Arkadaşlar selam. Motor kullanmaya bu yaz başında başladım. 3000 km kadar yol yaptım. Motorum 2012 model x-max 250 ABS.
İlk motorum olduğundan ne kadar sağlıklı bir kıyaslama yaparım bilmiyorum ama baya memnunum. En azından kazasız belasız hiç bilmeyen birine 3000 km yol yaptırdı.
Gelelim soruma; 10.000 km bakımı:
Yamalube 2 lt. (fazlasını aldım) 50 tl
Hava filtresi 55 tl
Varyatör hava filtresi 52 tl
Varyatör ağırlık 8 adet 85 tl
İşçilik 58 tl
Varyatör temizliği yapıldı, havalara filan bakıldı vs. toplam 300 tl verdim KDV dahil. Bana biraz çok geldi. Parça başına fiyatlara baktım, hepsi biraz yüksek. İşçilik de hakeza. Yarım saat uğraştı uğraşmadı. Toplamda bi 70 80 TL fazla ödedim gibi. Sizler bu konuda ne dersiniz? Çok mu verdim?
Bunun dışında ekonomik olsun diye kullandığım bir alete bu kadar para harcamak da hoşuma gitmedi. Servis sırasında yapılanlara baktım. Çoğunu ben yaparım. Bir tek varyatör temizliği biraz uğraştırabilir. Onun da videosu youtube'da mevcut. Çok rahat yapabileceğime dair hiç şüphem yok. Sizlerin bu konuda tecrübesi nedir? Kendi bakımını kendi yapan var mı?
Yapan varsa şayet;
- Parçaları nereden alabilirim?
- Kitapçıktaki bakım sürelerini takip etmem yeterli mi?
- Anadolu yakasında garajını kullanabileceğim ya da kiralayabileceğim biri var mı?
- Fren balatalarını değiştirmede sorun yaşar mıyım?
gibi sorular var aklımda.
Fikirlerinizi merak ediyorum.
İlk motorum olduğundan ne kadar sağlıklı bir kıyaslama yaparım bilmiyorum ama baya memnunum. En azından kazasız belasız hiç bilmeyen birine 3000 km yol yaptırdı.
Gelelim soruma; 10.000 km bakımı:
Yamalube 2 lt. (fazlasını aldım) 50 tl
Hava filtresi 55 tl
Varyatör hava filtresi 52 tl
Varyatör ağırlık 8 adet 85 tl
İşçilik 58 tl
Varyatör temizliği yapıldı, havalara filan bakıldı vs. toplam 300 tl verdim KDV dahil. Bana biraz çok geldi. Parça başına fiyatlara baktım, hepsi biraz yüksek. İşçilik de hakeza. Yarım saat uğraştı uğraşmadı. Toplamda bi 70 80 TL fazla ödedim gibi. Sizler bu konuda ne dersiniz? Çok mu verdim?
Bunun dışında ekonomik olsun diye kullandığım bir alete bu kadar para harcamak da hoşuma gitmedi. Servis sırasında yapılanlara baktım. Çoğunu ben yaparım. Bir tek varyatör temizliği biraz uğraştırabilir. Onun da videosu youtube'da mevcut. Çok rahat yapabileceğime dair hiç şüphem yok. Sizlerin bu konuda tecrübesi nedir? Kendi bakımını kendi yapan var mı?
Yapan varsa şayet;
- Parçaları nereden alabilirim?
- Kitapçıktaki bakım sürelerini takip etmem yeterli mi?
- Anadolu yakasında garajını kullanabileceğim ya da kiralayabileceğim biri var mı?
- Fren balatalarını değiştirmede sorun yaşar mıyım?
gibi sorular var aklımda.
Fikirlerinizi merak ediyorum.