uzun gezi ve zincir yağı

uzun yolda zincir yağlamaktaki yönteminiz nedir?

  • yanıma yağımı ve fırçamı alır km gelince yağlarım.

    Oy: 5 11.6%
  • bir fırça yeter benziciden yağ ister oracıkta sürerim.

    Oy: 0 0.0%
  • yanıma hiçbirşey almaz ustaya veya benzinciye yaptırtırım.

    Oy: 1 2.3%
  • sprey yağ alırım.km gelince 2 dk sık bitsin.

    Oy: 28 65.1%
  • yağ mı o da ne?eve dönesiye zincir kopmaz işallah.ben yağlamam.

    Oy: 6 14.0%
  • diğer(lütfen cevaben ekleyiniz)

    Oy: 5 11.6%

  • Kullanılan toplam oy
    43
Katılım
3 Haz 2007
Mesajlar
1,150
arkadaşlar motorlarımızla kimi zaman oldukça uzun km ler kat ediyoruz.her motorda öyle mi bilmiyorum ama benim motorda 500 km geçmeden yağlamak gerekiyor.
uzun bir geziye çıkma ihtimalim var km sınırım da yok.
malum motorda yer sıkıntısı çok.helede yağ ;fırça gibi kirletici ve aşındırıcı eşyayı motorda taşımak oldukça zor.belki sprey yağ alıp bir kenara konulabilir.yada sadece bir fırça ile yola çıkıp benzinliklerde benzin aldığımızda ve km geldiğinde çok az bir yağ temini ile bu iş halledilebilir.
bu konuda sizin fikirlerinizi de bekliyorum.
 
Katılım
7 Nis 2007
Mesajlar
637
o ince yağ kutusunu yanına alacak yer yokmu hiç?
yola çıkarken alınacaklar listesinin başına yazılması gereken zircir yağıdır bence.
 
Katılım
14 Eyl 2006
Mesajlar
5,631
ben olsam sprey alırım,fırçayı kullandıktan sonra onu saracan akmasını engelleyecen uğraşmaya değmez:cat:
 
Katılım
12 May 2007
Mesajlar
332
bende sprey kullanıyorum. iki fıstttt tamamdır. ama ne kadar uzun ömürlü olduğunu bilemiyorum ama zinciri baya uzun yağlı tuttuğu bi gerçek ve sudanda bir hayli koruyor.
 
Katılım
19 Kas 2005
Mesajlar
2,946
bana kalırsa hiç ağraşmana gerek yok. sınırsız km demişsin hiç durmadan gidiceğini varsayarsayarsak aşağı yukarı 1000 km gidip ordaki bi servise ya da ustaya 3 5 bi şey verip yaptırabilirsin.

çünkü daha geçen gün ben de babamla konuşuyordum benim motor için 200 km de bir yağla demişlerdi peki dedim 300 km gidicek olsam yolda durup zincirmi yağlıcam diye babam sen ona bakma gezip eve gelince yapabilirsin dedi. o motorunu araklırla sürenler için.

aslında bunu birazda nasıl hidrolik yağında ya da bazı başka şeylerde km veya yıl olarak söylüyor böyle düşünmek gerek. 200 km bir desede sen senede 100 km bile yapsan bence zincirin yağlanması gerek. ama zinciri yağlayıp yola çıktıktan sonra durman 1000 1500 gidilebilir heralde

yanlış bilgi vermek istemem ama en baştada dediğim gibi benim şahsi düşüncem bu
 
Katılım
2 Mar 2006
Mesajlar
1,215
Diğer seçeneğini işaretledim. Neden derseniz zinciri en son bundan 20 sene önce bisikletimde görmüştüm.
Şaft gibisi var mı?
 
Katılım
2 Mar 2006
Mesajlar
1,215
Şaft içinde mavsalı yağmak lazım :)
Tabi mafsalı yağlamak lazım yağ kaçırıyorsa. Eğer yağ kaçırmıyosa 10.000 km.de bir kontrol edersin. Sen de bu arad 20 kere zincir temizlemiş. 10 kere zincir boşluğunu almış olursun. Ben şaftı 100.000 km. kullanırım bişey olmaz sen bu sürede 5 kere zincir 3 kere dişli değiştirirsin.
 
Katılım
19 Şub 2006
Mesajlar
117
Bu yağlama olayı çok abartılıyor,çok yağsız bırakmadıkça dişliye de zincire de zarar gelmez(yağlamamayıda abartmayın tabi:) ).Çok yağlamak bir tek o ringlerin ömrünü uzatır oda aslında uzun vadede mantıksız çünkü sıktığınız kaliteli spreylerin total fiyatlarını hesapladığınızda motorunuzda kullandığınız zincirin fiyatının 10 katı çıkıyor.Onun yerine okadar evhamlıysanız zincirinizi önerilen tarihten önce değiştirin.

Uzun yol içinde piyasada mini spreyler var (4 kullanım fln idare ediyor)onları kullanabilirsiniz taşımasıda çok kolay.

Bu arada zincirinize oring yağı dışında abuksubuk önerilen başka şeyler sürmeyin asıl o zaman ömrü çok kısalır
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Haz 2007
Mesajlar
263
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Sür gres yağını :D hem daha uzun süre yağlı kalır ne gerek var spreye falan
 
Katılım
19 Şub 2006
Mesajlar
117
Sür gres yağını :D hem daha uzun süre yağlı kalır ne gerek var spreye falan

Bunu gerçekten yapan çok fazla insan var.Gres yağı ve bunun gibi maddeler oring lastiğinin yapısını bozar.

Ayrıca zincirinizi parlatmak veya temizlemek için kesinlikle mazot ve benzeri ürünler kullanmayın,zincirinizin çabuk eskimesini garanti etmiş olursunuz:)
 
Katılım
16 Tem 2007
Mesajlar
22
walla arkadaşlar benim temizleme yöntemim şudur; WD 40 sıkar iyicene yediririm, sonra bir bez ile zincir i parlatana kadar silerim.zincirin orjinal halini gördükten sonra LA 8 denilen manyak ötesi bir yağ sürerim( ki bu yağ ben matbaacı olduğum için son model baskı makinalrında kullandığımız halis bir zicir yağıdır.tahmini 5 litresi 350 euro ya tekabül ediyor.) ve sonra keyfime bakarım.işte buda benim tarzım..


http://www.pomeroy.co.uk/html/lubrication_elkalub.html
 
Katılım
19 Şub 2006
Mesajlar
117
walla arkadaşlar benim temizleme yöntemim şudur; WD 40 sıkar iyicene yediririm, sonra bir bez ile zincir i parlatana kadar silerim.zincirin orjinal halini gördükten sonra LA 8 denilen manyak ötesi bir yağ sürerim( ki bu yağ ben matbaacı olduğum için son model baskı makinalrında kullandığımız halis bir zicir yağıdır.tahmini 5 litresi 350 euro ya tekabül ediyor.) ve sonra keyfime bakarım.işte buda benim tarzım..


http://www.pomeroy.co.uk/html/lubrication_elkalub.html

Yaptığın bakımla 2sene geçmeden ybr nin fiyatını çıkartırsın bu gidişle..
 
Katılım
19 Kas 2005
Mesajlar
2,946
walla arkadaşlar benim temizleme yöntemim şudur; WD 40 sıkar iyicene yediririm, sonra bir bez ile zincir i parlatana kadar silerim.zincirin orjinal halini gördükten sonra LA 8 denilen manyak ötesi bir yağ sürerim( ki bu yağ ben matbaacı olduğum için son model baskı makinalrında kullandığımız halis bir zicir yağıdır.tahmini 5 litresi 350 euro ya tekabül ediyor.) ve sonra keyfime bakarım.işte buda benim tarzım..


http://www.pomeroy.co.uk/html/lubrication_elkalub.html

wd 40 o ringlere zarar veriyormuş galiba
 
Katılım
3 Ara 2006
Mesajlar
1,220
temizleme için daha çok mazot veya gazyağı öneriliyor.
gezi için pratiklik açısından spreyler daha uygun
teflon katkılı zincir yağları kullanan varmıdır faydası ne olmuştur?
 
Katılım
19 Kas 2005
Mesajlar
2,946
arkadaşlar mazotta önerilmiyor.
aşağıdaki konuya göz atmanızı tavsiye ederim
http://www.motosiklet.net/forum/faydali-bilgiler/20952-zincir-bakimi-[temizlik-ve-yaglama].html

aslında bi arkadaş güven wd 40 kullanabilirsiniz yazmış ama benim bildiğim zarar veriyor.

Zincir temziliği için en iyi madde gazyağıdır, bir çok üretici zaten kullanım kılavuzunda "zincirinizi kerosen ile temizleyin" der. Kerosen bildiğimiz Gazyağıdır. Kerosen bulacağım diye uğraşmayın, gerçi günümüzde büyük şehirlerde gazyağı bulmakda kolay değildir. (Yazının sonunda İstanbul için nereden gazyağı temin edebileceğinizi yazdım)

Temizlik için çoğu kişi (özellikle tamirhaneler) mazot ve benzin kullansalarda bu yanlıştır, mazot ve benzin yağlı bölgeler için iyi bir temizleyicidir fakat yüksek çözücülükleri nedeni ile zincire özellikle O-Ringlere zarar verirler. Asla bu iş için benzin ve mazot kullanmayın, gazyağı bulma imkanınız yoksa kaliteli bir bulaşık sabununu suya karıştırarak sabunlu su ve fırça ile temizleyebilirsiniz. Zor olsada aslında en sağlıklı yöntem sabunlu sudur, ama hem O-Ring ve zincire zarar vermediği için hemde kolay temizlik sağladığı için biz gazyağını rahatlıkla kullanabiliriz. Ki zaten üreticilerde bunu tavsiye ediyorlar.

Karıştırmadan,sadaece birisini bile kullanabilirsiniz.
Eyong unda dediği gibi,benzin,motorin,sentetik veya selulozik tiner,trikloretilen,karbontetraklorür,heksan,poliv iniletilen vb solventler zincirlerinizin (varsa)O ringlerini yani bakla burçları arasında ki kauçuk,toz vb contalarınının kimyasal yapısını bozup erken yaşlanmasına neden olup zincirinizin ömrünü kısaltan sebeplerdendir.
Yani amaç uzun ömürlü,sağlıklı bir zincire ve dişlilere sahip olmaksa gereken koruyucu bakımları yapmaktan geçiyor.
Korumamız gereken ise toz,kum,kimyasal moleküller ve aşındırıcı minerallerdir.
Bunları zincirimizden ne sıklıkla uzaklaştırırsak O derece başarılı olur ve sağlıklı uzun kilometreler yaparız.

ekstradan şu konular var

http://www.motosiklet.net/forum/faydali-bilgiler/28420-zincir-dosyasi-moto-aktuel-subat.html

http://www.motosiklet.net/forum/tek...osikletinizin-zincir-bakimi-ve-korunmasi.html

http://www.motosiklet.net/forum/zafer-yangin/24714-aktarma-organlari-saft-veya-zincir-;.html
 
Son düzenleme:
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
4,311
Gaz yagı ile temizleyin arkdaşlar:cat:

sprey yağ alırım.km gelince 2 dk sık bitsin. 21 63,64%

Way be ne çok sosyete motorcu varmış aman eliniz yaglanır 2oo ml lik yaga 3 katı fiyatını verin :)
 
Katılım
19 Mar 2007
Mesajlar
1,250
uzun yolda sprey en güzeli ben hep sprey kulanırım ama hiç kilometre tutmadım ama şehir içi kuru havada 1000km.rahat gidiyo bi yağlama .
ama tabiki gidilen yol koşullarında deişiyo mesela ben XT ile evden çıkarken yağlarım ve arazi yolarında yani toz ve kumda kulanınca birde dönüşte yağlamak zorunda kalıyom.
bence bi sprey al yanına en basit ve kolay yol budur.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst