Hmm anladım hocam ..ama bn aküyüde sökecem şimdi motor dışarda kalıyo en iyisi bn boşaltıyım yağı pistonlara anti pas sıksam bujiyi söküp öle olmaz mıyağı yenisi ile değiştir, haftada yada 10 günde bir 5 dk çalıştır daha iyi, yağı her ne kadar boşaltsan da içeride bir miktar yağ kalacak. 5 ayda bozulur mu dersen bozulmaz ama bozulursa sıkıntıya sebep olur, ileride yağlama mekanizması sağlıklı çalışmaz. Bunun yerine temiz yağ koyup 10 günde bir devirdaim yaptırmak daha mantıklı eğer imkanın varsa.
Hmm anladım hocam ..ama bn aküyüde sökecem şimdi motor dışarda kalıyo en iyisi bn boşaltıyım yağı pistonlara anti pas sıksam bujiyi söküp öle olmaz mı
Hmm anladım hocam ..ama bn aküyüde sökecem şimdi motor dışarda kalıyo en iyisi bn boşaltıyım yağı pistonlara anti pas sıksam bujiyi söküp öle olmaz mı
atak37 Bugün 12:02Temiz yağ koy kalsın içerde. Balık mı bu bozulacak iki günde?
Akünün suyu donmaz mı hocam bizim buralar soguk oluyoda motorda dışarda kalıyo saf su kaç derecede donuyodu .ddMotorun içerisine hiçbir şey sıkma sakın. Aküyü de çıkarma arkadaşım. 10 günde bir 5 dk çalıştırırsan aküye bişicik olmaz. Her sene haziran ayında yurtdışına gidip eylülde geri dönüyorum 3 yıldır. Giderken aküsü, benzini vs olduğu gibi bırakıp geldiğimde tek marşta çalıştırıyorum.
Çok titizsen yağını değiştir bırak, aküyü onu bunu söküp takmana gerek yok.
[/COLOR]
atak37 Bugün 12:02
Yok bozulmasından degilde kitapçıkta boşaltın yazıyo yagı çoğu yerdede yeni yağ koyun diolar bnde ne yağacagımı şaşırdım..yeni yağada para yok usta ya o yagı bida degiştiecez mi kış bitiminde
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:07 ----------
Akünün suyu donmaz mı hocam bizim buralar soguk oluyoda motorda dışarda kalıyo saf su kaç derecede donuyodu .dd
Bnde öle yapım diom amaAkü yü sök, yağı boşalt, pistonlara da bol bol wd40 sık o zaman madem
Hmm anladım hocam...Dostum yağın en iyisinden koy demiyor sana.
Akünün sıvısı donmaz bu arada erzurum vs. gibi bir yerlerde değilsen. Elektrolit var onun içinde saf su yok.
Hmm anladım hocam peki pistonlara wd 40 sıkmamı önerirmisinizKitapçığı uyarlayabilirsin,amaç çalışmayan motorda yağın özelliğini yitirip katılaşmasını önlemek
Bu arada senin düşündüğün gibi bekleme sürecinde yağın pistonlara erişmesi zor,yağ tabanda birikir
Artı olarak birşey yapma yağı boşalyittığında zaten sistemde ince bir yağ kalıntısı kalmış olur
Hmm anladım hocam...bn motorsikleti kış uykusuna yatırmadan önce yapılması gerekenler die forumda okumuştum orda sıkın dio hocam wd 40 sıkmayalım mı bncede sıkmasak daha iyi gibi de nie öle diolar yaniHayır kullanmayın yarardan çok zarar verir