Ülkemizde'ki Commuter Açığını Japonların Kapatmaması

Katılım
4 Tem 2024
Mesajlar
56
100-125-150 cc kategorisinde büyük eksiklik görüyorum,bundan 10 sene önce alternatif fazlaydı hondaya gittiğimizde cbf150,cb125e,cb125 ace wing go 100cc vardı,yamaha da aynı şekilde crypton ve ybr ile güzel satışlar yapıyordu.

Şuan bayiye gittiğin zaman ne adam akıllı japon commuter ne de cup motor bulunabiliyor,ülkeye kaliteli commuter getirilmiyor,bunun bir sebebi de kurye arkadaşların cbf ve ybrden inip pcx ve dio gibi motorlara yönelmesi,eminim onlar için vitessiz motor daha keyifli olmuştur fakat benim gibi şahsi kullanıcı için artık commuter çeşidinin olmaması bana saçmalık geliyor.

honda sadece cb125f getiriyor, o da beş para etmez kalitesiz bir motor, Yamaha desen artık commuter ve cup ürünü bile getirmiyor.Sizce neden bu kadar açık bir konu varken bunu doldurmuyorlar? scooter satışları onları tatmin ettiği için mi sizce
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

thumbs_b_c_16d6fb9bc7867075ba96e7885ff55225.jpg


ülkeye gelen tek japon commuter,sinyaller gövdeye entegre değil,arkada disk yok,sele konforu yok,devir göstergesi yok,arka amortisörler milattan önce kalma🤣
 

yec

Katılım
20 Tem 2020
Mesajlar
854
Katılmakla beraber, çok anormal olmadığını düşünüyorum. Çünkü daha ucuza alternatif var. Son kullanıcı kaliteye yöneliyor. Ama bu tür küçük cc ler çoğunlukla ilk basamak olduğundan genelde çok para bağlanmıyor. Soran arkadaşlara TVS / Bajaj öneriyoruz/öneriliyor.
Evet japonlar görece uzun ömürlü parçası kaliteli vs. Alternatifinde de ucuz.

TVS Bajaj la çok fark kalmamış arada. Çinlerle neredeyse yarı yarıya hala.
 
Katılım
4 Tem 2024
Mesajlar
56
Tvs ve Bajaj kullanmadım ama inceleme fırsatı buldum,daha ucuza daha fazla konfor ve süs satıyor olabilirler ama japon gerçeği diye bir durum var,trafikte hala fink atan cbf ve ybrler var bunlar 100 bin kmyi devirmiş motorlar ve hala çatır çatır çalışıyorlar,1 milyon km yapan cbf var istanbulda düşünebiliyor musunuz,çinlinin ne kadar bakımını yaparsan yap o kadar km yapacağına inanmıyorum ben,hele şahsi olarak kullanan bir insan bu motorları öldüremez
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
10,257
yav başlangıç motoru bu kadar kasmayın zaten sıkılıyorsunuz.

sürekli problem çıkarmayan bir motoru al geç. başlangıçta bundan önemli olan sağlam ekipmandır.

125 cc japona 170 bin vereceğine adam 40 bine drift alıyor, 4 ay sonra satıp 250 cc istediği motoru alıyor zaten.
 
Katılım
4 Tem 2024
Mesajlar
56
ben olaya başlangıç motoru olarak bakmıyorum,250 cc alacak bütçem varken döndüm dolaştım yine Cbf aldım

bugün garajında 1000cc aleti olan yanına 125 cc alet bakıyor,adamın bütçesi var ama Türkiye pazarında kaliteli commuter bulamıyor,olay bu
 
Katılım
13 Ocak 2025
Mesajlar
23
Evet, 100-150 cc commuter segmentindeki bu eksiklik, motosiklet piyasasındaki değişen taleplerin ve üretici stratejilerinin bir sonucu gibi görünüyor.
Eskiden Yamaha YBR125, Honda CBF150, Honda ACE 100 gibi vitesli commuter motosikletler çok popülerdi. Ancak:Kurye kullanımı arttı ve kuryeler vitesli commuter yerine otomatik scooter'ları tercih etmeye başladı.Scooter'lar daha konforlu, az bakım gerektiriyor ve şehir içindepratik olduğu için bireysel kullanıcılar da buraya yöneldi.Yeni nesil sürücüler için motosiklete başlamak daha kolay hale geldiğinden manuel vitesten kaçınılıyor.
Üreticilerin Tercihi: Kâr Marjı Yüksek Scooterlar
Honda PCX, Yamaha NMAX gibi modellerin satışları artınca üreticiler commuter motorlara yatırım yapmayı azalttı.Daha düşük maliyetle, daha çok satılan bir segment varken, neden az talep gören commuter motorlar getirilsin?Scooter’ların kâr marjı daha yüksek olduğu için markalar buraya yöneliyor.
Küçük Motorların Vergi ve Döviz Kurundan Etkilenmesi; 125-150 cc commuter motosikletler, düşük fiyat segmentinde olması gereken motorlar ama ithalat masrafları ve döviz kuru yüzünden fiyatları artınca cazibesini kaybediyor. Bir 125 cc commuter yerine biraz daha verip 160 cc veya scooter almak daha mantıklı hale geliyor.

Scooter satışları hem bireysel hem de kurye kullanımı için markaları tatmin ediyor.Vitesli commuter kullanımı giderek azalıyor, talep düşünce arz da azalıyor. Fiyat farkı azaldığı için kullanıcılar ya scooter alıyor ya da direkt 160-200 cc bandına çıkıyor.

Eğer commuter pazarında büyük bir boşluk varsa, bunu Çin menşeli firmaların doldurmasını bekleyebiliriz. Ama Japon üreticiler bu segmenti büyük ölçüde bırakmış gibi görünüyor.
 
Katılım
9 Eyl 2024
Mesajlar
286
Bu arada komuter kendi başına ayrı bir sınıftır. Başlangıç motoru değildir. Alınıp on yıllarca binilebilir. İyisi alınırsa ölümsüz olur.
ben mesela arzuladığım motosikleti alırsam eğer mutlaka yanına bir komuter almak istiyorum.
 
Katılım
13 Ocak 2025
Mesajlar
23
Şu an gelse tahminimce NS200 parasına gelir, Ns200 ile Ybr aynı fiyattaysa Ybr almak bence saçma olur.

Kesinlikle haklısın! Eğer eski YBR125 gibi bir commuter şu an ithal edilse, yüksek döviz kuru, vergiler ve lojistik maliyetler nedeniyle NS200 gibi bir fiyat etiketine sahip olurdu.
Bu durumda performans, teknoloji ve donanım açısından çok daha üstün bir motosiklet olan NS200 varken, kim gidip YBR125 alır?

YBR125: Daha az beygir gücü, basit tasarım, eski teknoloji.
NS200: Daha güçlü motor, modern tasarım, daha fazla donanım.

Eskiden commuter motosikletler uygun fiyatlı, dayanıklı ve ekonomik olduğu için cazipti. Ancak bugün aynı paraya daha güçlü, daha iyi süspansiyonlu ve daha modern bir motosiklet alınabiliyorsa, YBR gibi modeller cazibesini kaybediyor.
Bu yüzden markalar da artık bu segmenti boş bırakıyor, çünkü getirdiklerinde fiyat/performans oranı kaybolmuş oluyor.
 
Katılım
28 Haz 2022
Mesajlar
170
Tvs ve Bajaj kullanmadım ama inceleme fırsatı buldum,daha ucuza daha fazla konfor ve süs satıyor olabilirler ama japon gerçeği diye bir durum var,trafikte hala fink atan cbf ve ybrler var bunlar 100 bin kmyi devirmiş motorlar ve hala çatır çatır çalışıyorlar,1 milyon km yapan cbf var istanbulda düşünebiliyor musunuz,çinlinin ne kadar bakımını yaparsan yap o kadar km yapacağına inanmıyorum ben,hele şahsi olarak kullanan bir insan bu motorları öldüremez

Bende lifan emisol var cbf ayni blok sıfır almistim 2 sene önce suan 12000 masallah cbften fark yok kara düzen ama simdi motorlarla degismem 🤗
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
12,743
Pulsar çıktığında piyasayı mahvetti ne Cbf 150 kaldı, ne Ybr ne de Tvs Apache 150

Kuryeler zaten bu tip motorları artık kullanmıyor, yeni başlayan da daha hoş görünümlü Çinli, Hintli naked makinelere yöneldi. Bence commuter sınıfında Japonlar için Türkiye'de pazar bitti. Yenileri gelse yine alacak 3-5 kişi çıkar ama artık eskisi gibi olmaz.
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
4,654
Tvs ve Bajaj kullanmadım ama inceleme fırsatı buldum,daha ucuza daha fazla konfor ve süs satıyor olabilirler ama japon gerçeği diye bir durum var,trafikte hala fink atan cbf ve ybrler var bunlar 100 bin kmyi devirmiş motorlar ve hala çatır çatır çalışıyorlar,1 milyon km yapan cbf var istanbulda düşünebiliyor musunuz,çinlinin ne kadar bakımını yaparsan yap o kadar km yapacağına inanmıyorum ben,hele şahsi olarak kullanan bir insan bu motorları öldüremez
2016 yılında cbf 150 bayilerde 4900 liraya satılırken tvs apache 5200 liraya satılıyordu... ikinci el olarak 2016 mart ayında 3200 liraya ikinci el tvs apache almıştım ve halen elimde, kullanıyorum ama son zamanlarını yaşıyor. komşuya satacağım, arkadaş motora başlayacak ve ucuz yollu bir şey olarak benim motoru verecem.

yani cbf alsam da pişman olmazdım ve tvs alarak bazen pişmanlık duydum titreşimden dolayı ama tip her zaman güzeldi ve sağlamlık konusunda harbiden kaya gibi motor.

abi bu "commuter" ne oluyor ben onu anlamıyorum, yani bu kasalar "touring" ruhu taşıyan böyle yavru touring gibi bir şey mi anlamadım ben.. Naked ve Commuter benziyor tip olarak sanki, çözemedim olayı.

edit: commuter deyince 150cc naked benzeri motorlar geliyor aklıma, bunlar önemsiz segment benim gözümde, yani umursanacak bir CC değil bence... besleyip büyütünce ileride Enduro mu oluyorlar?
 
Katılım
23 Kas 2024
Mesajlar
988
ben olaya başlangıç motoru olarak bakmıyorum,250 cc alacak bütçem varken döndüm dolaştım yine Cbf aldım

bugün garajında 1000cc aleti olan yanına 125 cc alet bakıyor,adamın bütçesi var ama Türkiye pazarında kaliteli commuter bulamıyor,olay bu
vallahi benim gördüğüm garajında 1000ccsi olan bitane vespa alıyor :D
 
Katılım
2 Haz 2023
Mesajlar
271
Düşük cc de insanlar daha çok scooter tercih etmeye başladı, vitesli düşük cc leri de çinliler domine ediyor. Şuan yamaha yada honda yeni bir commuter çıkarsa bile çok pahalı olur çok az alan olur, getirdiklerine değmez bence.
 
Katılım
14 Ocak 2023
Mesajlar
303
ya tamam comuter mantığını anlıyorum a dan bilmem ne b ye en uygun fiyatlı ürün felan fişman da abi ne bileyim ya aşırı çirkin, nalburmuyuz sucumuyuz abi, boşverin gelmediği daha iyi
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
13,975
ben olaya başlangıç motoru olarak bakmıyorum,250 cc alacak bütçem varken döndüm dolaştım yine Cbf aldım

bugün garajında 1000cc aleti olan yanına 125 cc alet bakıyor,adamın bütçesi var ama Türkiye pazarında kaliteli commuter bulamıyor,olay bu
benim çoğu arkadaşım şehir içinde vitesli motor yerine scooter tercih ediyor
şehir içinde manuel vites harbiden uğraşılmıyor ybr cbf te kullandım ikisini versen dio ile takas etmem
 
Katılım
25 Nis 2019
Mesajlar
842
Bir commuter sever ve kullanıcısı olarak bu motorların hafif, kıvrak, sorunsuz ve yürütme maliyetlerinin düşük olması çok güzel avantajlar.
Ama trafiğin çok yoğun olduğu büyük şehirlerde ufak scooterler büyük rahatlık.
Bir gün tekrar istanbul'da yaşarsam (çok ihtimal vermiyorum) commuterden scootere geçerdim.
 
Katılım
14 Mar 2016
Mesajlar
1,909
Evet, bir eksiklik var, getirirlerse daha pahalı olur. Am şu var ki, ne kadar gövdeye entegre olmayan sinyalleri olmasa da, ne kadar hala eski tip amortisör kullansa da, veyahut arkada disk olmasa da, bizim ülkemizde şu anda daha çok tercih edilen cicili bicili bir çok aletten kesinlikle daha sağlam ve uzun ömürlü olur. Başka coğrafyalarda hala çok satışı var commuterlerin, insanlar öncelikle ihtiyacına yönelik ve dayanıklılık için tercih ediyor. Bizim ülkemizde motosiklet için ilk kriter şekil-şükül.
Bahsettiğiniz aletlerden birine (2004 Ybr) 14 sene sıkıntısız bindim. Daha büyük motosiklet aldım, gene kıyamadım satmaya, babama verdim. Doğru düzgün bakım vsyapmadan o da bir kaç sene bindi. Sıfır sıkıntı ile, egzostda ki parlaklık bile halen duruyordu.
 
Katılım
4 Tem 2024
Mesajlar
56
vakit ayırıp görüşlerini paylaşan arkadaşlara teşekkür ederim
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

bana göre daha derli toplu ve premium bir hava katıyor tamamen zevk meselesi,he bir de kırılma olayı var
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst