soğutma suyu 100-110 derecelere çıkıyor.)
3) Hortum bulunduğu ve takıldığı taktirde sistemin ortasından bir parça sökülmesi sebebiyle sistem hava yapar mı?
4) Sistem hava yaparsa havayı nasıl tahliye edebiliriz?



[url]https://i.hizliresim.com/s88cd2u.jpg[/url]

Dün sizin resminizi görünce üşenmedim yan grenajı söktüm normalde hortumun üstünde ısıya dayanıklı makaron olması lazım bence sizin motosiklet baya bir kurcalanmış o bölgeleri sonrasında yarım yamalak bırakılmış gibi duruyor.
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
19 Ağu 2013
Mesajlar
3,455
Biraz canlansın konu :)

ttka4ow.jpg
[/url][/IMG]
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,677
Arkadaşlar ön cam montajını kendim yaptım ancak önden bakınca yamuk duruyor. Nerede hata yaptığımı söyleyebilir misiniz? Aynı ön cam markasından olan varsa kendi motosikletiyle kıyaslayıp hatamı söyleyebilir mi?

İkinci olarak zincirde farklı bir yapıya rastladım bunun anlamı nedir? Anormal bir durum var mı? yoksa bakla eksiltme işlemi mi yapılmış acaba?

Acayip bir yamukluk var anlamadım o işi. :)

Zincirde farklı gördüğün yer Masterlink, oradan birleştirildi zincir montajı yapılırken. Fabrikadan gelenlerde bu masterlink yok. Olması da kötü bir durum değil. Zaman zaman zincirin genel sağlığını kontrol ederken o masterlink'in de sağlam olduğuna bakmak yeterli olur.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:03 ----------

Yağ filtresini sökmek için ne yapıyorsunuz?
Sadece yağ filtre anahtarı ile mi sökebiliyorsunuz?
Eğer öyleyse kaç mm yağ filtre anahtarı kullanıyorsunuz?

Ben şunu kullanıyorum.
https://www.nalburcuk.com/urun/ceta-form-n14-016514-tas-tipi-yag-filtre-anahtari-65-mm

Temmuz 2018'de 18TL'ye almışım. :)
Yalnız anahtarın sağlıklı dönmesi için filtrenin üstünün temiz olması lazım, pek de temiz kalan bir yer değil. Gazyağı ile kısacık bir silip 1-2 dk'da kurumasını bekledikten sonra trak diye açılıyor. Tabii bu ilk kez kendim yağ değiştirdikten sonraki tüm değişimlerde böyle oldu. Serviste gavura vurur gibi sıktıkları için filtreyi, her türlü parçalamak zorunda kalmıştım çıkarırken.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:08 ----------

Yağ, yağ filtresi, hava filtresi siparişi verdim.
Soğutma sıvısı ve fren hidroliklerini kendisi değiştiren var mı? kolay mı?

Soğutma sıvısı kolay, sadece bizim motorun genleşme tankına ulaşmak biraz meşakkatli. Onun için de ucunda serum olan bir şırınga kullanmıştım.
Fren hidroliğine bulaşmadım, buji dahil kendim değşitirdiğim halde hidrolik isimli nalet şeyle muhattap olmamayı tercih ettim :D
 
Katılım
14 May 2015
Mesajlar
120
Acayip bir yamukluk var anlamadım o işi. :)

Zincirde farklı gördüğün yer Masterlink, oradan birleştirildi zincir montajı yapılırken. Fabrikadan gelenlerde bu masterlink yok. Olması da kötü bir durum değil. Zaman zaman zincirin genel sağlığını kontrol ederken o masterlink'in de sağlam olduğuna bakmak yeterli olur.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:03 ----------



Ben şunu kullanıyorum.
https://www.nalburcuk.com/urun/ceta-form-n14-016514-tas-tipi-yag-filtre-anahtari-65-mm

Temmuz 2018'de 18TL'ye almışım. :)
Yalnız anahtarın sağlıklı dönmesi için filtrenin üstünün temiz olması lazım, pek de temiz kalan bir yer değil. Gazyağı ile kısacık bir silip 1-2 dk'da kurumasını bekledikten sonra trak diye açılıyor. Tabii bu ilk kez kendim yağ değiştirdikten sonraki tüm değişimlerde böyle oldu. Serviste gavura vurur gibi sıktıkları için filtreyi, her türlü parçalamak zorunda kalmıştım çıkarırken.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:08 ----------



Soğutma sıvısı kolay, sadece bizim motorun genleşme tankına ulaşmak biraz meşakkatli. Onun için de ucunda serum olan bir şırınga kullanmıştım.
Fren hidroliğine bulaşmadım, buji dahil kendim değşitirdiğim halde hidrolik isimli nalet şeyle muhattap olmamayı tercih ettim :D

Hocam ilgi alakanız için teşekkür ederim.
 
Katılım
22 Nis 2022
Mesajlar
10
Selam dostlar, 13 model XJ6 F ile aranıza katılmış bulunuyorum. Formun hemen hemen yarısını okudum ama son zamanlarda biraz cansız bi hal almaya başlamış sanırım. Spesifik olarak edindiğiniz tecrübelere istinaden verebilecek tavsiyeleriniz var mıdır
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst