Yamaha Yamaha X-Max 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
2 May 2015
Mesajlar
1,583
E

Motora ön çatal koruma takozu taktırmayı düşünüyorum Şöyle bir parça;
Bu parçanın fiyatı 125₺ ama sahibinden.com da 50₺ ye Demirden takoz yapan yerler var acaba bu parçanın 2-3 cm uzununu mu yaptırsam ?

http://i.hizliresim.com/4g76q7.jpg

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:04 ----------



üstad tank ped ayaklıklarla on numara olmuş, bende kısa zamanda bu ayaklıklardan taktırmak istiyorum çok hoş duruyor,

hocam,bu çatal koruma takozu ne işe yarar,yani çatalı neden koruyor anlayamıyorum, motor yan yatsa çatal yeremi temas ediyorda onu koruyorkide çatalın yere temas edeceğini pek sanmıyorum
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,246
hocam,bu çatal koruma takozu ne işe yarar,yani çatalı neden koruyor anlayamıyorum, motor yan yatsa çatal yeremi temas ediyorda onu koruyorkide çatalın yere temas edeceğini pek sanmıyorum

Üstat koruyordur herhalde :cat:
Şaka bir yana çatal koruma yan yatmasından ziyade ki yan yatmalarda da büyük faydası olabilir ama ön fren ve diskleri koruyor.Çok elzem bir şey değil ama taktırılsa da kötü olmaz.

Ama resimde görünen parça bana kısa geldi onun biraz daha uzunu yapılabilir mesela bu resimde görünen yan yatması halinde ön sistemleri koruması biraz düşük geldi belki 2-3 cm uzunu daha faydalı olur gibime geliyor

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:16 ----------

Merhaba,

Yakında bir motor alacağım. Şu an araştırma ve kendime uygun olanı konusunda bazı kararsızlıklardayım.

Kullanım amacım yoğunluklu olarak şehiriçi ve haftasonları Şile vs gibi yerler.

Bütçem: 15 bin + 1 bin TL (Ekipman, kurs vs masraflar dahil)

Düşündüğüm: XMAX 250 ABS, NMAX (gelince), PCX150

İlk defa motor kullanacağım. Daha önce çok kısa 1-2 kullanmışlığım var ama tecrübesizim. Bisiklet tecrübem iyi. Biraz gözümü korkutsa da doğru eğitim ile kendimi geliştirebileceğimi düşünüyorum. Eğitim ve ekipman benim için çok önemli.

Başlangıç için XMAX250 uygun mudur yoksa daha güçlü ekipman ve aksesuarlar ile NMAX mi denemeliyim? XMAX 250'yi aldıktan sonra düşüreceğimi öngörerek yan koruma vs yine bir ek bütçe daha harcamanız gerekiyor. NMAX ile çok uzun yol olmasa da uzun yol alabilir miyim, Şile vs...

XMAX250'nin tok görüntüsü en büyük cazip gelen konulardan biri. NMAX ve PCX150'den oraya geçiş mi yapmalıyım kararsızım.

Tecrübeler doğrultusunda fikirlerinizi beklerim.

Teşekkürler

Merhaba,hiç motor tercübeniz yoksa 250cc lik bir motor size fazla gelebilir,
Benim size tavsiyem 125cc lik ön iki teker arka tek teker yamaha tricity almanız yamaha nmax ve honda pcx bildiğim kadarı ile 150 cc lik bir motor,
Ekipmanlar ve eğitim için ise 1000₺ bana az geldi ,

Yan koruma barları pcxler de olmasına rağmen bildiğim kadarı ile yamaha scooterlarda yok.

Yine karar sizin ama tercübenizin olmayışı 250cc lik motor için tehlikeli sonuçlar doğurabilir
 
Katılım
2 May 2015
Mesajlar
1,583
Üstat koruyordur herhalde :cat:
Şaka bir yana çatal koruma yan yatmasından ziyade ki yan yatmalarda da büyük faydası olabilir ama ön fren ve diskleri koruyor.Çok elzem bir şey değil ama taktırılsa da kötü olmaz.

Ama resimde görünen parça bana kısa geldi onun biraz daha uzunu yapılabilir mesela bu resimde görünen yan yatması halinde ön sistemleri koruması biraz düşük geldi belki 2-3 cm uzunu daha faydalı olur gibime geliyor

anladım,keyfe keder bişey yani:)
 
Katılım
17 Eyl 2014
Mesajlar
216
ABS'siz veya Momodesign alanlar keşke ABS'li alsaydım dediğiniz oldu mu ?

Şuan ABS kullanıyorum ABS mi momo mu deseler ABS derim burda iki seçeneğin var 1 . Seçenek görüntü ben görüntü istiyorum dersen momo al bin canavar 2.seçenek bana güvenlik Lazım motor çok fazla panik halinde frene basıyorum abs alıcaksın nekadar asılsanda firene düşmen çok az ihtimal
 
Katılım
7 Eki 2014
Mesajlar
408
Şuan ABS kullanıyorum ABS mi momo mu deseler ABS derim burda iki seçeneğin var 1 . Seçenek görüntü ben görüntü istiyorum dersen momo al bin canavar 2.seçenek bana güvenlik Lazım motor çok fazla panik halinde frene basıyorum abs alıcaksın nekadar asılsanda firene düşmen çok az ihtimal

Bence gri xmax 250 momodan daha şık gözüküyor, tabi tercih meselesi.
 
Katılım
12 Tem 2015
Mesajlar
3
Üstat koruyordur herhalde :cat:
Şaka bir yana çatal koruma yan yatmasından ziyade ki yan yatmalarda da büyük faydası olabilir ama ön fren ve diskleri koruyor.Çok elzem bir şey değil ama taktırılsa da kötü olmaz.

Ama resimde görünen parça bana kısa geldi onun biraz daha uzunu yapılabilir mesela bu resimde görünen yan yatması halinde ön sistemleri koruması biraz düşük geldi belki 2-3 cm uzunu daha faydalı olur gibime geliyor

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:16 ----------



Merhaba,hiç motor tercübeniz yoksa 250cc lik bir motor size fazla gelebilir,
Benim size tavsiyem 125cc lik ön iki teker arka tek teker yamaha tricity almanız yamaha nmax ve honda pcx bildiğim kadarı ile 150 cc lik bir motor,
Ekipmanlar ve eğitim için ise 1000₺ bana az geldi ,

Yan koruma barları pcxler de olmasına rağmen bildiğim kadarı ile yamaha scooterlarda yok.

Yine karar sizin ama tercübenizin olmayışı 250cc lik motor için tehlikeli sonuçlar doğurabilir

Merhaba,

Yönlendirmeler için teşekkürler. 1000 TL ek bütçe olarak belirtmek istemiştim. Gerekirse motoru bir kademe alt alıp ekipman, güvenli sürüş eğitimleri, aksesuar vs onlara daha fazla para harcamak istiyorum. Koruma ve bilinç benim için motordan daha önde...

125'ten 250'ye geçerken biraz zarar edilecek galiba, o yüzden direkt 250 ile mi diye düşünmüştüm ama tekrar gözden geçireceğim...

Teşekkürler
 
Katılım
22 May 2015
Mesajlar
50
Merhabalar. Kawasaki Z250SL ve Yamaha X-Max 250 arasında gidip geliyorum. Haftaiçi şehir içinde işe gidip gelirken kullanacağım, Pazar günleri ise çıkıp en az 100-200 km küçük gezilere çıkacağım. X-Max uzun yollarda güçten tehlikeye atıyor mu? Sırf bu yüzden 140'larda diri gidebilen Z250SL'e kayıyorum, çünkü şehirlerarası yollarda sağ ayrılmalarda orta şeritten gidebilecek ve 120+ hızlarda 140'a kadar seri hızlanabilmesi gerektiğini düşünüyorum.

Rahatlığı ve kullanışlılığına rağmen bahsettiğim hızlanma eksikliğinden dolayı Z250SL düşünüyorum. Amacım yolda güvenle gitmek, hız yapmak için istemiyorum. Sürüş de önemli. Malum scooterlarda ön taraf yere çok az basıyor ve en ufak panik durumunda hemen düşmenize sebep oluyor. Bu motorda bu ne derece var?


Bu konuda tecrübeleriniz neler? Bir de normal şehiriçi ve uzun yol kullanımlarda yakıt tüketimini net ölçen var mı?
 
Katılım
14 Tem 2015
Mesajlar
5
Merhabalar;
Ben internette çok araştırdım ön gündüz farı ve arka orjinal yamaha çanta ledi ile ilgili bir döküman bulamadım. Ikisinide hallettim sizede fikir verebilir diye foto
view
view
view
 
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,246
Merhabalar;
Ben internette çok araştırdım ön gündüz farı ve arka orjinal yamaha çanta ledi ile ilgili bir döküman bulamadım. Ikisinide hallettim sizede fikir verebilir diye foto https://drive.google.com/file/d/0B6IRjvC9glyHSmtyTm5nVldzV3c/view?usp=sharinghttps://drive.google.com/file/d/0B6IRjvC9glyHajhiZzZnS3IwR1k/view?usp=sharinghttps://drive.google.com/file/d/0B6IRjvC9glyHNUFseTktd1lOSGc/view?usp=sharing

İnternette olmaz ama bizim forum da var,

yalnız fotolar gözükmüyor
 
Katılım
14 Tem 2015
Mesajlar
5
ZVgBEk.jpg
[/url][/IMG]
AqQMO7.jpg
[/url][/IMG]
My5GRa.jpg
[/url][/IMG]

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:01 ----------

Biri Yamaha 50 lt.orjinal Çantaya port bagaj mı dedi? uzun yol yapanlar faydasını bilir.
mzjyy0.jpg
[/url][/IMG]

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:10 ----------

sidebag yapım aşamasında Xmax 400 Touring
gAz0B0.jpg
[/url][/IMG]

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:17 ----------



---------- Mesajlar birleştirildi - 17:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:00 ----------

bu tarz damla yapışkan arıyorum bilen varmıdır.
DRVjzl.jpg
[/url][/IMG]
 
Son düzenleme:
Katılım
5 Tem 2015
Mesajlar
8
Pleksi

Bugun xmax 500 km yi asti. Kismetse bayramin 1.gunu cesmeye dogru yola cikacagin.

Pleksi plakalik ve plakami halletim..

http://i.hizliresim.com/ZVgm2g.jpg

Fren kaliplerini boyatmaktan bahsetmistim,komple sokup statik firin boyada boyadacagim. Suan piyasa arastirmasi yaptigin verimlilk ve performans icin varyator alacagin.'
 
Katılım
25 Haz 2015
Mesajlar
6
Selam,

Çok güzel olmuş gerçekten. Ben orjinal çantayı sırf fren lambasına bağlı olmadığı için almadım. Nerde yaptırdın bu far ve stopları. Bende Bursa'dayım
 
Katılım
14 Tem 2015
Mesajlar
13
Arkadaşlar,merhabalar,
3 gün önce xmax 250abs mat gri motoruma kavuştum. bir sorum olacak. motoru sıfır aldım. rodajdayım. ancak motor kalkışta çok düşük devirde titreme yapıyor. bu yakıttan mı yoksa başka birşey mi var. kardeşler yamaha servisi normal dedi. ama motor yokuşta yada artçıyla düşük devirde kalkarken gazlama yapmazsam titreme yapıyor. bu kafama çok takıldı. bir bilen var mı? bu normal mi rodaj döneminde..? geçer mi? bilgisi olan lütfen cevap verebilir mi? cevabınızı bekliyorum. kafama çok taktım. sanki stop edicekmiş gibi böyle boğuluyor gibi bir ses yapıp titreme yapıyor, ancak devirini alınca sıkıntı yok. bu geçici bir problem mi? sıfır motoru servise götürüp motor açtırmak istemedim. lütfen bir fikri olan yazabilir mi? motor daha 250km'de.
 
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,246
[url=http://hizliresim.com/ZVgBEk][url]http://i.hizliresim.com/ZVgBEk.jpg[/url][/url][url=http://hizliresim.com/AqQMO7][url]http://i.hizliresim.com/AqQMO7.jpg[/url][/url][url=http://hizliresim.com/My5GRa][url]http://i.hizliresim.com/My5GRa.jpg[/url][/url]

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:01 ----------

Biri Yamaha 50 lt.orjinal Çantaya port bagaj mı dedi? uzun yol yapanlar faydasını bilir. [url=http://hizliresim.com/mzjyy0][url]http://i.hizliresim.com/mzjyy0.jpg[/url][/url]

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:10 ----------

sidebag yapım aşamasında Xmax 400 Touring [url=http://hizliresim.com/gAz0B0][url]http://i.hizliresim.com/gAz0B0.jpg[/url][/url]

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:17 ----------

http://youtu.be/RyxdwPlgfV4

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:00 ----------

bu tarz damla yapışkan arıyorum bilen varmıdır. [url=http://hizliresim.com/DRVjzl][url]http://i.hizliresim.com/DRVjzl.jpg[/url][/url]

@Blackmax hayırlı uğurlu olsun, çok faydalı olmuş yalnız senin o gündüz farları resmen yerleri aydınlatma farı olmuş :cherry: Şaka bir yana hayırlı uğurlu olsun Allah kazasız belasız kullanmayı nasip etsin.

Bende kısmetse bayramdan sonra çantaya LED döşemeyi planlıyorum sökme takma aparatı yapacağım çantayı çıkartacağım zaman soketten çıkartıp çantayı alacam, sonra soketi tekrar bağlantı yapıp devam,

Bende bugün MstTECH den 49 LED'i Üçgen Stop lambasını taktım,f1 çakar modülünü de stoplara ve üçgen stop lambasına bağladık, arkadaşımla birlikte çok güzel de izole ettik bakalım ama üçgen stopun üzerinde gelen demir maalesef çantaya oturtturamadık yarın tornacı bir arkadaşım var oraya gidip bir operasyon yaptıracağım , LED'in demiri daha ziyade plaka altına falan oturtturmak için dizayn edilmiş.

Buyurun Resimleri;

Bu bağlantı denemesinde LED'in farklı fonksiyonlarını deniyoruz,
4kmRM0.jpg


Bu Bağlantı da ise Artık kabloları Makaronladık ve artık son elektrik bantını çekmek kaldı
3a8Rz4.jpg


Bu resimde f1 çakar ünitesinin su almasını engellemek için ise Naylon bir torbanın içine sarıp motorun uygun bir boşluğuna sıkıştırıp çırtla sabitledik
QlXgyk.jpg


Buda Artık tüm kabloların toplanmış hali En son motora çırtla sabitledik ve iş bitti koltuğun havuzunu takacağız
7bm8BW.jpg


Bu resim de Kontrol ünitesini Naylona sarılmış halde görüyorsunuz naylonun ucunu da sıkı sıkı bantladık
YlP5pZ.jpg


Bu da Kontrol Ünitesi
vLzol4.jpg


Bu resimler ise 49 LED li Üçgen Stop lambasını Değişik Modları
QlXgny.jpg

aDqBA4.jpg

L4PoM0.jpg

d2jqrp.jpg


---------- Mesajlar birleştirildi - 02:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:02 ----------

Arkadaşlar,merhabalar,
3 gün önce xmax 250abs mat gri motoruma kavuştum. bir sorum olacak. motoru sıfır aldım. rodajdayım. ancak motor kalkışta çok düşük devirde titreme yapıyor. bu yakıttan mı yoksa başka birşey mi var. kardeşler yamaha servisi normal dedi. ama motor yokuşta yada artçıyla düşük devirde kalkarken gazlama yapmazsam titreme yapıyor. bu kafama çok takıldı. bir bilen var mı? bu normal mi rodaj döneminde..? geçer mi? bilgisi olan lütfen cevap verebilir mi? cevabınızı bekliyorum. kafama çok taktım. sanki stop edicekmiş gibi böyle boğuluyor gibi bir ses yapıp titreme yapıyor, ancak devirini alınca sıkıntı yok. bu geçici bir problem mi? sıfır motoru servise götürüp motor açtırmak istemedim. lütfen bir fikri olan yazabilir mi? motor daha 250km'de.

Hayırlı uğurlu olsun hiç dert etme tüm Xmax ler de bu sarsıntı var yani bir sorun değil bunun için servise falan gitmene gerek yok hepimizin motorları böyle, Hepimiz dedim ama özel varyatör taktırmıştır ne bilim ağırlıkları değiştirmiştir bu tip işlemler sarsıntıyı bir nebze alıyor ama komple kesmiyor sonuçta tek silindir makine,
 
Katılım
14 Tem 2015
Mesajlar
5
Beşyolda Anar Oto elektrik Beytullah usta var. Selamımı söyle (Bülent) aynısını yapar ön çift xenon ön çift gündüz led arka çanta stop + arka stop modül toplam 600 e mal oldu 02242500457 cep 05337338313
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Tem 2015
Mesajlar
13
@Blackmax hayırlı uğurlu olsun, çok faydalı olmuş yalnız senin o gündüz farları resmen yerleri aydınlatma farı olmuş :cherry: Şaka bir yana hayırlı uğurlu olsun Allah kazasız belasız kullanmayı nasip etsin.

Bende kısmetse bayramdan sonra çantaya LED döşemeyi planlıyorum sökme takma aparatı yapacağım çantayı çıkartacağım zaman soketten çıkartıp çantayı alacam, sonra soketi tekrar bağlantı yapıp devam,

Bende bugün MstTECH den 49 LED'i Üçgen Stop lambasını taktım,f1 çakar modülünü de stoplara ve üçgen stop lambasına bağladık, arkadaşımla birlikte çok güzel de izole ettik bakalım ama üçgen stopun üzerinde gelen demir maalesef çantaya oturtturamadık yarın tornacı bir arkadaşım var oraya gidip bir operasyon yaptıracağım , LED'in demiri daha ziyade plaka altına falan oturtturmak için dizayn edilmiş.

Buyurun Resimleri;

Bu bağlantı denemesinde LED'in farklı fonksiyonlarını deniyoruz,
http://i.hizliresim.com/4kmRM0.jpg

Bu Bağlantı da ise Artık kabloları Makaronladık ve artık son elektrik bantını çekmek kaldı
http://i.hizliresim.com/3a8Rz4.jpg

Bu resimde f1 çakar ünitesinin su almasını engellemek için ise Naylon bir torbanın içine sarıp motorun uygun bir boşluğuna sıkıştırıp çırtla sabitledik
http://i.hizliresim.com/QlXgyk.jpg

Buda Artık tüm kabloların toplanmış hali En son motora çırtla sabitledik ve iş bitti koltuğun havuzunu takacağız
http://i.hizliresim.com/7bm8BW.jpg

Bu resim de Kontrol ünitesini Naylona sarılmış halde görüyorsunuz naylonun ucunu da sıkı sıkı bantladık
http://i.hizliresim.com/YlP5pZ.jpg

Bu da Kontrol Ünitesi
http://i.hizliresim.com/vLzol4.jpg

Bu resimler ise 49 LED li Üçgen Stop lambasını Değişik Modları
http://i.hizliresim.com/QlXgny.jpg
http://i.hizliresim.com/aDqBA4.jpg
http://i.hizliresim.com/L4PoM0.jpg
http://i.hizliresim.com/d2jqrp.jpg

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:02 ----------



Hayırlı uğurlu olsun hiç dert etme tüm Xmax ler de bu sarsıntı var yani bir sorun değil bunun için servise falan gitmene gerek yok hepimizin motorları böyle, Hepimiz dedim ama özel varyatör taktırmıştır ne bilim ağırlıkları değiştirmiştir bu tip işlemler sarsıntıyı bir nebze alıyor ama komple kesmiyor sonuçta tek silindir makine,

kardeşim teşekkür ederim cevabın için. inşallah dediğin gibidir ama sana güveniyorum :)

eyvallah..
 
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,246
Üstat hiç merak etme gönlün rahat olsun maşallah yamahanın motorları kolay kolay arıza vermiyor benim xj6 da böyleydi kullandığım süre boyunca tık demedi,
İnşallah bu da demez,

Artı sizin motor rodajda hele bi 1000 km devirin yavaş yavaş alışır motor,
Bu arada rodaja dikkat edelim hassas ve dikkat edilmesi gereken bir süreçtir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 05:01 ----------

Bu arada Msttech 3.stop lambasının son halini paylaşmadım buyrun son hali,
vuDh34.jpg
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst