Yamaha Yamaha X-Max 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
22 Kas 2015
Mesajlar
709
xmax sahibi olmadım ama aklıma birşey geldi
2.el bir slip on egzoz alsanız hem görüntü hem ses olarak daha güzel olmazmı
xmaxlerde katalizör varsa büyük ihtimal ordan orjinal egzoz ayrılıyordur cıvata ile mivv yada akrapovic bulunup takılabilinir.

başta ben de ikinci el baktım. en ucuzu 800 tl istiyordu. uygun fiyata bulsam alacaktım. ama o egzozla kaç km yaptığını da bilmek gerek. zira egzoz olayı kronik problem. bunu ben değil yamaha servis çalışanları söylüyor. 40 ile 60'bin km arasında baş gösteriyor bu sorun. yani ikinci elde alsan yine aynı dertle muzdarip olacaksın.

ben akropoviç sevmiyorum. orijinal kafacıyım hocam :D
 
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
121
başta ben de ikinci el baktım. en ucuzu 800 tl istiyordu. uygun fiyata bulsam alacaktım. ama o egzozla kaç km yaptığını da bilmek gerek. zira egzoz olayı kronik problem. bunu ben değil yamaha servis çalışanları söylüyor. 40 ile 60'bin km arasında baş gösteriyor bu sorun. yani ikinci elde alsan yine aynı dertle muzdarip olacaksın.

ben akropoviç sevmiyorum. orijinal kafacıyım hocam :D

Akra Xmax’ in orjinal aksesuar eksozu yalnız :cat: Ben aldıktan kısa bir süre sonra taktırmıştım, herhalde üstüne 50-55 bin km yaptım, hiç bir sorun yok ses vs gibi
 
Katılım
2 Ocak 2019
Mesajlar
15
[/COLOR]
başta ben de ikinci el baktım. en ucuzu 800 tl istiyordu. uygun fiyata bulsam alacaktım. ama o egzozla kaç km yaptığını da bilmek gerek. zira egzoz olayı kronik problem. bunu ben değil yamaha servis çalışanları söylüyor. 40 ile 60'bin km arasında baş gösteriyor bu sorun. yani ikinci elde alsan yine aynı dertle muzdarip olacaksın.

ben akropoviç sevmiyorum. orijinal kafacıyım hocam :D

Hocam benim motor 19 binde ve bu sorunu yaşadım.egzoscu açıp yaptiktan sonra herhangi bir sorun yaşadın mi? Yaptırmasam ne gibi zararı olur bilgin var mı?
 
Katılım
22 Kas 2015
Mesajlar
709
[/COLOR]

Hocam benim motor 19 binde ve bu sorunu yaşadım.egzoscu açıp yaptiktan sonra herhangi bir sorun yaşadın mi? Yaptırmasam ne gibi zararı olur bilgin var mı?

yok yaşamadım. tıkır tıkır çalışıyor. yaptırmazsan ne gibi zararı olur bilgim yok ama içindeki parçalar sürekli ses yapar. artı o parçalar içinde çarpa çarpa bir süre sonra egzozu tamir edilemez duruma bile getirir kanımca.
 
Katılım
2 Ocak 2019
Mesajlar
15
evet yakın zamanda benimde başıma geldi. maalesef kronik problem. içi dağılıyor egzozun. ben servisin yönlendirdiği tamirciye gittim. egzoz kesilip içi açılıyor. akabinde tamir sonrası tekrar kaynaklanıyor. 200 tl'ye yaptırmıştım Bursa'da.

Hocam bende arastiracagim aydinda yasiyorum en kötü senin yaptırdığın yere gelip 200 300 yaptırıp 200 300 benzin parası verip 500 600 tl ile kurtarmayı düşünüyorum. Yaptırdığın yerin adres bilgisi ve dükkan ismini paylaşabilirmisin?
 
Katılım
22 Kas 2015
Mesajlar
709
Hocam bende arastiracagim aydinda yasiyorum en kötü senin yaptırdığın yere gelip 200 300 yaptırıp 200 300 benzin parası verip 500 600 tl ile kurtarmayı düşünüyorum. Yaptırdığın yerin adres bilgisi ve dükkan ismini paylaşabilirmisin?

hocam önce aydın'daki yamaha servislerini arayıp tanıdıkları egzozcu olup olmadığını sor. Belki vardır. oradan buralara yorulma. geldiğin zaman motorun 1 gün orada kalması gerek. hemen yapıp veremiyor çünkü. eğer gelmeyi düşünürsen, gelmeden önce adamı ara hem fiyat al.

benim gittiğim yer burası; kaynakçı yaşar usta
 
Katılım
11 Mar 2008
Mesajlar
70
Merhaba arkadaşlar. Yarın nasipse xmax 250 abs alacağım. İzmir'de götürüp gösterebileceğim tavsiye edebileceğiniz bir yar var mıdır? Ya da kendim bakmam gereken yerleri var mı?
 
Katılım
1 Eyl 2018
Mesajlar
346
Ben izmirli olmadığım için bilmiyorum. Ama farklı bir yer söyleyen çıkmaz ise en yakın yetkili servise götürün. Hayırlısı olur inşallah.
 
Katılım
25 May 2019
Mesajlar
3
2019 xmax 250 iron. 2600km Merhaba arkadaşlar. Bazen sabah motoru çalıştırmak istediğimde marşa basıyorum marş alıyor ama motor çalışmıyor O esnada gösterge panelinde arıza kodu 51 yazıyor ve anahtar ışığı hızlı şekilde yanıp yanıp sönüyor. Motoru kontağı kapatıp tekrar açtığımda çalışıyor. Arıza kodu 51 nedir bilen varmı. Bu konuda ne yapabilirim. Tam kesin bilgi almadan önce servise götürmek istemiyorum Çünkü motoruma çakarlı Led ve Amerikan park sistemi yaptırdım. bunlardan kaynaklanıyor diye korkuyorum, kesin öğrendikten sonra gideceğim servise.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,001
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Immobilizer hatasına benziyor; anahtarınızı okuyamıyor olabilir. Yedek anahtarla denediniz mi? Yedek anahtarda yapmıyorsa anahtarınızın kodunu okuyamıyordur. Anahtarlığınızda (veya anahtar deliği yakınlarında) manyetik (veya manyetik olma ihtimali olan) bir şey varsa onu çıkarıp tekrar deneyin...
 
Katılım
25 May 2019
Mesajlar
3
Merhaba hocam. Öncelikle ilgilendiğiniz için çok teşekkür ederim. Siz söyledikten sonra bende farkettim sayenizde. Evet doğru manyetik alandan galiba. Yedek anahtar almadım. Ancak dediğiniz gibi anahtarımla aynı halkaya taktığım alarm anahtarlığı var. Çok güçlü sinyal yayıyor. Bunu çıkartıp tekrar deniycem. Birkaç gün denedikten sonra neticeyi buraya yazarım. Saygılar...
 
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
Immobilizer hatasına benziyor; anahtarınızı okuyamıyor olabilir. Yedek anahtarla denediniz mi? Yedek anahtarda yapmıyorsa anahtarınızın kodunu okuyamıyordur. Anahtarlığınızda (veya anahtar deliği yakınlarında) manyetik (veya manyetik olma ihtimali olan) bir şey varsa onu çıkarıp tekrar deneyin...

Kontak yuvasina wd40 tarzi yaglayici sıkıldığinda bu sorunu verebiliyor,yaglama kismi film tabakasi oluşturuyor.

Hatta tanzikli yikamadan sonrada bir defa verdi.fazla önemsemedim.

Xmax da benimde başima geldi,anahtardaki kömür ile kontak okuyucu haberleşemiyor,

Kontakt sprey sıkarak sorunu çözdüm.

Her yere wd40 sıkmak gelenek oldugundan dikkat etmek lazim.her spreyin amaci farklidir.
 
Son düzenleme:
Katılım
25 May 2019
Mesajlar
3
Merhaba hocam. Öncelikle ilgilendiğiniz için çok teşekkür ederim. Siz söyledikten sonra bende farkettim sayenizde. Evet doğru manyetik alandan galiba. Yedek anahtar almadım. Ancak dediğiniz gibi anahtarımla aynı halkaya taktığım alarm anahtarlığı var. Çok güçlü sinyal yayıyor. Bunu çıkartıp tekrar deniycem. Birkaç gün denedikten sonra neticeyi buraya yazarım. Saygılar...
 
Katılım
5 Mar 2019
Mesajlar
21
2019 xmax 250 iron. 2600km Merhaba arkadaşlar. Bazen sabah motoru çalıştırmak istediğimde marşa basıyorum marş alıyor ama motor çalışmıyor O esnada gösterge panelinde arıza kodu 51 yazıyor ve anahtar ışığı hızlı şekilde yanıp yanıp sönüyor. Motoru kontağı kapatıp tekrar açtığımda çalışıyor. Arıza kodu 51 nedir bilen varmı. Bu konuda ne yapabilirim. Tam kesin bilgi almadan önce servise götürmek istemiyorum Çünkü motoruma çakarlı Led ve Amerikan park sistemi yaptırdım. bunlardan kaynaklanıyor diye korkuyorum, kesin öğrendikten sonra gideceğim servise.

benim kontak açıkken anahtar motordan uzaklaştığında birkaç kez yaşadım çalışmama durumunu ama motor arıza kodu vermemişti. Eski kasada 51 kodu fan rölesi diyor ama 2900km'deki motorda ilk çalışmada böyle bir arıza verip ardından geçmesi mantıklı değil. İmmobilizer ile ilgili olabilir, Bir anahtarları ayırıp deneyin bakalım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:44 ----------

Bu arada yeni kasa için servis manueli arıyorum, ulaşabilen olursa paylaşırsa sevinirim :)
 
Katılım
23 Şub 2013
Mesajlar
183
Herkese günaydın.Hayırlı cumalar. Dün itibariyle 2015 XMax 250 ABS mi 12500 km de sattım.Sıfır km X Max 400 yada ikinci el Honda NC750 X DCT düşünüyorum.Motora sadece yaz aylarında ve uzun yolda bindiğim için tarz değiştirmeyi düşündüm ama kararsızım.Çok aktif olamasamda bunca yıl bu forumu takip edip fikirlerinizi okudum ve yine fikrinizi soruyorum.Herkese selamlar.Tekeriniz düz bassın.
 
Katılım
11 Eyl 2012
Mesajlar
3,105
Motora elcik rüzgarlığı taktım, 70-80 tl bir şey, işe yaradı bence
pjn80wr-jtBnDjQwFGpFqnwFQwIr9ttpmqmS84WU4u9yTXqhE5AHcPg-9Yjn3KXquso2lLtndMGz4YZw_FS3-BjtNko5LTBeyWvt7M7mcbK21XQzG_zFew5VAX_dj7LmfrxIg4nhCLrF6GF11zXxMng059iMCIvVucuzG0BOW3Yl0UjHQYblMhXP1-kBPGdtB8F_kk0Mwk1g6Fe_hDwb98QZkM7hTesH4Mx6VsGnjP_WJlxW6Uhl4nhKBg4oQLCui9u6HpGu5aTl-aCMDI0k1CfQ9BhXLdltRrijH2q3e7qY7kLRKh-TFipUwqAm_S1SdB_ESuVjeP8tM890qKR8pjjTrp360ZZU1sFoSWrfzmAv0I8zE9pVvw9454Dx1wBMxcvWgefnXa6jHxCU3ZS7uzI3VTPgUcwNfqpixEsyDd_wsvozpcFr49WWHvTZXqdqtGF4amp3xzaAMIpXvbbA32AnCQF00BvS9w6jFyK3IZC62b6zzsgqNPoHMYHgizw6hMsuqSdDKms9uVzZBPvh2Af4e-6EK7SXZsAFnYfBrh91eE3zuaPtHrzYEpuVayIUm-jIQThRVd3Um5Bz2xQrC4LicFK1hkm6mnae68oFoyc0uzhvoo4JEpxZTfTiOZjTQO9-S_OOPwLPQLFTXBk8lzY7aX3TyZl2=w1112-h625-no
 
Katılım
5 Mar 2019
Mesajlar
21
Herkese günaydın.Hayırlı cumalar. Dün itibariyle 2015 XMax 250 ABS mi 12500 km de sattım.Sıfır km X Max 400 yada ikinci el Honda NC750 X DCT düşünüyorum.Motora sadece yaz aylarında ve uzun yolda bindiğim için tarz değiştirmeyi düşündüm ama kararsızım.Çok aktif olamasamda bunca yıl bu forumu takip edip fikirlerinizi okudum ve yine fikrinizi soruyorum.Herkese selamlar.Tekeriniz düz bassın.

Merhaba, ben de 400 düşündüm fakat 300 aldim. Cok memnunum 400 ikinci el darligi yasayabilir fiyatlar cok farkediyor. Ben olsam uzun yol kullanımı icin bir degisiklik yapip 750x + çanta alirdim. cok konforlu motorlar gerçekten. Ben de yenileyecegim zaman maddiyatima gore tracer 700 olmazsa 750x dct dusunuyorum. Bir 15bin olsun da :)
 
Katılım
23 Şub 2013
Mesajlar
183
Merhaba, ben de 400 düşündüm fakat 300 aldim. Cok memnunum 400 ikinci el darligi yasayabilir fiyatlar cok farkediyor. Ben olsam uzun yol kullanımı icin bir degisiklik yapip 750x + çanta alirdim. cok konforlu motorlar gerçekten. Ben de yenileyecegim zaman maddiyatima gore tracer 700 olmazsa 750x dct dusunuyorum. Bir 15bin olsun da :)

Teşekkürler kardeşim.Bende öyle düşünüyorum.Sanırım NC750 x alıcam.Biraz sıkıştırp sıfırını almayı düşünüyorum.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst