Vites değiştirirken çıkan rahatsız edici ses !!

Katılım
27 Ağu 2014
Mesajlar
15
Merhaba arkadaşlar
2015 Ocak ayında inazuma aldım gıcır gıcır :)
sorun şu vites değiştirir iken tak diye ses çıkarıyor gözüm gibi baktığım motorumun canı acımıs gıbı hissediyorum ve artık yolda sürekli ona konsantre olmaya başladım gerçekten canımı sıkıyor bu normalmidir ? Özellikle 1. viteste 5 bin 6 devirde vites değiştiririken yapıyor bu sorunu.
deneyiminiz ve düşünceleriniz benim için önemli
İyi Forumlar Dilerim.
Oktay Karateke
 
Katılım
20 Ağu 2012
Mesajlar
529
Motosikleti
'08 GTR 1400
Ses bir metala çarpıyor gibi mi? Zincirde çok bolluk var mı?
 
Katılım
27 Ağu 2014
Mesajlar
15
Pek fazla tecrubem yok ama parmakla bakıyorum sorun yok gibi zincirde yani en fazla +- 0,5 cm oynar
 
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
vites sesini duymadan bir sey demek zor, buyuk ihtimal ile normal bir ses. kemikli bir yapisi da olabilir.

fakat dediginiz dogru ise, 0,5 cm zincir boşluğu cok az.

3-4 cm olmasi lazim.
 
Katılım
2 Eki 2012
Mesajlar
1,426
gamyoncu abilerimiz gibi vites değiştireceğin sıra ara gaz ver hem sesi duymazsın hem vites daha güzel geçer zannımca ::winkwink
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Motoru geçireceğin vitesin devirlerine getirip orda hafif hafif gazı dalgalandırırsan hiç ses gelmez. Debriyajı çekip 1500 devirde vites değiştirirsen tabi ses gelir.
 
Katılım
27 Ağu 2014
Mesajlar
15
1 den 2 ye geçerken 4 bin veye 5 bin devirde dbriyajı çekip vitesi çekiyorum tak diye ses çıkıyor.

0.5 cm den kasıtım normal olması gereken ayardan en fazla 0.5 cm kaçıktır zincir ayarı ( servis manuelinde normal olması gereken zincir bolluğu 2-2,5cm olarak yazıyor. )

sesi duymamak için gazveririm problem yok ancak bu durum yani ses motora zarar veriyormu tak diye geçtiği an zincire ani bir yük biniyor zannımca buda zamanla zincir halkaları arasında esnemeye sebep olacaktır veya bu böyledir yapacak birşey yok zamanı gelince zinciri , dişli mekanizmanın değişmesi gerekecektir ?

cevaplarınız için teşekkür ederim
 
Katılım
25 Ağu 2013
Mesajlar
1,549
Tak diye ses geldikten sonra motor vitese o zaman geçiyorsa uygun devirde vites attırmıyorsun bir defa 6.000 devirde vites artırmayı dene yine aynı problem olursa motorun arka dişlisini elinle kontrol et ileri geri oynama var mı diye var ise arka dişli takozlarında problem olabilir
 
Katılım
6 Eyl 2012
Mesajlar
1,840
2005 fazer aldım, 3. vitese kadar tak tak geçişlerde ses var, ondan önceki bir kaç 250 lik motorumda da vardı, karakteristik olabilir. takılma.
 

DKN

Katılım
11 Ocak 2013
Mesajlar
4,727
koyduğun yağ nedir ? en sevmediğim olay 600 cc altında vitesle oynamak
 
Katılım
31 Ocak 2015
Mesajlar
1,748
Bu zamana kadar kullandığım pek çok motorda vites geçişleri takır tukurdu. Hele şu an GV250'de boştan 1'e attığında motora taş atmışsın gibi ses çıkarıyor. İlk zamanlarda ben de çekiniyordum, sonra pek çok motorda aynı şeyle karşılaşınca kanıksadım. Ancak şöyle bir şey var, sürüş esnasında hele de uygun devirde değiştirince vitesi böyle bir ses gelmiyor. Vites geçişleri yine sert, kemikli ama ilk kalkıştaki boştan 1'e atmadaki gibi değil. Çok rahatsızsan servise danışmanda fayda var.
 
Katılım
27 Ağu 2014
Mesajlar
15
koyduğun yağ nedir ? en sevmediğim olay 600 cc altında vitesle oynamak

motor henüz 2.200 km de 1000 km bakımı yapılırken değişmişti yağı açıkçası bakımını suzuki servisinde yaptırdıgım için bakmadım yağğın markasına

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:04 ----------

Bu zamana kadar kullandığım pek çok motorda vites geçişleri takır tukurdu. Hele şu an GV250'de boştan 1'e attığında motora taş atmışsın gibi ses çıkarıyor. İlk zamanlarda ben de çekiniyordum, sonra pek çok motorda aynı şeyle karşılaşınca kanıksadım. Ancak şöyle bir şey var, sürüş esnasında hele de uygun devirde değiştirince vitesi böyle bir ses gelmiyor. Vites geçişleri yine sert, kemikli ama ilk kalkıştaki boştan 1'e atmadaki gibi değil. Çok rahatsızsan servise danışmanda fayda var.

evet ses boştan 1 e atmaktaki gibi değil aslında şöyle bir durum var mayıs sonu izmirden muğlaya oradan denizliye oradanda eskişehire eskişehirden de izmir e gideceğim yaklaşık 2000 km bir rotam var 1 haftada yapacağım bu rotada yolda kalmak gibi bir fobim var bundan dolayı endişe ve korku içerisindeyim yolda herhangi bir problem olduğu zaman elim nekadar anahtar tutuyo olabilsede bir sırt çantasıyla çıkmayı planladığım bu rotada altından kalkamayacagım problemler ile karşı karşıya kalmak beni gerçekten çok korkutuyor.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst