Vitesli alma scooter al, niye?

Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
Foruma yeni üye olan arkadaşlar genellikle ilk yada ikinci mesajlarında;
Şunu mu alayım, yoksa bunu mu?
Çinli alsam mı almasam mı?
Vitesli alıcam ama bilmiyorum, acaba öğrenebilir miyim?
Bisiklet kullanabiliyorum, 600 cc ile başlasam mı?

vs.vs. gibi sorular sorarlar. Herkes kendi kanaatine göre cevap verir, yardımcı olmaya çalışır. Zaten sitenin en önemli amaçlarından en başında geleni de aynı amaç için bir araya gelmiş insanların birbirlerine yardımcı olmalarıdır. Neyse konuyu fazla dağıtmadan, şunu sormak yada gündeme getirmek istiyorum.
Çok konu gördüm ki, yeni başlayacağım CBR 125 mi alayım, YBR 125'mi, yada farklı bir kaç marka arasında gidip gelen hep aynı sorular.
Bazı görüşlerine saygı duydugum ama asla katılmadığım arkadaşlar hemen olaya müdahale eder, "ilk deneyiminse vitesli alma scooter al, alıştır kendini".
Şimdi bu düşünce tarzından yola çıkarak,
1- Vitesli motor kullanmayı tercih etmiş, benimsemiş ve öğrenmeyi göze almış insanlara neden scooter tavsiye edersiniz?
2- Scooter kullanmak vitesli motor kullanmaktan daha zordur. Lastikleri daha ufaktır, dengede durmak daha zordur, ani frenlerde kayıp düşmeniz daha kolaydır, en ufak bir çukurda dengenizi sağlayamamanız daha basittir. Bunların bilincinde olarak mı scooter kullanmalarını tavsiye ediyorsunuz?
3- Scooter ile ilk motosiklet deneyimini yaşadığında, 3-5 ay sonra yada 1-2 yıl içinde ben artık piştim, vitesli kullanabilirim dediğinde, anasının karnından doğduğundaki vites,debriyaj ilişkisi bilgileriyle mi vitesli motoru kullanacaktır, yoksa scooter kullandığı dönemler hayatının boşa geçmiş dönemleri midir?
4- Hepiniz ilk motosiklet deneyiminizi scooter ile mi yaşadınız? Evet arkadaşımda vardı, arada alır mahallede turlardım mı diyorsunuz?
5- Scooter kullanmanın ne kadar beceri istediğini hiç bir scooter kullanıcısı arkadaşınız dostunuz size söylemedi mi? Hem scooter hem vitesli motosiklet kullanmış hiç bir arkadaşınızdan, vitesli motor trafikte zahmetli ama kullanmak daha kolay gibi bir cümle işitmediniz mi?
6- Bana katılmak zorunda değilsiniz, düşüncelerinizi değiştirmek zorunda hiç değilsiniz, fakat insanların düşüncelerini de yanlış yönde değiştirmemelisiniz.
7- Kişiye, şahsa, herhangi bir konu başlığına özel olarak açılmış bir konu değildir. Tamamiyle kendi görüşlerimden ibarettir.
 
Katılım
18 Ağu 2008
Mesajlar
2,417
başlığı görünce senin açtığınıda görünce bu adam yeni değil niye böyle yazdı acaba dedim
dolmuşsun ve içini dökmüşsün yürübeeeeee kim tutar seni :queen:
güzel konuya değinmişsin ::biggrinn
ANAFİKİR: bilgi almak isteyenlere verilen enterasan cevaplar
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Motosiklete baslama yasi oldukça geç ulkemizde.
Bu nedenle bu tur bir kavram kargasasinin yasaniyor olmasini yadirgamiyorum.
Ustelik fazla seçenek de yok.

Su an burada tartisan nesili, kaybedilmis bir nesil olarak nitelemek mumkun.
Ama o kayip nesil gelecegin umudu olabilir.

Yani sizler, çocuklarinizi erken yasta ve dogru motorla tanistirirsaniz, bu tartismalar, gelecek nesilde olmayacak.
Tabii devleti yonetenler de bazi seylerin farkinda olup, yasal duzenlemeleri yapmayi basarirlarsa.

Sonuç olarak bu soru ve cevaplar hep var olacak.
Taaa ki, sizler bilinçli bir nesil yetistirene kadar.
 
Katılım
18 Ağu 2008
Mesajlar
2,417
Motosiklete baslama yasi oldukça geç ulkemizde.
Bu nedenle bu tur bir kavram kargasasinin yasaniyor olmasini yadirgamiyorum.
Ustelik fazla seçenek de yok.

Su an burada tartisan nesili, kaybedilmis bir nesil olarak nitelemek mumkun.
Ama o kayip nesil gelecegin umudu olabilir.

Yani sizler, çocuklarinizi erken yasta ve dogru motorla tanistirirsaniz, bu tartismalar, gelecek nesilde olmayacak.
Tabii devleti yonetenler de bazi seylerin farkinda olup, yasal duzenlemeleri yapmayi basarirlarsa.

Sonuç olarak bu soru ve cevaplar hep var olacak.
Taaa ki, sizler bilinçli bir nesil yetistirene kadar.

öyle diyosunda bizlerde çoğumuz yani mobilet tarzı kullandık küçük yaşlarda. bence küçük yaşta başlıyo kaçak ve gizli kullanarak, ben öyle tanıştığım için motosikletle.
 
Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
Sonuç olarak bu soru ve cevaplar hep var olacak.
Taaa ki, sizler bilinçli bir nesil yetistirene kadar.

Abi yeni evlendik daha, 1 sene olmadı biliyorsun. Bilinçli nesil çalışmaları için 2-3 sene rica ediyoruz senden :p Biraz biz gezelim, tozalım değil mi :)
 
Katılım
25 May 2006
Mesajlar
950
Foruma yeni üye olan arkadaşlar genellikle ilk yada ikinci mesajlarında;
Şunu mu alayım, yoksa bunu mu?
Çinli alsam mı almasam mı?
Vitesli alıcam ama bilmiyorum, acaba öğrenebilir miyim?
Bisiklet kullanabiliyorum, 600 cc ile başlasam mı?

vs.vs. gibi sorular sorarlar. Herkes kendi kanaatine göre cevap verir, yardımcı olmaya çalışır. Zaten sitenin en önemli amaçlarından en başında geleni de aynı amaç için bir araya gelmiş insanların birbirlerine yardımcı olmalarıdır. Neyse konuyu fazla dağıtmadan, şunu sormak yada gündeme getirmek istiyorum.
Çok konu gördüm ki, yeni başlayacağım CBR 125 mi alayım, YBR 125'mi, yada farklı bir kaç marka arasında gidip gelen hep aynı sorular.
Bazı görüşlerine saygı duydugum ama asla katılmadığım arkadaşlar hemen olaya müdahale eder, "ilk deneyiminse vitesli alma scooter al, alıştır kendini".


Şimdi bu düşünce tarzından yola çıkarak,
1- Vitesli motor kullanmayı tercih etmiş, benimsemiş ve öğrenmeyi göze almış insanlara neden scooter tavsiye edersiniz?
2- Scooter kullanmak vitesli motor kullanmaktan daha zordur. Lastikleri daha ufaktır, dengede durmak daha zordur, ani frenlerde kayıp düşmeniz daha kolaydır, en ufak bir çukurda dengenizi sağlayamamanız daha basittir. Bunların bilincinde olarak mı scooter kullanmalarını tavsiye ediyorsunuz?
3- Scooter ile ilk motosiklet deneyimini yaşadığında, 3-5 ay sonra yada 1-2 yıl içinde ben artık piştim, vitesli kullanabilirim dediğinde, anasının karnından doğduğundaki vites,debriyaj ilişkisi bilgileriyle mi vitesli motoru kullanacaktır, yoksa scooter kullandığı dönemler hayatının boşa geçmiş dönemleri midir?
4- Hepiniz ilk motosiklet deneyiminizi scooter ile mi yaşadınız? Evet arkadaşımda vardı, arada alır mahallede turlardım mı diyorsunuz?
5- Scooter kullanmanın ne kadar beceri istediğini hiç bir scooter kullanıcısı arkadaşınız dostunuz size söylemedi mi? Hem scooter hem vitesli motosiklet kullanmış hiç bir arkadaşınızdan, vitesli motor trafikte zahmetli ama kullanmak daha kolay gibi bir cümle işitmediniz mi?
6- Bana katılmak zorunda değilsiniz, düşüncelerinizi değiştirmek zorunda hiç değilsiniz, fakat insanların düşüncelerini de yanlış yönde değiştirmemelisiniz.
7- Kişiye, şahsa, herhangi bir konu başlığına özel olarak açılmış bir konu değildir. Tamamiyle kendi görüşlerimden ibarettir.

Evet abi bazı arkadaşlar iyilik yaptığını sanarak; insanları korkutarak aslında hiç istemedikleri içlerine sinmeyen motosikletleri aldırmaya teşvik ediyorlar. Nedir bu scooter merakı anlamadım.
Eğer ben bu arkadaşları dinleseydim aynı hataya düşüp hayatımın hatasını yapıp scooter alacaktım. İstediğim motora ulaşmam çok daha uzun zaman alacaktı. Malum alım gücümüz ortada. Bir süre sonra değiştirirsin demesinler bizim gibi geçim derdi çeken insanlar nokta atışı yapmak zorunda. olmadı değiştir- olmadı bi daha değiştir deme lüksümüz yok malesef.
 
Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
Evet abi bazı arkadaşlar iyilik yaptığını sanarak; insanları korkutarak aslında hiç istemedikleri içlerine sinmeyen motosikletleri aldırmaya teşvik ediyorlar. Nedir bu scooter merakı anlamadım.
Eğer ben bu arkadaşları dinleseydim aynı hataya düşüp hayatımın hatasını yapıp scooter alacaktım. İstediğim motora ulaşmam çok daha uzun zaman alacaktı. Malum alım gücümüz ortada. Bir süre sonra değiştirirsin demesinler bizim gibi geçim derdi çeken insanlar nokta atışı yapmak zorunda. olmadı değiştir- olmadı bi daha değiştir deme lüksümüz yok malesef.

Evet maddi imkansızlıklar da 8. madde olsun :)
8- Scooter al derken, alım satım masraflarını, satarken ettiği zararı siz mi karşılayacaksınız?
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
öyle diyosunda bizlerde çoğumuz yani mobilet tarzı kullandık küçük yaşlarda. bence küçük yaşta başlıyo kaçak ve gizli kullanarak, ben öyle tanıştığım için motosikletle.

Ben de mopetle basladim.
77 senesinde.:)
Simdi seçenek fazla yok dedigime bakma.
o zamana gore çok fazla seçenek var.:)
Ama yetersiz.
Anlatmak istedigim sey baska.
Ben, dogru yonlendirme ve zamaninda baslamadan bahsediyorum.

Mopet de kullanilacak, scooter da.
Hepsinin bir kullanis sekli ve amaci var.
Yani kesin bir yargiya varmak yanlis olur.

Belki adam hep scooter kullanmak ister.
Yani illa duz vitesli motor kullanilacak diye bisey yok.

Fakat çekirdekten yetisen adam neye ihtiyaci oldugunu da çok çabuk kavrayacaktir ve kararini ona gore verecektir.

Bahsettigim bu çerçevede algilanirsa daha iyi bir sonuç ortaya çikarabiliriz.

Ben açmis oldugum baska bir konuda da bunun uzerinde israrla durmustum.
Scooter, mopet gibi kuçuk motosikletlerde, ehliyet sarti kaldirilmali.

Turkiye'de 50cc hacminde vitesli motosikletler satilabilmeli ve kolay erisilmeli.

Detayli konudur.
Daha fazla açilimini, devlete dusen gorevler basliginda yapmistim.
 
Katılım
13 Haz 2005
Mesajlar
3,062
60-70'li yaşlara ulaşabilirsem, muhtemelen elden ayaktan kesilmiş olurum, işte o zaman büyük tekerli bir scooter alırım. :wiinkk:
 
Katılım
9 Eki 2008
Mesajlar
611
sivrisinek gibi bir şey bunlar.hemde lastikler ufacık tefecik.daha bir-iki hafta önce karşıma çıkan kedi yüzünden yeni taktırdığım balatalara asıldığım için düştüğümü yazmıştım.mıcır , kum , su gibi faktörleri zaten saymıyorum.şayet "endurocu olacağım" diyen insan scooter'la başlasın :D

edit:13 yaşından beri kullanıyorum emektarı ki yinede korkuyorum binerken aerodinamik sıfır :queen:
 
Katılım
18 May 2009
Mesajlar
239
QUOTE=Lucas;1650972]
ilk deneyiminse vitesli alma scooter al, alıştır kendini
Hiç böyle bişey duymadım yada bana denk gelmedi.
Şimdi bu düşünce tarzından yola çıkarak,
1- Vitesli motor kullanmayı tercih etmiş, benimsemiş ve öğrenmeyi göze almış insanlara neden scooter tavsiye edersiniz?
Vitesli isteyen vitesli kullanır, tavsiye isteyene tavsiye edilir.
2- Scooter kullanmak vitesli motor kullanmaktan daha zordur. Lastikleri daha ufaktır, dengede durmak daha zordur, ani frenlerde kayıp düşmeniz daha kolaydır, en ufak bir çukurda dengenizi sağlayamamanız daha basittir. Bunların bilincinde olarak mı scooter kullanmalarını tavsiye ediyorsunuz?
Evet ediyorum. öyle olsa yaşlı genç, çoluk çocuk, ve birçok hanım scooterın üzerinde olmazdı. Ayrıca istersen motosiklet kazaları istatistiklerinida araştır, bakalım hangi tür daha çok kaza yapmış? Ayrıca büyük jantlı scooter modelleri olduğunuda hatırlatırım. Scooterı bilinçli kullananlar bu motorun hangi amaçla ve ne tarz kullanacaklarını zaten bilir.
3- Scooter ile ilk motosiklet deneyimini yaşadığında, 3-5 ay sonra yada 1-2 yıl içinde ben artık piştim, vitesli kullanabilirim dediğinde, anasının karnından doğduğundaki vites,debriyaj ilişkisi bilgileriyle mi vitesli motoru kullanacaktır, yoksa scooter kullandığı dönemler hayatının boşa geçmiş dönemleri midir?
Motor motordur. Arabanında araba olduğu gibi. Otomatik araba kullananlar boşunamı kullanmışlardır. Vitesli kullanmak çokmu zordur? Adamlar o kadar tekmolojiyi boşunamı üretiyor? Biz trafikte rahat edelim diyeç Vites sadece spor araçlar için önemlidir. Yurtdışındaki araçların çoğunun otomatik olduğunu ve manuel vitesin bize yıllarca dayatıldığını düşünüyorum.
4- Hepiniz ilk motosiklet deneyiminizi scooter ile mi yaşadınız? Evet arkadaşımda vardı, arada alır mahallede turlardım mı diyorsunuz?
Bende öyle, viteslide denedim ama bana eziyet geldi. Vitesliye geçmem demiyorum ama geçeceksem değecek bir model olmalı. Goldwing veya BMW 1200 gibi.
5- Scooter kullanmanın ne kadar beceri istediğini hiç bir scooter kullanıcısı arkadaşınız dostunuz size söylemedi mi? Hem scooter hem vitesli motosiklet kullanmış hiç bir arkadaşınızdan, vitesli motor trafikte zahmetli ama kullanmak daha kolay gibi bir cümle işitmediniz mi?
Hayır.
6- Bana katılmak zorunda değilsiniz, düşüncelerinizi değiştirmek zorunda hiç değilsiniz, fakat insanların düşüncelerini de yanlış yönde değiştirmemelisiniz.
Senin doğrun ancak sana doğrudur. Kime göre yanlış? Tabiki sana göre.
7- Kişiye, şahsa, herhangi bir konu başlığına özel olarak açılmış bir konu değildir. Tamamiyle kendi görüşlerimden ibarettir.[/QUOTE]
Güzel bir konu, teşekkürler. Ben 600' lük maxiscooter kullanıcısıyım. Diğer motorlara göre konforu, iki kask ve öteberi alan bagajı, trafikte rahatlığı, yeterli hızı (180 civarı) ile herkese tavsiye ederim. Herkesin tercihinede saygı duyarım.
 
Katılım
26 May 2008
Mesajlar
3,547
ben hiç vitelsi denemeden caracal aldım. ilk günm motoru yerinden kaldıramadım hep stop ettirdim. neyse sonraki günlerde hemen kavradım. sonra bi tane scooter denedim ve denge sorunu yaşadım otomatik olmasına rağmen daha çok zorlandım...
vitelsi ve büyük motor daha kolay kullanmak bence. cc olarak değil tabi motor tekelrleği felan olarak.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
17 Mar 2008
Mesajlar
1,647
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
lucas'ın dediği gibi scooter kullanmak düşük cc vitesli bir motosikleti kullanmaktan daha zor , bir de scooter'ın oturma pozisyonu diğer motosikletlere göre daha rahat daha kolay derler ama kesinlikle alakası yok , ayaklarınız yandayken mi daha iyi dengede duruyorsunuz sandalyede oturur gibi önünüzde dururken mi daha rahat dengede duruyorsunuz bi deneyin görün :)

ufak bir not : antalya devlet hastanesine günde 30-40 civarı scooter vakası geliyormuş , acilde çalışan bir görevli söylemisti
 
Son düzenleme:

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Ayrıca istersen motosiklet kazaları istatistiklerinida araştır, bakalım hangi tür daha çok kaza yapmış?

Istatistiklere gore kazaya en çok karisan motosiklet turu scooter.
Hatta bu konuda ezici bir ustunlugu var.
Kaldi ki bu tur motosikletlerin yaptigi kazalarin buyuk çogunlugu da tarfige bildirilmiyor.

Vites sadece spor araçlar için önemlidir.

Vites sadece spor araçlar için onemlidir sozune katilmiyorum.
Gerektiginde vitesin kontrolunun bende olmasini tercih ederim.

Yurtdışındaki araçların çoğunun otomatik olduğunu ve manuel vitesin bize yıllarca dayatıldığını düşünüyorum.

Yurtdisinda yasiyorum. Otomatik vitesli araç gordugum zaman sasiriyorum.
Neredeyse yok gibi. Yalniz bize dayatiliyor saviniz da yalnis.


Burada yanlis anlasilan bir sey var.
Lucas derdini tam anlatamamis.
Benim anladigim sey,(ya da anlamak istedigim diyelim) eger motosiklet tutkusuna kapilan bir sahsiyet, bu tutkusunu vitesli bir motosiklette devam ettirmek istiyorsa, ona yapilacak tavsiyelerin içerisinde scooter olmamali.
Bu yanlis bir tercih olur ve gelisimini zorlastirir.

Bu gorus çok da yanlis bir gorus degil bana gore.
Ben scooter kullanmak istiyorum diyen adama da;
hayir asla olmaz, vitesli al
demiyor Lucas.:)

Yani metni, scooter kullanicilarini assagiliyor gibi algilarsaniz, savunma içgudusu harekete geçer dogal olarak.
Halbuki oyle bir durum yok burada.:wiinkk:
 
Katılım
9 Şub 2008
Mesajlar
2,858
40bin km ye yakın scooter kullandım. Sonra ilk kez vitesli bir motora bindim ve sürmeyi denedim sonuç ?

- Rezalet :) motodan soğudum yahu hiç kullanamadım. Demekki scooter kullanarak vitesli motora geçiş hikayesi yalan !
 
Katılım
19 Eyl 2008
Mesajlar
283
lucas'ın dediği gibi scooter kullanmak düşük cc vitesli bir motosikleti kullanmaktan daha zor , bir de scooter'ın oturma pozisyonu diğer motosikletlere göre daha rahat daha kolay derler ama kesinlikle alakası yok , ayaklarınız yandayken mi daha iyi dengede duruyorsunuz sandalyede oturur gibi önünüzde dururken mi daha rahat dengede duruyorsunuz bi deneyin görün :)

ufak bir not : antalya devlet hastanesine günde 30-40 civarı scooter vakası geliyormuş , acilde çalışan bir görevli söylemisti

katılıyorum....ben gv250 kullanıcısıyım 170 kiloluk bir motor...scotara bindiğim zaman o kadar hafif geliyorki gidonu midonu hafifliğinden dengede duramıyorum...aynenn dediğin gibi sandalyede oturur pozisyonda kullanmakta bana çok itici geliyo:D:farao:
 

asm

Katılım
3 Şub 2007
Mesajlar
2,665
Lucas,aynen belirttiğin gibi küçük bir scooter'ı dengede tutmak büyük bir vitesli motoru dengede tutmaktan daha zor.

İlk motorun scooter olmasının vites olayı dışında bir avantajı yok.



GT250R ile Agility'yi aynı anda kullanıyordum bundan 6 ay öncesine kadar(1.5 sene boyunca)

GT250R ile arabaların arasından nasıl geçeceğim diye düşünürdüm motoru almadan önce ama 2 kişi ile birlikte dengesi bozulmadan geçiyordu motor. Beni hiç yormuyordu yavaş ilerlerken.

Agility'yi neredeyse 3 yıldır kullanıyorum. Dar yerlerden yavaş geçerken hala dengede tutamadığım anlar oluyor motoru. (hele artçı varsa sinirden küplere binersiniz;ufacık motoru oradan oraya çeker artçı)

Büyük motorun dengesi bir başka.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst