Ülkemizde'ki Commuter Açığını Japonların Kapatmaması

Katılım
25 Eki 2022
Mesajlar
798
vakit ayırıp görüşlerini paylaşan arkadaşlara teşekkür ederim
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

bana göre daha derli toplu ve premium bir hava katıyor tamamen zevk meselesi,he bir de kırılma olayı var
Şu anda güncel olarak yeni tanıtılan cb1000 hornet, mt09 y-amt gibi motorların bile sinyalleri gövdede değil. Yani anlatmaya çalıştığım şey o. Commuterda bunu beklememek gerekiyor. Benim zevik değil mi ben öyle seviyorum diyorsanız baktığınız tür yanlış. Scooter bakabilirsiniz. Onlarda gövdede.

Bunun yanında gövdeye entegre olan kırılınca hem değiştirmesi daha zor hem de daha maliyetli. Universal sinyal kullanma şansın da yok. O yüzden crf gibi devrilmeye müsait motorlarda maliyeti en düşük ve harici sinyal kullanılıyor.
 
Katılım
16 May 2020
Mesajlar
225
100-125-150 cc kategorisinde büyük eksiklik görüyorum,bundan 10 sene önce alternatif fazlaydı hondaya gittiğimizde cbf150,cb125e,cb125 ace wing go 100cc vardı,yamaha da aynı şekilde crypton ve ybr ile güzel satışlar yapıyordu.

Şuan bayiye gittiğin zaman ne adam akıllı japon commuter ne de cup motor bulunabiliyor,ülkeye kaliteli commuter getirilmiyor,bunun bir sebebi de kurye arkadaşların cbf ve ybrden inip pcx ve dio gibi motorlara yönelmesi,eminim onlar için vitessiz motor daha keyifli olmuştur fakat benim gibi şahsi kullanıcı için artık commuter çeşidinin olmaması bana saçmalık geliyor.

honda sadece cb125f getiriyor, o da beş para etmez kalitesiz bir motor, Yamaha desen artık commuter ve cup ürünü bile getirmiyor.Sizce neden bu kadar açık bir konu varken bunu doldurmuyorlar? scooter satışları onları tatmin ettiği için mi sizce
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

thumbs_b_c_16d6fb9bc7867075ba96e7885ff55225.jpg


ülkeye gelen tek japon commuter,sinyaller gövdeye entegre değil,arkada disk yok,sele konforu yok,devir göstergesi yok,arka amortisörler milattan önce kalma🤣
Japonlar artık bu düşük CC ler ile uğraşmıyor Hintli ve Çinli üreticilere bu pazarı bırakıyor. Zaten çoğu kardeşimiz başlangıç için cg vs tercih ediyor turşusunu çıkarıyor, sonrasında yönünü orta cc motorlara çeviriyor . Keşke eski çocukluk zamanımızda ki motorlar olsada onları sürsek😊
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
12,743
Bir de artık "uzun ömürlülük" kavramı çoğu kullanıcı için bir şey ifade etmiyor. Kaçımız aynı motorla 100.000 km gördük? Çoğu sürücü 20-30.000 görmeden motoru satma derdinde. İçimizde bile sattığı motorun aynısını, sıfırını alan üyeler var. Bu bağlamda dayanıklılık günümüzde geçerli bir kriter değil.
 
Katılım
9 May 2015
Mesajlar
483
Motosikleti benim gibi bazı insanlar keyif için kullanıyorlar. Dolayısı ile imkan buldukça farklı tarz motosikletler alınıp bir süre keyfi çıkarılıp, yeni bir motosiklete geçiliyor.
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
3,958
Bir de artık "uzun ömürlülük" kavramı çoğu kullanıcı için bir şey ifade etmiyor. Kaçımız aynı motorla 100.000 km gördük? Çoğu sürücü 20-30.000 görmeden motoru satma derdinde. İçimizde bile sattığı motorun aynısını, sıfırını alan üyeler var. Bu bağlamda dayanıklılık günümüzde geçerli bir kriter değil.
Abi şuan bence ilk tercih şekilli şukullu olması, yoksa akıl sır erdiremiyorum Rks/Arora gibi markaların spor motosiklet modellerini alanlara. Şundan 5 sene sonra yedek parçasını bulabilme durumu varsa problem değil ama geçmişten yola çıkarsam bu tarz motosikletler üzerinden sağlam kazıklar atıldı.
 
Katılım
23 Kas 2020
Mesajlar
1,822
Bu durumun sebebi cok basit. Ihtiyac. Daha dogru bir deyis ile; commuter motorlarin ihtiyaci karsilamamasi.
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
724
Çünkü kimsenin commutera falan ihtiyacı yok. Bu tarz motorların alıcısı kuryelerdi ki artık çoğu kurye kışın koruma demirine poşet bağlayıp ıslanmayı engellemekle, şehiriçi vites atmayla uğraşmaz. Al activanı bin devam et mis gibi yaz kış.

Konu bireysele gelince tıpkı kendinizle çeliştiğiniz gibi insanlar ‘arkada disk, devir göstergesi, arkada teknolojik amortisör’ gibi şeyler istiyolar. Ayrıyeten abs, renkli ekran, performans, tasarım gibi ekstralar istiyolar ki tırnak içinde sizin istediklerinizle bunlar bir 125liği commuter olmaktan çıkaran şeyler. Baktığınızda anlattığım gibi bolca 125lik motor bulabilirsiniz, ama siz bile cb125f için milattan kalma, devir göstergesi falan istemişsiniz. Commuter kullanıcısı yazdığınız özelliklerin hiçbirini umursamaz, en uygun fiyata en sorunsuz sıkıntısız şekilde masraf açmadan yürütebiliyosa yeterlidir ki cb125f kalitesiz falan değil gayet sağlamdır, commuter ihtiyacını karşılar.
 
Katılım
4 Tem 2024
Mesajlar
56
kendimle çeliştiğim bir konu görmüyorum,cbf 150 commuter katagorisinde bir motosiklet,devir saati var,arkada mono amortisor var ve yaylanması efsane,yurt dışında zibilyon tane bu şekilde honda modeli sayarım,bunlar commuter olmaktan çıkartan şeyler değildir,daha önce daha iyi fırsatlar sunan ama şuan tüketicinin ihtiyacını karşılamayan bir konuyu merak ettiğimdendir.
 
Katılım
2 Haz 2023
Mesajlar
271
kendimle çeliştiğim bir konu görmüyorum,cbf 150 commuter katagorisinde bir motosiklet,devir saati var,arkada mono amortisor var ve yaylanması efsane,yurt dışında zibilyon tane bu şekilde honda modeli sayarım,bunlar commuter olmaktan çıkartan şeyler değildir,daha önce daha iyi fırsatlar sunan ama şuan tüketicinin ihtiyacını karşılamayan bir konuyu merak ettiğimdendir.
Dostum bende bu tarz motorları seviyorum ama konu talep ve fiyat maalesef, 150cc bir alete 250000 lira kimse vermek istemez isterse 1000000km sorunsuz gitsin.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
7,146
Türkiye'ye asıl büyük tekerlekli ve MSX 125'teki motoru kullanan bir cub motosiklet gelmesi lazım. CB125F'i öpseler almam (aşırı çirkin) ama Crypton S tipli MSX-125 motoruna sahip 17 veya 18 jantlı Japon veya rüştünü ispatlamış Sym, Kymco gibi firmaların böyle bir ürününü illa ki alırım. (Cub'ların çirkin olup olmaması o kadar önemli değil çünkü cub sonuçta. Crypron S'in tipini de gayet beğeniyordum açıkçası. Son senesinde güzel kampanya yapmışlardı şimdi almadığıma pişmanım.)
 
Katılım
28 Haz 2022
Mesajlar
170
Abi bende bir Mz 301 vardı, İtalyan tipi vibro motor gibi sallıyordu adamı 😂😂😂

Çin malı çok titrer nasıl çözmüşler hocam?
Çinlilerin kalitesi bndeki gercekten titremiyor balansörlü honda cbf ile ayni blok var
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Abi bende bir Mz 301 vardı, İtalyan tipi vibro motor gibi sallıyordu adamı 😂😂😂

Çin malı çok titrer nasıl çözmüşler hocam, balansörlü mü?
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Tem 2024
Mesajlar
56
Şaka maka da Cbf 150 kadar titreşimsiz tek silindir yok
benim de demek istediğim bu aslında usta,cbfe enjeksiyonu koy ve arkayı disk yap bitti gitti, 150cc bana yeterli gücü sunuyordu hp yükseltmesine bile gerek yok,ama bu sefer de honda bey 250cc naked satamaz böyle bi alet gelse
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst