Kadri abi yaklaşık 15-16 yıldır motosiklet kullanıyorum,kymco xciting ten önce bir tane fz6 fazerim,ve honda wave'm vardı,sorasında cbf150 vs vs vs.yani küçük büyük bütün motosikletleri seviyorum ben,hepsi de belli bir amaca ve ihtiyaca hizmet ediyor,şu anda aradığım işe gidiş gelişte (gece gündüz hergün 80 km) kullanabileceğim,yakıtı ve bakımı ekonomik,90-110 km arası hızlarda giden,farı güzel aydınlatan,zırt pırt bakım istemeyen(xciting de en çok canımı sıkan 2000 km de bir bakıma girmesiydi)satmak istediğimde geçerli bir piyasası olan bir motosiklet :cherry: bu kriterlere göre oldukça geniş bir yelpaze var,innova,crypton,ybr125(daha önce 16000km kullandım),x-max,x-city,dylan,ps150,scarabeo200ie,vs yani 2000tl ile 7000tl arası düşünüp duruyorum,cup ların aklımı çelmesinin en büyük sebebi 100 km de 2-2,5 lt yakıt tüketmesi :cat:
Kullandığın motosiklet arıza yapmazsa sorun çıkarmazsa yazacak pek birşey kalmıyor.:cat:
Bu yüzden kendi kendime motosikletime nazar değmemesi için MAŞALLAH diyeyim ve 3600 km.ye geldiğimi belirteyim.:cat:
Kitapçığı olmayıp burayı takip edenler için buji bilgisi;
TORCH/A7RTC veya NGK/CR6HSA
Buji tırnak aralığı; 0.6-0.7 mm.
Üzerinde orjinal olarak şu an için TORCH/A7RTC bulunuyor ama bir ara NGK ile değiştirmeyi düşünüyorum.
Herhangi bir sorun çıkardığından değil keyfekeder bir değişim olacak yalnız.
Ayrıca yağ değişimi için kitapçık 3000 km. yazmış ama bir yağı 2000 km. kullandığında vites değişimleri kemikleşiyor zorlaşıyor bu yüzden ben servisin tavsiyesine uyarak 2000 km.de bir yağ değişimini benimsiyorum.
Birde geçenlerde koskoca yaz mevsimi geçti yeri geldi tozlu yollarda motosikletimi kullandım diyerekten her ne kadar kitapçık 6000 km.de hava filtresi temizliği önersede ben 4 civatayla sabitlenmiş muhafaza kapağını sökerek hava filtresi elemanını kontrol ettim.
İnanırmısınız sıfır gibiydi yinede oto lastikçisine giderek basınçlı hava sıktırdım gr.toz çıkmadı.:cat:
Bu durum haliyle sevindirdi beni.![]()
sen motorun oraysıyla fln fazla oynama niye diye sorcak olursan crypton sade ve güzel motordur fazla modifiyeye gelmez..ANCAK ÖLE %100 verim alabilirsin..bozulur diye kafanı yorma benden sana 5 yıl garant ien az..o motor yatmadıkça kaza yapmadıkça kolay kolay bozulmaz...kuma da soktum suyada çalışıyor...her türlü..SON HIZ KAÇ YAPIYOR MERAK EDİYORUM...BENİMKİ 2004 MODELDİ 100 YAPIYORDUM..AMA AÇILMAMIŞTI BENİM MOTOR...25BİNDE İDİ
yha commuter motorlar bana göre deil..benim aradığım cup..120 km/h hıza çıkcak,yakıt tüketimi az olcak ve sorun çıkarmıcak(sağlam olcak)..yani çinli motor bana göre deil..şuanda kymco straight 150 ve yamaha crypton 110 arasında kaldım...straight yakıt tüketimi daha fazla olduğu için crypton daha ii gbi bana göre...
selamın aleyküm ustalar ben aranıza yeni katıldım bende yamaha crypton kullancısıyım 2005 model 110 luk inanmıcaksınız ama bu motorla düz yolda 130 km gördüm..
bazı arkadaslar 100 görüyormu diyor ama ne bilim anlamadım youtube sitesinden bakarsanız orjinal motoruyla 140 yapan bile var![]()
valla eski crypton kullancısıydım sattım..sokaklarda görüyorum apachiden vazgeçipp 2011 alacam ha en sonunda böle güzel motor olur mu yav..kırmızı harika bide enjeksiyonlusu olsa hemen alırım....
arkadaşlar son aşamaya gelindi artık 2.el http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-cbf-150-cbf-150-2010-model-32310863/detay
yan ilandaki veya crypton sonunda kaç ay sonunda zorda olsa karar verdik hayırlısı...
22000 deyim ilk sahibiyim hiç büyük sorun çıkarmadı bakımlarını aksatmadım hiç resimlerini ilk fırsatta yükleyecegim motora diyecek laf yok yamaha kalitesini bilen bilir bikere düştüm motordanön sinyal flan kırıldı bunu dısında baska problem yok
![]()
kullanan varsa sölesin yha çıldıracam yeni kasalar 2009 ve üstü en fazla kaç yapıyor..