Yamaha 2 çeşit mi BW's üretiyor

szr

Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
836
Şöyle bi forumu dolaştım be şöyle bi kanıya vardım:Kimi arkadaşlar bws lerinin son hızlarını söylerken ve çevremde bws kullananlara sorduğumda, kimi si düz yolda 95 civarı maksimum hız derken;forumlarda ve yine çevremde kimi bws kullanıcılarıda motorlarının düz yolda 110 bastığını söylüyolar.Ayrıyeten 110 basan arkadaşlar motorlarının çok yaktığını söylerken , 90-95 civarı basanlar az yani öyle çokta yakmadığını söylüyorlar.Kendimden örnek verirsem benim bws de 95 i geçmiyor ama yakış olarakta 3 litre civarı yakıyor yani az yakıyor.Birde benim ruhsatta motorun beygir gücü 5.8 HP 100 cc olarak görünüyor.Gerçi alırken alan arkadaşa sormuştum 5.8 HP olmasını ama yok dedi bunlar 7 HP, yanlış yazdırılmış heralde dedi.Demek istediğim 110 yapan arkadaşların ki 7.9 HP , benim gibi 90 ı geçemeyen arkadaşlarınkide 5.8 HP olabilme ihtimali var mı:cherry:(Motoru ilk sahibinden aldım ve motorunun maksimum 95 km/h bastığını söylemişti)Yani hadi diycem 18 000 km lik motor motor istiyo falan ondan basmıyo diycem ama alındığından beri böyleymiş.Gerçi 95 de yeter :cherry:
 

szr

Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
836
Yorum yapacak kimse yok mu.Bws kullanıcıları duyunn sesimiii.Az gezinn birazzzzzzzzzzzzzzz:queen:
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Bws devirli motordur....2 zamanlı güzel sağlam motordur.... Dediklerinin olması imkansız.... bws tek motor çeşidi ile üretilmiştir....110 yapması çok normal.... Senin motorun karbüratör ayarları bozulmuş veya ayarlanmamış olabilir....

İyi bir ustanın elden geçirmesi ile seninkide 110 u yapacaktır....
 

szr

Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
836
Aslında ustaya söyledim ;fazla motordan anlamam ama dedim ki:bws ler e gaz ayarı karbüratör ayarı gibi şeyler yapılarak motorun gücü arttırılabiliyormuş dedim. O da dediki bu motor 1 - 2 sefer şişirilmiş kompresör gücü zayıf gücünün yarısını boşa atıyo zaten dedi.Olaya tam vakıf olmadığım için bişey diyemedim.Bir de 20 gün önce egzost ve karbüratör ü temizlediler.İlk kalkışlarımda motor ısındıktan sonra titreme oluyordu bu yüzden temizlettim ama titreme devam ediyor;sanki ilk kalkışda bişey gazı tutyor ve sonra veriyor gibi.Ayrıca bende o Bws seriliğide kalmadı Activa ile trafik lambasında beraber kalksak kapışırız, o derece düştü kalkıştaki seriliğim;60 km/h a 9 sn de çıkıyorum:salut:
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Kalkışta aktivaya fark atman lazım.... Uzunda zaten dumanına yetişemez....

Motorun durumuyla alakalı bişey.... Başka ustaya baktır istersen birde...
 

szr

Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
836
Evet birde başka usta deniycem, kafamı bozan varyatör kayışını değiştirdikten sonra bunlar oluyor yani bundan önceki activam da da kayışı değiştirdikten sonra titremeler başlamıştı yakamı bırakmıyor bi türlü.Bws kullanan arkadaşlar size sesleniyorum İstanbul da işinin ehli, ilgilenebilecek bi Bws tamircisi biliyorsanız lütfen banada söyleyin:pale:
 
Katılım
19 Mar 2007
Mesajlar
1,250
dostum eğer kayışı deiştirirken tıkırtı bilysı dedikleri o 5 parça bilyaları deiştirdiyseler ve sen orjinaleri almadıysan bil ki hep titrer artık ve kayışında randıman vermes.orjinal kayış ve tıkırtı bilyası yani kavramayı yapan bilyaları mutlaka orjinal al yoksam hem çok masraf eder hem performans namına bişeyın kalmas:cat:senin gittiğin usta biraz traş biri galiba çünkü iki zamanlı motorlarda dört zamanlı gibi sıkıştırma olmaz ama çok daha seri olurlar ve bu demekki aktiva seni ne kalkışta nede uzunda yetişemez normalde.
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
421
birader senın altde bi sorun war yada sen bilmiyosun diyim kaldırmayı yada bakım zamanın gelmiş yaptırmada gecikdirmişsin ben ki bws100 tıkır tıkır 110da tak wuruyor düzyolda kalkışımda 3saniyede 60gryr nediyimki ben çk memnum bakımlarını doğru zmanda yaptırırsan sorunlarla kalkışmazsın hadi hayırlı sürüşler:bounce:
 

szr

Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
836
dostum eğer kayışı deiştirirken tıkırtı bilysı dedikleri o 5 parça bilyaları deiştirdiyseler ve sen orjinaleri almadıysan bil ki hep titrer artık ve kayışında randıman vermes.orjinal kayış ve tıkırtı bilyası yani kavramayı yapan bilyaları mutlaka orjinal al yoksam hem çok masraf eder hem performans namına bişeyın kalmas:cat:senin gittiğin usta biraz traş biri galiba çünkü iki zamanlı motorlarda dört zamanlı gibi sıkıştırma olmaz ama çok daha seri olurlar ve bu demekki aktiva seni ne kalkışta nede uzunda yetişemez normalde.

Öncelikle sağolun Dostum bilye dediklerin 5 adet ufak debriyaj ağırlıkları mı,eğer onlarsa orjinal yamaha taktırdım zaten yamaha servisinde taktılar ve 5 i için 15 euro fiyat dediler ama bilemiyorum tabi, gördüğüm kadarı ile sende de yamaha var hangi ustaya nereye gidiyorsun söyleye bilir misin:)
 
Katılım
17 Mar 2006
Mesajlar
189
Aslında ustaya söyledim ;fazla motordan anlamam ama dedim ki:bws ler e gaz ayarı karbüratör ayarı gibi şeyler yapılarak motorun gücü arttırılabiliyormuş dedim. O da dediki bu motor 1 - 2 sefer şişirilmiş kompresör gücü zayıf gücünün yarısını boşa atıyo zaten dedi.Olaya tam vakıf olmadığım için bişey diyemedim.Bir de 20 gün önce egzost ve karbüratör ü temizlediler.İlk kalkışlarımda motor ısındıktan sonra titreme oluyordu bu yüzden temizlettim ama titreme devam ediyor;sanki ilk kalkışda bişey gazı tutyor ve sonra veriyor gibi.Ayrıca bende o Bws seriliğide kalmadı Activa ile trafik lambasında beraber kalksak kapışırız, o derece düştü kalkıştaki seriliğim;60 km/h a 9 sn de çıkıyorum:salut:

mutlaka bi servise git activanın seni görememesi gerekir.
 
Katılım
5 May 2007
Mesajlar
286
Motorun açılışına bağlı bence bu aldığın gün yüklenirsen 60 yaparsın ama servisin deiklerine uyarsan(açıklamak uzun sürer şimdi ama alığında servis söylüyor) motorun rahatlıkla 110 görür bende bws yok ama 150 var as tipi birde arkadaşta var o aldığında abandı ben servisin dediklerine uydum şimdi benimki 110 yapıo onunki 90 anlatabildim mi?
 

szr

Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
836
Motorun açılışına bağlı bence bu aldığın gün yüklenirsen 60 yaparsın ama servisin deiklerine uyarsan(açıklamak uzun sürer şimdi ama alığında servis söylüyor) motorun rahatlıkla 110 görür bende bws yok ama 150 var as tipi birde arkadaşta var o aldığında abandı ben servisin dediklerine uydum şimdi benimki 110 yapıo onunki 90 anlatabildim mi?

Dediğini tam olarak anlayamadım.Şunu mu demek istiyorsun motor rodajda iken gereğince kullanılmamış mı; yoksa kayış değiştirdikten sonra ki süreçten mi bahsediyorsun.:silent:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
20 Haz 2007
Mesajlar
142
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
bws güzel motor 2 zamanlı tipki rx gibi:mrgreen:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst