Ülkemiz deki Kargo Firmaları..

Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
2,340
Abe yurtiçi diyorsunuz da 5 gün yazmış kargonun varış süresine ya..13 aralık kargolama tahmini teslim tarihi 18 aralık bunların 24 saat sözü yokmuydu ben mi yanlış hatırlıyorum..

O istisnadır sebebini bilmiyorum. Ama genel olarak en hızlısı yurtiçi. 24 saat teslim olan ise uçak kargo deniyordu sanırım. Hepsi 24 değil yani. Bu saat işi müşteri için iyi ama kargocular neler çekiyor bilen yok. Uykusuz molasız geçen kargocu yaşamı bi yerde son buluyor. Kimse bilmeden duymadan.

İzmir Erzurum hattında çalışırdım. 24 saat molasız giderdim 1500 km. Uykuya hatta yemeğe duramazdım zaman kaybı diye. 10dk geç kalsan cezası var. En ağır şartlarda çalışıyor bu kargo işinde çalışanlar. Şoförlüğün en pis dalı kargo ve sebzeciler (jetçiler). İş ağırlığı olarak.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
O istisnadır sebebini bilmiyorum. Ama genel olarak en hızlısı yurtiçi. 24 saat teslim olan ise uçak kargo deniyordu sanırım. Hepsi 24 değil yani. Bu saat işi müşteri için iyi ama kargocular neler çekiyor bilen yok. Uykusuz molasız geçen kargocu yaşamı bi yerde son buluyor. Kimse bilmeden duymadan.

İzmir Erzurum hattında çalışırdım. 24 saat molasız giderdim 1500 km. Uykuya hatta yemeğe duramazdım zaman kaybı diye. 10dk geç kalsan cezası var. En ağır şartlarda çalışıyor bu kargo işinde çalışanlar. Şoförlüğün en pis dalı kargo ve sebzeciler (jetçiler). İş ağırlığı olarak.

yok mu bu sistemi denetleyen bir devlet mekanizması? yani illa bir kargo kamyonu şarampole yuvarlanınca mı önlem alınacak?
 
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
2,484
Bir şey değişmez.Şimdiye kadar şarampole yuvarlanan kargo kamyonu olmamış mıdır.Çok sansasyonel bir kazaya karışıp gündeme gelirsede.Bu işin fıtratında var der geçerler.
 
Katılım
11 Ara 2008
Mesajlar
4,209
10 küsür yıl önce, yaklaşık bir yıl kargo şubesi müdürlüğü yapmış biri olarak konuşuyorum. Sistemin ne kadar berbat ve kaos içinde olduğunu görünce , o kargonun alıcısına ulaşması bile mucize gibi görünüyor bana.
 
Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
10 kişilik işi 3 kişiye yaptırmaya çalışınca böyle olması gayet normal.
 
Katılım
3 Eki 2016
Mesajlar
2,684
Bu arada hicbir kargo firması evime gelip bana ürün teslim edemedi. Buna ptt de dahil hepsi de bizim mahalleye ürün getirmiyor.
Ptt ye gidiyorum ve diyorumki; benim her ay banka hesap özeti ve ödeme bilgilerimin düzenli olarak gelmesi gerekiyor diyorum, ptt görevlisi tm diyor adres istiyor ve adresi veriyorum (zaten zarfta adres bilgisi var) görevli biz oraya gelemiyoruz felanca market'e haftada bir tüm gelenleri gönderiyoruz diyor. İyi ama bu adrese teslim edilmesi gerekmiyormu??
Yıllardır böyle gidiyor !!!

Neresi orası yoksa Çukur mu? :)
 
Katılım
12 Şub 2017
Mesajlar
4,123
O istisnadır sebebini bilmiyorum. Ama genel olarak en hızlısı yurtiçi. 24 saat teslim olan ise uçak kargo deniyordu sanırım. Hepsi 24 değil yani. Bu saat işi müşteri için iyi ama kargocular neler çekiyor bilen yok. Uykusuz molasız geçen kargocu yaşamı bi yerde son buluyor. Kimse bilmeden duymadan.

İzmir Erzurum hattında çalışırdım. 24 saat molasız giderdim 1500 km. Uykuya hatta yemeğe duramazdım zaman kaybı diye. 10dk geç kalsan cezası var. En ağır şartlarda çalışıyor bu kargo işinde çalışanlar. Şoförlüğün en pis dalı kargo ve sebzeciler (jetçiler). İş ağırlığı olarak.

Bak arasa kötü derler yalan yok bir kaç kötü tecrübem oldu geçenlerde kara cumada indiriminden alışveriş yaptım hepsiburada üzerinden 2 aralıkta kargoya verilir yazıyordu 28 kasımdı sanırım pazar günü ürünüm aras kargo ile geldi şok oldum.. :sunny:
 
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
9,362
Hala aynı fikirdeyim. Kargomun geliş süresiyle ilgili sorunum yok. 24 saat demiş de 48 veya 72 saat sonra gelmiş, dert etmem, anlayışla karşılarım. Benim derdim kargonun adrese uğramadığı halde alıcı adreste yoktu diye ibareler düşülmesi. Bu, yalancılıktır ve kimse kusura bakmasın, bahanesi de yoktur.
 
Katılım
3 Tem 2017
Mesajlar
160
Yurtiçi kargoyla bir kaç kere sorun yaşadım. 2 adımlık yere kargomu teslim etmiyorlardı, inat edip gidip almamıştım. Daha sonra da firmaya geri yollayıp iade talep etmişim gibi göstermişlerdi. Şikayetvar.com'a yazdım ben de bu durumu, güya firmaya geri giden kargo akşamına bana teslim edilmişti. Şikayet belirtmek bazen etkili olabiliyor.
 
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
9,362
Ben gönderen firmaya bildiriyorum. Adamlar paketi geri götürüyor, firma da bunları fırçalayıp tekrar bana yolluyor.
Yalnız şunu belirtmek lazım, sorun olduğunda Yurtiçi Kargo merkezi bilgilendirirseniz sorunu çözüyorlar. MNG cevap bile vermiyor.
 
Katılım
12 Ağu 2017
Mesajlar
349
Şubeden şubeye bağlı olmakla birlikte değişkenlik gösteriyor. Kurumsal anlaşmalı olduğumuz firma her gün 15:00 da gelip alıyor gönderileri ve ertesi gün öğleden önce genelde ulaşıyor alıcıya. Günde 2-3 kere de gelip kargo getirmişlikleri vardır. Ama aynı firmanın Ankara-Etlik Şubesi rezalet misal. Kargoyu geç teslim etmek ve insanı uğraştırmak adına ne gerekiyorsa yapıyor gibiler. Bir kaç kez sert çıkıp şikayet edeceğimi söylediğimde düzelir gibi oldular ama halen vasatlar. Kötünün iyisi: Yurtiçi Kargo. Geri kalanlar kötünün kötüsü gibi.
 
Katılım
26 Şub 2013
Mesajlar
1,118
Aras kargonun Allah bin belasını versin. Hayatımda bu kadar sorumsuz ya...k bir kargo firması görmedim. 1 hafta içinde 4 kargo geldi ama hepsi isim benzerliğinden başka bir eve bırakıldı. İşin komik yani benim kargomun gittiği evin kargolarıda bana geldi. Şubeye gidip durumu anlattım sallayan olmadı, en son siparis verdiğim firmaya mail attım Kargoyu başkasına verdiler diye bakalım ne olacak. İmzasız kargo teslim eden beyinsiz ler bakalım ne yapacak.
 
Katılım
13 May 2017
Mesajlar
1,702
O istisnadır sebebini bilmiyorum. Ama genel olarak en hızlısı yurtiçi. 24 saat teslim olan ise uçak kargo deniyordu sanırım. Hepsi 24 değil yani. Bu saat işi müşteri için iyi ama kargocular neler çekiyor bilen yok. Uykusuz molasız geçen kargocu yaşamı bi yerde son buluyor. Kimse bilmeden duymadan.

İzmir Erzurum hattında çalışırdım. 24 saat molasız giderdim 1500 km. Uykuya hatta yemeğe duramazdım zaman kaybı diye. 10dk geç kalsan cezası var. En ağır şartlarda çalışıyor bu kargo işinde çalışanlar. Şoförlüğün en pis dalı kargo ve sebzeciler (jetçiler). İş ağırlığı olarak.

Hocam peki maaşlar çalışma şartlarını amorti ediyor mu?Yoksa asgari maaşın hallicesi mi?
 
Katılım
18 Haz 2014
Mesajlar
954
Maalesef 10-20TL ile bu kadar olabiliyor. Tüm kargo firmaların şartlar aynı, geç gelmesi sorun değil. Her gün şubeye 1.000 paket geliyor. Yarına bırakma şansları pek yok bence.Ertesi gün 1.000 paket daha geliyor.

Kargo önemliyse "güniçi" kargo yollayabilirsiniz. Taahhütlü olduğu için bi şekilde bırakıyorlar. Tabi bedeli 2 - 3 katı.
veya DHL gibi firmalara verebilirsiniz o da aynı şekilde baya pahalı oluyor.

Kişisel önerim mümkünse şube teslim olarak yapılması. Akşam eve giderken almak en rahatı.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst