Amerika'da o fiyattan kaç tane satacaklar? Türkiye'de bu fiyattan kaç tane satacaklar?900RS Amerika satis fiyati $11.200 dolar yani 80.000TL'ye denk geliyor. Burada 176.000TL imis.
ötv ve kdv'yi ekleyince bile 130.000 olmasi gerekirdi.
Alamasinlar diye yapiyorlar herhalde.
Amerika'da o fiyattan kaç tane satacaklar? Türkiye'de bu fiyattan kaç tane satacaklar?
Türkiye fiyatını 130 bin yaptıklarında Amerika'nın satış miktarına ulaşabilecekler mi?
Değilse, motosiklet satarak kâr yapmaya çalışan bir şirket, birim fiyatı yükseltmeden nasıl ayakta kalacak?
Peki zaten satamadığı bir motoru 170 bin TL yaptığında satabilecek mi ? Bizdeki kafa şudur: O maldan 100 TL kâr marjı ile 1000 tane satacağıma 1000 TL kâr marjı ile 20 tane satarım daha iyi. Biz ancak bu kadar ileriyi görebiliyoruz. Maalesef ki o kendilerini çok önemli ve seçilerek oralara gelen insanlar zannettiğimiz bu distribütörlerin CEO'larının bile vizyonları bu kadar... Dün Zontes'in 250 cc modeline (1000 km'de 2016) model 40 bin TL istenen bir ilan vardı, işte Kawasaki distribütörü yöneticilerinin kafası o adamla aynı çalışıyor. O motoru satan ne iş yapıyorsa onların da en fazla o işi yapabilmeleri gerekir. Zaten bu böyle olmasa biz dünyada bu noktada olur muyduk değil mi ? Her şey birbirine bağlı.
Evet, avrupa üretim olanlara ek vergi yapılmadı. Japonların avrupa'da üretilenlerine de yapılmadı.