Yamaha Yamaha XCITY 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,545
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
Bende de aynı model yılı X City vardı, mahalle arası ve yoğun saatlerde E5 ağırlıklı kullanımda hep 3,8-3,9 yakardı. Uzun yolda (üstelik yolculu olarak) 3,2'ye kadar düşürmüştüm. (Azami 120 km/s'e kadar...)
Normaldir. Ben de biraz daha fazla yaktırıyordum. Ama çok daha fazla değil.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
16 Ara 2019
Mesajlar
238
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
x city aldım ben de. sanki şehir içinde 100km/4 lt yakıyor :D sizce de çok degıl mı?
Motorum 2009 model 30 binde. yamaha mototaşta tüm herşeyi değişip öle aldım.
 
Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,545
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
x city aldım ben de. sanki şehir içinde 100km/4 lt yakıyor :D sizce de çok degıl mı?
Motorum 2009 model 30 binde. yamaha mototaşta tüm herşeyi değişip öle aldım.

Daha az yaktıranlar var. Daha çok yaktıranlar da var. Ben daha çok yaktırıyordum.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
16 Ara 2019
Mesajlar
238
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Peki x city içiin led far önerebilir misiniz?
ve de amortisörün oralara takılan led 2 li lambalardan da öneri varsa alabilirim.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,844
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Peki x city içiin led far önerebilir misiniz?
ve de amortisörün oralara takılan led 2 li lambalardan da öneri varsa alabilirim.

Orjinal far ampullerini led ile değiştiriyorlar ama düzgün olmuyor, mutlaka sorun çıkıyor. Orjinal farları kurcalamak yerine ek sis farı taktırın işe yarıyor.

Benim xmax'a ön tarafa sis farı taktırdım, arka stop zaten led, yeterince güçlü olduğu için arka taraf için uğraşmadım ama önde sis farları çok işe yaradı. Normalde farlar aydınlatma konusunda yetersizdi. Sis farlarında hem sarı hem beyaz yanma özelliği var hem de ikisini birden yama özelliği var. Gidonun sol tarafına bir düğme bağladılar, onunla açıp kapatma, istersem sarı istersem beyazı açıp kapatabiliyorum, bir düğme daha var o da istersem çaar modlarda istersem sürekli yanıyor ve basınca selektör yapıyor. Çakar yasak olduğundan çakar modu kullanmıyorum ama sürekli yandığında önümü daha rahat görüyorum ve selektör yapınca artık öndeki arabalar beni farkediyor. Montajı yapan usta sis farlarının açısını yukarı bakıp karşıdan gelen ve önümdekinin gözünü almayacak şekilde ayarlayıp taktı, bir de montaj sırasında orjinal tesisatı kesip biçmedi, her şey soketli şekilde takıldı. Tavsiye ederim.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
16 Ara 2019
Mesajlar
238
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Motorumun grenaj tırnakları kırık. İstanbulda daha önce yaptırdığınız ve memnun kaldığınız bir yer var mı ?
 
Katılım
9 May 2017
Mesajlar
3
Merhaba, sizden fikir almak istiyorum.
Ben şu anda Sym Wolf 250 kullanıyorum. Akaryakıt fiyarları tavan yaptığından işe gidiş geliş için(sancaktepe-caddebostan) şehir içi kullanımında daha rahat olsn diye scooter a geçmek istiyorum ki soguk havalarda wolftan daha korunaklı olması da cabası. Birsürü ataştırma yapmaya çalıştm ama şu ata fiyat performans olarak xcity çok takıldı gözüme.
Kanuni rks mondial birsürü marka var alternatif fiyat skalası olarak. Üretimi bitmiş bir motor almak mantıklı mı yoksa xcity al yürü kafan ağrımaz mı dersiniz?
 
Katılım
30 Eki 2006
Mesajlar
1,220
merhaba. x city sym nin wolf modeli gibi aynı kaderi paylaşıyor yani şuan ne kullanıyorsan üretimde bulamıyorsan aynı. bende ilana vitesli motor istiyorum diye koydum herkesin zevki farklı işte...
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,539
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Merhaba, sizden fikir almak istiyorum.
Ben şu anda Sym Wolf 250 kullanıyorum. Akaryakıt fiyarları tavan yaptığından işe gidiş geliş için(sancaktepe-caddebostan) şehir içi kullanımında daha rahat olsn diye scooter a geçmek istiyorum ki soguk havalarda wolftan daha korunaklı olması da cabası. Birsürü ataştırma yapmaya çalıştm ama şu ata fiyat performans olarak xcity çok takıldı gözüme.
Kanuni rks mondial birsürü marka var alternatif fiyat skalası olarak. Üretimi bitmiş bir motor almak mantıklı mı yoksa xcity al yürü kafan ağrımaz mı dersiniz?

X-City hiç kullanmadım ama eski bir Sym Wolf kullanıcısı olarak Wolf'ün epey az yaktığına şahidim. Tabi ki X-City bence daha konforludur ve soğukta daha korunaklıdır. Üretimi bitmiş motoru almak konusuna gelirsek hem alınabilir hem alınmayabilir. Konuya nereden baktığımıza bağlı ama X-City'de yedek parçadan gol yiyeceğinizi düşünmüyorum, gol yeseniz yeseniz satarken zorlanırsınız , oradan gol yersiniz.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,032
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
X City çok güzel bir motosiklettir, ama ABS yok. En büyük sıkıntısı o. ABS olmaması yüzünden yeri öpme ihtimaliniz diğerlerine göre yüksek, o durumda karenajları zor bulunur ve pahalı olur. Onun haricinde bence X-Max'ten güzeldir, çünkü çok daha yüksek siperliğe dahip ve jantları da daha büyük. 24.000km kullandım 2012 modelini, eşimle iki uzun yol bile yaptık. ABS eksikliği dışında bir kusuru yok bence. Lastikler büyük olduğu için sele altı X-Max'lerden kayda değer bir miktar ufak yalnız; topcase şart.
 
Katılım
9 May 2017
Mesajlar
3
X-City hiç kullanmadım ama eski bir Sym Wolf kullanıcısı olarak Wolf'ün epey az yaktığına şahidim. Tabi ki X-City bence daha konforludur ve soğukta daha korunaklıdır. Üretimi bitmiş motoru almak konusuna gelirsek hem alınabilir hem alınmayabilir. Konuya nereden baktığımıza bağlı ama X-City'de yedek parçadan gol yiyeceğinizi düşünmüyorum, gol yeseniz yeseniz satarken zorlanırsınız , oradan gol yersiniz.

X City çok güzel bir motosiklettir, ama ABS yok. En büyük sıkıntısı o. ABS olmaması yüzünden yeri öpme ihtimaliniz diğerlerine göre yüksek, o durumda karenajları zor bulunur ve pahalı olur. Onun haricinde bence X-Max'ten güzeldir, çünkü çok daha yüksek siperliğe dahip ve jantları da daha büyük. 24.000km kullandım 2012 modelini, eşimle iki uzun yol bile yaptık. ABS eksikliği dışında bir kusuru yok bence. Lastikler büyük olduğu için sele altı X-Max'lerden kayda değer bir miktar ufak yalnız; topcase şart.

Cevaplar için teşekkür ederim.
Wolf ün en efsane noktası yakıt kesinlikle ama sakin kullanımda xcity de benzer verilerde diye araştırmıştm. Şu an için aslında bende yine üretimi bitmiş bir makine kullanıyorum ve yedek parça konusunda da sıkıntı yaşattığını söylüyorlar. Keza şuan da wolf Abs olmadan kullandığım bir araç. Evet abs muhteşem bir sistem ancak ekonomik durum da maalesef limitleri belirliyor. Xmax tarafından ilerlemek istediğimde ancak eski kasa 2013 civarı motorlara yetiyor durumum. 2016 model xcity bana daha mantıklı geliyor ki xmax ile motor kardeşliği, aynı güçte olması, italyan üretimi ve siperlik gibi detaylar cezbediyor.
Çok haklısınız sele altının küçüklüğü dezavantaj ama sahibindendeki neredeyse tüm motorlar topcaseli. Bu da bir artı sayılabilir.
Nmax 155, pcx 150, kanuni seha 150, rks 249, hatta arora capuccino 125 lere bile baktım ama yani sanki xcity hem sağlam hem şık hem kuvvetli hem de yine de satılabilir olduğunu düşünüyorum.
Doğru kullanılmış bakımları düzgün yapılmış kabul etsek kaç km benim için limit olmalı, misalen 60binden fazlası alınmaz ya da bunlar doğru bakımla 150binden az yapmaz kafan rahat olsn gibi bişey diyebilir misiniz?
Teşekkürler 🙏🏻
 
Katılım
9 May 2017
Mesajlar
3
:) 150 tabiki beklemiyorum. Sahibindende 2014-2016 civarları 45-65bin km arası makineler var. Hani iyi bakılmışsa en az 20 daha başım ağrımaz ise zaten bnm için yeter. Bahsetmeye çalıştığım oydu.
Sanırsam artık xcity için harekete geçiyorum :)
 
Katılım
30 Eki 2006
Mesajlar
1,220
Selamlar, Kayış değişimi yapmamaya inatederek 20000 de aldığım motorumu orjinal kayışı ile kullandım.Eşimle çarşıda dur kalk yaparken yayaların arasında zorladım ve sıyırmaya başladı. Birazda bir iki hafta öyle kullandım.26100 kmde yeni kayış ve tahrik setiyle şimdi hazırım.Taktırması 500, kayış (mitsoboshi) ve tahrik set 2450 tl.Muayeneye bile kaçıran kayışla girdim. Sert kullanmasaydım 30000 görürdüm üzgünüm...
 
Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,545
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
Selamlar, Kayış değişimi yapmamaya inatederek 20000 de aldığım motorumu orjinal kayışı ile kullandım.Eşimle çarşıda dur kalk yaparken yayaların arasında zorladım ve sıyırmaya başladı. Birazda bir iki hafta öyle kullandım.26100 kmde yeni kayış ve tahrik setiyle şimdi hazırım.Taktırması 500, kayış (mitsoboshi) ve tahrik set 2450 tl.Muayeneye bile kaçıran kayışla girdim. Sert kullanmasaydım 30000 görürdüm üzgünüm...

Kayış, tahrik seti, debriyaj vs. körlemesine kullanmamak için üçbin km. de bir bakım-temizlik yapmak lazım. Kayışın aşınma vs. durumunu, debriyaj balatasının durumunu görmeden kullanmamak lazım. Greslenecek yerler ihmal edilirse cüzdana zarar verebilir.

Bir önceki bakımda bagalara gres sürmeden takmıştım. Son bakımda bagaları ince bir film tabakası oluşturacak şekilde gresledim (Esoil HT600) Yakıt tüketimi azaldı. Kendiniz yaparsanız ince detayları da yakalayabiliyorsunuz.
 
Katılım
30 Eki 2006
Mesajlar
1,220
Sık şekilde yağ değişimi yapıyorum 1000 ila 1500 gibi... Aktarmayı sökmek zor geliyor bana...
 
Katılım
22 Eki 2010
Mesajlar
203
3 yıl ara verdikten sonra ikiteker dünyasına 2013 model XCity ile yeniden katılmış bulunuyorum..20 km lik bir tur yaptım bugün..cidden ön süspansiyon söyledikleri gibi çok sert...bir önceki motorum scarabeo200 çok daha yumuşaktı..aslen koyu bir nakedci olarak, bakalım Xcity ile neler yaşayacağım..kazasız belasız sürüşler herkese..
 
Katılım
7 Eyl 2013
Mesajlar
1
İyi günler. Ben de kısmetse yarın 2011 model 53 bin km.de bir xcity alacağım Mersin'den. Ankara'ya getireceğim. Buradan gelişmeleri paylaşırım. Xcity kullanıcıları ile konuyu yeniden canlandırırız inşallah.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst