Yamaha Yamaha CRYPTON 110 // 2009 model

yamaha crypton

  • görünüşü kötü

    Oy: 11 37.9%
  • hızı yetersiz

    Oy: 1 3.4%
  • bg gücü düşük

    Oy: 4 13.8%
  • tüm özellikleriyle mükemmel bir motor..

    Oy: 7 24.1%
  • motorun özelliklere göre fiyatı pahalı

    Oy: 6 20.7%
  • yakıt tüketimi çok

    Oy: 0 0.0%

  • Kullanılan toplam oy
    29
  • Anket kapatılmış .
Katılım
26 Kas 2008
Mesajlar
1,468
Kadri abi yaklaşık 15-16 yıldır motosiklet kullanıyorum,kymco xciting ten önce bir tane fz6 fazerim,ve honda wave'm vardı,sorasında cbf150 vs vs vs.yani küçük büyük bütün motosikletleri seviyorum ben,hepsi de belli bir amaca ve ihtiyaca hizmet ediyor,şu anda aradığım işe gidiş gelişte (gece gündüz hergün 80 km) kullanabileceğim,yakıtı ve bakımı ekonomik,90-110 km arası hızlarda giden,farı güzel aydınlatan,zırt pırt bakım istemeyen(xciting de en çok canımı sıkan 2000 km de bir bakıma girmesiydi :) )satmak istediğimde geçerli bir piyasası olan bir motosiklet :cherry: bu kriterlere göre oldukça geniş bir yelpaze var,innova,crypton,ybr125(daha önce 16000km kullandım),x-max,x-city,dylan,ps150,scarabeo200ie,vs yani 2000tl ile 7000tl arası düşünüp duruyorum,cup ların aklımı çelmesinin en büyük sebebi 100 km de 2-2,5 lt yakıt tüketmesi :cat:

Madem bu kadar çok çeşit tarz (cub, commuter, scooter) farklı model düşünüyorsun ve bütçede 7000 TL ye kadar çıkabiliyorsun bence seçeneklerinin arasından Aprilia Scarabeo 200ie yi ön plana almalısın.

Bildiğim kadarıyla İzmir'den Tolme nickli arkadaşta bu scooterden var hatta yeni aldığı zaman bu konuyu açmıştı; http://www.motosiklet.net/forum/taz...521-yeni-motorum-aprillia-scarabeo-200ie.html

O arkadaşla irtibata geçip bu modelle ilgili bilgileri alabilirsin.

Tabii bu arada seçimini yaptıysan onu bilemem...:)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:24 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:08 ----------

Bu arada bende Yamaha Crypton'umla sorunsuz olarak 3300 km.ye geldim. :cat:

Kartepe otel bölgesinden iki fotoğraf;

s6001784.jpg


s6001785.jpg


Vee Kandıra-Bağırganlı'ya gelmeden bir manzara;

s6001851.jpg
 
Katılım
5 Mar 2010
Mesajlar
2,035
crypton gibi bir motor daha yapamazlar ankette görünüşü kötü biraz ön plana çıkmış...cuplara göre kıyaslayım..crypton nereye vurursan var dağ taş farketmez...sağlam.yağ değiştirmeye giderken 2009 mondialler yanımda dökülürken ben hala gaza basıp istedğimi yapıyordum motorumla
 
Katılım
26 Kas 2008
Mesajlar
1,468
Kullandığın motosiklet arıza yapmazsa sorun çıkarmazsa yazacak pek birşey kalmıyor.:):cat:

Bu yüzden kendi kendime motosikletime nazar değmemesi için MAŞALLAH diyeyim ve 3600 km.ye geldiğimi belirteyim.:cat:

Kitapçığı olmayıp burayı takip edenler için buji bilgisi;

TORCH/A7RTC veya NGK/CR6HSA
Buji tırnak aralığı; 0.6-0.7 mm.

Üzerinde orjinal olarak şu an için TORCH/A7RTC bulunuyor ama bir ara NGK ile değiştirmeyi düşünüyorum.

Herhangi bir sorun çıkardığından değil keyfekeder bir değişim olacak yalnız.

Ayrıca yağ değişimi için kitapçık 3000 km. yazmış ama bir yağı 2000 km. kullandığında vites değişimleri kemikleşiyor zorlaşıyor bu yüzden ben servisin tavsiyesine uyarak 2000 km.de bir yağ değişimini benimsiyorum.

Birde geçenlerde koskoca yaz mevsimi geçti yeri geldi tozlu yollarda motosikletimi kullandım diyerekten her ne kadar kitapçık 6000 km.de hava filtresi temizliği önersede ben 4 civatayla sabitlenmiş muhafaza kapağını sökerek hava filtresi elemanını kontrol ettim.
İnanırmısınız sıfır gibiydi yinede oto lastikçisine giderek basınçlı hava sıktırdım gr.toz çıkmadı.:cat:
Bu durum haliyle sevindirdi beni.:)
 
Katılım
5 Mar 2010
Mesajlar
2,035
Kullandığın motosiklet arıza yapmazsa sorun çıkarmazsa yazacak pek birşey kalmıyor.:):cat:

Bu yüzden kendi kendime motosikletime nazar değmemesi için MAŞALLAH diyeyim ve 3600 km.ye geldiğimi belirteyim.:cat:

Kitapçığı olmayıp burayı takip edenler için buji bilgisi;

TORCH/A7RTC veya NGK/CR6HSA
Buji tırnak aralığı; 0.6-0.7 mm.

Üzerinde orjinal olarak şu an için TORCH/A7RTC bulunuyor ama bir ara NGK ile değiştirmeyi düşünüyorum.

Herhangi bir sorun çıkardığından değil keyfekeder bir değişim olacak yalnız.

Ayrıca yağ değişimi için kitapçık 3000 km. yazmış ama bir yağı 2000 km. kullandığında vites değişimleri kemikleşiyor zorlaşıyor bu yüzden ben servisin tavsiyesine uyarak 2000 km.de bir yağ değişimini benimsiyorum.

Birde geçenlerde koskoca yaz mevsimi geçti yeri geldi tozlu yollarda motosikletimi kullandım diyerekten her ne kadar kitapçık 6000 km.de hava filtresi temizliği önersede ben 4 civatayla sabitlenmiş muhafaza kapağını sökerek hava filtresi elemanını kontrol ettim.
İnanırmısınız sıfır gibiydi yinede oto lastikçisine giderek basınçlı hava sıktırdım gr.toz çıkmadı.:cat:
Bu durum haliyle sevindirdi beni.:)

sen motorun oraysıyla fln fazla oynama niye diye sorcak olursan crypton sade ve güzel motordur fazla modifiyeye gelmez..ANCAK ÖLE %100 verim alabilirsin..bozulur diye kafanı yorma benden sana 5 yıl garant ien az..o motor yatmadıkça kaza yapmadıkça kolay kolay bozulmaz...kuma da soktum suyada çalışıyor...her türlü..SON HIZ KAÇ YAPIYOR MERAK EDİYORUM...BENİMKİ 2004 MODELDİ 100 YAPIYORDUM..AMA AÇILMAMIŞTI BENİM MOTOR...25BİNDE İDİ
 
Katılım
26 Kas 2008
Mesajlar
1,468
sen motorun oraysıyla fln fazla oynama niye diye sorcak olursan crypton sade ve güzel motordur fazla modifiyeye gelmez..ANCAK ÖLE %100 verim alabilirsin..bozulur diye kafanı yorma benden sana 5 yıl garant ien az..o motor yatmadıkça kaza yapmadıkça kolay kolay bozulmaz...kuma da soktum suyada çalışıyor...her türlü..SON HIZ KAÇ YAPIYOR MERAK EDİYORUM...BENİMKİ 2004 MODELDİ 100 YAPIYORDUM..AMA AÇILMAMIŞTI BENİM MOTOR...25BİNDE İDİ

Tabii ki bende sadelikten ve orjinallikten yanayım.:cat::)

Sadece hv. filtresinin durumunu merak etmiştim ve tertemiz çıktı.

Birde bujide NGK marka olarak daha üstün olduğuna inandığım için yine kitapçıkta belirtilen NGK CR6HSA ile değiştirmek istiyorum o kadar..

Seninde belirttiğin gibi kaza bela yan yatma olmadıkça kolay kolay arıza yapacak sorun çıkaracak bir motosiklet değil.:cat:
 
Katılım
5 Mar 2010
Mesajlar
2,035
2011 crypton kullanan varmı 110 rahat yapıyor mu..yakıt konusunda eskisi gibi mi hala..
 
Katılım
1 May 2008
Mesajlar
402
yha commuter motorlar bana göre deil..benim aradığım cup..120 km/h hıza çıkcak,yakıt tüketimi az olcak ve sorun çıkarmıcak(sağlam olcak)..yani çinli motor bana göre deil..şuanda kymco straight 150 ve yamaha crypton 110 arasında kaldım...straight yakıt tüketimi daha fazla olduğu için crypton daha ii gbi bana göre...

crypton 110 cc de tel jantlısı olan bundan daha iyi bence...
 
Katılım
3 Ara 2010
Mesajlar
2
selamın aleyküm ustalar ben aranıza yeni katıldım bende yamaha crypton kullancısıyım 2005 model 110 luk inanmıcaksınız ama bu motorla düz yolda 130 km gördüm..
bazı arkadaslar 100 görüyormu diyor ama ne bilim anlamadım youtube sitesinden bakarsanız orjinal motoruyla 140 yapan bile var :D
 
Katılım
5 Mar 2010
Mesajlar
2,035
valla eski crypton kullancısıydım sattım..sokaklarda görüyorum apachiden vazgeçipp 2011 alacam ha en sonunda böle güzel motor olur mu yav..kırmızı harika bide enjeksiyonlusu olsa hemen alırım....
 
Katılım
26 Kas 2008
Mesajlar
1,468
selamın aleyküm ustalar ben aranıza yeni katıldım bende yamaha crypton kullancısıyım 2005 model 110 luk inanmıcaksınız ama bu motorla düz yolda 130 km gördüm..
bazı arkadaslar 100 görüyormu diyor ama ne bilim anlamadım youtube sitesinden bakarsanız orjinal motoruyla 140 yapan bile var :D

Aleykümselam arkadaşım aramıza hoşgeldin.:rendeer:

2005 model Yamaha Crypton'la kaç km.desin?

Şimdiye kadar önemli bir sorun çıkardımı?

En kısa zamanda motosikletinin fotoğrafını paylaşman dileğiyle...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:21 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:11 ----------

valla eski crypton kullancısıydım sattım..sokaklarda görüyorum apachiden vazgeçipp 2011 alacam ha en sonunda böle güzel motor olur mu yav..kırmızı harika bide enjeksiyonlusu olsa hemen alırım....

Anladığım kadarıyla Yamaha Crypton konusunda daha deneyimlisin yeni motosiklet alacaksan seçim senin.:)
 
Katılım
3 Ara 2010
Mesajlar
2
22000 deyim ilk sahibiyim hiç büyük sorun çıkarmadı bakımlarını aksatmadım hiç resimlerini ilk fırsatta yükleyecegim motora diyecek laf yok yamaha kalitesini bilen bilir bikere düştüm motordan :( ön sinyal flan kırıldı bunu dısında baska problem yok :)
 
Son düzenleme:
Katılım
5 Mar 2010
Mesajlar
2,035
kullanan varsa sölesin yha çıldıracam yeni kasalar 2009 ve üstü en fazla kaç yapıyor..
 
Katılım
5 Mar 2010
Mesajlar
2,035
abi niyeyse belki saçma ama ismini duyunca bi neşe geliyor beni motive ediyor beni..:D
 
Katılım
11 Eki 2010
Mesajlar
8
Arkadaşlar merhaba..
Bende 2011 model crypton sahibiyim motoru daha yeni aldım ve cup motorların acemisiyim motor hakkında sizlerden bilgi almak istiyorum özellikle yeni model kullanan tecrübeli arkadaşlar yanıtlarsa sevinirim.
ilk olarak benim motor sabahları yani soğukken çok zor çalışıyor yada ben çalıştıramıyorum cikleyi marşa basmadan mı çekmek gerekiyor yoksa çalıştırdığımız anda mı?
Vites değişimlerinde genel olarak problem yok ama 1. vitesden 2 ye geçerken daha sert basmam gerekiyor bu sizde de böyle mi?
Son olarak benim motor 1700 kmde motora bastımmı çok rahat 100 ü görüyor genel olarak günlük 50 km yol yapıyorum ve 4. vitesle 70-80 km arasında bir hızda seyrediyorum motor bu aşamadayken bu hızlarla seyretmemin bi sakıncası olurmu motorun açılması yönünden..
Teşekkürlerimi bir borç bilirim.
 
Katılım
26 Kas 2008
Mesajlar
1,468
22000 deyim ilk sahibiyim hiç büyük sorun çıkarmadı bakımlarını aksatmadım hiç resimlerini ilk fırsatta yükleyecegim motora diyecek laf yok yamaha kalitesini bilen bilir bikere düştüm motordan :( ön sinyal flan kırıldı bunu dısında baska problem yok :)

Verdiğin bilgiler için teşekkürler fotoğraf konusunda fazla bekletme bizi.:)

Bu arada geçmiş olsun hem sana hemde motosikletine fazla birşey olmaması sevindirici.:cat:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:06 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:56 ----------

kullanan varsa sölesin yha çıldıracam yeni kasalar 2009 ve üstü en fazla kaç yapıyor..

Bana soruyorsan eğer benim hızla pek işim olmaz.

Eğer öyle olaydı 10000 km.de motoru daha yeni yeni açılmaya başlayan Kymco People S 200 ü satmazdım.(Hoş bazen o scooter hala rüyalarıma giriyor:))

Benim Yamaha Crypton'u tercih edişim ekonomik oluşu, seriliği ve pratikliğidir.:cat:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst