Yamaha Yamaha MT-09 Tracer 2015 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

oct

Katılım
13 Ara 2011
Mesajlar
23
170 km hız civarı sonrası başlayan tank slapping sizlerde de var mı? Tek kişiyken oluyor benim gözlemlediğim, iki kişiyken herhangi bir sıkıntı göremedim.
 
Katılım
11 Tem 2013
Mesajlar
116
Evet bütün tracer larda var yüksekhızlara çıktığında spor motor sürer gibi öne egilirsen ve gidonu biraz kendine doğru sıkarsan sorunu ortadan kaldırmış olursun
 
Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
666
Motosikleti
Vespa GTS300 Supertech ABS
Acaba gidon amortisörü mü araştırsanız?
 

oct

Katılım
13 Ara 2011
Mesajlar
23
haftasonu pistte deneyimleyip buraya video koycaktım fakat aksilik oldu giremedik bende sıkıntıdan çıkıp biraz gazladım, tank slapping olayı olabilir dikkat etmek gerekiyor

https://youtu.be/CtNhf0Cr2rM

Gorefest, piste gittiğinde de video ve yorumlarınla düşüncelerini paylaşırsan çok sevinirim. Ara ara sende tank slap e girmişsin gördüğüm kadarıyla, motosiklette tek başına mıydın, herhangi bir yük falan var mıydı? Tank slape önlem olarak yaptığın bir şey var mı?

Acaba gidon amortisörü mü araştırsanız?
Gidon amortisörü değerlendirilebilir, lakin mühendislerin bu olayı göz ardı etme sebebi nedir anlamış değilim, konuyla ilgili Yamaha Türkiye ve Japonya'ya da yazmak gerek sanırım.
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
666
Motosikleti
Vespa GTS300 Supertech ABS
rake açısı daraldıkça slapping teknik olarak normal karşılanıyor.
bunu engellemenin en iyi yolu gidon amortisörü uygulamak.
mesela f800s gibi bazı BMW modellerinde bu parça standart ekipman olarak geliyordu.
 
Son düzenleme:
Katılım
5 Nis 2007
Mesajlar
1,440
yüksek hızlarda ön tarafın hafiflemesi ve sallanması standard süspansiyon ayarlarından kaynaklanıyor arkadaşlar. Ben biraz sertleştirdim ve oldukça düzeldi; ön süspansiyon ön yükleme 4 çizgi'ye indirdim, geri sekme ise en sert'den 4 tık yumuşak. Arka süspansiyon ön yükleme 5'e getirdim, geri sekme ise en sert'den 1 tur yumuşağa doğru. Çantaları takıp da deneyeceğim ayrıca.
 
Katılım
21 May 2015
Mesajlar
6
Tracer için puig parçalarını temin edebileceğimiz İstanbul'da bir yer var mı? Özellikle cam, motor koruma demiri ve alt sakal ilgimi çekiyor.
 
Katılım
23 Haz 2015
Mesajlar
2
Merhaba,tank slapping için çözüm çok basit. gidonun altında( iç kısımda) bulunan halkayı bir tur kadar sıkınca sorun ortadan kalkıyor..Bilginize...

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:05 ----------

170 km hız civarı sonrası başlayan tank slapping sizlerde de var mı? Tek kişiyken oluyor benim gözlemlediğim, iki kişiyken herhangi bir sıkıntı göremedim.


Merhaba,tank slapping için çözüm çok basit. gidonun altında( iç kısımda) bulunan halkayı bir tur kadar sıkınca sorun ortadan kalkıyor..Bilginize...
 
Admin
Yönetici
Katılım
14 Nis 2003
Mesajlar
7,150
Motosikleti
Yamaha MT-09 Tracer
yüksek hızlarda ön tarafın hafiflemesi ve sallanması standard süspansiyon ayarlarından kaynaklanıyor arkadaşlar. Ben biraz sertleştirdim ve oldukça düzeldi; ön süspansiyon ön yükleme 4 çizgi'ye indirdim, geri sekme ise en sert'den 4 tık yumuşak. Arka süspansiyon ön yükleme 5'e getirdim, geri sekme ise en sert'den 1 tur yumuşağa doğru. Çantaları takıp da deneyeceğim ayrıca.

Sanırım bu ayarlar motorun yüküne göre farklılık gösterecektir. Farklı kilodaki bir kişi veya artçılı sürüşler için aynı sonucu vermeyebilir.
Ayrıca yanlış ayarlar tehlikeli olabilir diye düşünüyorum, yeterli bilgisi olmayanlar servis de yaptırsa iyi olur.
Ön taraf hafiflemesini elcik korumaları söküp test eden olmuş mu merak ediyorum.
Senin yaptığın bu değişikliklerin konfora etkisi nasıl oldu?
 
Katılım
3 May 2006
Mesajlar
758
Merhaba,tank slapping için çözüm çok basit. gidonun altında( iç kısımda) bulunan halkayı bir tur kadar sıkınca sorun ortadan kalkıyor..Bilginize...

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:05 ----------




Merhaba,tank slapping için çözüm çok basit. gidonun altında( iç kısımda) bulunan halkayı bir tur kadar sıkınca sorun ortadan kalkıyor..Bilginize...
:cyclopsan Sonrada gidon bilyalarını elimize alıyoruz.:mrgreen:
 
Katılım
28 Eki 2011
Mesajlar
481
Selam herkese,

Tracer bana biraz sert geliyor bozuk yollarda falan konforunu pek beğenmiyorum.

Bu haftasonu servise gidip arka amortisörü 2 tık gevşettireceğim. (şu an 4de 2 ye aldıracağım) Ön amortisörlere de ayar yaptırmaya gerek var mı? Sadece arka amortisör ayarı yeterli mi daha konforlu sürüş için?

Teşekkür ederim şimdiden cevaplar için.
 
Katılım
23 Haz 2015
Mesajlar
2
Merhaba,
Bu benim düşünüp ürettiğim bir yöntem değil.Yamaha Türkiye'nin servis talimatıdır.Faydası olur diye yazmıştım...
Gidon rulmanıyla bir ilgisi yoktur.Kolay gelsin..
 

oct

Katılım
13 Ara 2011
Mesajlar
23
1-Motosiklete ne kadar yük bindirildiği
2-Buna bağlı olarak amortisör ayarlarının konumu
3-Lastiklerin basıncı
4-Sürüş stili
gibi etkenler göz önüne alındığında tank slap olayı minimuma indirilebilecek o zaman.
 
Katılım
5 Nis 2007
Mesajlar
1,440
Sanırım bu ayarlar motorun yüküne göre farklılık gösterecektir. Farklı kilodaki bir kişi veya artçılı sürüşler için aynı sonucu vermeyebilir.
Ayrıca yanlış ayarlar tehlikeli olabilir diye düşünüyorum, yeterli bilgisi olmayanlar servis de yaptırsa iyi olur.
Ön taraf hafiflemesini elcik korumaları söküp test eden olmuş mu merak ediyorum.
Senin yaptığın bu değişikliklerin konfora etkisi nasıl oldu?

Konfor azaldı tabii ki ama benim için daha önemli olan virajlarda motor çok daha dengeli. Henüz çantaları takıp yüklü halde denemedim ama haftaya uzun bir tura çıkıyorum, ona göre yorumlarımı yazarım.
 
Katılım
17 Eyl 2011
Mesajlar
401
Orjinal arka çanta taşıyıcısını hiç beğenmedim, shad'ın ki de pek estetik gelmedi, aranızda givinin taşıyıcısını almış, alacak, sipariş etmiş olan veya düşünen var mı, en güzel o gibi gözüküyor şu an.
 
Katılım
14 May 2009
Mesajlar
981
Givinin tasima demirini tracera takili olarak gordum. Urun guzel. Ancak uzerine tablayi ayri almaniz veya yaptirmaniz gerektiğini haturlatayim.
 
Katılım
17 Eyl 2011
Mesajlar
401
Givinin tasima demirini tracera takili olarak gordum. Urun guzel. Ancak uzerine tablayi ayri almaniz veya yaptirmaniz gerektiğini haturlatayim.

maalesef tabla ayrı paraya satılıyor ve orjinalle aynı paraya geliyor, plastik bir parçayı da 150tl'ye satmaları ayrı bi kazık, bir arka çanta maliyeti ortalama 1000tl oluyor :( Bugün bir aksilik olmazsa alacağım, resimleri paylaşırım
 
Katılım
14 May 2009
Mesajlar
981
maalesef tabla ayrı paraya satılıyor ve orjinalle aynı paraya geliyor, plastik bir parçayı da 150tl'ye satmaları ayrı bi kazık, bir arka çanta maliyeti ortalama 1000tl oluyor :( Bugün bir aksilik olmazsa alacağım, resimleri paylaşırım
Tablayı 20 tl ye herhangi bir demir doğramacı da yaptırabilirsiniz bence.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst