Yamaha Yamaha X-Max 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
14 Ara 2008
Mesajlar
485
Rica ederim kardesim. Yardimim olduysa ne mutlu bana. Kafana takilmasin xmax da kronik bir sorun yok. Hersey olmasi gerektigi gibi. Motor aktarma sistemine bagli olarak normal isliyor. Bakimlari aksatma devam Allah in izniyle. Selamlar.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:53 ----------

[url=http://hizliresim.com/ZVgBEk][url]http://i.hizliresim.com/ZVgBEk.jpg[/url][/url][url=http://hizliresim.com/AqQMO7][url]http://i.hizliresim.com/AqQMO7.jpg[/url][/url][url=http://hizliresim.com/My5GRa][url]http://i.hizliresim.com/My5GRa.jpg[/url][/url]

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:01 ----------

Biri Yamaha 50 lt.orjinal Çantaya port bagaj mı dedi? uzun yol yapanlar faydasını bilir. [url=http://hizliresim.com/mzjyy0][url]http://i.hizliresim.com/mzjyy0.jpg[/url][/url]

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:10 ----------

sidebag yapım aşamasında Xmax 400 Touring [url=http://hizliresim.com/gAz0B0][url]http://i.hizliresim.com/gAz0B0.jpg[/url][/url]

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:17 ----------

http://youtu.be/RyxdwPlgfV4

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:00 ----------

bu tarz damla yapışkan arıyorum bilen varmıdır. [url=http://hizliresim.com/DRVjzl][url]http://i.hizliresim.com/DRVjzl.jpg[/url][/url]

Bu yapiskanlarin oldugu resim benim motora ait :D Ne kadar benziyor diyordum tanidim :D Hala ariyorsan bunlari reklamcilarda yada promosyon malzemeleri satanlarda oluyor. Damla etiket diye geciyor adi. Hani su anahtarliklarin uzerinde olanlardan. Rahatlikla bulabilirsin. Lakin biraz yapisma sorunu oluyor. Yapistigi yerdeki plastigin tirtikli yuzeyinden dolayi zamanla dusuyor ama para degil. Ben oyle gorup aldim bi isyerinden para vermedim. Dustukce yenisiyle tamamlanabilir.
 
Katılım
13 Mar 2015
Mesajlar
435
Polini marka varyatörler hakkında bilgisi olan var mıdır? Gerek var mı sizce varyatör değişimine?
 
Super Moderator
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
4,360
Polini marka varyatörler hakkında bilgisi olan var mıdır? Gerek var mı sizce varyatör değişimine?

J.Costa öneririm, xmax 250 varyatörü ile polini varyatör arasında cok ciddi bir fark yok, cünkü kendisi de 6 baga kullanmakta. Çalışma sistemini biliyorsanız, gazı açtığınızda varyatör içerisindeki bagalar hareket etmek sureti ile tasa dokunur ve tası ileri doğru iter,sizde bu hareket sonunda kalkış yapmış olursunuz. J.costa'da ise, bu bagalar zaten tasa dokunur halde bekliyordur yani bagaların tası itene kadar geçen tepkime süresini 0'a indiriyor olmasıdır, Dolayısı ile kalkışı ve tepkimeyi otomatik olarak artırmaktadır. Ayrıca J.costa daha fazlat baga kullandığı için (yanlış hatırlamıyorsam 12 ya da 16 adet)tasa daha fazla noktadan kuvvet uygular ve bu durum motosiklete ivme kazandırır, aynı zamanda daha çok devir çevirir, ve yakıt artırır. Diğer taraftan motosikletin son hızına etki eder. Sebebi de orjinal varyatörde olan baga yapısının j.costa da daha fazla ve farklı geometride olması ile alakalıdır, j.costadaki bagalar kaba tabir ile daha uzun oldukları için ( şekil olarak daha düz,silindirik değil) tası daha fazla ileriye ittirerek, kayışın daha fazla gerilmesini ve otomatik olarak hızın da artmasını sağlar. Aşağıdaki video daha açık bir şekilde anlatmaya yardımcı olacaktır.

https://www.youtube.com/watch?v=qd6T_62tZa0
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Mar 2015
Mesajlar
435
J.Costa öneririm, xmax 250 varyatörü ile polini varyatör arasında cok ciddi bir fark yok, cünkü kendisi de 6 baga kullanmakta. Çalışma sistemini biliyorsanız, gazı açtığınızda varyatör içerisindeki bagalar hareket etmek sureti ile tasa dokunur ve tası ileri doğru iter,sizde bu hareket sonunda kalkış yapmış olursunuz. J.costa'da ise, bu bagalar zaten tasa dokunur halde bekliyordur yani bagaların tası itene kadar geçen tepkime süresini 0'a indiriyor olmasıdır, Dolayısı ile kalkışı ve tepkimeyi otomatik olarak artırmaktadır. Ayrıca J.costa daha fazlat baga kullandığı için (yanlış hatırlamıyorsam 12 ya da 16 adet)tasa daha fazla noktadan kuvvet uygular ve bu durum motosiklete ivme kazandırır, aynı zamanda daha çok devir çevirir, ve yakıt artırır. Diğer taraftan motosikletin son hızına etki eder. Sebebi de orjinal varyatörde olan baga yapısının j.costa da daha fazla ve farklı geometride olması ile alakalıdır, j.costadaki bagalar kaba tabir ile daha uzun oldukları için ( şekil olarak daha düz,silindirik değil) tası daha fazla ileriye ittirerek, kayışın daha fazla gerilmesini ve otomatik olarak hızın da artmasını sağlar. Aşağıdaki video daha açık bir şekilde anlatmaya yardımcı olacaktır.

https://www.youtube.com/watch?v=qd6T_62tZa0

Çok teşekür ederim detaylı açıklamanız için. Jcosta'yı araştıracağım.
 
Super Moderator
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
4,360
Çok teşekür ederim detaylı açıklamanız için. Jcosta'yı araştıracağım.

Rica ederim, fakat avantajlarin yaninda bu isin dez avantajlari da mevcut. Surtunme arttigindan kayisin cok daha fazla hirpalanacaktir, ayrica motor daha da sikistigindan omrunun azaldigina dair soylemler mevcut.. Bunlari da goz onunde bulundurmak lazim.
 
Katılım
12 Kas 2011
Mesajlar
329
Bir tanıdığım yeni Xmax 250 almayı düşünüyor. Ben de doğrudan kullananlara danışayım dedim. Genel olarak şehiriçi ve dışı ortalama yakıtı, bakım aralıkları ve maliyetleri ile eğer varsa, akut veya kronik sorun-ları nedir acaba?

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:18 ----------

Motor_Derili, xmax ın kronik hatası olmadığına dair mesajını, ben yazdıktan sonra gördüm. :cat:
Ek olarak diğer, yakıt tüketimi bakım gibi konularda bilgi verebilir misiniz?
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Ara 2008
Mesajlar
485
250 nin yakit tuketimi 3.1-3.8 aralarinda. Ilk bakimi 1000. Km de sonra 3000 km de bir. Tip guzel gidis guzel. Kaliesi guzel. Genelde edilen sikayeti ise sele ve amortisor sertligi. Spor bir scooter oldugu icin amortisoru kabul ediyorum. Guzel viraj aliyor. Momo olanlarin selesi bana daha rahat geldi.

En cok tutulani gri abs li modeldir. :)
 
Katılım
14 Ağu 2012
Mesajlar
60
Herkese merhablar,
Ben de 2015 beyaz X-max ile aranıza katıldım. Daha önceden çok çeşitli motosikletlerim olmuştu. bakalım artık hayırlısı. çok araştırarak almaya karar verdim. Ancak acayip rüzgar alıyor motor. Daha önce forumda yazılan Givi marka asansörlü tip siperlik için Feyizoğlunu aradım ama 2015 için uygun olmadığını söylediler. Sanırım o model daha önceki motorlara uygunmuş. yeni kasa için uzun ön cam kullanan var mı? Ve rüzgara etkisi nedir?
Cevaplarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.
 
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,246
Herkese merhablar,
Ben de 2015 beyaz X-max ile aranıza katıldım. Daha önceden çok çeşitli motosikletlerim olmuştu. bakalım artık hayırlısı. çok araştırarak almaya karar verdim. Ancak acayip rüzgar alıyor motor. Daha önce forumda yazılan Givi marka asansörlü tip siperlik için Feyizoğlunu aradım ama 2015 için uygun olmadığını söylediler. Sanırım o model daha önceki motorlara uygunmuş. yeni kasa için uzun ön cam kullanan var mı? Ve rüzgara etkisi nedir?
Cevaplarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.

Nasıl formu okumadığınız belli sizi gidiler :cyclopsan
Ben orjinal tur camını kullanıyorum o kadar memnunum ki anlatamam.
Rüzgar yok rahatlık var kaskın vizörünü kapatmaya hiç ama hiç ihtiyaç duymuyorum.kaskın içinde çalan müziği rahat duyuyorum sesini bile kısıyorum sen düşün ben bu konuda detaylı bir paylaşım yaptım bakabilirsin.
G35idS.jpg


---------- Mesajlar birleştirildi - 01:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:18 ----------

Rica ederim, fakat avantajlarin yaninda bu isin dez avantajlari da mevcut. Surtunme arttigindan kayisin cok daha fazla hirpalanacaktir, ayrica motor daha da sikistigindan omrunun azaldigina dair soylemler mevcut.. Bunlari da goz onunde bulundurmak lazim.

Bende jcostalar hakkında bu tip dezavantajları duydum-okudum bende taktıracaktım vazgeçtim,
Peki polini nasıl mış?

Bu arada yazılım ile %20 performans artışı oluyormuş bilginiz var mı?
 
Katılım
13 Mar 2015
Mesajlar
435
Biraz araştırınca @Levent Gocmen'in dediği gibi bayağı bir dezavantajı varmış bu işin.

scooturk.com ' da okuduğum aşağıdaki yorum da üzerine tuz biber ekti. Ben vazgeçtim varyatör işinden.

Merhaba,
İçinden çıkan orjinal baga hafiftir son hız düşer ve yüksek devir çevirir öle ki motoru zorlarsanız yanık kokusu gelir bu kayışınızın yanmaya başladığının işaretidir,
Benim başıma geldi, kayışı değiştirdim fazla kullanamadan,
Ağır baga takar iseniz (ben 2.5 gr ağır taktım)hız artıyor fakat
Bagalar fazla sürtünmeden çok kısa sürede bitiyor j.costa nın altın sarısı orta göbeği eriyor ve kullanılmaz hale geliyor ayrıca kayışınız koparak yolda kalıyorsunuz(buda başıma geldi)
Ayrıca varyatörün takıldığı yerde metal erimesine sebeb oluyor ,
4-5 paket baga,iki sıfır kayış ve bir sürü takıp çıkarma İşlemine mal oldu bana j.costa,
Ayrıca kendiside çöp olarak satma şansınıda kaybettim,
Kendimi zor kurtardım j.costa batağından
Allah düşürmesin...

@mehmetenis Görsel olarak bence kötü gözükse de işlevsellik adına benim de aklımdan geçiyor uzun cam. Boyun kaçtı senin? 185 benimki. Aldıktan sonra ekstradan mandallı aparat takmak gerekmez herhalde, değil mi ?
 
Katılım
12 Kas 2011
Mesajlar
329
250 nin yakit tuketimi 3.1-3.8 aralarinda. Ilk bakimi 1000. Km de sonra 3000 km de bir. Tip guzel gidis guzel. Kaliesi guzel. Genelde edilen sikayeti ise sele ve amortisor sertligi. Spor bir scooter oldugu icin amortisoru kabul ediyorum. Guzel viraj aliyor. Momo olanlarin selesi bana daha rahat geldi.

En cok tutulani gri abs li modeldir. :)

Çok iyi özetlemişsiniz; tekrar teşekkürler. Cümleten kazasız sürüşler dilerim. :king:
 
Super Moderator
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
4,360
Bende jcostalar hakkında bu tip dezavantajları duydum-okudum bende taktıracaktım vazgeçtim,
Peki polini nasıl mış?

Bu arada yazılım ile %20 performans artışı oluyormuş bilginiz var mı?

Varyatörde yapılacak değişikliklerin çalışma prensibi olarak farklılık göstermemesinden ötürü polini tarafında da dezavantaj olacaktır diye düşünüyorum. Ayrıca yazılım konusunda bir fikrim ya da duyumum yok.
 
Katılım
14 Ağu 2012
Mesajlar
60
Nasıl formu okumadığınız belli sizi gidiler :cyclopsan
Ben orjinal tur camını kullanıyorum o kadar memnunum ki anlatamam.
Rüzgar yok rahatlık var kaskın vizörünü kapatmaya hiç ama hiç ihtiyaç duymuyorum.kaskın içinde çalan müziği rahat duyuyorum sesini bile kısıyorum sen düşün ben bu konuda detaylı bir paylaşım yaptım bakabilirsin.
http://imageshack.us/a/img673/8416/G35idS.jpg

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:18 ----------



Çok teşekkürler cevabınız için. Çok utandım bak şimdi o kadar da baktım ama görmemişim demek ki. Ben de orijinal tur camı siparişi vereyim o zaman.
 
Katılım
29 Eki 2013
Mesajlar
2
merhaba arkadaşlar yamaha xmax 250 ile aranıza yeni katıldım motosikletimi dün aldım 2012 model 3600 de motorun ön kısmında sanırım civataların sıkışmamasından kaynaklı sesler geliyor bunu nasıl yaptırabilirim masrafı çok olurmu
 
Katılım
20 Tem 2015
Mesajlar
1
Merhaba güncelleme yapayım dedim.
İstanbul Maltepe'de Tuna Motor'a götürdüm geçen hafta (temmuz 2015). Yamalube kullandılar, 80 tl aldılar. Motorumu yıkayıp teslim ettiler. Ümraniye'deki servis 125 tl alıyormuş.

Saygılar
 
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,246
Ben dün 25.000 KM bakımı yaptırdım Maşallah Saat gibi tık demiyor,Bu tip motorlarda km nin bakımlı olduktan sonra pek bi önemi yok aynı durum tüm japon motorları için de geçerlidir.
Bu arada dünkü bakımda aneos tam sentetik 10W-50 yağ koydular yağ filtresini K&N yağ filtresi taktırdım,
90 numara defransiyel yağ değişimi 250gr.
Debriyaj ,hava filtreleri ve ağırlıkların temizlenmesi zımparalanması yağlanması sonrasında motor çok rahat iki kişi ile 150 km leri gördü.
Demek ki tek kişiyle rahat 160-165 km leri görecek bakalım denemesini yapıp burada yazıcam.
 
Katılım
7 Eki 2014
Mesajlar
408
Motorumu xmax ile takas etmek istiyorum ancak ABS'li uygun bir şey bulamadım. ABS'siz alsam çok sıkıntı çeker miyim ? Motosikletim ABS'li ve bu bana güven veriyor ama xmax'ı da çok istiyorum.
 
Katılım
14 Ara 2008
Mesajlar
485
Abs olmazsa olmazdir bence motorsikletin. Hele ki abs li kullaniyorsan abssiz insani tedirgin ediyor. Guven vermiyor. Hatta benim xmax i test eden abssiz xmax li arkadas kafama ediyim keske abs li alsaydim demisti.

Bu arada senin MT07 nin bilgilerini verseydin. Belki absli xmax takasi cikar :)
 
Son düzenleme:
Katılım
28 Mar 2004
Mesajlar
562
Merhaba arkadaşlar, bir miktar aradan sonra yeniden forumdayım bu defa başlıkta bir 400 ABS ile :) (Evlenme, motosiklete binmeye ikna etme, bütçeleme bulma alma vs.) Rodajı tamamladıktan sonra ağırlıklı şehir dışı (İstanbul dışı) gezilerde kullanıyor olacağım. Başlık tabi çok uzun, bir miktar geriye kadar okudum ancak xmax'çiler için hiç bir buluşma haberi görmedim. Denendi olmadı mı yoksa hiç niyetlenilmedi mi?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst