Yamaha Yamaha XCITY 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,037
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Bunu ben de merak edip kutuyu incelenmiştim. Üstünde göremedim. Kutuda yazıyor mu yoksa başka bir yerde mi gördünüz? Ben en son baktığımda yarı sentetikleri Eneos üretiyor diye okuduğumu hatırlıyorum aklımda yanlış kalmadıysa.

Garanti yoksa yamalube kullanmanın bir anlamı yok. Standartı belli olan aynı paraya bir ton yağ var. Şanzıman yağı da zırt pırt değişen bir şey değil zaten. 20 50 lira fark eder en kalitelisiyle en ucuzu arasında

Eneos da fena marka değildir. Fren sıvısı olarak Eneos kullanıyorum ben. (Hoş yağ ile ikisi çok farklı şeyler de, bilinen bir marka sonuçta...)
 
Katılım
8 Ağu 2007
Mesajlar
16
Ben motor yağı olarak liqui moly 10-40 koydum memnunum. Fiyatı motul ve yamahalubeden daha uygun. Alman kalitesi aracımdada aynı yağı kullanıyorum memnunum tavsiye ederim
 
Katılım
30 Eki 2006
Mesajlar
1,220
Merhaba arkadaşlar. uzun zamandır bir sıkıntı ile uğraşıyorum. 20000km de aldığım motorum park halinde zaman zaman benzin kokusu yayıyordu, depo ne kadar doluysa koku artıyordu. fullediğim zaman merdiven boşluğumuz genzimizi yakacak kadar kokardı.yaz başında birgün eve girecek kadar arttı ve motorun altında akıntılı benzin de gördüm.grenajları söküp bakmıştım önceden depo üzerinde benzin pompası kapağından terliyordu birkaç ustayı gezip sormuştum, akıntı olunca gözümün kestiği birine bakıma ve kaçağa bakması için bıraktım. Meğer o sıra enjeksiyon hortumu çatlamış. usta da bakım yaparken grenajlar açıkken çalıştırmış çatlak hortumu görünce sadece onu yapmış, ben depoyu boş bırakmıştım sökecek pompayı diye taşma terleme görmemiş ellememiş.2 ay geçti günden güne koktu ve dün akşam yine zehir gibi salmış sabah farkettim gece eve gelirken fullemiştim.iş çıkışı gittim söktürdüm grenajı akıntı yok uçmuş benzin. Açık helde gittim fulledim gösterdim. conta değişecek sıkılacak yeri yok sonda dedi. İki ayrı servisi aradım birine bizzat gittim. Tarif ettim öyle bir stok yok.Pdf yi açtı ektandan depoyu gösterdi parça kodu sadece depo için var komple 2500 lira gibi.Oringçiye git dedi yetkili servis ordan al dedi.bende benzine dayanıklı mıdır her oring olmaz diye istişare ettim.Kendi ustamla son kararumız; söküp elimize allacağımız conta ile oringcileri gezeceğiz ve uygun parça bulursak birkaç gün benzinde bekletip deneyip takacağız.Var mıdır bu konuyu tecrübe etmiş olan... selamlar...


Problemi çözdük,
Benden önce kim nerede sökmüşse şamandırayı ve contayı takarken katlanmış kat izi yapmış... Üstünde şamandırayı tutan depoya basan plastik simit somuna da diş kaptırmış... Oto tamirhanesinde kendim söktüm conta değişimi yaparım diyordum, 10 dakikada söküp 50 dakikada zor taktım. Grenajlar açık birkaçgün takip ettim. Çözüldü Allah a çok şükür...
 
Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,545
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
Problemi çözdük,
Benden önce kim nerede sökmüşse şamandırayı ve contayı takarken katlanmış kat izi yapmış... Üstünde şamandırayı tutan depoya basan plastik simit somuna da diş kaptırmış... Oto tamirhanesinde kendim söktüm conta değişimi yaparım diyordum, 10 dakikada söküp 50 dakikada zor taktım. Grenajlar açık birkaçgün takip ettim. Çözüldü Allah a çok şükür...

Demek ki iyi usta bulmak için aynaya bakmak lazımmış :) Xcity 250'yi severim. Yakıt sarfiyatı kullandığım Burgman'a göre fazla olmasaydı. Bir Xcity daha almak isterdim. Güzel motordur. Kazasız belasız sürüşler.
 
Katılım
19 Haz 2007
Mesajlar
14
Benzin depo kapağı

Selam arkadaşlar,2014 xcity 250 motorumun benzin depo kapağının kapalı kalmasını sağlayan tırnak kırıldı,çözüm önerileri biz varmı acaba
 
Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,545
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
Selam arkadaşlar,2014 xcity 250 motorumun benzin depo kapağının kapalı kalmasını sağlayan tırnak kırıldı,çözüm önerileri biz varmı acaba

Xcity'nin pek de kaliteli olmayan bir yeridir. Yerinde olsam tuhafiyeciden cırt ve karşılığını alıp yapıştırarak cırtlı benzin kapağına dönüştürürüm. Her tuhafiyecide olmayabilir. Kadıköy'de masrafçılarda bulunur tahminen. Siyah renkte olanı pek sırıtmaz. Ya da geçmeli dolap kapağı tutucu vs vs ile halledilebilir.

Aşağıdaki parça sanırım.
https://www.trendyol.com/yamaha/x-city-250-depo-kapagi-citi-p-78362173
 
Son düzenleme:
Katılım
16 Nis 2015
Mesajlar
39
Benimki de seyir esnasında zaman zaman açılıyor, güçlü tutmuyor herhalde.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:19 ----------

3 ay yatınca akümüz bitmiş, söküp şarj yaptırdım ve bugün sezonu açmış oldum.
Motorda tek problemim arka fren. Şu anda tutmuyor desem yeridir, hemen hiç yavaşlatmıyor. Motorun ilk sahibiyim, bakımları serviste yapılıyor. Servis ustası 2 kez çözdü sorunu, ama bir süre sonra fren yine gevşiyor. Çözüm olarak fren sistemi komple değişecek dediler. O da 5-10 bin arası masraf. Bu masrafa girmeden ne yapılabilir, İzmir'de bu motordan anlayan usta var mıdır?
 
Katılım
4 Ocak 2014
Mesajlar
44
Selam arkadaşlar,2014 xcity 250 motorumun benzin depo kapağının kapalı kalmasını sağlayan tırnak kırıldı,çözüm önerileri biz varmı acaba

geçen yıl 80 tl ye aldım taktırdım...bır yakınıma motoru bir kere verdim sadece bir kere kırık getirdi...motor yoldaıken acılıyordu hep ...
 
Katılım
20 Mar 2020
Mesajlar
24
HErkese merhaba. 2 yıl önce 2015 model X City kullanmış, buraya da ara ara yazmıştım. Sonra sattım CRF ye geçtim. Ben X-City min ABS li olduğunu hatırlıyorum. Ancak dün arkadaşım dedi ki; hiç bir X City ABS li değildir :) aklıma fena takıldı :) Siz hiç ABS li X-City gördünüz mü ?
 
Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,545
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
HErkese merhaba. 2 yıl önce 2015 model X City kullanmış, buraya da ara ara yazmıştım. Sonra sattım CRF ye geçtim. Ben X-City min ABS li olduğunu hatırlıyorum. Ancak dün arkadaşım dedi ki; hiç bir X City ABS li değildir :) aklıma fena takıldı :) Siz hiç ABS li X-City gördünüz mü ?

Varsa da Türkiye'ye ABS'li gelmedi.
 
Katılım
4 Ocak 2014
Mesajlar
44
2014 yılında aldığım motorum hala aküsü bitmedi bu yuasa aküler neymiş beee..vallahi saygıyla egiliyorum
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,847
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
2014 yılında aldığım motorum hala aküsü bitmedi bu yuasa aküler neymiş beee..vallahi saygıyla egiliyorum

Benim 2016 model xmax'da da yuasa var orijina aküsü, hala bitmedi. ara ara kışları ilk çalıştırmadan önce akü düşük uyarısı verse de son iki senedir akü alsam mı almasam mı desem de hala kullanıyorum. Benim motor çok uzun süreler yatan motor, şimdi de en son 10 gün önce 100km yol yapmıştım, önümüzdeki haftaya kadar daha yatacak ama akü sağlam çıktı.
 
Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,545
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
Benim 2016 model xmax'da da yuasa var orijina aküsü, hala bitmedi. ara ara kışları ilk çalıştırmadan önce akü düşük uyarısı verse de son iki senedir akü alsam mı almasam mı desem de hala kullanıyorum. Benim motor çok uzun süreler yatan motor, şimdi de en son 10 gün önce 100km yol yapmıştım, önümüzdeki haftaya kadar daha yatacak ama akü sağlam çıktı.
Uzun yatacağı zaman aküyü sökün. Evde şarj yapın. Daha uzun dayanır. Benim motorun el kitabında motor 2 ay yattıysa aküyü değiştirin yazıyor. Motosiklet akü şarj cihazımla arabanın aküsünüde şarj ediyorum.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
16 Ara 2019
Mesajlar
238
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
arkadaşlar 2009 x city aldım. ful orjınal servis bakımlı 30 bin kmde. 1 depoyla 200 210km gidiyor. çok yakmıyor mu sizce de? x max bile 3,5 4 yakıyor
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,847
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
arkadaşlar 2009 x city aldım. ful orjınal servis bakımlı 30 bin kmde. 1 depoyla 200 210km gidiyor. çok yakmıyor mu sizce de? x max bile 3,5 4 yakıyor

xcity ile xmax aynı motoru kullanıyor diye biliyorum. Yakıt tüketimi konusunda çok büyük farkları olmamalı.
Benim 2016 xmax 250 3.5 litre/100km yakıyor ortalama. Belki sizin xcity daha önceki model motor olduğu için biraz fazladır ama olsun olsun 3.8 falan olsun. 4 ve üzerindeyse servise gösterin.
 
Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,545
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
arkadaşlar 2009 x city aldım. ful orjınal servis bakımlı 30 bin kmde. 1 depoyla 200 210km gidiyor. çok yakmıyor mu sizce de? x max bile 3,5 4 yakıyor
Öncelikle 100 km.de kaç litre yaktığını hesaplayın. Verdiginiz değer muğlak. 210 km. deponun dibine kadar mı gidiyor. Benim 2012 model xcity şehir içi(istanbul) yoğun trafik ortamı da dahil kullanımda 4.2 lt. Uzun yol 120 km/h altı sürüş 3.4 lt. yakıyordu. Bu arada o yılların xcity ve xmax motor blokları aynı olmakla birlikte enjeksiyon sistemleri farklı. Xmax' ta daha üst düzey elektronik enjeksiyon var. Xcity yakıtta cimri değildir. Fakat uzun yolda keyiflidir.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,037
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Öncelikle 100 km.de kaç litre yaktığını hesaplayın. Verdiginiz değer muğlak. 210 km. deponun dibine kadar mı gidiyor. Benim 2012 model xcity şehir içi(istanbul) yoğun trafik ortamı da dahil kullanımda 4.2 lt. Uzun yol 120 km/h altı sürüş 3.4 lt. yakıyordu. Bu arada o yılların xcity ve xmax motor blokları aynı olmakla birlikte enjeksiyon sistemleri farklı. Xmax' ta daha üst düzey elektronik enjeksiyon var. Xcity yakıtta cimri değildir. Fakat uzun yolda keyiflidir.

Bende de aynı model yılı X City vardı, mahalle arası ve yoğun saatlerde E5 ağırlıklı kullanımda hep 3,8-3,9 yakardı. Uzun yolda (üstelik yolculu olarak) 3,2'ye kadar düşürmüştüm. (Azami 120 km/s'e kadar...)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst