Yamaha Virago 250 - Keeway Supershadow 250 - Bisan Roadstar 250

Katılım
12 May 2005
Mesajlar
1,511
Arkadaşlar, tel jant ile aluminyum jant arasında bir takım teknik farklılılar vardır. Enduro tipi motosiklerde tel jant tercig edilir cunku bu tip modellerde esneme payı daha fazladır. Aslen alüminyum alaşım jantlar asfalt yol için daha uygundur. Ancak arazi tipi kullanımda özellikle telli model jantlar esneme payı nedeni ile tercih edilir. Günümüzde bütün asfalt motorları alaşım jantlar ile üretilir. Ancak Arazi ve engebe güden motorlar tel jant kullanır. Cruiser tipi çoğu motor üreticileri ise bunların gezi motoru olduğu ve araziye dayandıklı olabilmesi nedeni ile tel jant tercih edebilmekte..

Tel jantın bir dezavantajı tubeless lastik kullanamzsın bu tip lastiklerde.. Tubeless lastiklerde ic kısım yoktur..Adı ustunde tube-less.. yani tüpsüz.. yani iç lastiksizdirler..

ayrıca telli bu lastikler esneme payına sahipken, aynı bir lastik bir arazide direk butujn gucu lastik dayanagına veriri, eger ki o da alaşım ise ya kırar ya da lastik bolumu parcalar.. esnemez..

Bu neden ile yol lastikleri ile arazi lastigi degisiktir. Arazide Esneme payı fazla lastik ve esneme fazla jant kullanılır.

Asfalt icin ise sertjat ve sert suspansiyon ile berraber profili asfalya gore lastik kullanırız.. ..

Neyse cok konustum :)
 
Katılım
1 May 2005
Mesajlar
296
Estağfurullah kardeşim. bu güzel açıklama için teşekkür ederiz.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Gevşemiş tel jant iç lastiği patlatıyor. Ve ben bu işe çok sinir oluyorum ! ! !
 
Katılım
22 May 2004
Mesajlar
236
Açıklama için teşekkür ederiz ancak ülkemiz asfaltları yer yer arazi yolundan farksız oldugunu hatırlatmak isterim.:).
 
Super Moderator
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
5,081
Bu tel jant meselesiyle ilgili Supershadow topiğinde konuşurken fikir vermesi amacıyla aceleyle böyle birşey yapmıştım.Belki yardımcı olur:
supershadow1pl.png
 
Katılım
8 Ocak 2005
Mesajlar
1,029
tel jant kesinlikle daha şık duruyor cruiser motorda,konuyla ilgisi yok ama:)
 
Katılım
18 Şub 2006
Mesajlar
13
bence yamahaya benzesede kalitesinede yaklaşılmıştır diye düşünüyorum çünkü bu aletler türkiyeye güvenilir firmalar tarafından getirtiliyor ayrıca keeway çinden ziyade macar garantisiyle geliyor bana sorarsanız keeway içlerinde en kaliteli motosiklet zaten duruş ve karizmasıda bunun aynası.
 
Katılım
13 Eyl 2005
Mesajlar
2,547
BMW'nin tel cantları özeldir ve tubeless lastik kullanır. Yani tel cantta tubeless kullanılabilir ama uygun olması koşuluyla.
 
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
432
geçtimi bilmiyorum ama bu viragolar türkiyede en son kaç yılında satıldı.şuan virago satılmıyo zannedersem.2.el sorunsuz temiz bi virago 250 sahibi olmak için kaç para ayırmak lazım kenara?
 
Katılım
7 Eki 2005
Mesajlar
84
virago 250 türkiyede 2000 den sonra yok.Ama yurt dışında hala var.6000-6500 liraya 1999-2000 model bulabilirsin.
 
Katılım
24 Ocak 2006
Mesajlar
4,007
cenkmenderes' Alıntı:
Arkadaşlar, tel jant ile aluminyum jant arasında bir takım teknik farklılılar vardır. Enduro tipi motosiklerde tel jant tercig edilir cunku bu tip modellerde esneme payı daha fazladır. Aslen alüminyum alaşım jantlar asfalt yol için daha uygundur. Ancak arazi tipi kullanımda özellikle telli model jantlar esneme payı nedeni ile tercih edilir. Günümüzde bütün asfalt motorları alaşım jantlar ile üretilir. Ancak Arazi ve engebe güden motorlar tel jant kullanır. Cruiser tipi çoğu motor üreticileri ise bunların gezi motoru olduğu ve araziye dayandıklı olabilmesi nedeni ile tel jant tercih edebilmekte..

Tel jantın bir dezavantajı tubeless lastik kullanamzsın bu tip lastiklerde.. Tubeless lastiklerde ic kısım yoktur..Adı ustunde tube-less.. yani tüpsüz.. yani iç lastiksizdirler..

ayrıca telli bu lastikler esneme payına sahipken, aynı bir lastik bir arazide direk butujn gucu lastik dayanagına veriri, eger ki o da alaşım ise ya kırar ya da lastik bolumu parcalar.. esnemez..

Bu neden ile yol lastikleri ile arazi lastigi degisiktir. Arazide Esneme payı fazla lastik ve esneme fazla jant kullanılır.

Asfalt icin ise sertjat ve sert suspansiyon ile berraber profili asfalya gore lastik kullanırız.. ..

Neyse cok konustum :)


Süper bilgiler,eline sağlık.:cat:
 
Katılım
12 May 2005
Mesajlar
429
arkadaşlar bende 2000 model 19800 de var ve satıyorum,çok yakında ilanını görürsünüz,virago 250cc 2000 -19800 de 6000tl..
 
Katılım
18 Şub 2006
Mesajlar
13
abi japonla çin hiçbir zaman aynı olamaz ama keeway şu an çinlilerin içinde en iyi motor özellikle 150 süper light kullananlara sorun hiç sorunları yok gayet memnunlar ama mondial,asya,salcano hikaye,bu arada osmanlı yı motordan bile saymıyorum.
 
Katılım
18 Şub 2006
Mesajlar
13
abi japonla çin hiçbir zaman aynı olamaz ama keeway şu an çinlilerin içinde en iyi motor özellikle 150 süper light kullananlara sorun hiç sorunları yok gayet memnunlar ama mondial,asya,salcano hikaye,bu arada osmanlı yı motordan bile saymıyorum.
 
Katılım
26 Mar 2005
Mesajlar
12
can güvenliği

arkadaşlar,
tüm yorumları okudum içinde can güvenliği ile ilgili bir konu göremedim. Motorsikletin birçok can alıcı noktası var. Örneğin rulmanları. Bu gün aynı özelliklerde bir rulmanı 10 kat fiyat farkı ile almanız mümküni ancak performans da aynı oranda değişiyor. örneğin ön tekerlekde kullanılan bir rulmanın ömrünün nekadar olduğunu 120 km sız yaparken öğrenmek ister misiniz?
hepinizin yolu açık olsun
 
Katılım
7 Haz 2005
Mesajlar
593
skygok' Alıntı:
arkadaşlar,
tüm yorumları okudum içinde can güvenliği ile ilgili bir konu göremedim. Motorsikletin birçok can alıcı noktası var. Örneğin rulmanları. Bu gün aynı özelliklerde bir rulmanı 10 kat fiyat farkı ile almanız mümküni ancak performans da aynı oranda değişiyor. örneğin ön tekerlekde kullanılan bir rulmanın ömrünün nekadar olduğunu 120 km sız yaparken öğrenmek ister misiniz?
hepinizin yolu açık olsun

Gerçekten çok iyi bir konuya temas etmişsin. Daha önce bir arkadaşımız lastiklerin üzerindeki harfler (hız)hakkında geniş bilgi vermişti saolsun.Şimdi bu rulmanlar hakkında hiçbir açıklamalı yazıya rastlamadım.Rulman kalitesi ve ömrü sürat'e mi yoksa zamana belirli bir klm.reye kadarmı bunu nasıl anlıycaz.Gerçekten 120-130 klm.hızla giderken ön tekerin rulman dağıtması bir motorcunun başına gelebilecek en büyük felaketlerden birisi olur (ALLAH KORUSUN)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst