Vespa Scooter almak istiyorum bilgi verir misiniz?

Katılım
5 Tem 2014
Mesajlar
15
Arkadaşlar benim ilk motor deneyimim olacak. Vespa Lx 150 i.e almayı düşünüyorum. Daha doğrusu biraz araştırdım ve motor çok hoşuma gitti. Ee haliyle otomatik olması da beni kendine çekiyor. İtalyanlar güzel bir şey yapmışlar. Ancak şu Lx150 i.e olayını anlamış değilim i.e olunca ne oluyor? Hız konusunda falan mı bir şey değişiyor? Ve Vespa kullananınız varsa hız konusunda kaç km yapıyor max?

Alacağım motor 2011 model 7000 km kadar. Ben şehir içi kullanacağım zaten. Üniversite okuyorum, okul - ev gidip gelmek için. Hem motor konusunda hem de kask ve mont konusunda yardımlarına ihtiyacım var. 200 tl kadar kask alabilirim ama mont konusunda fikrim yok, fiyat ya da model bilmiyorum. Bilgilerinize ihtiyacım var. Şimdiden teşekkürler :)
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Katılım
2 Tem 2014
Mesajlar
219
motoru almadan önce ekipmanlarını almalısın çünkü vespalar pahalıdır ekpmanlarını al mont , kask , eldiven , pantolon yada dizlik al ( pantolon tercihimdir )
sonra motorunu al
 
Katılım
5 Tem 2014
Mesajlar
15
http://www.motosuperstore.net/Ls2-Tomcat-Acik-Kask-Mat-Gri,PR-1325.html
http://www.motosuperstore.net/Nic-Air-Lady-Bayan-Yazlik-Mont,PR-1437.html

bunları buldum. ayrıca acık kask kışın kullanılabilir mi? bizim buranın kışı cok soguk olmuyor. bu kask soguk gecirir mi bugulanma vs. yaparmı

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:11 ----------

ya o konuda sıkıntı olacagını sanmıyorum. babam zaten onları dusunur. muhim olan şu motoru belirlemek. i.e olayı nedir biliyor musun??
 
Son düzenleme:
Katılım
2 Tem 2014
Mesajlar
219
http://www.motosuperstore.net/Ls2-Tomcat-Acik-Kask-Mat-Gri,PR-1325.html
http://www.motosuperstore.net/Nic-Air-Lady-Bayan-Yazlik-Mont,PR-1437.html

bunları buldum. ayrıca acık kask kışın kullanılabilir mi? bizim buranın kışı cok soguk olmuyor. bu kask soguk gecirir mi bugulanma vs. yaparmı

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:11 ----------

ya o konuda sıkıntı olacagını sanmıyorum. babam zaten onları dusunur. muhim olan şu motoru belirlemek. i.e olayı nedir biliyor musun??


ekipmanlar senin icin ideal yuksek hızlara cıkmayacagın ıcın ideal eldiven pantolon yada dizlikte bak

i.e. bildiğim kadarıyla enjeksiyonlu anlamına geliyo yani yeni teknoloji diyelim
 
Katılım
15 Haz 2014
Mesajlar
18
i =enjeksiyon e =elektronik acemi kullanıcı olarak bunların performans ve tasarrufla ilgili olduğunu bil yeter . Ben de vespa hastasıyım ınş. Alırsın . Sıfır km mi alacaksın
 
Katılım
2 Haz 2007
Mesajlar
5,075
abi bırak vespayı , pcx 125 ama tip önemli değilse honda ps 150 130 - 150 km hız yapıyor çok güçlü ve az yakıyor .
 
Katılım
5 Nis 2014
Mesajlar
102
200tl ye kadar arıyorsan kask iyi bence vespa sürerken max kask+eldiven olur yani mont bakmak saçma sehir içinde kullanacaksın zaten hani dizlik dirseklik falan bak derim de ben scooter kullanırken bi kask takıyorum
 
Katılım
29 Ağu 2012
Mesajlar
1,005
Kask olarak açık kask tavsiye etmem. Özellikle kışında kullanılacaksa. sağdan solda her tarafından rüzgar alacak. Açık kask kullandım fakat buff balaklava hiç bişey fayda etmiyor :D Güvenlik açısından da her nekadar scooter olsada kazalar motor ayrımı yapmıyor malesef. 200 lira civarına yine ls2 nin kapalı kasklarını alabilirsiniz
 
Katılım
8 Mar 2014
Mesajlar
79
Mont almayan diyen olmuş pişkin pişkin 50 km hızla bile sürüklenseniz çok fazla doku kaybı yaşarsınız,açık kask düşünmeyin derim o scooter ile en azından saatte 90 km hızla bir yere çarpsanız açık kask size hiç bir koruma sağlamayacaktır... 200 lira civarlarında Lazer veya Sharptan 5 yıldızlı Nitro Aikido(300 TL) kask bakmanızı öneririm

Şöyle bir fotoğraf koymak istiyorum umarım yanlış anlaşılmaz bu bir bisiklet kazası sonucu oldu(toprak zemin) otoyolda 90-100 km/h süratlerde düşseniz açık kask ve günlük kıyafetlerle...

10480620_678090832245606_6562204433811221293_n.jpg
 
Katılım
25 Nis 2010
Mesajlar
864
zevk senin fakat bana göre daha ucuza sıfır honda pcx satın alabilirsin. yukarıdaki arkadaşlarında yazdığı gibi korumalı kıyafet ve kask şart.
 
Katılım
2 Haz 2007
Mesajlar
5,075
Mont almayan diyen olmuş pişkin pişkin 50 km hızla bile sürüklenseniz çok fazla doku kaybı yaşarsınız,açık kask düşünmeyin derim o scooter ile en azından saatte 90 km hızla bir yere çarpsanız açık kask size hiç bir koruma sağlamayacaktır... 200 lira civarlarında Lazer veya Sharptan 5 yıldızlı Nitro Aikido(300 TL) kask bakmanızı öneririm

Şöyle bir fotoğraf koymak istiyorum umarım yanlış anlaşılmaz bu bir bisiklet kazası sonucu oldu(toprak zemin) otoyolda 90-100 km/h süratlerde düşseniz açık kask ve günlük kıyafetlerle...

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd....620_678090832245606_6562204433811221293_n.jpg


adam çürümüş yaaa
 
Katılım
15 Şub 2013
Mesajlar
935
Vespa scooter size, umdugunuz prestiji ilgiyi hayranlığı

fazlasiyla sağlayacaktır ama şöyle bir realite var ki

küçük tekerli motosikletler virajda çukurda ve dahi düzlükte bile

büyük çaplı tekere sahip olanlara göre çok daha güvensiz yol tutuş

anlaminda.bizatihi tecrübeyle sabittir. Bu nedenle istediginiz

modeli tekrar gözden gecirmenizi tavsiye ederim
 
Katılım
5 Tem 2014
Mesajlar
15
yok 7000 km 2011 model bi tane buldum

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:39 ----------

ya oyle cok viraj ya da çukur söz konusu degil zaten okula giderken kullanacagımdan cok sorun olmaz
 
Katılım
2 Tem 2014
Mesajlar
219
ya adamın totosu falanda lastik kaucuk izi bi yıkandıktan sonrada çekilseymi asıl hasarı ozaman görürmüşüz
 
Katılım
5 Tem 2014
Mesajlar
15
o kadar hız yapacagımı sanmıyorum zaten. ben kısa bir sürelik denemek istiyorum. ilk deneyim sonucta sonra butce falan yuklelicek zaten

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:45 ----------

haklısın acık kask falan guvenli degil. en onemlisi can zaten. tesekkur ederim

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:48 ----------

haklısın acık kask falan guvenli degil. en onemlisi can zaten. tesekkur ederim

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:50 ----------

ya dizlik dirseklik falan sürekli zor olmaz mı? mont ve kask oldugu sürece cok da problem olur mu
 
Katılım
28 May 2014
Mesajlar
70
Büyük olsun küçük olsun motorun şakası yok bence. herzaman full koruma bence şehir içi olsun dışı olsun. Ben motoru yeni aldım plaka ve ehliyet beklediğim için şimdilik ara sokaklarda trafik çok olmayan yerlerde kullanıyorum ama her zaman mont kask eldiven ve yaz olduğu için normal jeans+dizlik.
 
Katılım
13 Kas 2013
Mesajlar
118
Koruma kıyafetlerinin tam ve kaliteli olmasına dikkat edin. 150 ie enjeksiyonludur. Sürmesi keyiflidir. Çevreden alacağınız tepkide buna oldukça katkı sağlıyor. Vespa bana scooterın Harley davıdson ı gibi geliyor. Onun kadar saygı görüyor benim gözlemlediğim. Ayrıca almak itsediğiniz motoru iyv kontrolden geçirin çünkü parçaları pek ucuz sayılmaz. Birde bütçeniz ne kadar ve bulduğunuz vespayı ne kadara alacaksınız bilmiyorum ama vespa yeni primavera modeli çıktıktan sonra tüm piyasalarda lx in 125 cc motorlu versiyonunu biraz daha uygun fiyatla satmaya devam ediyor. Şuan ferco nun sitesinden de takip edebilirsiniz sıfırı 10 bin tl. Alacağınız ikinci el vespada bu civarda fiyata sahipse sıfır almanız daha makul.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst