Yağ boşaltımı

Katılım
16 Kas 2015
Mesajlar
31
Arkadaşlar s.a öncelikle..bnm sorum motoru kış uykusuna yatırmadan önce motorun kitapçıgında Yagı boşaltın yazıyo bn yagı boşalttıgım zaman misal motor 4 5 ay yatacak pistonlarda falan bi paslanma olmaz mı
 
Katılım
5 May 2014
Mesajlar
1,576
yağı yenisi ile değiştir, haftada yada 10 günde bir 5 dk çalıştır daha iyi, yağı her ne kadar boşaltsan da içeride bir miktar yağ kalacak. 5 ayda bozulur mu dersen bozulmaz ama bozulursa sıkıntıya sebep olur, ileride yağlama mekanizması sağlıklı çalışmaz. Bunun yerine temiz yağ koyup 10 günde bir devirdaim yaptırmak daha mantıklı eğer imkanın varsa.
 
Katılım
16 Kas 2015
Mesajlar
31
yağı yenisi ile değiştir, haftada yada 10 günde bir 5 dk çalıştır daha iyi, yağı her ne kadar boşaltsan da içeride bir miktar yağ kalacak. 5 ayda bozulur mu dersen bozulmaz ama bozulursa sıkıntıya sebep olur, ileride yağlama mekanizması sağlıklı çalışmaz. Bunun yerine temiz yağ koyup 10 günde bir devirdaim yaptırmak daha mantıklı eğer imkanın varsa.
Hmm anladım hocam ..ama bn aküyüde sökecem şimdi motor dışarda kalıyo en iyisi bn boşaltıyım yağı pistonlara anti pas sıksam bujiyi söküp öle olmaz mı
 
Katılım
5 May 2014
Mesajlar
1,576
Hmm anladım hocam ..ama bn aküyüde sökecem şimdi motor dışarda kalıyo en iyisi bn boşaltıyım yağı pistonlara anti pas sıksam bujiyi söküp öle olmaz mı

Motorun içerisine hiçbir şey sıkma sakın. Aküyü de çıkarma arkadaşım. 10 günde bir 5 dk çalıştırırsan aküye bişicik olmaz. Her sene haziran ayında yurtdışına gidip eylülde geri dönüyorum 3 yıldır. Giderken aküsü, benzini vs olduğu gibi bırakıp geldiğimde tek marşta çalıştırıyorum.

Çok titizsen yağını değiştir bırak, aküyü onu bunu söküp takmana gerek yok.
 
Katılım
16 Kas 2015
Mesajlar
31
[/COLOR]
Temiz yağ koy kalsın içerde. Balık mı bu bozulacak iki günde?
atak37 Bugün 12:02
Yok bozulmasından degilde kitapçıkta boşaltın yazıyo yagı çoğu yerdede yeni yağ koyun diolar bnde ne yağacagımı şaşırdım..yeni yağada para yok usta ya o yagı bida degiştiecez mi kış bitiminde

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:07 ----------

Motorun içerisine hiçbir şey sıkma sakın. Aküyü de çıkarma arkadaşım. 10 günde bir 5 dk çalıştırırsan aküye bişicik olmaz. Her sene haziran ayında yurtdışına gidip eylülde geri dönüyorum 3 yıldır. Giderken aküsü, benzini vs olduğu gibi bırakıp geldiğimde tek marşta çalıştırıyorum.

Çok titizsen yağını değiştir bırak, aküyü onu bunu söküp takmana gerek yok.
Akünün suyu donmaz mı hocam bizim buralar soguk oluyoda motorda dışarda kalıyo saf su kaç derecede donuyodu .dd
 
Katılım
19 Eyl 2010
Mesajlar
264
Akü yü sök, yağı boşalt, pistonlara da bol bol wd40 sık o zaman madem
 
Katılım
3 Nis 2015
Mesajlar
767
[/COLOR]
atak37 Bugün 12:02
Yok bozulmasından degilde kitapçıkta boşaltın yazıyo yagı çoğu yerdede yeni yağ koyun diolar bnde ne yağacagımı şaşırdım..yeni yağada para yok usta ya o yagı bida degiştiecez mi kış bitiminde

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:07 ----------


Akünün suyu donmaz mı hocam bizim buralar soguk oluyoda motorda dışarda kalıyo saf su kaç derecede donuyodu .dd

Dostum yağın en iyisinden koy demiyor sana. :)

Akünün sıvısı donmaz bu arada erzurum vs. gibi bir yerlerde değilsen. Elektrolit var onun içinde saf su yok.
 
Katılım
16 Kas 2015
Mesajlar
31
Akü yü sök, yağı boşalt, pistonlara da bol bol wd40 sık o zaman madem
Bnde öle yapım diom ama

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:22 ----------

Dostum yağın en iyisinden koy demiyor sana. :)

Akünün sıvısı donmaz bu arada erzurum vs. gibi bir yerlerde değilsen. Elektrolit var onun içinde saf su yok.
Hmm anladım hocam...
 
Katılım
14 Ara 2012
Mesajlar
1,522
Kitapçığı uyarlayabilirsin,amaç çalışmayan motorda yağın özelliğini yitirip katılaşmasını önlemek
Bu arada senin düşündüğün gibi bekleme sürecinde yağın pistonlara erişmesi zor,yağ tabanda birikir
Artı olarak birşey yapma yağı boşalyittığında zaten sistemde ince bir yağ kalıntısı kalmış olur
 
Katılım
16 Kas 2015
Mesajlar
31
Kitapçığı uyarlayabilirsin,amaç çalışmayan motorda yağın özelliğini yitirip katılaşmasını önlemek
Bu arada senin düşündüğün gibi bekleme sürecinde yağın pistonlara erişmesi zor,yağ tabanda birikir
Artı olarak birşey yapma yağı boşalyittığında zaten sistemde ince bir yağ kalıntısı kalmış olur
Hmm anladım hocam peki pistonlara wd 40 sıkmamı önerirmisiniz
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst