XL 650 V TRANSALP mi yoksa F 650 GS Enduro mu ????

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
15 Mar 2012
Mesajlar
667
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Transalp aldım.İyi ki de almışım diyorum.Geçen 34 derecede öğlen sıcağında çıktım yola.Saatlarce yol gittim.En ufak bir hararet sorunu olmadı.Fan bile açmadı motor.İnsanlar boşuna bu motorla Çin'e gitmiyo.Servisin söylediğine göre daha bi transalp'in motorunu sökmemişler.Arıza olmalı ki söksünler ama bu motor 100 binlerce km gidiyo yine de arıza yapmıyo.Servis konusunda da çok memnunum.Zincir dişli takımını sipariş verdik 2 gün sonra geldi.Yan yatırdık fren kolu kırıldı 2 günde geldi.Yol tutuşu , konfor mükemmel.
 
Katılım
8 Haz 2009
Mesajlar
4,085
matematik bir miktar transalpten yana ama kalp BMW diyo nedense? elbette v strom arada güzel sıyrılıyo ama o da bahalı arkadaş...
Seni BMW'ye çeken kapitalist düzenin Statü göstergesi yoksa 50 kere dedik yanaşma şase var diye :queen: Bak arkadaş yukarıda yazmış 34 derecede çıktım saatlerce yol gittim diye, hoş f650 ile de gidilir lakin titreşim var illaki ve bu arıza durumu cidden insanın moralini bozacak cinsten olabiliyor niyemi?
F650gs dakar topiğinde uğur1000 abimizin bi listesi var 40 yahut50 bine gelmiş bi f650de nelerin değişmesi gerektiğine dair,
Hoş Transalpte de vardır illaki ama kimse yazmadığı için bilemiyoruz haliyle,
Sen bizim şu ermanla bi görüş bence...

Transalp aldım.İyi ki de almışım diyorum.Geçen 34 derecede öğlen sıcağında çıktım yola.Saatlarce yol gittim.En ufak bir hararet sorunu olmadı.Fan bile açmadı motor.İnsanlar boşuna bu motorla Çin'e gitmiyo.Servisin söylediğine göre daha bi transalp'in motorunu sökmemişler.Arıza olmalı ki söksünler ama bu motor 100 binlerce km gidiyo yine de arıza yapmıyo.Servis konusunda da çok memnunum.Zincir dişli takımını sipariş verdik 2 gün sonra geldi.Yan yatırdık fren kolu kırıldı 2 günde geldi.Yol tutuşu , konfor mükemmel.
 
Katılım
12 Haz 2008
Mesajlar
5,549
Seni BMW'ye çeken kapitalist düzenin Statü göstergesi yoksa 50 kere dedik yanaşma şase var diye :queen: Bak arkadaş yukarıda yazmış 34 derecede çıktım saatlerce yol gittim diye, hoş f650 ile de gidilir lakin titreşim var illaki ve bu arıza durumu cidden insanın moralini bozacak cinsten olabiliyor niyemi?
F650gs dakar topiğinde uğur1000 abimizin bi listesi var 40 yahut50 bine gelmiş bi f650de nelerin değişmesi gerektiğine dair,
Hoş Transalpte de vardır illaki ama kimse yazmadığı için bilemiyoruz haliyle,
Sen bizim şu ermanla bi görüş bence...

hacı diyom ya mantık translap diyo ama ben kapitalist düzenin köpeği olmuş ruhuma söz geçiremiyom. bunun yanında estetik kaygılarım da ön planda..transalpe ağır diyolla moralimi bozuyolla
 
Katılım
8 Haz 2009
Mesajlar
4,085
dur öleyse bi karşılaştırma yapalım şimdi yalnız sen bana hangi model transalpten ve 600 mü 650 mi 700 mü onu bi de hele?
 
Katılım
8 Haz 2009
Mesajlar
4,085
Şimdi Şöyle bi şey var elimize..
2005-35000kmdeki transalp
11500 Fiyat iyi,
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-orjinal-cok-temiz-77789611/detay

Fiyat bomba modele göre...

General information
Model: Honda XL 650 L Transalp
Year: 2006
Category: Enduro / offroad
Rating: 76.6 out of 100. Show full rating and compare with other bikes
Engine and transmission
Displacement: 647.00 ccm (39.48 cubic inches)
Engine type: V2, four-stroke
Power: 52.29 HP (38.2 kW)) @ 7500 RPM
Torque: 55.00 Nm (5.6 kgf-m or 40.6 ft.lbs) @ 5500 RPM
Compression: 9.2:1
Bore x stroke: 79.0 x 66.0 mm (3.1 x 2.6 inches)
Valves per cylinder: 3
Fuel system: Carburettor. 34mm slant-type CV-type carburettor x 2
Fuel control: SOHC
Ignition: Digital transistorised with electronic advance
Cooling system: Liquid
Gearbox: 5-speed
Transmission type,
final drive: Chain
Chassis, suspension, brakes and wheels
Trail: 108 mm (4.3 inches)
Front brakes: Single disc
Rear brakes: Expanding brake (drum brake)
Physical measures and capacities
Dry weight: 191.0 kg (421.1 pounds)
Power/weight ratio: 0.2738 HP/kg
Seat height: 843 mm (33.2 inches) If adjustable, lowest setting.
Ground clearance: 192 mm (7.6 inches)
Wheelbase: 1,505 mm (59.3 inches)
Fuel capacity: 19.00 litres (5.02 gallons)​

gelelim F650 ye
2006-F650
39000 kmde
ve 13750

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-bmw-2006-f650gs-94968234/detay



General information
Model: BMW F 650 GS
Year: 2006
Category: Enduro / offroad
Rating: 70.3 out of 100. Show full rating and compare with other bikes
Engine and transmission
Displacement: 652.00 ccm (39.79 cubic inches)
Engine type: Twin, four-stroke
Power: 49.61 HP (36.2 kW)) @ 6500 RPM
Torque: 60.00 Nm (6.1 kgf-m or 44.3 ft.lbs) @ 4800 RPM
Top speed: 170.0 km/h (105.6 mph)
Compression: 11.5:1
Bore x stroke: 100.0 x 83.0 mm (3.9 x 3.3 inches)
Fuel system: Injection. Electronic intake pipe injection / BMW engine management, dual ignition
Cooling system: Liquid
Gearbox: 5-speed
Transmission type,
final drive: Chain
Clutch: Multiple-disc clutch in oil bath, mechanically operated
Fuel consumption: 3.20 litres/100 km (31.3 km/l or 73.51 mpg)
Greenhouse gases: 74.2 CO2 g/km. (CO2 - Carbon dioxide emission)
Chassis, suspension, brakes and wheels
Frame type: Bridge-type steel section frame with bolted-on rear section
Rake (fork angle): 29.2°
Trail: 113 mm (4.5 inches)
Front suspension: Telescopic fork, stanchion diameter 41 mm, fork stabiliser
Front suspension travel: 41 mm (1.6 inches)
Rear suspension: Box-section steel section dual swing arm, central spring strut action via lever system, spring pre-load hydraulically adjustable to continuously variable levels by means of handwheel, rebound damping adjustable
Rear suspension travel: 220 mm (8.7 inches)
Front tyre dimensions: 100/90-S19
Rear tyre dimensions: 130/80-S17
Front brakes: Double disc
Front brakes diameter: 300 mm (11.8 inches)
Rear brakes: Single disc
Rear brakes diameter: 240 mm (9.4 inches)
Physical measures and capacities
Dry weight: 175.4 kg (386.7 pounds)
Weight incl. oil, gas, etc: 192.0 kg (423.3 pounds)
Power/weight ratio: 0.2828 HP/kg
Seat height: 780 mm (30.7 inches) If adjustable, lowest setting.
Overall height: 1,265 mm (49.8 inches)
Overall length: 2,175 mm (85.6 inches)
Overall width: 910 mm (35.8 inches)
Wheelbase: 1,479 mm (58.2 inches)
Fuel capacity: 17.30 litres (4.57 gallons)​

F650:49.61 hp
Transalp:52.29HP

F650:60.00 Nm @4800Rpm
Transalp:55.00Nm Tork @5500rpm

F650:Kuru Ağırlığı 174,4 Yağ ve yakıtla beraber 192kg
Transalp:Kuru ağırlık 191kg bunda 19 litre depo var

Şunlarda ufak anekdotlar,
Birinin beygiri yüksekken diğerinin torku gayet iyi
Transalp de 20kg fark var aralarında ama abartılacak bi rakam gibi gelmedi bana bu...

fiyat açısından da honda daha iyi gibi..
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Ya olum bi yörüyün gidin, siz motor neyim alamazsınız... Yok mantık, yok kalp, yok Carl Marx... :)

Kararını vercen alıcan Erhan, yoksa gece rüyalarına kadar girer bak bunlar... :rendeer: 2si de iyi motor sonuçta, hangisi daha iyi diye suyunu çıkarmanın anlamı yok bence. Üstelik 2 motorun da bilinmeyen bir durumu/özelliği de yok. Daha araştırmaktan ziyade karar vermelisin bence.
 
Katılım
2 Eyl 2005
Mesajlar
133
Bu makinelerin ikisi de bence çok güzel. Bir çok kişiden fikir almaya kalkarsan kafan karışır, yok başka motor önerenler; yok onun şu artısı varken öbürünün bu eksisi vs. Hiç bunlara girme bence bütçen yetiyorsa eğer geç karşısına bu iki motorun hangisi yüzüne daha çok güldüyse hangisine gönlün daha çok aktı ise o motosikleti al. İşte en iyi motosiklet o; en iyi karar verilmiş karar..
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
15 Mar 2012
Mesajlar
667
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Hala daha ikisi de aynı motor diyenler var.Anlamak mümkün değil.Bu motorlardan biri titreşimli , diğeri neredeyse sıfır titreşimli bi motor.Titreşim nedir biliyo musunuz?Adamın canına okur , gittiğin yolu işkenceye çevirir.Titreşim bi motor için büyük ayıp.Bu devirde Çinlilerden başka titreşimli motor kaldı mı?Pardon bi tane kaldı o da bmw f650.Hadi titreşimi geçtik servis konusuna gelelim.Birinin servis saati euro ile diğerinin servisini istersen kendin yap.Yağını bujisini , hava filtresini kendin değiştir.Servis , yedek parça konusunda honda'nın bariz üstünlüğü var.Hadi servis konusunu da geçtik kronik problemlere bakalım.Birinin bir sürü masraf çıkarma ihtimali var , diğerinin bilnen hiç bir kronik sorunu yok.Yağını suyunu koy 100 binlerce km git.Sırf BMW'ye biniyorum diyebilmek için bir sürü sıkıntıya katlanmaya hiç gerek yok.
 
Katılım
8 Haz 2009
Mesajlar
4,085
Hala daha ikisi de aynı motor diyenler var.Anlamak mümkün değil.Bu motorlardan biri titreşimli , diğeri neredeyse sıfır titreşimli bi motor.Titreşim nedir biliyo musunuz?Adamın canına okur , gittiğin yolu işkenceye çevirir.Titreşim bi motor için büyük ayıp.Bu devirde Çinlilerden başka titreşimli motor kaldı mı?Pardon bi tane kaldı o da bmw f650.Hadi titreşimi geçtik servis konusuna gelelim.Birinin servis saati euro ile diğerinin servisini istersen kendin yap.Yağını bujisini , hava filtresini kendin değiştir.Servis , yedek parça konusunda honda'nın bariz üstünlüğü var.Hadi servis konusunu da geçtik kronik problemlere bakalım.Birinin bir sürü masraf çıkarma ihtimali var , diğerinin bilnen hiç bir kronik sorunu yok.Yağını suyunu koy 100 binlerce km git.Sırf BMW'ye biniyorum diyebilmek için bir sürü sıkıntıya katlanmaya hiç gerek yok.

Bazı yerlerde katılıyorum lakin yerden yere de vurmak biraz abartı olur...
Tamam Bende BMW kullanıcısıyım fakat soranlara söylediğim ilk cümle git Transalp al hiç uğraşma varsın 1lt fazla yaksın en azından sorunsuz motor...
 
Katılım
26 Tem 2012
Mesajlar
3
Onu bunu bilmemde, yeni kasası için herşeyimi verirdim.. :)

2012-BMW-F650GS-bmw-automotive.jpg
 
Katılım
24 Mar 2012
Mesajlar
382
İkiside güzel motorlar.Babamın 2005- 2008 yılları arasında f650 gs i vardı.Arkadaşının da transalp 650 si vardı.Hep birlikte gezerlerdi ben ve babamın arkadaşının oğlu da artçı olarak katılırdık onlara.Bazen transalp in arkasına otururdum.Evet titreşim yok gerçekten BMW de o sıkıntı fakat babamın arkadaşı da babam da çift bujili bmw nin daha hızlı olduğunu söylerdi.Bir de Transalp de abs yoktu kitliyordu baya Bmw o açıdan çok rahatdı bmw nin elcik ısıtması vardı belki transalp dede vardır hatırlamıyorum şimdi.Transalp daha konforlu sorunsuz ama daha hantal bi motor Bmw ise daha kıvrak ve seri olduğunu düşünürlerdi.İkisini de kullanmadım onların yalancısıyım.Bu arada babamın arkadaşı da f800 gs e geçti transalpden sonra.Sonuç olarak ikiside güzel ama uzun yol için Honda daha mantıklı tabi ama bozuk arazide daha kıvrak olan Bmw öne çıkar benim fikrim.
 
Katılım
3 Haz 2007
Mesajlar
411
Bu iki motorun sonucu yok. Konunun tamamını gözden geçirdim. Tamam transalp ten fazla ama Bmw de aslında burada abartıldığı kadar vibrasyon yok örneğin 250 KM gidip indiğinizde vibrasyondan şikayet etmezsiniz. Ben yine TA derim o ayrı ama bmw nin vibrasyonunu o kadarda abartmamak lazım
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst