Yamaha Yamaha Nmax 125 & 155 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
29 Nis 2007
Mesajlar
54
Motosikleti
Yamaha YBR 125 ESD
Amortisorlerinizin sagligi icin kasis gecisi esnasinda fren yapmayin. Bu nmax icin degil butun araclar gecerlidir(4 tekerlekliler de dahil). Kasisten gecmeden fren isini bitirmek gerekir.
 
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
32
Amortisorlerinizin sagligi icin kasis gecisi esnasinda fren yapmayin. Bu nmax icin degil butun araclar gecerlidir(4 tekerlekliler de dahil). Kasisten gecmeden fren isini bitirmek gerekir.

Kesinlikle haklısınız öyle yapmak en doğrusu. Zaten nmax de insanı irrite eden tak tuk sesleri duymamak için motor sizi bu şekilde davranmaya mecbur kılıyor bu yönüyle güzel. Fakat başka motorlarda örneğin yamahanın kendi motoru cygnus l'de bile bu durum yok süspansiyonu bu kadar kolay kapatamıyorsunuz veya çalışma aralığı bu kadar kısa değil veya süspansyon bu kadar yumuşak değil tam bilemiyorum orasını. Daha birçok motor örnek verilebilir ama nmax e bu sesler hiç yakışmıyor. Sadece kasiste değil hafif bir çukura bile frenli girseniz veya derin bir çukura frensiz girseniz süspansiyon yine kapanıyor. Tuhafıma giden de bu durum zaten. Ama nmax lerin hepsinde bu durum mevcut mu onu merak ediyorum.
 
Katılım
13 Eki 2012
Mesajlar
11
arkadaşlar nmax için sissy bar piyasada yok galiba. Bursa start motor ay sonunda yan sanayi olarak geleceğini söyledi.
Sissy bar çözümü bulan varmı?
 
Katılım
30 Kas 2011
Mesajlar
1,121
Arkadaşlar 1 ay önce sıfır km nmax155 aldım. Çok memnunum fakat şöyle bişey var çözemediğim; motor 117 km hıza kadar çok rahat çıkıp 117'de kalıyor. Sanki orda birşey engelliyor, frenliyormuş gibi kalıyor. Şimdi ıkına ıkına, zorla o hıza çıksa tamam son hızı bu kadar diyeceğim ama gayet rahat çıkıp o hızda kalmasının nedenini çözemedim. Şu an 1900 km de motorum. Halbuki 1100 km de iken 124 görmüştüm ve viraj geldiği için bırakmıştım. İlk 1000 km çok sakin kullanıp 1000 bakımınıda yaptırdım. Ama neden bu 117 km sınırını aşamıyor çözebilmiş değilim. Var mı acaba fikri olan ?
Bu belki de onuncu motorumdur. Her cc ye sahip oldum ama scooter olarak ikinici motorum. Yani scooter tecrübem fazla değil. Varyatörle ilgili bişeyler olabilir mi ? Bu arada facebook grubunda başka bir 155 kullanıcısı da 117 de kaldığını yazmış ama 120 üstü görenler de çok.
 
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
32
Arkadaşlar 1 ay önce sıfır km nmax155 aldım. Çok memnunum fakat şöyle bişey var çözemediğim; motor 117 km hıza kadar çok rahat çıkıp 117'de kalıyor. Sanki orda birşey engelliyor, frenliyormuş gibi kalıyor. Şimdi ıkına ıkına, zorla o hıza çıksa tamam son hızı bu kadar diyeceğim ama gayet rahat çıkıp o hızda kalmasının nedenini çözemedim. Şu an 1900 km de motorum. Halbuki 1100 km de iken 124 görmüştüm ve viraj geldiği için bırakmıştım. İlk 1000 km çok sakin kullanıp 1000 bakımınıda yaptırdım. Ama neden bu 117 km sınırını aşamıyor çözebilmiş değilim. Var mı acaba fikri olan ?
Bu belki de onuncu motorumdur. Her cc ye sahip oldum ama scooter olarak ikinici motorum. Yani scooter tecrübem fazla değil. Varyatörle ilgili bişeyler olabilir mi ? Bu arada facebook grubunda başka bir 155 kullanıcısı da 117 de kaldığını yazmış ama 120 üstü görenler de çok.

Ben de 2017 155 aldım ve 120 den sonra kesiciye girdiğini farkettim 123 gördüm ama bu biraz da yolun eğiminden hafif yokuş aşağı olmasından kaynaklanıyor bir de tur camı var daha da hızlanır belki ama motor belli hızdan sonra devri kesiyor. Herhalde sizin dediğiniz 117 gibi hızlarda kesiciye giriyor olabilir. Videolarda 130 küsür 140 görüyor fakat 155 liği bu şekilde kısıtlamaları hoş olmamış bence 125 de aynı hızı görüyordur mutlaka, fark sadece kalkış ve ara hızlanmalarda kaldı. Belki 2017 modelde motoru bu şekilde kısıtlamış olabilirler.
 
Katılım
3 Eki 2016
Mesajlar
2,684
küçücük motorlarla o hızları yapmayın arkadaşlar. max hızı zorlamak nedir. Yolda görüyorum 110cc spacy lerle 100km/h yapıyorlar. hiç güvenli değil kiminle yarışıyorsunuz özellikle 250cc görünce dayanamıyorlar hep bir yarış isteği var nedense.
 
Katılım
21 Ağu 2016
Mesajlar
1,008
Beyler-bayanlar, şu an pulsar kullanıyorum ve günlük olarak sabahları 30-70 km yol yapıp günün sonunda tekrar aynı mesafeyi geri geliyorum (şehir dışı). Pulsar ile kıyasla yorucu olması ve titreşim açısından ne gibi farklar olur? Aklımda n max- sym joyride ve piaggio medley var. Hepsi de abs'li olduğu için ve nispeten fiyat olarak ulaşılır olduğundan tercih sebebi. En uygunu n Max bu arada.
 
Katılım
26 Kas 2005
Mesajlar
1,103
Arkadaşlar 1 ay önce sıfır km nmax155 aldım. Çok memnunum fakat şöyle bişey var çözemediğim; motor 117 km hıza kadar çok rahat çıkıp 117'de kalıyor. Sanki orda birşey engelliyor, frenliyormuş gibi kalıyor. Şimdi ıkına ıkına, zorla o hıza çıksa tamam son hızı bu kadar diyeceğim ama gayet rahat çıkıp o hızda kalmasının nedenini çözemedim. Şu an 1900 km de motorum. Halbuki 1100 km de iken 124 görmüştüm ve viraj geldiği için bırakmıştım. İlk 1000 km çok sakin kullanıp 1000 bakımınıda yaptırdım. Ama neden bu 117 km sınırını aşamıyor çözebilmiş değilim. Var mı acaba fikri olan ?
Bu belki de onuncu motorumdur. Her cc ye sahip oldum ama scooter olarak ikinici motorum. Yani scooter tecrübem fazla değil. Varyatörle ilgili bişeyler olabilir mi ? Bu arada facebook grubunda başka bir 155 kullanıcısı da 117 de kaldığını yazmış ama 120 üstü görenler de çok.

Dr.Pulley tahrik setleri ile aracınıza bir nebze bir şeyler katabilirsiniz. Veya rüzgardan daha az etkilenen ön cam kullanarak da aracınıza bir nebze bir şeyler katabilirsiniz.
 
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
32
küçücük motorlarla o hızları yapmayın arkadaşlar. max hızı zorlamak nedir. Yolda görüyorum 110cc spacy lerle 100km/h yapıyorlar. hiç güvenli değil kiminle yarışıyorsunuz özellikle 250cc görünce dayanamıyorlar hep bir yarış isteği var nedense.
Spacy ile 100 az yapmışlar ben 102 cc cygnus l ile 115 gördüm ve hiçbir sıkıntı yaşamadım. İşin şakası bir yana mesele apaçilik değil motorun limitlerini bilip motoru ona göre kullanmak sürekli son sürat gidecek halimiz yok yani. Fakat birisi sorduğu zaman "abi bu motor kaç yapıyor en son" veya kendim aynı soruyu sorduğum zaman bilmiyorum ya kaç yaptığını takılıyoruz işte fıtı fıtı gibi muğlak bir cevap vermemek için. Güvenlik önlemi,dikkat ve tedbirli olduktan sonra altımızdaki motorun limitlerini bilip ona göre kullanmak tehlikeli değildir.
 
Katılım
13 Eki 2012
Mesajlar
11
155lik motorun 1000 bakımını yaptırdım. Haftasonu Çevreyolunda 122 kmyi gördüm. Dijital ekranda daha yukarı cıkmıyor. Belki motor daha da hızlı gidiyor ama fark edemiyoruz.

122 kmde motor gidiyor ama güvenli değil. Bu motoru max 90-95 km hızda kullanmak en iyisi.
120 gidiyorsa ben yaparım arkadaş demeyin. Motor aşırı rüzgar alıyor her an kontrol kaybedebilirsiniz
 
Katılım
30 Kas 2011
Mesajlar
1,121
küçücük motorlarla o hızları yapmayın arkadaşlar. max hızı zorlamak nedir. Yolda görüyorum 110cc spacy lerle 100km/h yapıyorlar. hiç güvenli değil kiminle yarışıyorsunuz özellikle 250cc görünce dayanamıyorlar hep bir yarış isteği var nedense.
Hocam 50cc den 1000cc ye kadar bir çok motosiklet sahibi oldum. Hatta bu sene motosiklet üzerinde 20. yılımı tamamladım. Yani amacım apaçi gençler gibi küçücük motoru zorlayıp 130-140 yaptırmak değil. Yazımı dikkatli okuduysanız daha önce 124 gördüğüm motor neden şu an 117 de kalıyor. Yani bir sıkıntı olup olmadığından emin olabilmekti amacım.
Bu arada nmax rüzgar aerodinamiği açısından oldukça iyi bir motor. Yani 110-120 gibi hızlarda kesinlikle tedirgin etmiyor. 1000rr ım da oldu, fz8 imde oldu ve diğer 600-1000 cc arası yüksek hacimlileri de çok kullandım. Tabiki onların yüksek hızlarda düz gitme eğilimi daha yüksek ama nmax in de şöyle bir avantajı var; önünüze aniden çıkan bir tehlike karşısında çok daha kıvrak olduğu için hızlı manevra yapıp kaçabilirsiniz. Mesela aynı durumda bir 1000rr' a manevra yaptırana kadar nmax 50 kez kaçar tehlikeden.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:01 ----------

155lik motorun 1000 bakımını yaptırdım. Haftasonu Çevreyolunda 122 kmyi gördüm. Dijital ekranda daha yukarı cıkmıyor. Belki motor daha da hızlı gidiyor ama fark edemiyoruz.

122 kmde motor gidiyor ama güvenli değil. Bu motoru max 90-95 km hızda kullanmak en iyisi.
120 gidiyorsa ben yaparım arkadaş demeyin. Motor aşırı rüzgar alıyor her an kontrol kaybedebilirsiniz

Hocam rüzgar alma konusunda bir yanlışınız olmasın. Nmax' in rüzgar aerodinamiği cidden çok iyi. Hatta bu konuda bugüne kadar sahip olduğum en iyi küçük cc diyebilirim. Özellikle ybr de şerit değiştirten yanal rüzgarlarda nmax çizgisini bile bozmuyor neredeyse. Rüzgardan çok etkilenen scooter PCX tir.
 
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
32
Beyler motorun yokuşlardaki park handikapını nasıl giderebiliriz. Malum nmax'te el freni veya fren kilidi gibi bir özellik yok biz sonradan pratik olarak fren kilidi uygulaması tarzı birşey yapabilir miyiz motora acaba?
 
Katılım
6 Haz 2017
Mesajlar
82
Motora hafta sonu GP'de Sisybar ve ön cam taktırdım. ikisine 300 gibi bir rakam ödedim.

Foruma local'den resim eklenmiyor galiba, ekleyemedim.
 
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
32
Merhabalar, nmax ayna açısını beğenmiyorum.bir türlü alışamadım. Küçük kör nokta aynaları ile kullanıyorum motoru baya faydası oluyor tavsiye ederim fakat yine de güzel açılı bir ayna tadını alamıyorsunuz. Nmax ine farklı motorların aynasını(spacy,pcx,cygnus vs.) uygulayıp güzel sonuç alan oldu mu acaba. Bir de koruma demiri yapılıyor nmax e görüyorum tek tük de olsa fakat motorun gürüntüsünü önemli ölçüde bozuyor bence. GP kompozit'e cam ve çanta demiri taktırmaya gittiğimde xmax için yamahada orjinali de olan bacak koruma yaptıklarını ve nmax için de üreteceklerini söylemişlerdi. Bu parçanın gidonun altından başlayıp yolcu ayak peg'ine kadar giden şekilde tasarlanacağından bahsettiler. Yamaha nın orjinal aksesuarlarında bu tarz bir parça var mı acaba veya sağda solda gören demire göre çok daha şık durur herhalde. (Örn link:https://www.yamaha-motor.eu/tr/accessories/genuine-options/koruma-parcalari/x-max-bacak-koruma/1SD-F836P-00-00/details.acc)
 
Katılım
6 Haz 2017
Mesajlar
82
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:55 ----------

QUOTE=ncang05;4206636]Merhabalar, nmax ayna açısını beğenmiyorum.bir türlü alışamadım. Küçük kör nokta aynaları ile kullanıyorum motoru baya faydası oluyor tavsiye ederim fakat yine de güzel açılı bir ayna tadını alamıyorsunuz. Nmax ine farklı motorların aynasını(spacy,pcx,cygnus vs.) uygulayıp güzel sonuç alan oldu mu acaba. Bir de koruma demiri yapılıyor nmax e görüyorum tek tük de olsa fakat motorun gürüntüsünü önemli ölçüde bozuyor bence. GP kompozit'e cam ve çanta demiri taktırmaya gittiğimde xmax için yamahada orjinali de olan bacak koruma yaptıklarını ve nmax için de üreteceklerini söylemişlerdi. Bu parçanın gidonun altından başlayıp yolcu ayak peg'ine kadar giden şekilde tasarlanacağından bahsettiler. Yamaha nın orjinal aksesuarlarında bu tarz bir parça var mı acaba veya sağda solda gören demire göre çok daha şık durur herhalde. (Örn link:https://www.yamaha-motor.eu/tr/acce...-max-bacak-koruma/1SD-F836P-00-00/details.acc)[/QUOTE]

bana da söyledi aynı şeyi. ben açıkçası bunun pek işlevsel olduğunu düşünmüyorum.
 
Son düzenleme:
Katılım
2 Ağu 2013
Mesajlar
1,381
arkadaslar merhaba. ben de mondial drift, hyosung gt250r, spacy alpha ve cbr 250 den sonra araniza katildim. motordan cok memnunum. su ana kadar kullandigim en rahat motor oldugunu soyleyebilirim. benim sorum navigasyon ile ilgili. navigasyon tutucu taktirmak istiyorum ama saglikli bir kaynak bulamadim. yamaha sitesinde var ama hem kullanisli gelmedi, hem de uygulanmis saglikli calisan bir video malesef göremedim. sizin bir tavsiyeniz var mi? teşekkürler.
 
Katılım
28 Nis 2009
Mesajlar
454
Bende bugün aranıza nmax155 alarak katıldım. Lakin bir sorunum var. Bayram gelmeden bayrama giren milletim yüzünden plaka ruhsat işleri bayram sonrasına kaldı. Ben ve 9 yaşındaki oğlum çok heyecanlıyız. İlk kez sıfır bir aracımız oluyor. Hayalimiz xmax ' ti ama bütçe buna bile zor yetti. Neyse ben plakasız ruhsatsız ve sigortasız olarak yarın gidip bayiye alacağım. Tabi sadece yanımda satış evrakları olacak, polis çevirirse derdimi anlatabilir miyim merak ediyorum. Bayiye de motoru getirmesini alacağımı söyledim şimdi almasam da olmaz. Bana akıl verin diyeceğim ama yazacaklarınızı da az buçuk tahmin ediyorum.
 
Katılım
29 Kas 2015
Mesajlar
1,029
Bende bugün aranıza nmax155 alarak katıldım. Lakin bir sorunum var. Bayram gelmeden bayrama giren milletim yüzünden plaka ruhsat işleri bayram sonrasına kaldı. Ben ve 9 yaşındaki oğlum çok heyecanlıyız. İlk kez sıfır bir aracımız oluyor. Hayalimiz xmax ' ti ama bütçe buna bile zor yetti. Neyse ben plakasız ruhsatsız ve sigortasız olarak yarın gidip bayiye alacağım. Tabi sadece yanımda satış evrakları olacak, polis çevirirse derdimi anlatabilir miyim merak ediyorum. Bayiye de motoru getirmesini alacağımı söyledim şimdi almasam da olmaz. Bana akıl verin diyeceğim ama yazacaklarınızı da az buçuk tahmin ediyorum.

plakasız, ruhsatsız ve trafik sigortasız trafiğe çıkmak yasaktır.
 
Katılım
28 Nis 2009
Mesajlar
454
plakasız, ruhsatsız ve trafik sigortasız trafiğe çıkmak yasaktır.

Tahminimde yanılmadım :) Evet haklısınız bende biliyordum ama fikir almak istemiştim. Net olmanız doğru. Her neyse kazasız belasız teslim alıp işyeri otoparkına çektim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:33 ----------

Ayrıca şu gümrük vergisinden etkilenmemek için son anda depar atıp aldığım nmax 155 ' te aşırı titreme var. Öyle ki aynadan arakaya bakıtığımda aynada gördüğüm araçlar yerinde duramıyor :( Daha 5 km' de :( Servisi aradım normal değil getir bakalım dediler ama plaka ruhsat olmadığından riske girmedim bayram sonrası getirebileceğimi söyledim. Umarım ufak bi ayar sorunudur, mağdur olmayız...

bu arada dipnot olarak benim emektar 2012 kymco like' da gram titreme olmadığını belirteyim.
 
Son düzenleme:
Katılım
26 May 2013
Mesajlar
289
Merhabalar ,

Nmax 125 için servis manuel elinde olan var ise paylaşabilirmi ?

Yakında içine girmeyi düşünüyorum :) .

Servis kitapçığı .. Selamlar .
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst