Yamaha Yamaha X-Max 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
17 Eyl 2014
Mesajlar
216
Dün biraderime bir tane X max 250 Abs aldık.Plakasının çıkması ruhsat işlemleri tahminimce çarşambaya biter.

Arkadaşlar sizlere 2 sorum olacaktı.

Yana yatırma ihtimali üzerine grenaj koruma sordum. Çift taraflı bant ile yapıştırılan resimdeki 2 parça plastik için 400 TL fiyat çıkartıldı.

[url]http://i.hizliresim.com/b5XPOd.jpg[/url]

Bu grenaj koruması bana oldukça uyduruk geldi. U dönüşü yaparken yatrımakta belki etkili olabilir. X max için metal grenaj koruması yapılıyormu ? Bilen veya kullanan üyemiz varmı ?

Ayrıca alarm taktırmak istedik , Akünün amper değerinin küçük olması sebebiyle satıcı tavsiye etmedi.Bu modelde kullanılabilecek , aküyü tüketmeyen ve titreşime duyarlı alarm tavsiyesi verebilirmisiniz ?


hayırlı olsun en yakın zamanda bende alacam bundan alıp pişman olan yok hocam özellikle rüzgar konusundan baya iyiymiş bacakların rüzgar yememesi bile o fiyata değer bence
 
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,246
hayırlı olsun en yakın zamanda bende alacam bundan alıp pişman olan yok hocam özellikle rüzgar konusundan baya iyiymiş bacakların rüzgar yememesi bile o fiyata değer bence

Taktır yolda giderken ayağına ve dizlerine hiç bir şekilde rüzgar gelmiyor,
Tercübeyle sabit,
Önceki motorlarımdan hatırlıyorumda özellikle kışın yol alırken dizlerim öyle bir üşüyordu ki durup ısıtmam gerekiyordu hey gidi günler hey.
Hatta bir ara bu üşüme öyle seviyelere geliyordu ki motordan indiğimde dizlerimi hissetmiyordum ayağımı yere bastığım anda düşer gibi oluyordum.

Hatta ben kışa doğru diz örtüsü de alıcam mis
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
10 Haz 2015
Mesajlar
50
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
@bravetaxi
Taktır taktır kesinlikle pişman olmazsın. Hem koruma, hem rüzgar hemde önden agresif bakışlar adına çok tatlı izlenim veriyor. :cherry:

@mehmetenis

Diz örtüsünü orjinal mi düşünüyorsun yoksa farklı bir ürün mü?
 
Katılım
17 Eyl 2014
Mesajlar
216
Taktır yolda giderken ayağına ve dizlerine hiç bir şekilde rüzgar gelmiyor,
Tercübeyle sabit,
Önceki motorlarımdan hatırlıyorumda özellikle kışın yol alırken dizlerim öyle bir üşüyordu ki durup ısıtmam gerekiyordu hey gidi günler hey.
Hatta bir ara bu üşüme öyle seviyelere geliyordu ki motordan indiğimde dizlerimi hissetmiyordum ayağımı yere bastığım anda düşer gibi oluyordum.

Hatta ben kışa doğru diz örtüsü de alıcam mis

bu kış hep kullandım ben ama tricity ara boş olduğu için 2 termal içilik 3 çorap giydiğimde sıkıntı olmuyor xmax az hızlandığımda ayaklarımda rüzgarı hissediyorum yazı bi atlatak duruma göre kışa ayak uydururuz :D
 
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,246
@bravetaxi
Taktır taktır kesinlikle pişman olmazsın. Hem koruma, hem rüzgar hemde önden agresif bakışlar adına çok tatlı izlenim veriyor. :cherry:

@mehmetenis

Diz örtüsünü orjinal mi düşünüyorsun yoksa farklı bir ürün mü?

Orjinal olsa daha iyi tabi ki de orjinal olmayan ama xmax için yapılmış diz örtüleri de var onlardan tercih edebilirim.
Orjinal olmayanlar 200-250₺ civarlarında,orjinali 400₺ küsür olması lazım.
Belki de sahibinden.com a düşer kışa kalmadan alırım hemen
 
Katılım
2 May 2015
Mesajlar
1,583
Dün biraderime bir tane X max 250 Abs aldık.Plakasının çıkması ruhsat işlemleri tahminimce çarşambaya biter.

Arkadaşlar sizlere 2 sorum olacaktı.

Yana yatırma ihtimali üzerine grenaj koruma sordum. Çift taraflı bant ile yapıştırılan resimdeki 2 parça plastik için 400 TL fiyat çıkartıldı.

[url]http://i.hizliresim.com/b5XPOd.jpg[/url]

Bu grenaj koruması bana oldukça uyduruk geldi. U dönüşü yaparken yatrımakta belki etkili olabilir. X max için metal grenaj koruması yapılıyormu ? Bilen veya kullanan üyemiz varmı ?

Ayrıca alarm taktırmak istedik , Akünün amper değerinin küçük olması sebebiyle satıcı tavsiye etmedi.Bu modelde kullanılabilecek , aküyü tüketmeyen ve titreşime duyarlı alarm tavsiyesi verebilirmisiniz ?

üstat resmini verdiğin korumalar 2013 ve aşağı model içindir,,sen sıfır aldığıa göre bunlar sana olmaz 2014-2015 kasanın korumaları farklıdır,bizzat taktırdığım için söylüyorum
 
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,246
Arkadaşlar yaz sıcakları kendini göstermeye başladığı şu günlerde en önemli konu fren hidrolikleri
Zaten yüksek sıcaklık altında çalışıyorlar bir de havanın sıcak olması fren hidroliklerinin görevini yerine getirmesini engeller.

Unutmayın ki fren hidroliklerinin ömrü 2 senedir,
2 sene sonra muhakkak değiştirmeniz gerekmektedir.
Zaten bizim motorlar otomatik ön ve arka frenden başka durma şanzımız yok aman dikkat diyelim.
Hatta fren hidrolikleri ile birlikte motorun aoğutma suyunu da değiştirmeniz bal ile kaymak olur.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:53 ----------

Artık Grenajlarımı Taktırdım, Motorumu Yıkattım, Hatta Güzel Güneşi de gördüm bir kaç fotoğraf çektim :) :king:

Buyurun Resimler;

Grenajlar Takılmadan Önce;

yMZzRj.jpg


1yOGMj.jpg


Grenajlar Takılıp , Yıkandıktan Sonra :)

RYzOk7.jpg


kkdXEJ.jpg


1yOGV5.jpg


zAoJB4.jpg


DMgyyZ.jpg


DMgyYl.jpg
 
Katılım
13 Mar 2015
Mesajlar
435
Haftasonu bir Bursa kaçamağı yaptım. İlk uzun yol tecrübemdi ama X sağolsun gayet güzel gittik geldik. Belli bir süreden sonra sırt ağrıları ve titreşimden dolayı ellerde hafif uyuşma yaptı. Tek silindir olduğu için yapacak bir şey yok elbette.
 
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,246
Haftasonu bir Bursa kaçamağı yaptım. İlk uzun yol tecrübemdi ama X sağolsun gayet güzel gittik geldik. Belli bir süreden sonra sırt ağrıları ve titreşimden dolayı ellerde hafif uyuşma yaptı. Tek silindir olduğu için yapacak bir şey yok elbette.

Ben de sık uyuşma oluyor, titreşimden kaynaklanıyor
 
Katılım
17 Eyl 2014
Mesajlar
216
Arkadaşlar yaz sıcakları kendini göstermeye başladığı şu günlerde en önemli konu fren hidrolikleri
Zaten yüksek sıcaklık altında çalışıyorlar bir de havanın sıcak olması fren hidroliklerinin görevini yerine getirmesini engeller.

Unutmayın ki fren hidroliklerinin ömrü 2 senedir,
2 sene sonra muhakkak değiştirmeniz gerekmektedir.
Zaten bizim motorlar otomatik ön ve arka frenden başka durma şanzımız yok aman dikkat diyelim.
Hatta fren hidrolikleri ile birlikte motorun aoğutma suyunu da değiştirmeniz bal ile kaymak olur.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:53 ----------

Artık Grenajlarımı Taktırdım, Motorumu Yıkattım, Hatta Güzel Güneşi de gördüm bir kaç fotoğraf çektim :) :king:

Buyurun Resimler;

Grenajlar Takılmadan Önce;

http://i.hizliresim.com/yMZzRj.jpg

http://i.hizliresim.com/1yOGMj.jpg

Grenajlar Takılıp , Yıkandıktan Sonra :)

http://i.hizliresim.com/RYzOk7.jpg

http://i.hizliresim.com/kkdXEJ.jpg

http://i.hizliresim.com/1yOGV5.jpg

http://i.hizliresim.com/zAoJB4.jpg

http://i.hizliresim.com/DMgyyZ.jpg

http://i.hizliresim.com/DMgyYl.jpg

hayırlı olsun hocam allah kaza bela vermesin güzel olmuş ;)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
10 Haz 2015
Mesajlar
50
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Az önce video da gördüğünüz ürünü sipariş verdim. Gerçi ürünü almadan önce sorulur böyle şeyler de uzun zamandır araştırıyordum en sonunda bu üründe karar kıldım. Var mı bu E2 ürününü daha önce kullanan?

Castrol'ün de bu tür bir ürünü vardı yıkamacı bir arkadaş motorlarda kullanıyormuş. Önce o ürünü düşündüm ama satıldığı 2 noktada bulamayınca distribütör'ünü aradım. O ürünü Bursa'da hiçbir satış noktasına temin etmedik dedi. Çünkü fiyatından dolayı satılmıyormuş. Hatta üretimi de durdu diye biliyorum filan diye dedi. :cherry:



 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
10 Haz 2015
Mesajlar
50
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bu ürün cilalı oto şampuanı gibi bir şey herhalde ,

Ürün Özellikleri:
. Dünya motosiklet bakım ürünleri ve yağları lideri MOTUL 1853'den beri Fransa'da üretim yapmaktadır.
. MOTUL Moto Wash motosikletinizin plastik, metalik, boyalı ve vernikli her parçasında kullanabileceğiniz, doğada çözünebilen bir temizleyici ve yağ çözücüdür.
. En zor kir ve lekeleri iz bırakmadan temizler.
. Boyayı ve metal parçaları koruyan ince bir film tabakası oluşturur.
. Motorunuza komple her tarafı ıslanacak kadar su tutun, daha sonra motorun her yerine Wash & Wax'ı uygulayın.
. 2 dakika beklediken sonra bir süngerle ovalayınız.
. Kurumadan su ile yüzeyden durulayınız.
. Sıcak yüzeyler üzerinde veya direk güneş ışığı altında uygulamayınız.

Motoru alalı 1 defa yıkattım. Onda da köpük sıktırma hatasına düştüm. Yıkama sonrası paso leke bıraktı motor da. Bu can sıkıcı durum yüzünden bu tür bir şey arayışına girdim.

Yalnız ben bunu sıktıktan sonra 2-3 dk bekleme sonrası sünger ile temizleme olayına girmeden. Direk durulamaya sokacağım. Zaten arkadaş da öyle yapmamı tavsiye etmişti. Yani sadece; ürünü sık, durulat ve kurula olayını uygulayacağım.

Bu arada ben senin motorun ön diski adına bir şey fark ettim. Balatalarını diski tam yemeden sıkıyor. Farkındaysan diskteki izler farklılık gösteriyor. Özellikle orta kesimleri hiç yememiş. Bu senin frensel durumunu etkilemiyor mu?

jaIIcUn.png
 
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,246
Arkadaşalar bu benim motorun yakıt tüketim Değerleri

Xmax 400-2014
YeluIy.jpg

d6cQpJ.jpg


Temizleme spreyi hayırlı olsun,

Ön diskteki farklı aşınma durumlarını ben de fark ettim ama iş işten geçmişti,
Ortalar az aşınmasına rağmen üstler daha çok aşınması benim de dikkatimi çekti,
Aldığım arkadaş fren konusunda pek hassas değildi,
Ben ön frenleri değiştirdim Aldıktan 3.333 km sonra EBC marka carbon balata taktım Kodu da SFAC196

Ön fren arka frene göre oldukça yumuşak arka fren sert levyeyi çektiğiniz anda direkt tepki veriyor,
Ama ön fren oldukça yumuşak belki diyebilirsiniz iyi işte yumuşak olsun ama ben bugüne kadar kemik gibi sert frenler kullanmaya alıştığım için bana halen daha garip geliyor,
Elim sert frene göre alıştı o yüzden yumuşak fren bana fren yokmuş hissi uyandırıyor.

Bu yumuşaklığın sebebi ise taktırdığım ebc balatalar et kalınlıkları orjinale göre daha az olması diye tahmin ediyorum çünkü ustada aynısını söyledi.
Ama ön frene sert asıldığınızda gereken mesefade durmayı başarıyor.
Beni tek rahatsız eden ön frenin yumuşak olması.

Fren Diskini de artık yapacak bir şey yok belki 5.000 km sonra bir tornacıya götürebilirim.o da duruma göre değişebilir.
 
Katılım
7 Şub 2014
Mesajlar
391
Bayağı sıkışık trafikte mi gidiyorsunuz genelde. Benim güzergah E5 Maltepe'den - 1.köprü - Ulus, akşam dönüş Ulus TEM'den - Maltepe.

Bu yolda yakıtım şöyle; 50-TL benzin alırım hep, şu an 10 litre yapıyor yuvarlak. Işık yanana kadar yaptığım yol 260 km.

260 km'de 10 lt yakıyorsa, 100 km'de 3,85 lt benzin yapar ortalama. :)

Şu an için memnunum, aldığım arkadaş ta 50 lira benzinle 200 km'yi göremiyorum diyordu. (Xmax400abs)
 
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,246
Bayağı sıkışık trafikte mi gidiyorsunuz genelde. Benim güzergah E5 Maltepe'den - 1.köprü - Ulus, akşam dönüş Ulus TEM'den - Maltepe.

Bu yolda yakıtım şöyle; 50-TL benzin alırım hep, şu an 10 litre yapıyor yuvarlak. Işık yanana kadar yaptığım yol 260 km.

260 km'de 10 lt yakıyorsa, 100 km'de 3,85 lt benzin yapar ortalama. :)

Şu an için memnunum, aldığım arkadaş ta 50 lira benzinle 200 km'yi göremiyorum diyordu. (Xmax400abs)

Doğrudur üstat varyatörü temizletmeden evvel daha az gidiyordu,
Ben yine her depo dolumda enjektör temizleyici ilave ediyorum onu da çok faydasını gördüm,
Mesela benzini hep bilindik yerlerden alırım ve depo bitmeden almam.Aldığımda hep tam depo alırım.
Benim motor 100 km de 6 lt yakıyor en azından bilgisayar o şekilde söylüyor,benim de hesabım o yönde km ortalama 25-28 krş arası.
Ama sizin motor az yakıyormuş belki benim ki de 25.000 km bakımında hava filtreleri yağı ve buji değişirse tahmin ediyorum ki az yakacaktır.
Bu arada sizlere de sormak isterim debriyaj baskısının balataları bittiğinde debriyaj baskısına balata çaktırmayı düşünüyorum bu konuda ne düşünüyorsunu?
 
Katılım
17 Eyl 2014
Mesajlar
216
motoru aldığımda depoyu fullemiştim bugün ışık yanıp sönmeye başladı 227 km yapmışım ışık yanıp sönerken bu motorlarda kaç km daha yol yapabiliyoruz acaba bilgisi olan varmı
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
10 Haz 2015
Mesajlar
50
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
motoru aldığımda depoyu fullemiştim bugün ışık yanıp sönmeye başladı 227 km yapmışım ışık yanıp sönerken bu motorlarda kaç km daha yol yapabiliyoruz acaba bilgisi olan varmı

Işık yandıktan sonra 2 litre benzin kalıyor. Ben 20 km gittim. 50'ye kadar yolu var diyorlar ama bana yemedi. Bugün fulledim. Şansıma da benzine indirim gelmiş gece yarısından geçerli olmak üzere.
 
Katılım
17 Eyl 2014
Mesajlar
216
bugün fullemicem yarın fulleyecem 14 kuruş indirim var bu gece :) onun için sordum hocam

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:42 ----------

Xmax aşık oldum resmen bu nasıl güzelliktir :)

 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst