Unutmuştunuz, değil mi?

Katılım
29 Mar 2006
Mesajlar
3,903
Tabiiki şu an yok bu siteye girdin yok şunu tıkladın demeselerde 5 sene sonra ola ki siyasete atılıp politika yapmaya karar verdin diyelim ve birileri senin hangi tarihte kiminle konuştuğunu veya kiminle yazıştığını biliyor, yani sadece sana ait sana özel olan şeylerle sana şantaj yapabilir mi yapamaz mı?
İş görüşmesine gideceksin, ticaret yapacaksın vs vs senin içini dişını bildiklerinden dolayı senden mal almayı kestiler veya kara listeye alsalar ne düşünürdün.

Yani seyahatteyken eşini arayıp konuştun veya yazıştın, yıllar sonra birisi bunları ortaya döktü sen istediğin kadar karımdı filan desen kim inanır.

Düşün ki evinde alkol alıyorsun ve kayınçonu iki tek atalım diye eve msn vs üzerinden çağırdın.

Mal sattığın firmada bir şekilde bunu öğrendi ticareti kesti ne düşünürdünüz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:24 ----------

Bunlar paranoya değil, artık kimi ortamlara sadece belli markalı ürünler giriyor.
Örnek vermek gerekirse, Öğle yemeği veren fabrikada sadece o marka süt ürünleri kullanılıyor fiyat kalite avantajına bakılmaksızın.
 
Son düzenleme:
Katılım
5 May 2009
Mesajlar
1,123
Tabiiki şu an yok bu siteye girdin yok şunu tıkladın demeselerde 5 sene sonra ola ki siyasete atılıp politika yapmaya karar verdin diyelim ve birileri senin hangi tarihte kiminle konuştuğunu veya kiminle yazıştığını biliyor, yani sadece sana ait sana özel olan şeylerle sana şantaj yapabilir mi yapamaz mı?
İş görüşmesine gideceksin, ticaret yapacaksın vs vs senin içini dişını bildiklerinden dolayı senden mal almayı kestiler veya kara listeye alsalar ne düşünürdün.

Yani seyahatteyken eşini arayıp konuştun veya yazıştın, yıllar sonra birisi bunları ortaya döktü sen istediğin kadar karımdı filan desen kim inanır.

Düşün ki evinde alkol alıyorsun ve kayınçonu iki tek atalım diye eve msn vs üzerinden çağırdın.

Mal sattığın firmada bir şekilde bunu öğrendi ticareti kesti ne düşünürdünüz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:24 ----------

Bunlar paranoya değil, artık kimi ortamlara sadece belli markalı ürünler giriyor.
Örnek vermek gerekirse, Öğle yemeği veren fabrikada sadece o marka süt ürünleri kullanılıyor fiyat kalite avantajına bakılmaksızın.

Diyelim ki özgür düşünceli, sol görüşlü bir adamsın. Haberleri Hürriyet'ten takip etmek seni kesmiyor. Okuduğun bir şeyi birkaç yerden daha inceleyip kendi kararını vermek daha anlamlı geliyor. Diyelim ki, misal, Bianet'i de takip ediyorsun, Yıldırım Türker'in yazılarını sürekli okuyorsun, hatta sosyal medyada paylaşıyorsun ve hatta allah korusun belki de ANF filan bile takip ediyorsun.

E, solcusun dedik ya, 1 Mayıs'ta Taksim'e filan da çıkarsın sen... 1 Mayıs'ta seni çekiverdiler ve bir baktılar ki anaaaa, o da ne? Ulan sen kızılın önde gidenisin be... PKK'lı diye 18 yılcık bir süre seni misafir etmeyeceklerini mi sanıyorsun?

Olmaz mı böyle şeyler? Paranoya mı? Emin misin?
 
Katılım
3 Şub 2006
Mesajlar
1,961
Motosikleti
Mondial Virago 50i
Demek ki ne yapıyoruz internetten elimizden geldiğince uzak duruyoruz. :)

Sansürü, kontrolü hiçbirimiz sevmiyoruz! Sanırım bunda hepimiz hem fikiriz, fakat bu çağda kontrol edilmeyen, özel hayatı mıncıklanmayan insan kalacağını hiç sanmıyorum. Teknoloji sayesinde hem izleme kolay hemde suçu işlenmeden önlem almak mümkün. Yani elinde bulunduran için çok cazip bir yöntem. Peki ne yapmalı?Bence ya uzak duracağız, ya rahat duracağız ya da önlem alacağız.

Bu arada bu izlenme-fişlenme-özel hayatı mıncıklanma dan muzdarip tek ülke vatandaşı da biz değiliz. Çok gelişmiş "uygar" ülke vatandaşlarının da şikayetçi oldukları nispeten yeni bir konu bu!
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst